Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mgt

Pages: [1] 2 3 ... 26
1
Днес забелязах, че електронните табла по спирките показват вече само дестинацията, към която отива превозното средство, а не както досега да се изреждат и двете. Все още обаче се скролва. При по-късите дестинации може текста да е статичен.

2
Бих искал да попитам дали случайно някой има качествен файл на шрифта Sofia Sans Matrix (този на табелите).

Намерих един в Github, ама не мога да го отворя с нищо.
Файлът е с разширение .fnt(font file), което заедно с .ttf и .otf се използва за съхранение на шрифтове на Уиндоус, но е вече поостарял. Може да съхранява растерен(bitmap) или векторен шрифт. Ползва се все още от някои програми или игри.
В конкретния случай, шрифта е растерен, т.е няколко пиксела правят bitmap image, които се проектират върху матрицата на електронната табела с помощта на лед дотовете и съответният софтуер.

3
Нито един с тия догадки не позна.  ;) Всички проблеми с неправилни табели идват от проблем с тикет системата, от която се взема сигнал. Въпроса с 26Тр е, че трябва да се вземат нови контролери(BT902) с GPS позициониране. Сегашните BT900 нямат, въпреки че част от колите са вече с BT902. Друг е въпроса, че масово шофьорите карат на режим "Линия-дестинация".
Марио ти ли си?😄
Ама естествено, че тикет системата е виновна!
Винаги все някой или нещо друго е виновно.
И за какво тогава да се трошат пари за нови съмнителни контролери, като шофьорите така или иначе няма да ги ползват?

4
.. Въпросът е какво стана с всичко и къде е сега Марио да си довърши нещата?!
Интересен въпрос. Уж е назначен към СА като експерт, техник + всички други титли, подържа, ремонтира и
обновява визуално и гласово информацията в наземният транспорт. Е да, ама не. Ето сега след старта на ремонта на Опълченска, дали има и един тролейбус, който да се движи с правилната дестинация в посока и с работещи гласови съобщения?Пълен мазаляк. Уж имаше изготвени стандарти, уж всичко било вече наред.
Според мен трябва се пусне една поръчка за поддръжка и своевременна актуализация на абсолютно всички информационни системи, маршрути, гласово оповестяване, без ограничения и симпатизиране на марки и модели. Едва ли е толкова трудно. Навсякъде другаде може, тук не.става .

5
Дано това не е окончателната ливрея....

6
100Е в Будапеща е експресен автобус само с 5 или 6 спирки. От летището до топ центъра на града. Осезаемо по - скъп е от обикновения единичен билет, на нея картите за деня не важат и въпреки това е може би най - пълната автобусна линия.
Ако човек предпочете да не я използва, трябва да сменя 2 пъти и да пътува около 70 минути същото разстояние, вместо около 30 минути.
Затова вярвам, че и тук такава линия би имала успех. Ако няма, то би означавало, че гостите и гражданите на София са прошляци, които не искат дадат около 7,50 лв за билет, колкото е техният там, а нашият според мен би бил и по - евтин.
Ако трябва да сме коректни, всъщност разликата във времето на пътуване между 100е и 200е е малка. 100е около 35мин., наистина без прекачване и цената е 11лв(2200huf/€5.60) С 200е време пътуването е около 40-50мин с 1 прекачване на М3. Ако имаш дневна или тридневна карта тя важи( 72ч карта е 27лв/5500huf/€14)
И в двата варианта крайната точка е пл. Ференц Дик.
Тук единици ще са тези, които ще дадат 10лв за еднопосочен билет.

7
А можеше и да пуснат предната поръчка с опция за доставка на допълнителни вагони...

Опциите по принцип не са безплатни.
Да, и затова съм написал при евентуално осигурено финансиране. Вмъкването на опцията в условията на обществената поръчка едва ли е толкова трудно .
СЕ имаше такава поръчка преди години, за първата доставка Хигери, но така и не пуснаха втората доставка. Но пък опцията беше налична.

8
А можеше и да пуснат предната поръчка с опция за доставка на допълнителни вагони при евентуално осигурено финансиране и сега просто щяха да активират опцията. Без излишни нови процедури и обжалвания.

9
При новата доставка Солариси всичко работи, чат пат някоя табела забива(последно 2824). При тях гласовото трябва се коригира, че на места още казват, че валидирането е задължително, а то отдавна не е.
При старите 27тр мисля, че в момента на който и да се качиш, освен външните табели(в много от случаите с грешна посока), друго не работи. Няма гласово, вътрешното табло не работи.
И при двете доставки системата е Бустек, като това беше и мотива на Марио, да се унифицират за да могат да се ремонтират по-бързо и лесно. Като изрично беше споменал, че те ще покриват извън гаранционно всички Солариси. Не знам дали все още го прави, но е факт, че системите не работят.

10
Обявена е обществена поръчка за проектиране и строителство на двете метростанции от М1 в Люлин.
 https://app.eop.bg/today/373788

11
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: 13.03.2024, 22:45:43 »
Да, ако изрежат по един отвор в страничните прозорци ще станат.  :D
Всъщност, страничните им табели ще паснат идеално за челни. Както в момента е 2703. А челните минават за странични. ЧКДтата имат достатъчно широки прозорци в салона. Но по скоро не очаквам това да се случи, защото за някои хора, тази марка табели не струва, трябва да е една друга марка, за да мине...номера.

12
Регистрацията на жалба отнема 2 мин в call.sofia.bg. Само това му е майката на тази разтурия.
Никой не се трогва, ама въобще. Пускал съм десетки жалби и отговорите са едни и същи в общи линии. Стигало се и до там да им изреждам и инвентарни номера от Дружба и Земляне, за всички знамена, лепенки, светлини, кръстове и т.н. Отговарят ти, че са направили проверка, водачите са санкционирани и всичко е премахнато. Е да, ама на другият ден виждаш конкретните автобуси и те изглеждат по същия начин. И след няколко такива жалби виждаш, че нищо не се оправя и това ти действа леко демотивиращо.

13
На 1021 не работи странична табела от лявата страна в посока кабината. Не успях да огледам целия състав или други табели на влака… Челната работеше, на гърба на кабината също, може би само тя е сдала багажа.
На всички модернизирани страничните табели са изключени след случая с "Люлиница". Вероятно може да се настроят да изписват крайната дестинация, както са челните табели, но явно няма желание и затова седят неработещи.

14
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 24.07.2023, 17:49:44 »
Предложението за възстановяване на нощния транспорт на 60 минути е било прието днес, така че темата може да бъде отключена за да се обсъжда там.

Какво друго е било гласувано?
За съжаление, по някаква причина, заседанието не се излъчваше онлайн и все още не е качено никъде. Само присъствалите могат да кажат какво се е гласувало и какво не.
Edit: Качено е вече
https://www.facebook.com/council.sofia.bg/videos/574505737982540/?app=fbl

15
А на Бели дунав - преди и след Ломско - трамваите чакат по две -три минути тарикати  да си купят я дюнер я цигари или пиене.
То там нали наслагаха камери от Ломско до Никола Жеков, но дали въобще работят.

16
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 26.06.2023, 22:52:34 »
..Докато бмц-тата на МТК отговярят на най-високия екологичен стандарт евро 6 към момента (едва ли да две години ще въведат нов стандарт)....
Евро 7 се въвежда от 2025 за коли и ванове и от 2027 за всички останали. Концесията на МТК е до юли 2025.

17
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 19.05.2023, 07:50:09 »
Аз се чудя откога екипа по табелите решава какви автобуси ще се купуват

Ясно е какво се случва, групичката около табелите си е намерила приятели в СОС и си правят взаимно услуги - едните им вкарват от автоморгите автобуси на по 1000000 км за сочни суми, а те си намират работа по "усвояване" на нови табели и други джунджурийки. Това си е класическата схема на суджука, така всеки си намира работа и си оправдава съществуването. Ето сега са изровили и бившия 3304 MAN Lions City DD на Berliner Verkehrsbetriebe, говорим за бракувани от Берлин автобуси, пуснати 2007 година и въртяни там страшно много, разходите по този армотизиран автобус за да се поддържа на линия ще са астрономически, а тях ще ги платим всички ние от джобовете си.
Бас ловя и кой ще ги достави при евентуална обществена поръчка - Бускар ЕООД, като единствен участник.

18
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 25.04.2023, 20:45:14 »
...ама нужно ли е целия форум да занимавате с това???
Нужно е, защото от подобни пишман "експерти" сега се тъпчем в Мики маус електро автобуси,  возим се на разпадащи се 20 годишни автобуси, на 30 и кусур годишни раздрънкани трамваи, движейки се по още по-раздрънкани трасета. Подобни "експерти" затриха нощният транспорт. Подобни "експерти" пренареждаха и жълтите павета. Аре стига толкова.

19
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 23.04.2023, 21:19:25 »
3 и 18 могат ли да са с по-дебели числа като горните и долните под тях?
Да

20
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 23.04.2023, 20:47:00 »
Виждам, че може да има вариант скоро да се разкарат скроловете от Песите и да се подобрят шрифтовете. В тази връзка, това са малка част от вариантите, които правих преди 3-4 години. Далеч съм от мисълта за конфронтации с екипа по табелите, пускам ги просто ей така за спорта ;)








Pages: [1] 2 3 ... 26