Author Topic: Ремонт на трамвайното трасе по Цар Борис III и Македония  (Read 70485 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15534
    • View Profile
    • Email

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 671
    • View Profile
    • Email
мисля 3 години от датата на издаване или презаверяване на разрешителното за строеж
5 са годините май.

Някъде четох, че разрешението за ползване се бави заради жалби по живия плет (или липсата му, не знам).

Колкото за закъсненията, може да си търкате клавиатурите колкото искате, но от 2020 до 2022 Ковид е  удобно форсмажорно обстоятелство, което праща по дяволите всякакви срокове. Даже за F-16, да не говорим за някакво си трамвайно трасе. Същото е в Гърция - както за прословутото солунско метро, така и за прословутите скоростни влакове Солун - Атина. Кметицата може да пише колкото си ще актове за неустойки, те ще паднат в съда за нула време. А и е очевадно, че през последните години никой от изпълнителите на проекти не я е***а.
Наличието на ограничителни мерки срещу ковид от 03/2020 до 16.11.2022 (вчера официално отпаднаха всички мерки, вкл. последните такива - задължително носене на маски в болниците) не означава, че автоматично всички срокове могат да се удължат с 2.5 години. Форсмажорът в търговското право се доказва за всеки конкретен случай. Разбира се, изпълнителят по договора може да обжалва наложените санкции с този мотив, но трябва да докаже конкретно, за него, как и защо е имало форсмажор. Нещата не са толкова прости.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15534
    • View Profile
    • Email
Нищо по-лесно от това. Примерно заболели работници, затова по няколкокилометровото трасе почти не се виждаха повече от 10 души  :devil:

По подобен начин изпълнителят на нищо и никакво пешеходно мостче в Дианабад си удължи сроковете с пъти, а за лошото изпълнение не знам какъв форсмажор му попречи.

Не знам дали знаете, но стандартно изречение в договорите е неустойките да не надвишават 10% от стойността на договора. Така че, ако изпълнителят е доволен на 90%, мотивацията му да го завърши срочно и качествено е нулева.
« Last Edit: 17.11.2022, 17:02:49 by blagun »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13384
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
2305 и 2033 преминаха един след друг през „Руски паметник“ на юг в посока „Княжево“ тази сутрин около 9 часа.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 96 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10218
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Песата сигурно е за Трамкар.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13384
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
И моето първо предположение беше същото. Ето записът. Според коментарите, които току що получих е обичайна практика аварирали Песи да се изтеглят, придружавани от 2033, точно през ремонтираното трасе, за да се отклоняват от интензивното движение.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 96 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3601
    • View Profile
После някой да не кажер че е неизползваемо това трасе !  :crazy:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13384
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Е то това е била идеята явно, да има цяло двуколовозно трасе за такива цели.  :jump:

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 96 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Alekcho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 270
  • R.I.P 3283 (1998-2022) ✝️
    • View Profile
И този път до кога е новия срок?

Online Kukicha

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 481
  • °3306°
    • View Profile
    • Email
30.11.2022г.
Ако не тогава, със сигурност през декември трябва да го пуснат, тъй като абсолютно всичко е готово вече.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 619
    • View Profile
    • Email
Quote
Ремонта на трамвайното трасе на трамвай 5 се очаква да започне всеки момент, тъй като бюджета вече е индексиран.

Втория етап на ремонта, между трамвайното ухо в Бъкстон и трамвайното колело в Княжево, ще протече на два подетапа:

- първият ще стартира в средата на декември и ще е между трамвайното колело в Княжево и Горнобански път/ където има трамвайно ухо/. Докато този ремонт се извършва трамвайната линия ще бъде замествана от дублираща автобусна линия.

- след като първия етап приключи, стартира втори етап. Той ще бъде между трамвайното ухо на Горнобански път и кв. Бъкстон /трамвайното ухо/.

Обърнахме внимание на Район Витоша за това, масивните гранитни бордюри в Княжево, да бъдат запазени и върнати по местата си след ремонта., а не подменени с нови циментови. Район Витоша гарантираха, че това ще се случи.

Източник: Княжевецъ

Какво е логиката на това разделяне на подобекти, само Столична община знае. Можеха да направят първо участъка от Бъкстон до Горнобански път, за да може автобус 5-ТМ да бъде с по-кратък маршрут при изпълнението на Горнобански път - Княжево, а трамвай 5 да е движи с Песи до Горнобански път. Вместо това ще има готов участък Горнобански път - Княжево, който няма да се използва до завършването на Бъкстон - Горнобански път.

ПС: Нищо чудно следващия срок за пускане да е около 15.12.2022

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10218
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Какъвто и вариант да се избере, винаги ще има неизползваема отсечка.

Offline poly911

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 961
    • View Profile
    • Email
Не забравяйте че по Коледа стават чудеса и може тогава да го пуснат

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2037
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Какъвто и вариант да се избере, винаги ще има неизползваема отсечка.
Е да, но разликата е, че сега чисто нова отсечка ще седи, докато иначе можеше старото от обръщалото на ТМ4 до Княжево просто да си дочака премахване - така и така е разбито и неудачно за по-новите трамваи. През втория етап, както каза и колегата Dimitar155, можеше Песи да вървят по 4 (а самата линия да се възстанови по обичайния си маршрут), например. Или пък по новия временен маршрут на 5 до колелото на 4.
В допълнение, през целия период автобусната А5ТМ ще трябва да ходи от Княжево чак до Бъкстон, а иначе можеше (по време на втория подетап) да стига само до някъде около колелото на ТМ4. По този начин биха били необходими двойно по-малко автобуси през около половината от периода на целия етап 2. Както виждате, сроковете са разтегнати повече и от локуми, така че би означавало период от поне 5-6 месеца с къс маршрут на А5ТМ. Докато при сегашния вариант, по време на целия етап 2 ще е нужна А5ТМ чак до Бъкстон.
Добре, има ли къде да се подават оплаквания - някъде другаде, освен на гишето на архиерей ХХХ? Ако има, пробвайте, пък да видим ще обърнат ли внимание?
« Last Edit: 25.11.2022, 13:27:10 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1557
    • View Profile
    • Email
Разликата е, че ще направят Горнобански-Княжево първо, за да не вървят трямваи там докато е в гаранция. Трябва да им се иска гаранцията на цялото трасе да почне, когато цялото се ползва вече.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13207
    • View Profile
Разстоянието от Бъкстон до Горнобански път не е чак толкова голямо. А и на Горнобански път няма къде да върти автобус, освен да ходи на колелото на Пушкин или пък до НИМ, така че не се удължава чак толкова маршрутът на 5-тм.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7235
    • View Profile
До НИМ няма никакъв смисъл - забива се излишно в задръстванията по Околовръстното без да дава особено удобни връзки, при това пробегът ще приблизително колкото до Бъкстон - 200-300 m по-малко на двупосочен курс. Връзката с 304 надали ще бъде използвана по-масово, с 63 има удобна такава на Бъкстон, със 111 на кръстовището на Цар Борис III и Околовръстното. :rolleyes:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13384
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Вчера хвърлих поглед към десетината метра между стрелките на „Цар Борис III“ и „Овча купел“ и началото на новото трасе. Въпросният преходен участък е в доста лошо състояние и с просто око се вижда, че старите релси са нагънати на гърбици и падове, както бяха навсякъде. Що за безумие беше да оставят този участък не знам, сигурно се оправдават с това, че там е светофара и спирката и поради ниската скорост няма да се усеща особено.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 96 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2037
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Вчера хвърлих поглед към десетината метра между стрелките на „Цар Борис III“ и „Овча купел“ и началото на новото трасе. Въпросният преходен участък е в доста лошо състояние и с просто око се вижда, че старите релси са нагънати на гърбици и падове, както бяха навсякъде. Що за безумие беше да оставят този участък не знам, сигурно се оправдават с това, че там е светофара и спирката и поради ниската скорост няма да се усеща особено.
Не е ли част от етап 2?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13384
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Би звучало добре, надявам се да е така.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 96 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!