Author Topic: Тролейбусният транспорт по света  (Read 107129 times)

Offline kefaes6efa

  • Писател
  • **
  • Posts: 46
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #280 on: 30.11.2024, 19:15:32 »
Дали тролейбусният транспорт ще остане в миналото, заменен от подвижен състав с батерии?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #281 on: 30.11.2024, 19:38:58 »
Дали тролейбусният транспорт ще остане в миналото, заменен от подвижен състав с батерии?

Не.

Offline kefaes6efa

  • Писател
  • **
  • Posts: 46
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #282 on: 01.12.2024, 12:59:47 »
Дали тролейбусният транспорт ще остане в миналото, заменен от подвижен състав с батерии?

Не.
Сигурно, ти имаш по-големи познания от мен по темата. По-голямата надеждност при захранването на тролейбусната ККМ ли е предимството пред електрическите ПС?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #283 on: 01.12.2024, 13:19:56 »
Дали тролейбусният транспорт ще остане в миналото, заменен от подвижен състав с батерии?

Не.
По-голямата надеждност при захранването на тролейбусната ККМ ли е предимството пред електрическите ПС?

Не. Всичко е съотношение между инвестиционни разходи, енергийна ефективност, маса на превозното средство, срокове на доставки за голям брой електробуси и производителност. Като се съпоставят всички фактори излиза че най-разумния вариант са класическите тролейбуси с токоснематели и сравнително малки батерии, които да могат да излизат от обхвата на ККМ и пак да се включват в него. Това в градове където има така или иначе изградени вече тролейбусни мрежи. Ето тук например един експерт е на това мнение: https://www.br.de/nachrichten/deutschland-welt/unausgereifte-elektrobusse-diese-alternativen-gibt-es,RXzP3qZ

Offline BatiVenci

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #284 on: 01.12.2024, 20:35:14 »
Най-силно отрезвяването ще настъпи след може би 6-7 години, когато капацитета и циклите на батериите на електронедоразуменията се изчерпи и се види цената за подмяна ...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18336
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #285 on: 02.12.2024, 10:53:08 »
И сега се виждат проблемите с липса на инфраструктура (нагаждане на маршрути и разписания не по нуждите, а по наличие на място за зарядна станция; стълпотворението от електробуси на Овча Купел преди седмици) и слабия капацитет (не се пуска отопление и не могат да изкарат пълна смяна като конвенционално превозно средство).

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1416
    • View Profile
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #286 on: 02.12.2024, 12:33:42 »
В Шафхаузен случаят е особен. Почти всички линии на ГТ се събират на гарата и имат 5 минути престой за прекачване, затова там построиха няколко бързо зарядни на гарата, за да зареждат през 5-минутния престой. Стана ясно, че това зареждане е напълно достатъчно да се покрият всички автобусни линии с електробуси за бързо зареждане. Освен това, единствената тролейбусна линия също се движи в някои участъци на батерии, така че фактора “смяна на батерии” го има както при електробусите, така и при тролейбусите.
« Last Edit: 02.12.2024, 12:38:46 by Chezare »
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18336
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #287 on: 02.12.2024, 13:26:34 »
Разговорът тръгна от Шафхаузен, но не трябва да го даваме като нагледен пример. Те имат само една тролейбусна линия, правени са проучвания и за втора, но до този момент не е изградена... В Швейцария такива малки мрежи постепенно се закриват, но същевременно в други населени места ударно купуват нови превозни средства, включително трисекционни...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #288 on: 02.12.2024, 15:44:57 »
В Шафхаузен случаят е особен. Почти всички линии на ГТ се събират на гарата и имат 5 минути престой за прекачване, затова там построиха няколко бързо зарядни на гарата, за да зареждат през 5-минутния престой. Стана ясно, че това зареждане е напълно достатъчно да се покрият всички автобусни линии с електробуси за бързо зареждане. Освен това, единствената тролейбусна линия също се движи в някои участъци на батерии, така че фактора “смяна на батерии” го има както при електробусите, така и при тролейбусите.

До колкото си спомням случаят в Шафхаузен, не заложиха изцяло на електробуси, а на комбинация от електробуси с бързи зарядни станции и преустрояване на старите си тролейбуси с батерии и зареждане в движение:

http://web.archive.org/web/20181229220640/https://www.stadt-schaffhausen.ch/fileadmin/Redaktoren/Dokumente_NiF/Vorlagen/2017/VdSR_Strategie-_und_Planungskredit_Traktion_V.pdf
« Last Edit: 02.12.2024, 15:47:23 by fafan »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1416
    • View Profile
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #289 on: 02.12.2024, 15:49:00 »
Ми ти си спомняш, ама аз си спомням, че след като изтече експлоатационния период на сегашните Хесове, ще спират тролеите.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #290 on: 02.12.2024, 21:58:43 »
Ми ти си спомняш, ама аз си спомням, че след като изтече експлоатационния период на сегашните Хесове, ще спират тролеите.

Чак сега намерих откъде му е информацията на IKAR:

https://www.electrive.net/2024/11/27/verkehrsbetriebe-schaffhausen-schaffen-sieben-e-gelenkbusse-an/

Значи правилно си спомням, тролеите бяха предвидени да останат до 2030 година, сега ги махат заради улични ремонти, които налагат да се демонтира контактната мрежа.

Offline gintaras

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 163
    • View Profile
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #291 on: 26.12.2024, 12:10:45 »
Italy, Rome trolleybus 2024

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6304
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #292 on: 15.01.2025, 06:52:08 »
В Кито, Еквадор, в момента доставят 60 съчленени тухлени китайски тролея, с опция за още 80. Поне няма да заменят тролеите с автобуси, каквито намерения имаха....
По рейс и по жена не се тича!

Offline gintaras

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 163
    • View Profile
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #293 on: 26.01.2025, 21:04:23 »
Switzerland , Winterthur trolleybus 2024

Offline gintaras

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 163
    • View Profile
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #294 on: 05.02.2025, 15:03:47 »
Switzerland, Sant Gallen trolleybus 2024

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4614
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #295 on: 04.03.2025, 11:10:43 »
Соларис са спечелили поръчката за до 512 тролейбуса за Ванкувър. Минималната бройка е 107 единични, с опция за още 201 единични и 204 съчленени. Тролейбусите ще бъдат с електрооборудване на Medcom и батерии за 20 км автономен ход. В момента тролейбусният парк на Ванкувър се състои от 262 New Flyer XT40 и XT60.

https://buzzer.translink.ca/2025/03/coming-soon-the-first-of-metro-vancouvers-next-generation-trolley-buses/

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6304
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #296 on: 04.03.2025, 17:22:19 »
И в Нарин ученическата, единствена линия е закрита, във връзка с ремонт и разширение на главната улица. Заменят я с купуване на 10 нови дизелови автобуса.
За Ванкувър просто няма кой друг да е. Ню Флайър не искат да се занимават, а Хес нямат капацитет за толкова много бройки.
« Last Edit: 04.03.2025, 17:28:08 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9373
    • View Profile
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #297 on: 04.03.2025, 17:39:41 »
Все пак Нарин е град с около 40 000 население и единствената тролейбусна линия е по-скоро атракция отколкото пълноценен транспорт - пътниците извън пик са минимален брой, в последните години са се движили 2-4 тролейбуса. Ако наистина купят 10 автобуса, то реално обслужването ще се подобри - ще намалеят интервалите и автобусите няма да се тъпчат в пик, при това експлоатационните разходи ще са по-малки - поддръжката на подстанция и контактна мрежа гълта доста пари дори при минимален пътникопоток.  :rolleyes:

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5120
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #298 on: 05.03.2025, 15:43:56 »
Колкото и малко да са пътниците, унищожаването на вече изградена и работеща тролейбусна инфраструктура няма как да е по-изгодно от поддържането й.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2520
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусният транспорт по света
« Reply #299 on: 06.03.2025, 08:33:35 »
Напълно съм съгласен. Разходите за говиро, масла, техническо обслужване на ДВГ на автобусите няма как да не превишават многократно разходите за поддръжка на ККМ и електродвигателите на тролейбусите, при все енергоемкостта на морално-остарелите ЗиУ. Ходовата част и спирачната система са налични (и неизбежни за поддръжка) и при двата вида возила.
Освен това, така и така са инвестирали едни пари през 2008 година да удължат мрежата в западно направление... можело е да отделят още малко повече средства и да се направи така, че да обхване целия град. На запад да стига до частния им университет (да обръща тук), а на изток да направят две разклонения. Така да има две линии - едната да обръща тук, другата да обръща тук. Сегашното обръщало при автогарата да остане като резервно. Уви, подвели са се и те по мантрата "тия гадни тролеи", а може би и типично по нашенски: "Да ги бракуваме, че да приберем едни пари от цветния метал в контактната мрежа и ТИС". :help:
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!