Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sofia

Pages: [1] 2 3 ... 215
1
Глупости, ма глупости на търкалета! Като почнат батериите масово да дават фира, тогава ще видиш ти кое е отживелица и кое не е. Защо само пишат по газетите, че продажбите на електромобили далеч не вървят така розово, както са били планирани. Просто трябва сериозен пробив в електрохимията. Понеже батериите са пълни с редки и скъпи метали, които се добиват при крайно неекологични условия в Тонго, Бонго и т.н. Също а се запали батерия, а няма гасене докато не изгори напълно. И не на последно място електробусите не са за замяна на тролеите, а на дизеловите автобуси.
Да не говорим колко време се губи в зареждане и колко зле скалира зарядната им инфраструктура. Всеки няколко електробуса в повече искат още зарядни станции, било то в гаража или на крайните спирки, заедно с нови трафопостове. И то с голяма мощност, за да могат да покрият голямата консумация при зареждане. Нищо, че през повечето време тези станции работят на празен ход. От гледна точка на мрежата товаровият им график също е неблагоприятен - вместо равномерен товар 18-19 часа на ден или имаш по-голям товар 6-8 часа през нощта и нулев през деня (нощно зареждане) или имаш често редуване на пикове и падове (бързо зареждане). Плюс това, с масовото присъединяване на фотоволтаици, през лятото вече има излишъци на енергия през деня, което съвпада много по-добре с товаровия график на тролейбусите.

2
Според мен оптималният вариант в по-дългосрочен план е тротоарът да се преработи и да се обособят т.нар. sawtooth bus bay. Този дизайн използва мястото много ефективно и позволява на автобусите лесно да спират един през друг и да се заобикалят. Има достатъчно място за 3 такива спирки, като едната може да е със зарядна станция за електробуси.


3
Пунктът за продажба на билети сигурно също са се сетили да го преместят и е говорено със собственика на терена НКЖИ, които са съгласни да се изтопоса грозна будка директно под козирката и ще прокарат и тока без пари?  :help:
Би било логично пунк за информация и продажба на билети да има в самата сграда на гарата, на добре обозначено и видимо за всички пристигащи място.

4
Не разбирам какво пречи 74 да си зареди и след това да направи обиколка пред гарата.

5
Същото престъпление и поредно нарушение на договора извършиха от МТК Гроуп с двата употребявани МАН-а...
Може и да е нарушение, но двата МАН-а са в по-добро състояние и са несравнимо по-удобни за пътниците от турските каруци. Когато улуча някой от тях на 86, направо се прераждам.

Иначе поръчката за 15-те тролея в никакъв случай не е безсмислена. Ако действат правилно, с тях ще освободят 15 автобуса.

Едит: Поръчката е за 35 тролейбуса, откъде ми хрумна 15...

6
Автобуси / Re: MAN SL/SD200
« on: 13.11.2024, 15:55:19 »
Току-що двуетажният МАН мина през Хаджи Димитър, теглен от аварийна, посока Малашевци.

7
Сега в 2807 парното работеше на макс и вътре беше сигурно 30 градуса. Помолих шофьора да го намали, но той каза, че не може, защото трябвало да изхаби батерията, за да си влезела в режим. Много интересно какво означава това. Все пак литиево-йонните батерии не са като никел-кадмиевите, че да трябва да се разреждат докрай преди зареждане. Даже е вредно да се разреждат дълбоко.

8
Разбира се, че има регистър?! Нали на сайта на ИААА може да се провери по рег. номер еко групата на всеки автомобил. А стикерите са без значение - камерите разчитат регистрационните номера, не стикерите.

9
Quote
15 km пробег при пълно натоварване на всеки курс
Тази формулировка е малко нонсенс, защото повечето линии имат курс по-малък от 15 км. Предполагам са имали предвид обиколка? Но какво разстояние ще може да изминава на батерия на всеки курс зависи от профила на маршрута, мощността на зареждане от КМ и времето прекарано под КМ. Ако тръгне с напълно заредена батерия, на първия курс ще измине 15 км в автономен режим, но ако после няма време батерията да се зареди напълно, на следващия курс автономният пробег ще е по-малък. Тук трябва да се правят изчисления къде ще се движат тролейбусите и какъв обхват на контактната мрежа е нужен.

10
Как така половината?! Според официалната документация на Шкода, управлението на тяговия двигател плюс статичния преобразувател са около 10% от цената на тролейбуса.

11
Ограничението от 30 км/ч се отнася за 80% от улиците в Амстердам, което пак е много сериозен дял. В София зоните 30 са с малък обхват и далеч не са на същия принцип. Тук просто бучваме едни знаци, в Амстердам препроектират улиците с мерки за успокояване на трафика, така че новото ограничение да се спазва. Ще отнеме години всички улици да бъдат адаптирани за по-ниска скорост, но ще се случи.

12
Спрян е от движение на 31.01.2023 г. След това е стоял известно време преди да бъде продаден и на 16.05.2024 г. е влязъл в България. Дали още същия ден е доставен в Стара Загора вече е друг въпрос.

13
Защото асоциацията-собственик е регистрирана във Варна.

14
Дошев и сие веднага да блокират Патриарха с искане да се демонтира контактната мрежа!

15
Колко тролеи в Русе са с електрически макари за повдигане и сваляне на прътите?
Повдигането и свалянето става с въздушни възглавници в основата на токоприемниците. СОР-овете са оборудвани с такива.

16
При този габарит може да се направи споделена бус+велосипедна лента от 4.50 метра. Не е идеално решение, но е по-добре от нищо.

17
Електробуси / Re: Електроавтобуси
« on: 30.06.2024, 00:13:02 »
Иво, някои коли на 63 и 66 имат дневен пробег към 300 км. Електробусите дори при идеални условия трудно достигат такъв пробег, какво остава по планински път с големи наклони. През зимата, когато пробегът им намалее с 40%, вече е научна фантастика да се справят. При толкова линии в града, какъв е смисълът да се пускат електробуси точно по линиите с най-тежък профил?

18
Вторият чифт проводници в Прага са пълноценна контактна мрежа. Когато се прави само за усилване, допълнителните проводници не са контактни, а обикновени и вървят отстрани, а при трамваите често и по средата между двата контактни, и са свързани с контактните на всеки 20-50 метра.

Падовете на напрежение обаче са предимно по кабелните линии между ТИС и захранващите точки, а не в контактните проводници, които и сега са свързани в паралел за двете посоки поне в няколко точки на всеки сектор.
На тази схема са описани точно като усилващи. А и няма стрелки, така че да се ползват като пълноценна мрежа. Това нестандартно решение било поради трудности да се прокарат захранващи кабели под околовръстния път или по моста над него.

19
Изглежда проблемът идва от прикачения файл към моя пост 6278. Файлът се е качил, защото излиза в личния ми профил и мога да го отворя, но явно чупи страницата.

20
Вторият чифт проводници в Прага са пълноценна контактна мрежа.
На тази схема са показани точно като усилващи. А и няма стрелки, така че да се използват като пълноценна мрежа. Това нестандартно решение било поради трудности да прокарат фидери под пътното платно на околовръстния път или по моста над него.

Pages: [1] 2 3 ... 215