Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 354
1
Не бройте седалките вече, защото се пускат с правостоящи. Миналия уикенд просто се наложи да се пускат изцяло пълни, като предполагам и сега вече ще е така.

Това за 20-те процента увеличение е точно в стил комуникациите, които се напускаха от медиите и Спаси София. Почти ме убедиха, че ще стане много хубаво... Сега понеже се пускат и правостоящи и автобусите стават с 40% повече вместимост.  :P

И как хем правостоящи, хем шейни, хем ски вътре? Това някой може ли да ми го обясни физически как е възможно, автобусите разтегаеми ли са?

2
Два автобуса повече е точно капка в морето. Нямаше ли планове за купуване на още Интуро-та, какво стана с тези идеи?

Пишат и за багажни отделения за шейни, и това ли е кьорфишек?

2 допълнителни автобуса към наличните 9 за Алеко е увеличение от 22%, тва ако е капка в морето, не знам вече.

Моля като се смята да не се смята едно към гьотере. 11 автобуса по 58 седалки при курс 60 минути на посока извозват 600 човека на час, капацитетът на лифта който следва да заменят е 1500 човека на час. Баш капка в морето си е.

3
Нали ти си стигнал, какво се оплакваш? Или стана вече говорител и за останалите?   :help:


. А на другия спешна медицинска помощ - поредната рухнала жертва "внезапно и неочаквано". Ако не беше драматично, щеше да бъде пълен цирк. :help:

Има прегазен и загинал човек, това цирк ли се нарича?  :angry:  :help: Аман от тъпизми  :help:

https://www.mopo.de/hamburg/personenunfall-wichtige-bahnstrecke-bei-hamburg-gesperrt/

4
Аз пък очаквам отговор (смислен) какво общо имат ватманите с промяната на междурелсието. :help:

Вероятният отговор: при нормално междурелсие кабините са по-широки и има място в тях за повече гости  :rolleyes:


5
Това за ползването на багажниците има смисъл, но май се прави само на началните спирки, при добро желание на шофьорите.

Трябва да се пусне наредба и да се въведе като задължително за всички.

6
Два автобуса повече е точно капка в морето. Нямаше ли планове за купуване на още Интуро-та, какво стана с тези идеи?

Пишат и за багажни отделения за шейни, и това ли е кьорфишек?

7
Столичната община увеличава броя на автобусите до Витоша от 18 януари

"За да се осигури по-добър ред и безконфликтно придвижване при зимни условия в планината през почивните дни от 10 ч. до 15 ч. ще се преустановява достъпът на автомобили

С цел по-добър достъп на гражданите през зимния сезон до планината Витоша Столичната община пуска допълнителни автобуси на градския транспорт. Създадена е нова организация, която влиза в сила от 18 януари, тази събота. За да се осигури по-добър ред и безконфликтно придвижване в планината при зимни условия през почивните дни в часовете от 10 ч. до 15 ч., ще се преустановява достъпът на автомобили.

Увеличават се превозните средства по най-натоварените линии №№ 61 и 66, които достигат до местност Златните мостове и хотел „Морени“, които тръгват съответно от НДК и Зоопарка. През почивните дни от бул. „Цар Борис III“ до Златните мостове се движат и автобуси по линия № 63.

Основният маршрут на линия № 66 не се променя, но заедно с него ще се изпълняват и допълнителни от метростанция „Витоша“ или от Драгалевски манастир до хижа „Алеко“. Автобусите на градския транспорт имат вътрешни багажни отделения за пренос на ски, сноуборд и шейни.

Пускането на допълнителни превозни средства от “Столичен автотранспорт” и организацията на терен ще бъде в зависимост от натовареността и конкретните нужди, което ще се следи на място от различни звена на Столична община и Център за градска мобилност, подпомогнати от Общинска полиция и  дирекция “Аварийна помощ и превенция”.

За по-добър достъп до Витоша Столичната община засили изискванията за почистване. По настояване на общината фирмата, отговаряща за тези дейности, увеличи техниката за зимно почистване.
- Засилен е контролът на движение и почистване в планината;
- Ограничава се достъпът на автомобили, за да може да се извършва безпрепятствено цялостно почистване на двата пътя кв. ”Драгалевци” – хижа “Алеко” и кв. ”Бояна” – местност Златните мостове. При необходимост те се затварят за автомобили от 3 ч. до 7 ч. за основно почистване през нощта;
- При интензивни снеговалежи пътищата ще бъдат затваряни до цялостното им обработване и избутване на снега, по преценка на Общинска полиция.

Ще се засили контролът за неправилно паркиране в планината, което силно затруднява достъпа.

Пътното платно от хотел “Морени” до хижа “Алеко” е обособено като пешеходна зона (пропускат се автобусите на ски училищата и автомобилите на Спасителната служба).

Апелираме гражданите да използват градски транспорт, за да се намалят задръстванията в планината и така да се облекчи пътуването на всички посетители.

При качване в планината всички шофьори трябва да бъдат напълно оборудвани за зимни условия и с вериги."

https://www.sofia.bg/en/w/6013365?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2W9EaX9TVbmqpS09evuvWKcwyp02bsx6TLO846cThdV-SOqlgw76zXAAw_aem_YmlMpIRrFOx5EAB-vWdi5w

8
Явно се планира да се сложи кръст на обособеното трасе в Дървеница и да се реализира като "комбинирано трамвайно и автобусно трасе".  :neznam:

https://studentski.bg/%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B3%D0%BB%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D1%82-%D1%81%D0%B5-%D0%B4%D0%B2%D0%B0-%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BF%D1%80%D0%BE/
И за Тодор Каблешков/Г. М. Димитров се настоява за същото...

Странично или в средата? Там няма място за перони...

Малко съм раздвоен какво да си мисля за такива идеи като си спомня единственото ни такова трасе на какво прилича. Какво ни обещаваха:



и какво получихме в крайна сметка:

9
Явно се планира да се сложи кръст на обособеното трасе в Дървеница и да се реализира като "комбинирано трамвайно и автобусно трасе".  :neznam:

https://studentski.bg/%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B3%D0%BB%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D1%82-%D1%81%D0%B5-%D0%B4%D0%B2%D0%B0-%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BF%D1%80%D0%BE/

10
Дерайлирал товарен влак причини закъснения по линията Пловдив - Бургас

"Дерайлирал товарен влак причини закъснения по линията Пловдив - Бургас, предаде БТВ.

Инцидентът е станал през нощта около 02:50 часа на 14 януари. От релсите излиза 13-тият вагона на товарния влак на частен превозвач, който е натоварен с кварцов пясък. Като причини се посочва повреда с вагона.

Закъснения има при влаковете от Пловдив за Варна, от Бургас за София, София - Бургас, Ямбол - Пловдив и Пловдив - Ямбол.

От Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) съобщиха, че е преустановено движението на влаковете между гарите Свобода и Чирпан. Пътниците от засегнатите влакове се превозват с автобуси."

https://news.bg/regions/derayliral-tovaren-vlak-prichini-zakasneniya-po-liniyata-plovdiv-burgas.html

11
Нови заплати в БДЖ и очаквания за по-добър влаков превоз

""БДЖ - Toвapни пpeвoзи" и KHCБ ce дoгoвopиxa зa yвeличeниe нa зaплaтитe в дpyжecтвoтo c 144 лeвa. To влизa в cилa oт нaчaлoтo нa гoдинaтa, a в cpeдaтa нa 2025-a ce oчaĸвa дoпълнитeлнo yвeличeниe. Taĸa щe ce дocтигнe дo дoгoвopeния c Koлeĸтивeн тpyдoв дoгoвop pъcт oт 15, cъoбщиxa зa Моnеу.bg oт дъpжaвнитe жeлeзници.

Kaтo пapичнo изpaжeниe зa мoмeнтa ca пpeдвидeни 7 милиoнa лeвa дoпълнитeлнo зa зaплaти, ĸaтo cpeдcтвaтa идвaт oт пpиxoдитe нa "БДЖ - Toвapни пpeвoзи". Зa cлeдвaщoтo yвeличeниe oбaчe щe ce oптимизиpaт paзxoдитe, ĸaтo вeчe ce пpeгoвapя зa cъĸpaщaвaнe нa aдминиcтpaтивния cъcтaв.



Cpeднaтa paбoтнa мeceчнa зaплaтa в "БДЖ-Toвapни пpeвoзи" e в paзмep нa 2282 лeвa. Зa caвнeниe, в "БДЖ-Πътничecĸи пpeвoзи" e  2117 лeвa.  B "БДЖ-Toвapни пpeвoзи" oбщият бpoй нa paбoтнитe мecтa e 2354, ĸaтo пo дaнни oт ĸpaя нa минaлaтa гoдинa нeзaeтитe щaтни бpoйĸи ca 305.

Haдeждитe зa пo-дoбъp влaĸoв пpeвoз

Cитyaциятa c дъpжaвнитe влaĸoвe oт гoдини изглeждa нaй-злe пpи пътничecĸия пpeвoз. Имeннo тaм ca и гoлeмитe нaдeжди нa xopaтa зa пpeдcтoящa пpoмянa. Зaдaвaщaтa ce чacтнa ĸoнĸypeнция и зaĸyпyвaнeтo нa пo-мoдepни и пo-бъpзи влaĸoвe зacилвaт oчaĸвaниятa.

Koгaтo пpeвoзът c пътничecĸи влaĸoвe дeйcтвa нa пaзapeн пpинцип, a нe c дъpжaвнa cyбcидия, тoгaвa нeщaтa щe ce пpoмeнят, cмятa пpeдceдaтeл нa Cиндиĸaтa нa жeлeзничapитe ĸъм KHCБ Πeтъp Бyнeв.



"B Бългapия тoвa щe cтaнe, ĸoгaтo пo линиятa Coфия, Πлoвдив, Бypгac влaĸът пътyвa cъc 160 ĸм/ч."

Cпopeд eĸcпepтa чacтнитe пpeвoзи нe гapaнтиpaт зaдължитeлнo пo-дoбpa ycлyгa, нo пъĸ мoжe дa дoвeдaт дo пo-бъpзa пoлoжитeлнa пpoмянa нa дъpжaвнитe.

Beчe e яcнo, чe мoнoпoлът нa Бългapcĸитe дъpжaвни жeлeзници e нaпът дa пpиĸлючи, нo щe тpябвa дa пoчaĸaмe oщe мaлĸo. Дъpжaвнoтo дpyжecтвo "БДЖ-Πътничecĸи пpeвoзи" вcъщнocт ocтaвa мoнoпoлиcт в oбщecтвeнaтa ycлyгa зa жeлeзoпътeн пpeвoз нa пътници oщe пoнe oĸoлo eднa гoдинa.

Toвa cтaвa фaĸт, cлeд ĸaтo изтичaщият 15-гoдишeн дoгoвop c нaциoнaлния пpeвoзвaч бeшe yдължeн извънpeднo пpeз eceнтa нa минaлaтa гoдинa. Πpичинaтa зa тoвa дeйcтвиe бeшe липcaтa нa гoтoвнocт дa бъдe oбявeнa и пpиĸлючeнa нoвaтa oбщecтвeнa пopъчĸa зa възлaгaнe нa дeйнocттa.

Дaннитe пoĸaзвaт, чe гoдишнo c жeлeзoпътeн тpaнcпopт в Бългapия ce пpeвoзвaт нaд 30 милиoнa пътници. Oбcлyжвaт ce 678 гapи в нaceлeни мecтa нa тepитopиятa нa цялaтa cтpaнa c нaд 500 влaĸa eжeднeвнo."

https://money.bg/techno/novi-zaplati-v-bdzh-i-ochakvaniya-za-po-dobar-vlakov-prevoz.html?utm_source=news.bg&utm_medium=article&utm_campaign=sidebar

12
Въжени линии / Re: Витоша
« on: Yesterday at 12:22:13 »
Витоша е далеч от презастрояване (извън граничните зони над кварталите). Повече от половината хижи/станции, че и хотели не се експлоатират. Лифтови подходи няма откъм Бистрица, Железница, Ярема, Ярлово, Чуйпетлово, Кладница, Рударци, Мърчаево и Владая. Абсудно е да се твърди, че освежаване на Княжевски, Драгалевски и Симеоновски лифт е адекватно решение.

Разумът повелява щом има толкова изоставени строежи и съоръжения първо да бъдат ремонтирани те или това, което няма да се използва повече да бъде премахнато, пък тогава да се впускаме към нови строежи и подходи от Рударци, Мърчаево, Чуйпетлово и т.н. Да видим дали можем да ремонтираме и поддържаме това което е налично преди да се прави каквото и да било ново.

13
Въжени линии / Re: Витоша
« on: Yesterday at 11:36:29 »
Отиди в Цермат, ако не си ходил и ще разбереш. В последното село, до където може да се стигне с кола има огромен паркинг и влакове до Цермат през 20 минути денем и през един час нощем. И не е баш Car-free, ами е разрешено само за електрически возила. Пълно е по улиците с едни четвъртити електрокари.
Имам резервация за Цермат това лято, така че ще видя нещата от първо лице. Явно са си уредили нещата и нивото на организация си е точно швейцарско.
Но си мисля, че можем да вземем пример от тях. Инвестиции, частна собственост, но трябва да има някакъв контрол

Хубаво е че си си направил резервация за лятото за да видиш как един курорт се движи целогодишно, нещо което нашите курорти просто не го могат защото са строени на принципа "ден година храни", в Швейцария го умеят това. Не е като при нас където на морето три месеца сезон и после девет месеца пустиня, или на Банско където пък е по-малко вече и от три месеца фраш и после мъртвило.

14
Такава преработка е напълно възможна. Няма никаква тайна. Няма магия. Из мрежата има снимки на такива трамваи. 
Разглобяват цялата мотриса, до рама на коша, Преработват надлъжните греди на рамата и започват да монтират новите елементи. Правят ревизия и ремонт на талигите и пускат коша върху тях. Качват на камиона и ни я пращат в София ... Това е.

В това описание липсва една много решаваща и важна стъпка, дано само ти си я забравил да я споменеш, а не и тези които ще преправят мотрисите че иначе мотрисите могат от камиона направо да ги свалят в депото за метални отпадъци.

15
Няма да повярвате но в немските вагони вече като си запазиш място светва индикатора че в резервирано. Не мога да прикача снимка че е голям формат но местата си отговарят.

Значи са докупили въпросните компютри които липсваха? В такъв случай би трябвало да могат да се настроят и външните табели?

16
Нещо по темата за да прекъснем офтопика за А3:

Ваня Григорова алармира за риск София да избира дали да има дневен или нощен транспорт


"Изправени сме пред избор дали да имаме дневен или нощен транспорт. Това обяви на пресконференция общинският съветник Ваня Григорова. По думите й няма достатъчен пътникопоток. С пресконференцията си тя отговаря на критиките от миналата седмица на Спаси София, че лобира за такситата.

Хората чакат по 20-30-40 минути, защото няма достатъчно дневен транспорт, каза Григорова. 10 линии нощен транспорт иска тя, както и безплатен градски транспорт. Но на първо време трябва да се подобри състоянието на градския транспорт. Този, който може да осъществи това, е Васил Терзиев, изтъкна съветничката. В същото време той трябва да осигури хора, които да шофират, но и автобуси, които да бъдат карани. Над 30 часа на месец е извънредният труд на шофьорите в градския транспорт, по нейни данни. 420 часа е извънредният труд на година. Средно по 49 дни е неизползваният платен годишен отпуск.

Иначе Григорова признава, че нощният транспорт е модерен. В същото време има тежък недостиг на шофьори. 258 шофьори не достигат. Това е 20% от целия състав. Дефицитът продължава да се увеличава, обяви Ваня Григорова. Шофьорите от нощните линии доработват и през деня.

148 автобуси не са в експлоатация или 25% от автобусите в столицата. Нощна линия Н 1, която е от най-натоварените се оказва, че е запълняема на 19%. На 24% е запълняема другата натоварена линия Н2. В много дни обаче запълняемостта на нощните линии е на 2%. Линия 111 през деня е около 35% и достига до 70%, изтъкна тя.

В същото време се чака много за автобус 111, много хора чакат на спирките, според жалбите на пътниците. Хората искат точност на автобусите, според съветничката. Линия 72 е с почти 100% запълняемост през декември. Тази линия е орязана с 2 коли, което създава неудобство за пътниците. Линията е редовна, няма кой да шофира, подчерта общинарката. Линия 280 стига до 120% запълняемост.

Спада ползваемостта на нощния транспорт, отчете още Ваня Григорова. Шофьор на нощен автобус извоза 50 души на смята. Дневна смята извозва до 600 пътници, а дневна смана на автобус 280-1200 пътника на смяна. Ако се спре нощния транспорт, ще се осигурят по 120 почивки на месец за шофьорите, по мнението на съветника.

Тя се обяви за подобряване на условията на труд на шофьорите на градския транспорт в София. Според нея лично кметът препятства обновяването на градския транспорт. Ваня Григорова отхвърли обвиненията, че има икономически интерес в исканията й за повече дневен транспорт."


https://news.bg/regions/vanya-grigorova-alarmira-za-risk-sofiya-da-izbira-dali-da-ima-dneven-ili-noshten-transport.html

17
Този прословут трансформатор ли е причината за несъвместимостта между този тип вагони със Смарттрон?

Да. Но има от тези вагони и такива с трансформатор който пасва на нашите локомотиви, ние докарахме обаче такива които могат да се закачат само за локомотиви в Германия.

18
Европрокуратурата обвини четирима в измама за над 184 млн. лв. по проект за жп системи

"Европейската прокуратура повдигна обвинения на четирима души за измама по проект за предназначени за проектиране и изграждане на сигнални и телекомуникационни системи в българската железопътна мрежа на стойност 184 999 094 лв. европейски средства. Проектът засяга железопътната отсечка между Пловдив и Бургас.

От прокуратурата обясняват, че поръчката за изпълнение на проекта е възложена на консорциум от четири фирми. Двама управители на италианска фирма и управител на българска фирма, част от консорциума, спечелил поръчката, са обвинени за измами при обществени поръчки. Обвинен е и бивш директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура".

На трима от обвиняемите е наложена гаранция от 50 000 евро, а за четвъртия - 5000 евро. Освен това управителят на българската фирма има забрана да напуска страната.

Според разследването законните представители на фирмите, съставили консорциума, са подали невярна информация в НК "Железопътна инфраструктура", за да получат неправомерно евросредства. Те са декларирали, че една от компаниите има предишен опит в глобалните системи за мобилна комуникация в железопътния транспорт (GSM-R) и в бъдещата железопътна мобилна комуникационна система (FRMCS), като така са спечелила обществената поръчка. Но събраните доказателства сочат, че нито една от четирите компании няма необходимия опит.

Установено е, че бившият генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" е подписал договора и е разрешил плащанията, въпреки че е знаел, че подадената информация е невярна.

Освен това от консорциума са представили и декларация, че ще изпълнят поръчката сами, без да използват подизпълнител. По-късно обаче сключват договор с австрийски подизпълнител с опит в необходимите работи. Този подизпълнител преди това е отстранен от процедурата за обществена поръчка, понеже не е отговарял на техническите изисквания."

https://news.bg/crime/evroprokuraturata-obvini-chetirima-v-izmama-za-nad-184-mln-lv-po-proekt-za-zhp-sistemi.html

19
Новите Solaris Urbino 18 electric тръгват в Берлин в редовна експлоатация. Поръчани са 50, като BVG плаща само цената на сходен дизел, а разликата я доплащат от бюджета на провинцията и федералния бюджет. Преди 3 години имаше проби, от тогава е и това филмче в което младата шофьорка при BVG Фатима разказва какво мисли за модела:




20
Каквито мизерни седалки имат ex DBтата, такива и в Индия не са виждали. Случвало ми се е да пътувам прав, във влак съставен само от ex DBта, защото хубавите седалки са заети, а на другите не бих и стъпил. Бях пуснал жалба със снимков материал, но разбира се, резултат нямаше и дори отговор.
Аз с 32ра проблеми нямам, пътувам си с тях за кеф постоянно. Прозорците се отварят, седалките са кожени и съотвено не събират такава мръсотия, не се задушаваш от миризмата на феродо при продължително спускане, няма го постоянното досадно жужене от калотковите ex DB,ю, не се затормозяваш с отварянето на врати, просто пътуването е несравнимо по - добро от онези боклучави вагони. Има и 2 32ри с платнени седалки, които са в добро състояние и при тях също няма проблем.

Мизерни, всмисъл мръсни? Ами всичко се пере, стига да има желание. Като са били при DB е можело, не са ги забърсвали само с парцал и ракия. Това, че в 32-ките не виждаш мръсотията не значи че я няма, по кожата сигурно има бактерии и вируси от времето на Брежнев още.

Pages: [1] 2 3 ... 354