1
Тролейбуси / Re: Доставка на 35 нови 12м. тролейбуси с батерия.
« on: 06.12.2024, 12:46:08 »Глупости, ма глупости на търкалета! Като почнат батериите масово да дават фира, тогава ще видиш ти кое е отживелица и кое не е. Защо само пишат по газетите, че продажбите на електромобили далеч не вървят така розово, както са били планирани. Просто трябва сериозен пробив в електрохимията. Понеже батериите са пълни с редки и скъпи метали, които се добиват при крайно неекологични условия в Тонго, Бонго и т.н. Също а се запали батерия, а няма гасене докато не изгори напълно. И не на последно място електробусите не са за замяна на тролеите, а на дизеловите автобуси.Да не говорим колко време се губи в зареждане и колко зле скалира зарядната им инфраструктура. Всеки няколко електробуса в повече искат още зарядни станции, било то в гаража или на крайните спирки, заедно с нови трафопостове. И то с голяма мощност, за да могат да покрият голямата консумация при зареждане. Нищо, че през повечето време тези станции работят на празен ход. От гледна точка на мрежата товаровият им график също е неблагоприятен - вместо равномерен товар 18-19 часа на ден или имаш по-голям товар 6-8 часа през нощта и нулев през деня (нощно зареждане) или имаш често редуване на пикове и падове (бързо зареждане). Плюс това, с масовото присъединяване на фотоволтаици, през лятото вече има излишъци на енергия през деня, което съвпада много по-добре с товаровия график на тролейбусите.