Докато СЕТ и Метрополитен пускат обществени поръчки, независимо успешни или не, за нов подвижен състав, САТ не са си мръднали и малкото пръстче на левия крак да подготвят обществена поръчка за нови автобуси, и това бездействие стана далеч по-активно с поставянето на новото марионетно управление на предприятието. И това всичко се прави с една едничка единствена цел - да се излиза с доклади как те нямали капацитета да поемат линиите на МТК.
От друга страна, регламент 1370 допуска удължаването на концесионен договор, но само с ДО 2 години, при доказана необходимост, а не с 4, както икономическото мнозинство натиска да се случи.
Отделно според същия този регламент, автобусите, които МТК търкалят, с прекратяването на договора трябва да станат собственост на Столична община, тъй като в противен случай тези автобуси, независимо каква им е остатъчната стойност, ще представляват нерегламентирана за концесионера печалба. А в крайна сметка същото мнозинство се опитва и това да сътвори.
Колкото и да не са приятни СС на доста хора, преди известно време излязоха и с още една информация - столична община като принципал на САТ прави възможно най-редовните финансови одити на предприятието, и тъй като е неговата документация е на едно прекрасно ниво, излиза, че имат да връщат пари, което допълнително обезкървява предприятието. МТК от друга страна си е частна фирма, и СО няма право да влиза и да прави одити. МТК реват "дайте ни париии, много малко ни плащате", СО директно дава...
