Author Topic: Доставка на 40 нови 18м. тролейбуси с батерия.  (Read 4078 times)

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1104
    • View Profile
https://app.eop.bg/today/367349
Днес СЕ са пуснали поръчка за 40 нови 18м тролейбуса, дано е успешна и да имаме още нови тролейбуси за покриването на нови линии на СА с екологичен транспорт .

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1483
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
И ги гласят за 78, 310, 204 и 604, според лилавите. Явно наистина искат да правят 204 електрическа, 604 също, там явно ще са от късите (35).

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9374
    • View Profile
310 спокойно може да стане тролейбусна линия при наличие на тролейбуси с достатъчно дълъг автономен ход - снемане и вдигане на токоснемателите ще има веднъж на курс на Царица Йоанна. Другите линии в списъка имат сравнително кратки участъци под контактна мрежа, само 78 има по-дълги - по Сливница, Левски, Дондуков и Владимир Вазов при това ще се налагат няколко снемания и вдигания на токоснемателите.  :rolleyes:

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1137
    • View Profile
Изборът на линиите ми се вижда съвсем адекватен. Прави ми впечатление късият срок за подаване на оферти - 9-ти май. Отваряне на офертите - 12-ти май. Дано стане възможно най-бързо сделката, че положението е бая зле.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4614
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
204 има доста покритие с КМ - 38%. Ако се изградят планираните трасета по Каблешков, Цветан Лазаров и Димитър Пешев ще стане и над 50%. 604 обаче има значително по-малко и не разбирам защо са решили тя да е сред първите. 280 има по-голямо покритие с КМ и за да се електрифицира е достатъчно да се изгради КМ по бул. Климент Охридски, което лесно може да стане при бъдещата реконструкция на булеварда.

Offline Whatnow14

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1137
    • View Profile
Електрифицирането на 204 може би ще е и голяма стъпка към съсипването ѝ. "Чарът" на тази линия е бързината ѝ, която ще бъде убита мигновено със спиране на всички спирки по Цариградско. По-добре да отидат на друга линия, примерът с 280 - защо не, в частта от Плиска до СУ се ползва най-малко от целия маршрут и там спирането на допълнителни спирки няма да е съществена промяна.

Извън това, поздравления, че в СЕ се пускат нови поръчки. Явно това е единствения начин в близките години за обновяване на подвижния състав на ... СА.

Закупуването на ел.возила е супер, но със сегашната инфраструктура, всяка стрелка и завой води до забавяне, а вариантът със зареждане на всеки курс, а не веднъж на ден, видяхме, че ангажира допълнителен човешки ресурс - за справка на 84 и 184 бяха необходими по още една кола, когато бяха с електробуси за същия интервал.
« Last Edit: 25.03.2025, 21:19:24 by Whatnow14 »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15934
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Не мисля, че би било толкова сложно технически или финансово да се пусне експресна ККМ от „Орлов мост“ до „Плиска“.

Offline david

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
А защо не се разгледа вариант, в който тролейбусите да станат експресни, а автобусите да спират на всички спирки? Така 204 и 604 си запазват експресното облужване и няма да има нужда от допълнителни мрежи. Отделно тролеите поддържат 60 или 70 км/ч (зависи на колко са ограничени) без никакъв проблем, което е достатъчно за Цариградско.

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 339
    • View Profile
Не мисля, че би било толкова сложно технически или финансово да се пусне експресна ККМ от „Орлов мост“ до „Плиска“.
Абсолютно съм ЗА да се сложи допълнително ККМ по Цариградско, една разделителна на Орлов Мост и експресната ККМ продължава примерно до Окръжна Болница по моста над 4ти км.
Но 204 ще се съсипе адски много така и има вариант 304 да се натовари по-сериозно със забавянето на 204 по този начин.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
А защо не се разгледа вариант, в който тролейбусите да станат експресни, а автобусите да спират на всички спирки?

Така ли ще борим замърсяването на въздуха?

Не мисля, че би било толкова сложно технически или финансово да се пусне експресна ККМ от „Орлов мост“ до „Плиска“.

Не, хич. Само липсата на резерви по ТИС-овете и едни около милион на километър, ама вече имаме една такава ККМ по Нансен която виси за хубост. Между другото уличните стълбове по Цариградско не са виждали боя от реконструкцията на булеварда в далечната 1975 година, ако увисне една двойна ККМ по тях нищо чудно една сутрин всичките да се прекършат в основата и да имаме малко екшън.

Извън това, поздравления, че в СЕ се пускат нови поръчки. Явно това е единствения начин в близките години за обновяване на подвижния състав на ... СА.

Те хубаво се пускат, ама до тук колко минаха успешно? Тази и тя е без осигурено финансиране...
« Last Edit: 25.03.2025, 21:37:08 by fafan »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1416
    • View Profile
Не мисля, че би било толкова сложно технически или финансово да се пусне експресна ККМ от „Орлов мост“ до „Плиска“.
А този, който е пускал поръчката, дали е помисли за такава мрежа или просто е гледал по картата кое откъде минава?
И в допълнение, няма ли да е по-ефективно да се открие мрежа към нови дестинации с парите за това (примерно- ТБ5 още навътре към Младост- съвсем хипотетичен пример)?
310 е идеална линия за тролейбуси. За 78- малко офтопик, но според мен след пускането на МД3 до Левски Г би могло ТБ6 да се удължи от Сточна гара до Левски (само една мрежа за ляв завой трябва да сложат, което с батериите може да се избегне), а 78 да си остане довозваща от Враждебна до метрото.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4614
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Не, хич. Само липсата на резерви по ТИС-овете и едни около милион на километър, ама вече имаме една такава ККМ по Нансен която виси за хубост. Между другото уличните стълбове по Цариградско не са виждали боя от реконструкцията на булеварда в далечната 1975 година, ако увисне една двойна ККМ по тях нищо чудно една сутрин всичките да се прекършат в основата и да имаме малко екшън.
ТИС-овете са издържали при двойно повече тролейбуси преди 30 години, така че още 2 линии по Цариградско едва ли ще ги съборят. Плюс това ТИС Юнак е напълно реконструиран. И ако се използват съществуващите стълбове цената ще е доста по-ниска от милион на километър. Двойната КМ няма да увеличи кой знае колко натоварването на стълбовете. Дори в случай на обледеняване, натоварването на един стълб може би ще се увеличи с около 60-90 кг.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9374
    • View Profile
А защо не се разгледа вариант, в който тролейбусите да станат експресни, а автобусите да спират на всички спирки? Така 204 и 604 си запазват експресното облужване и няма да има нужда от допълнителни мрежи. Отделно тролеите поддържат 60 или 70 км/ч (зависи на колко са ограничени) без никакъв проблем, което е достатъчно за Цариградско.

При чести спирания и тръгвания автобусите се амортизират силно и разходът на гориво и замърсяването растат. Тролеите работят по-ефективно в такъв режим с по-малка амортизация, по-нисък разход на енергия особено при рекуперация и по-висока средна скорост заради възможността за краткотрайни претоварвания на електродвигателите. Затова е удачно автобусите по Цариградско да са експресни, тролеите да спират на междинните спирки.   :)

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5120
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
"Тролейбусифициране" на автобусни линии не би имало смисъл, ако не се изпълнява с качествени елементи по ККМ, позволяващи поддържане на висока скорост.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15934
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Какъв по-добър момент от сега да се натисне за това, пък и все пак предприятието дава заданието, така че може да имат нещо предвид по отношение на модернизацията на мрежата.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9374
    • View Profile
За 310 е напълно достатъчно да има тролейбуси с достатъчно дълъг автономен ход - стрелки и кръстовки има само на Сточна гара, кръстовищата на Сливница с Опълченска и Д. Петков и това на П. Дертлиев и Вл. Динчев в Люлин както и пресичане с трамвайна контактна мрежа на кръстовището на Сливница и К. Величков. :rolleyes:

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1434
  • o_o
    • View Profile
Тази поръчка е написана за Соалрис, все едно прочетох тази за тройлебуси в Букурещ.  :D

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9374
    • View Profile
В Букурещ вече работят такива линии примерно 90, която замени сравнително редкия автобус 201 и подобри връзката на Грозавещи с центъра.  :)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Не, хич. Само липсата на резерви по ТИС-овете и едни около милион на километър, ама вече имаме една такава ККМ по Нансен която виси за хубост. Между другото уличните стълбове по Цариградско не са виждали боя от реконструкцията на булеварда в далечната 1975 година, ако увисне една двойна ККМ по тях нищо чудно една сутрин всичките да се прекършат в основата и да имаме малко екшън.
ТИС-овете са издържали при двойно повече тролейбуси преди 30 години, така че още 2 линии по Цариградско едва ли ще ги съборят. Плюс това ТИС Юнак е напълно реконструиран. И ако се използват съществуващите стълбове цената ще е доста по-ниска от милион на километър. Двойната КМ няма да увеличи кой знае колко натоварването на стълбовете. Дори в случай на обледеняване, натоварването на един стълб може би ще се увеличи с около 60-90 кг.

Това е някаква кръчмарска сметка, натоварването със сигурност ще е повече от 60-90 кг, а и при преминаване на тролейбус имаме и допълнителни натоварвания от вибрациите. Подобно нещо да се окачва нов ККМ на старите стълбове от преди 50 години е безотговорно и опасно, по-голямата част от стълбовете в София така или иначе са достигнали пределната си възраст, това че не се случват случки като във Варна е просто късмет засега. Така че нови тролейбуси - само с нов ККМ, и то изцяло нов. Колко струва това можем да видим от последните поръчки за ККМ по Нансен, цената е висока и сега ще бъде още по-висока. Добра и бърза и качествено опъната мрежа е най-важното условия тролейбусите да останат конкуретноспособни пред електробусите, с пестене на пари това няма да се случи.

Тази поръчка е написана за Соалрис, все едно прочетох тази за тройлебуси в Букурещ.  :D

Да, за съжаление са копирани даже термини от брошурите им и уеб станицата. С така писани поръчки да не се чудим после защо съдилищата ги прекратяват и оставаме без тролеи.
« Last Edit: 26.03.2025, 13:42:48 by fafan »

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2301
    • View Profile
    • Email
Ако следите управляващите групи в социалните мрежи, ще видите, че част от тях точно с визуализация на Соларис с табели за 78 обявиха новината. И като цяло, комуникацията от типа "Ето така ще изглеждат новите...." още преди да е затворено подаването на документи не им правят добра услуга и по нищо не показват различен подход спрямо поръчките от последните 10-15 години. Видяхме го и за трамваи, мисля, че и за метросъстави.

Иначе все пак аз се надявам да се получи и наистина да са Солариси, като показаните.