Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sofia

Pages: [1] 2 3 ... 217
1
Сегашният директор на СЕ е започнал като диспечер в ТИС ... Никой във висшето ръководство на СЕ не е дошъл "от вън", всички са започнали като млади от ниски позиции.
Браво на него, но вече не сме 1990. От една страна, частният сектор може да предложи много повече на млад инженер с езици. От друга страна, по-младите поколения са по-малко склонни цял живот да катерят стълбичката в една фирма (по-печеливша стратегия е да сменяш работата от време на време). В днешния пазар на труда не виждам защо способен инженер би започал работа на позиция като за човек от техникум. Казваш, че има отворени ръководни позиции, но все пак оставам с впечатление, че те не са за хора "от вън".

2
След като можете да оправите системата - елате и я оправете. Има достатъчно свободни позиции. И то ръководни, с влияние.
Това е много спекулативно твърдение. Може ли пример, какви са тези позиции, къде са обявени, как се кандидатства? Защото когато кандидатствах преди години ми предложиха само най-ниско ниво позиция.
...
Спекулативно е твоето мнение. Не пишеш какво ти е предложено и какво си искал ти. Каква ти е квалификацията, отговаря ли на желанието ти. В този момент имало ли е свободна позиция отговаряща на твоите желание и квалификация.
Висше електротехническо, с два чужди езика. Исках да се занимавам с планиране и развитие на мрежата на електротранспорта. Беше ми предложена позиция дежурен в ТИС. Да кажем, че съм бил по-млад и неопитен и това да е оказало влияение. Какви са свободните ръководни позиции сега?

3
След като можете да оправите системата - елате и я оправете. Има достатъчно свободни позиции. И то ръководни, с влияние.
Това е много спекулативно твърдение. Може ли пример, какви са тези позиции, къде са обявени, как се кандидатства? Защото когато кандидатствах преди години ми предложиха само най-ниско ниво позиция.

Надявам се протестите да не доведат до материализиране на вредни предложения, които вече се чуват, като отдаване на още линии на концесия или пускане на такситата в бус лентите.

4
Други градове / Re: Сливен
« on: 11.05.2025, 11:22:55 »
Тролейбусите са преномерирани отново? Колко пъти смятат да ги преномерират...

5
Предполагам, че разликата в цената между четири-, три- и двуседалков лифт е незначителна и затова са решили да построят лифт с по-голям капацитет.

6
Дочух, че предстои подмяна на едноседалковия лифт Малина - Студенец с четириседалков. Тази зима се очаква доставката на компонентите за новия лифт и строителството ще бъде лятото на 2026 г.

7
В Ческе Будейовице първият доставен 15Тр е запазен за музеен и е реставриран в оригиналния си вид. Запазен е и последният изобщо произведен 15Тр, но не е в движение. Надявам се да възстановят и него. Ще видим дали ще запазят още някой и каква ще е съдбата на останалите.

8
Все пак китайците стават все повече
Това не е вярно. Населението на Китай намалява от 2022 г. и заради ниската раждаемост се очаква да намалее на половина до края на века.

9
От 1 май Ческе Будейовице ще има още една тролейбусна линия с електрификацията на автобусна линия 15. Линията е с дължина 9 км, от които 2 км между спирки Výstaviště и Poliklinika Jih са без контактна мрежа. 14 от общо 35 Škoda 33Tr SOR вече са доставени, с което идва краят на редовната експлоатация на 15Tr в Чехия. Символичното сбогуване с тях ще бъде на 2 май, когато през целия ден трите останали 15-ки ще се движат на линии 2, 3 и 9.

https://www.dpmcb.cz/cestovani-mhd/aktualne-z-dopravy/prevedeni-linky-15-na-trolejbusovy-provoz-1041.html
https://www.dpmcb.cz/o-nas/novinky/trolejbusy-skoda-15-tr-se-louci-s-budejovickymi-ulicemi-1044.html

10
Тъй като отново апелираш за нова мрежа, къде са парите за такава? Аз не виждам да се гласува някакво увеличение на бюджета на СЕ за строеж на нови мрежи след като ще им се поръчват нови тролеи.
80 метра мрежа за ляв завой СЕ могат да изпълнят и със собствени средства. За по-дълги участъци трябва да има някаква проектна готовност преди да се гласува целево финансиране за изграждене. Така че зависи от СЕ да се задействат и от отговорните фактори в общината да ги мотивират.

11
откачане и закачане на левия завой от Левски към Дондуков
Това е абсурдно. Просто трябва да се направи мрежа за ляв завой. По Мария Луиза и Ботев също е разумно да се изгради мрежа. В по-голямата част могат да се ползват стълбовете и гъвкавите напречници на трамвайната мрежа, само два проводника трябва да се изтеглят. Това, че тролейбусите ще имат батерия, не значи да не строим и метър КМ.

12
Не, хич. Само липсата на резерви по ТИС-овете и едни около милион на километър, ама вече имаме една такава ККМ по Нансен която виси за хубост. Между другото уличните стълбове по Цариградско не са виждали боя от реконструкцията на булеварда в далечната 1975 година, ако увисне една двойна ККМ по тях нищо чудно една сутрин всичките да се прекършат в основата и да имаме малко екшън.
ТИС-овете са издържали при двойно повече тролейбуси преди 30 години, така че още 2 линии по Цариградско едва ли ще ги съборят. Плюс това ТИС Юнак е напълно реконструиран. И ако се използват съществуващите стълбове цената ще е доста по-ниска от милион на километър. Двойната КМ няма да увеличи кой знае колко натоварването на стълбовете. Дори в случай на обледеняване, натоварването на един стълб може би ще се увеличи с около 60-90 кг.

13
204 има доста покритие с КМ - 38%. Ако се изградят планираните трасета по Каблешков, Цветан Лазаров и Димитър Пешев ще стане и над 50%. 604 обаче има значително по-малко и не разбирам защо са решили тя да е сред първите. 280 има по-голямо покритие с КМ и за да се електрифицира е достатъчно да се изгради КМ по бул. Климент Охридски, което лесно може да стане при бъдещата реконструкция на булеварда.

14
В Будапеща са отворили офертите в търга за доставка на до 160 тролейбуса с батерия (минимум 40). Участвали са Yutong-Икарус, Шкода, Соларис и Бозанкая, като Шкода са се оттеглили преди приключване на процедурата. Най-изгодната оферта е от Yutong с цена от 451 500 евро за единичен и 649 500 за съчленен тролейбус от модела U12/U18. За сега не е ясно в какво ще се състои участието на Икарус. Соларис са дали зашеметяваща цена - 799 000 евро за единичен и 973 000 за съчленен. Будапеща планира значително развитие на мрежата чрез тролейбуси с батерии - от 155 км дължина на линиите днес до 190 км през 2026 и дори 325 км към 2030 г.

https://magyarbusz.info/2025/03/18/az-ikarus-yutong-paros-adta-a-legkedvezobb-ajanlatot-a-budapesti-trolitenderen/

Изненадващо, Шкода/СОР побеждават Соларис и Хес в търга за доставка на до 61 (минимум 52) тролейбуса за Еслинген. Офертата им е за 41,425 млн. евро. Това е втори подобен търг - първият беше спечелен през 2022 г. от Van Hool, които обаче в последствие фалираха. Еслинген в момента експлоатира само 10 тролейбуса. С тази доставка се планира 100% от градския транспорт да премине на тролейбуси. За целта в момента се изграждат 5 км нова КМ и нов ТИС.

https://www.cs-dopravak.cz/trolejbusy-skoda-s-karoserii-sor-poprve-zamiri-do-nemecka/

Също така, Соларис печелят търга за доставка на 10 съчленени тролейбуса за Сараево. Те ще дойдат вместо опцията за допълнителни 10 БКМ от предишен договор, от която градът се отказва поради войната в Украйна и трудностите с доставка на части от Беларус. Новите тролейбуси ще обслужват линията до близкия град Вогошча, която е разрушена през югославските войни и в момента се изгражда наново със заем от ЕИБ.

https://www.cs-dopravak.cz/solaris-doda-10-trolejbusu-trollino-18-do-sarajeva/

15
Не е задължително да са от същия производител.
Задължително е, защото никой друг производител не предлага електробуси със суперкондензатор.

Признавам, че не съм се интересувал, но наскоро във форума или другаде гледах снимки на автобуси Мерцедес, които се зареждаха на подобни зарядни стоянки! Същите не бяха в гараж , а на пътя, което ме наведе на мисълта, че и те са бързозарядни!
Бързозарядни да, но с литиево-йонни батерии, не със суперкондензатори. И те няма да са съвместими с вече изградените при нас зарядни станции. Което е друг минус - докато при другите технологии на зареждане има вече известна стандартизация и различни модели автобуси могат да ползват едни и същи зарядни, то ние сме принудени да купуваме точно Higer, защото зарядните не стават за друго. В Китай може да има и други производители, но за Европа е само Higer.

Впрочем, литий-титаниевите батерии не отстъпват на суперкондензаторите по скорост на зареждане и повечето производители използват точно такива за бързозарядните електробуси.

16
Не е задължително да са от същия производител.
Задължително е, защото никой друг производител не предлага електробуси със суперкондензатор. И Chariot Motors ако не се лъжа са изключителен представител за Европа.

17
Ами не са много качествени. Имаше случай на прегряване лятото, влиза в авариен режим и зарежда много бавно. Тази на Овча купел по някаква причина периодично отказва, а наскоро се беше и запалила. Един скрийншот от вайбър групата на тринмо:

18
Кондензаторни електробуси повече не ни трябват. Както се видя, и автобусите и зарядните им станции са достатъчно проблемни. Да поръчват класически електробуси, които да могат да зареждат и от КМ - като Прага, Кошице, Ческе Будейовице.

19
Бозанкая са пробили монопола в Прага, ще доставят 70 бр единични тролейбуса.
Засега са поръчали само 7 броя за линия 52 (137). Вероятно ще поръчат и за линии 131 и 176, но останалата част от опцията ще остане неизползвана. На 3 февруари тази година са пуснали нова обществена поръчка за 180 тролейбуса - по равно единични и съчленени. И този път условията са така написани, че Бозанкая да не може да спечели.

Едит: Поръчали са още 23 тролейбуса Бозанкая за линии 131 и 176. В статията в trolleymotion пише, че тролейбусите могат да си спускат токоприемниците в движение, автоматично и без намеса от водача, посредством импулс в контактната мрежа. Досега не бях чувал за тази технология, но не са написали подробности как работи.

20
Соларис са спечелили поръчката за до 512 тролейбуса за Ванкувър. Минималната бройка е 107 единични, с опция за още 201 единични и 204 съчленени. Тролейбусите ще бъдат с електрооборудване на Medcom и батерии за 20 км автономен ход. В момента тролейбусният парк на Ванкувър се състои от 262 New Flyer XT40 и XT60.

https://buzzer.translink.ca/2025/03/coming-soon-the-first-of-metro-vancouvers-next-generation-trolley-buses/

Pages: [1] 2 3 ... 217