Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 768
1
Съвсем скоро няма никъде да има жив човек на гарата да продава билети - или автомат, или онлайн.

2
1. А този 45 - да бърз е и удобен уж, но с много скапано разписание. На половин час в пик, на цял извън пик.

2. По-добре вместо 45, през автогара Халкидики да прекарат този за летището 78, който е доста по-редовен и е съчленен.

3. И не мога да разбера защо автобусите за селата Ставрос, на устието на Струма, Неа Врасна, Паралия Врасна и Аспровалта, всичките до едно бетер Катунци, могат да тръгват от голямата автогара, а тези за Уранополи трябва непременно да са от тази в края на града.

4. То и корабът за манастирите е крайно несигурен и зависи от капризите на времето - един ден го има, един ден не. И ако още един ден го нямаше, трябваше да пиша молба до игумена на манастира да ме откарат с камиончето до сухопътната граница, иначе щях да си изпусна самолета за Лондон, респективно и този за Канада. На въпроса ми защо не уредят по - предвидим транспорт за манастирите, отговорът беше, че това не е място за туризъм, а място за поклонение. Каква е връзката не знам....
1. Затова сега има автобуси 36 с различни букви до метростанции Неа Елветиа и до Вулгари. Те са доста по-редовни от 45, а метрото задръствания не го касаят.

2. Бившият 78 сега носи номера 1Х и няма как да прелети от булеварда пред ИКЕА до КТЕЛ Халкидики. Идеята да е бърза връзка до центъра, затова цената му е двойна. Бърз е и автобус 2Х директно до МС Неа Елветиа. Явно не се цели чак такава интермодалност за жителите на Халкидики - от автогарата право на самолета. Линиите от фамилията 36* довозват от ИКЕА, мола и КТЕЛ Халкидики до метрото, така че пипкавото пъплене със съчленените 2 и 3 от ИКЕА до Аристотелис Одос през всички квартали вече е в миналото.

3. КТЕЛ Халкидики е за маршрути, които са по скоростния път Солун-Неа Муданя (вкл. отклонението за Полигирос и нататък към Йерисос и Уранополи). Това спестява на автобусите задръстванията из Солун, а и по Периферики Одос. Доста хора от Каликратия и по-близките до Солун села около магистралата работят и учат в източната част на Солун и с тези автобуси стигат по-бързо, отколкото с градски от кварталите оттатък гарата и КТЕЛ Македония. Врасна, Аспровалта и наоколо са по направлението към Кавала и захождат от съвсем различна страна към града (откъдето захождаш и ти от Сандански). А и не са в регионален юнит (бивш номос) Халкидики, а в Солун.

4. Не мисля, че за външни хора е разрешен сухопътен достъп - той е за силно ограничени товарни превози, сигурно вселенският патриарх трябва да ги благослови. Е, както всичко в Гърция, има изключения. А и да има, те са за определени хора. На Атон пътищата не се прескачат - или са черни, или пътеки, асфалт има само от пристанище Дафне до столицата Кариес. Има лодки-таксита - и от Уранополи, и от Йерисос. За щастие заливът между Уранополи и Дафне е доста тих и спокоен, островите Амуляни още го успокояват.  Така че е рядкост там да има вълнение.

3
Така си е от време оно. Явно в тая сфера, има приемственост и як подбор на кадрите. То не бяха цифри, букви, цветове - няма друга държава в Европа, която да е сменяла номерата, толкова пъти за единица време. Че и глоби имаше и срокове ...
Всички европейски държави са си сменяли доста пъти формата на табелите. Причини:
- изчерпване на комбинациите
- сини ленти за абсолютно всички без Швейцария, Лихтенщайн, Монако и Сан Марино
- ползване на други азбуки
- създадени нови държави

В България необмислен беше ходът от 1987 с жълтите и белите номера. След като е било ясно, че гратисният период по Виенската конвенция за нелатински символи изтича, е трябвало още през 1987 да се променят областните съкращения и сериите. Оставащите по-малко разрешени букви предполагат двубуквени серии не само за София и Пловдив.

Девалидирането на табелите без ленти през 2007 се налагаше поради многото МПС, реално излезли от употреба без застраховка ГО и това беше най-бързият начин да не ни изхвърлят от международната система Зелена карта.

4
аз още не съм ползвал автобусите от KTEL Halkidiki и дори не се ориентирам добре къде точно е тя... близо ли е до някоя метростанция (отворена)
Автогарата се намира на края на скоростния път от Неа Муданя преди разклона за околовръстното. Оттам има автобус 45 за центъра (Аристотелис Одос) и гарата. Сега има довозващ автобус до първата метростанция Неа Елветиа. До тази метростанция лесно се достига и с кола по скоростния път - подминаваш разклона за околовръстния (Ring road, Periferiki Odos) и на следващия разклон излизаш надясно в посока Харилау и надясно по новия булевард Mihail Pselou  (тук пробивът още го няма) си право на метростанцията. Още я няма на Гугъл Карти, не знам как се паркира там, но районът засега не е гъсто населен, може и буферен паркинг да са направили.
Втората метростанция - Voulgari (не била на българите кръстена, а на техен министър-председател, чието име носи булевардът) е също лесна. От светофара, където свършва скоростният път и става градски булевард, завиваш наляво (има голяма църква и съботният пазар) по булевард Вулгари. След около 500 метра булевардът завива леко наляво и там са стълбите за метростанцията. Не е лесно паркирането, но то никъде в Солун не е лесно.
По Нова година ще ходим натам и ще споделя впечатления наживо.

Мисля, че тези метростанции ще използваме и след като стане готов другият метрорадиус към Каламаря. Той върви между булеварда към ИКЕА и летището и квартал/община/град Каламаря, а последната метростанция на този етап (ще е готова догодина по същото време) Mikra е далеч от ИКЕА и търговските центрове наоколо.

5
Първите впечатления "по документи" за Солунското метро:

Цената на билетче от 4 декември за първите 6 месеца е 0.60 евро. Не намирам в сайта на метрото или на МГТ (www.oasth.gr някакви комбинирани или универсални билети, освен дневната карта от 2.50 евро.

Още от първия ден има промени в автобусните маршрути, които осигуряват довозвания до метростанциите. В района, в който интересува българите - от летището, ИКЕА, Mediterranean Cosmos и автогарата Халкидики (KTEL Halkidiki). Гарата си е бездруго крайна станция, там спират всички автобуси от България.

От снимките поне на първите две станции се вижда, че са с любимите на много хора островни перони.

6
За известно време около 2000 г., когато не беше пристигнала последната партида ЧКД, редовният маршрут на ТМ14 беше Журналист  - Хладилника.

7
В централната част има асансьори,  но се случихме в заден вагон доста далеч оттам.

8
Сагата с тоя мост навърши ли пълнолетие?
Ако визираш румънския, тя завърши почти след четвърт век "напъни".  Всъщност река Арджеш не е Амазонка или Мисисипи,  но Чаушеску е имал амбиция Букурещ да стане пристанище на Дунава, та затова е този гигантски мост. Най-голямата тъпотия е в еднопътното трасе.

Относно влаковете Германия  - Швейцария,  вчера другият ми вариант без смяна в Базел беше с ICE 371 ( Кил - Интерлакен). Там също не е било мед и рози, със закъснение 68 минути е допълзял до Шпийц,  почти до финала https://www.zugfinder.net/de/zug-ICE_371
Интересно, че се дават разнообразни причини, а не примерно ремонт на дадена отсечка.

Това, че бягам от прекачване на Базел,  не е случайно. Връзката между коловозите там е по висока пасарелка само със стълби. С повечко багаж това не е особено удобно.

9
 Днес пътувах от Фрайбург,  Германия към Цюрих. Зарадвах се, че в късния следобяд имаше директен влак - с по куфар, сак и армагани от Фрайбург смяната е досадна.
Да, ама не. Пристигайки на гарата, видях, че ICE 75 Берлин - Цюрих е отменен, а подмяната престоява над 40 минути в Базел. Както и да е, бяхме по-рано на гарата и намерихме друг вариант.
Но търсейки из нета, изумен видях нещо, с което и София - Варна не може да се "похвали" -   https://www.zugfinder.net/de/zug-ICE_75

10
Ако Северна Македония и Сърбия продължават да вървят срещу евроинтеграция, конкуренция на коридор 10 няма да е Пирот - Струма, а Крайова - Видин - Струма.

11
защо не отделят и лизинговите автомобили в отделна серия.
Какво специфично има в експлоатацията на лизингов антомобил, та да трябва да бъде с друга серия? За електрическите има разлики в зоните за паркиране, даже за газовите може да има разлика в достъпа до подземни гаражи и фериботи, за ветераните има разлика в правилата за ГТП. Но за лизинговите е пълна безсмислица. При това има два различни счетоводно режима - оперативен и финансов лизинг (първият по нищо не се различава от Rent-A-Car), но това няма нищо общо с табелите, а с документите.

В Гърция отделен цвят има на колите на хора с увреждания заради паркирането и тол таксите. И тук някога имаше отделна серия И. Това има смисъл и ще намали сериозно злоупотребяващите с резервирани места за паркиране на инвалиди по улици и молове (подплатено със сериозни глоби, скоби и паяци). Синьо картонче всеки може да си разпечата.

12
2 часа за 70 км не е кой знае какво постижение. Не забравяй, че Шенген няма да има и за автобусите и колите.
А някъде четох, че влакът за България продължава да обикаля през Виделе вместо по великото ново еднопътно неелектрифицирано трасе. Така че само думи за велики работи, а дела?

13
Bahn.de не е единственият канал за продажби на билети на DB, за такива билети има и специален хотлайн телефон, на гише също може да се купи в големите градове. Interrail One Country Pass за Испания също се продава, даже онлайн, само отсечката през границата трябва да си я докупиш на място. Начини има, стига да не слушаш yogimax, защото неговата информация в 99% от случаите е грешна и ако го слушаш ще си останеш да спиш на пейката на гарата най-много.
Както се вижда, всеки път твоята информация е дебела опашата ЛЪЖА :help:
Гишетата продават само това, което можеш да купиш онлайн през приложението на сайта им Internationale Buchungsmaschine.
Не е точно така. В момента, в който напишеш дестинация до място, необслужвано от DB,SBB, OBB и т.н., те праща на гише с това съобщение

14
Така, че за този влак, дори Дойче бан да продава билети, те ще са на същата цена, на която е във френския сайт.
.. А и от Германия до Малага и от Севиля до Германия, както аз ще пътувам, дойче бан не продава билети.

Пак глупости.
Bahn.de не продава наистина билети до Испания. Връзките излизат, но не и цените. Ако обаче напишеш Хамбург - Париж, ти продава билет, нищо че част от пътя е с TGV. Но до Испания не дава. Явно зависи дали имат договор с конкретния оператор - жп или автобусен. Примерно за автобус от летището до гарата на Меминген също не може онлайн, ако и да е в Германия.

15
Може да се приеме, че слухът, че ще има СВ 1111 Е*-номера за неремаркета, не се потвърди.
Може би ще пропуснат серия ОО.

Не изключвам да допълнят областните кодове С и СА с новите букви Е, О и У. Цели 51 нови серии за всеки от двата областни кода С и СА ще стигнат за около 8 години. Плюс още 42 да се попълни СВ (деветте *Е вече са усвоени) - още 11 години няма да се мисли за нов код на София, да не говорим за Пловдив и Варна.

А и се получава хронология - до 2027 ще се запълва СВ. Тогава ще са останали много малко оригинални С-номера и от 2028 до 2031 новите коли ще са със С.  До 2031 пък ще има малко оцелели СА-та, купени до 2014, и от 2032 до 2035 новите коли ще са със СА. После вече ще се мисли за нови областни кодове или електричките ще са толкова много, че ще трябва за тях да има кодове, а не за автомобилите с ДВГ.

16
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 13.11.2024, 12:24:55 »

Небостъргачи на бул. "Черни връх" скриват Витоша
Вдигат нов комплекс на мястото на бивш завод
И на кого ще спрат изгледа към Витоша? На ДАНС се сещам и на УБО.

17
Ще е странно броенето да започва от 3 на линиите, по-добре е 1 да се запази като номер.
Реално ТМ6 трябваше да стане ТМ1. Но нали сегашните управляващи, когато бяха опозиция, опищяха, че се закривали трамвайни линии. Затова единицата оцеля като безсмислена линия, а ТМ6 "се премести" от басейна Спартак на кв.Иван Вазов, а не се закри.

18
Супер, че откри тази снимка! Ще покаже нагледно на тези, които нямат спомени от преди това, в какъв вид беше надлезът. Не съм сигурен, че отразява началото на строителството и дали не е по-правилно да се озаглави "преди началото на строителството...".
Ето булевардът отгоре без връзката с Онкологията. По времето, когато около сегашната МС Г.М.Димитров бяха разкопки, под МС Мусагеница вървеше черен път, свързваш Дървеница с Мусагеница и даващ възможност да се прескочи кръстовището при МС Г.М.Димитров. По-нататък имаше криминален изход към бензиностанцията Опет на Винарово колело, който беше затворен впоследствие.

19
1+3 е механично обединяване на две линии. Това обвързва разписанието и закъсненията на едната с тези на другата линия. Нали вървят толкова борби да се раздели супердългата метролиния Летище - Обеля - Витоша? Защо при трамвайните маршрути се прави обратното? Едва ли е някаква ценна връзка тази на Централни хали с Втора градска болница примерно или някой, освен без работа, ще тръгне от Стамболийски към Пилоните и Иван Вазов да върви за по-направо през гарата.

По-смислено, а и по-икономично е ТМ3 да ходи от пл. Възраждане направо през Петте кьошета до Вазов, ТМ 8 - от пл. Възраждане по Ботев до гарата, а ТМ1 да се закрие. Толкова време тази линия се поддържа на системи. Връзка от Захарна фабрика до гарата се дава от А77, от Константин Величков - А11.

20
Имаше вариант за 173 и запазването на класическия 73, защо никой не се съгласи, като се търси мнението на пътниците?
И какво - една хубава линия на 11-14 минути ще се раздели на две квазилинии на 22-28 минути и нито един по двата клона няма да е доволен.  По единия клон - 73, по-другия - 220 е най-балансирано решение.

220 до Карпузица е много пресилено. Вероятно новата линия ще се обслужва от съчленени автобуси, а до Карпузица трябва единствено по-добра връзка с метростанция Горна баня.

Pages: [1] 2 3 ... 768