Разбира се може и по-зле отколкото е в момента в София! Спор няма, че българската действителност е способна да предложи множество алтернативи на по-лоши модели на управление!
Въпросът е дали не може по-добро от сегашното!
Например за всички квартали на София в полите на Витоша прави впечатление липсата на инфраструктура съчетана с богаташки къщи заградени с дебели и високи зидове, които са оградили на някой богаташ (незнаен или знаен) личното райско кътче извоювано със стотици хилядни и милиони левове. Ама добре де - ама все пак железобетонни стълбове по улиците, които са от бебешката ми възраст през 70-те години и асфалт от ученическите ми години най-доброто ли е, което може да се постигне?! Може и да е най-доброто, ако приемем, че е редно да текат по стръмните улици води, които зимата да заледяват и да пеавят усещането за планина осезаемо, обаче още колко десетилетия, трябва да минат за да се впише този район в някакъв по-столичен контекст. И ако е ясно, че метрото и трамваите няма да тръгнат през планините, не се ли предвижда някакъв по-стойностен и по-редовен транспорт?! На мен не ми е ясно при ясни метростанции - примерно МС "Витоша", някой не предвижда ли тролейбусен трнаспорт, който да я свързва със Симеоново, Драгалевци...Бояна! Това ще подобри и тъмницата, която е до толкова характерна, че да ти се иска да загасят и сегашното осветление, че поне да не замърсява светлинно хубавото звездно небе!
Метрото има и едно друго предимство - дава на наземния трнаспорт една по-ясна и по-постоянна във времето задача, като го прави максимално оптимален и предвидим във времето. Ясно е, че няма кой да хване автобус от районо с изградено метро и да пътува чак до другия край на града с някакви изключения. Така като е ясно например,че линия 98 няма да пътува от Семинарията до с. Железница, а от Зоопарка - то има ли смисъл тази линия да е чисто автобусна. Не е ли нужно трнаспорта до софийските квартали да се електрифицира и уплътни във времето, а този примерно до села като Бистрица и Железница да е по-второстепенен и основно автобусен.