Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sofia

Pages: [1] 2 3 ... 215
1
Разбира се, че има регистър?! Нали на сайта на ИААА може да се провери по рег. номер еко групата на всеки автомобил. А стикерите са без значение - камерите разчитат регистрационните номера, не стикерите.

2
Quote
15 km пробег при пълно натоварване на всеки курс
Тази формулировка е малко нонсенс, защото повечето линии имат курс по-малък от 15 км. Предполагам са имали предвид обиколка? Но какво разстояние ще може да изминава на батерия на всеки курс зависи от профила на маршрута, мощността на зареждане от КМ и времето прекарано под КМ. Ако тръгне с напълно заредена батерия, на първия курс ще измине 15 км в автономен режим, но ако после няма време батерията да се зареди напълно, на следващия курс автономният пробег ще е по-малък. Тук трябва да се правят изчисления къде ще се движат тролейбусите и какъв обхват на контактната мрежа е нужен.

3
Как така половината?! Според официалната документация на Шкода, управлението на тяговия двигател плюс статичния преобразувател са около 10% от цената на тролейбуса.

4
Ограничението от 30 км/ч се отнася за 80% от улиците в Амстердам, което пак е много сериозен дял. В София зоните 30 са с малък обхват и далеч не са на същия принцип. Тук просто бучваме едни знаци, в Амстердам препроектират улиците с мерки за успокояване на трафика, така че новото ограничение да се спазва. Ще отнеме години всички улици да бъдат адаптирани за по-ниска скорост, но ще се случи.

5
Спрян е от движение на 31.01.2023 г. След това е стоял известно време преди да бъде продаден и на 16.05.2024 г. е влязъл в България. Дали още същия ден е доставен в Стара Загора вече е друг въпрос.

6
Защото асоциацията-собственик е регистрирана във Варна.

7
Дошев и сие веднага да блокират Патриарха с искане да се демонтира контактната мрежа!

8
Колко тролеи в Русе са с електрически макари за повдигане и сваляне на прътите?
Повдигането и свалянето става с въздушни възглавници в основата на токоприемниците. СОР-овете са оборудвани с такива.

9
При този габарит може да се направи споделена бус+велосипедна лента от 4.50 метра. Не е идеално решение, но е по-добре от нищо.

10
Електробуси / Re: Електроавтобуси
« on: 30.06.2024, 00:13:02 »
Иво, някои коли на 63 и 66 имат дневен пробег към 300 км. Електробусите дори при идеални условия трудно достигат такъв пробег, какво остава по планински път с големи наклони. През зимата, когато пробегът им намалее с 40%, вече е научна фантастика да се справят. При толкова линии в града, какъв е смисълът да се пускат електробуси точно по линиите с най-тежък профил?

11
Вторият чифт проводници в Прага са пълноценна контактна мрежа. Когато се прави само за усилване, допълнителните проводници не са контактни, а обикновени и вървят отстрани, а при трамваите често и по средата между двата контактни, и са свързани с контактните на всеки 20-50 метра.

Падовете на напрежение обаче са предимно по кабелните линии между ТИС и захранващите точки, а не в контактните проводници, които и сега са свързани в паралел за двете посоки поне в няколко точки на всеки сектор.
На тази схема са описани точно като усилващи. А и няма стрелки, така че да се ползват като пълноценна мрежа. Това нестандартно решение било поради трудности да се прокарат захранващи кабели под околовръстния път или по моста над него.

12
Изглежда проблемът идва от прикачения файл към моя пост 6278. Файлът се е качил, защото излиза в личния ми профил и мога да го отворя, но явно чупи страницата.

13
Вторият чифт проводници в Прага са пълноценна контактна мрежа.
На тази схема са показани точно като усилващи. А и няма стрелки, така че да се използват като пълноценна мрежа. Това нестандартно решение било поради трудности да прокарат фидери под пътното платно на околовръстния път или по моста над него.

14
Какво удвояване Ви гони!? За автоматично сваляне и закачане на токоснемателите не сте ли чували!?
Това в случая не е приложимо. Без двойна мрежа няма как бързите линии да изпреварват бавните на Полиграфическия, Яворов и Жендов. Освен ако в този участък 3, 4, 5, 11 не се движат на батерия, което не е много далновидно, a и нямаме толкова тролеи с автономен ход.

Уж бъдещето е електробуси, бяхме тръгнали натам, сега пък идеи и мечти за удвояване на някои участъци, хаосът е пълен...
Отделно това с напрежението,което казваш, няма никаква логика, защото секторите ще са същите, ТИСът ще е същият, а в един сектор вместо да са 3 или 4 тролея, тогава може и 10 да се съберат, което би било равно на падане на напрежението и гледане на сеир. 2 съседни мрежи, не означват 2 отделни сектора, а и дори и да са на 2 отделни сектора, не виждам как би се подобрило положението с напрежението в текущата мрежа с текущите линии.
Кой е казал, че бъдещето е само електробуси?
Ако се удвои мрежата, на практика ще се удвои сечението на контактните проводници (предполага се, че паралелните проводници ще са свързани помежду си). В Прага точно с тази цел са изградили двойна мрежа към летището. Вторият чифт контактни проводници не се използва за редовно движение, а като усилващи за увеличаване на общото сечение на мрежата.


15
310 и 74 минават под контактна мрежа в по-голямата част от маршрутите си, но за 604 не е така - контактна мрежа има по Списаревски между Ал. Бешков и Кр. Пастухов, по Цариградско между Изток и Орлов мост и по Св. Георги Софийски между Александровска и ВМА.  :rolleyes:
Може би са объркали 204 и 604. 204 се покрива значително повече от контактна мрежа, включително и двете крайни спирки и е логично да е сред първите електрифицирани.

Ако 604 се превърне в такъв тип тролей, означава да спира на всяка спирка по Цариградско, заради обикновените тролеи или да се добави по още една контактна мрежа в посока, което е абсурд...
И кое му е абсурдното? Съвсем логично е даже. 76, 204 и 280 също са перспективни за електрификация. Удвояване на контактната мрежа по Цариградско ще позволи да изпреварват бавните линии и ще намали падовете на напрежение при наличие на няколко тролейбуса в един участък.

16
Въобще цялата фиксация върху каски и жилетки има единствена цел да прехвърли отговорността за безопасността от властите и водачите на МПС върху уязвимите участници в движението. Апропо, в Нидерландия никой не носи каскa и имат най-ниския брой смъртни случаи на 1 млрд. изминати километра с колело.

17
Тези тролейбуси още преди 2-3 години са направили 1 млн. километра. A и тази година ще започнат да пристигат новите lighTram 19 DC и 25 DC, които би трябвало да заменят хесовете от 2007-2008 г.

18
От БНР цитират НКЖИ, според които причината за закъсненията е софтуерен проблем с компютърната централизация за управлението на стрелките на Централната гара, не спиране на тока.

19
Транспортът по света / Re: Канада
« on: 28.05.2024, 09:46:10 »
Също така Транслинк Ванкувър са обявили търг за доставка на 107 единични тролейбуса с батерии плюс още 201 единични и 203 съчленени като опция. Ако използват цялата опция тролейбусният им парк би се удвоил (сега имат 262 тролейбуса). Соларис вече заявиха, че имат намерение да стъпят на канадския пазар, така че те вероятно ще участват. Ню Флаер са под въпрос, но предвид голямата поръчка може и от тяхна страна да има интерес.

20
Perfect is the enemy of good. София има нужда от велоалеи днес. Ако чакаме съвършения проект, няма да имаме велоалеи още десетилетия. Никъде велоалеите не са ги правили перфектни от самото начало. Започва се с лесни, евтини и компромисни решения и с времето се подобряват.

Pages: [1] 2 3 ... 215