Не съм вещ в проектирането на въжени линии, но смятам, че капацитетът на лифта може да бъде повишен посредством по-големи или повече кабинки, както беше направено на Боровец с лифт "Ястребец експрес".
Смяташ, защото не си виждал положението на място. Кабинките са 8-местни, но рядко се качват повече от 4-5 души. Станцията е сбъркана като проект и площадката за "кацане/излитане" не е толкова дълга, че да могат 8 човека да си сложат/вземат ските/бордовете в джобовете и да се качат/слязат в кабинката. И в същото време след турникетите да има достатъчно място, за да може персоналът да подреди следващата осмица пътуващи. Непрекъснато има хора, които отстъпват назад, за да са заедно с компанията си, и по този начин кабинките тръгват ненатоварени.
Ако изобщо нещо може да стане, то е да се съборят станциите (вероятно и последните стълбове), да се препроектират и построят наново. Или поне долната, защото слизащите не са много, освен като няма сняг до долу.
Утежняващо обстоятелство е, че целият ски район се захранва от 1 лифт (в Пампорово - 4, в Боровец - 2 за Маркуджиците + 3 - откъм хотел "Рила"). От Бъндеришка поляна нагоре имаш 2 четворки, но ако Томба е затворена за състезания (самото състезание + седмица преди него, в която обработват пистата), всички увисват само на едната. Според мен вторият лифт трябва да стига до района на Шилегарника, откъдето тръгват 3 лифта нагоре.
В крайна сметка претоварването на лифта е крайно неекологично, защото паркингите на Бъндеришка поляна и Шилегарника се пукат по шевовете, отделно десетки бусове возят нагоре за по 5 лева. Може да сложат камера на входа на Народния парк, за да се преброи трафикът на коли и бусове, преди да се твърди смехотворно, че някакви електробуси щели да уредят нещата! Как пък от толкова ски райони по света ние в България открихме топлата вода и ще спъваме лифтовете! Недостигът е факт и са безсмислени разните манипулации с ненатоварен лифт в 8 часа или следобед в делничен ден. Все едно да наснимаш празни автобуси и трамваи в 6 часа сутринта и после да искаш да се закрият линиите. Подобна "екологичност" прилича на случая с храсталаците до Пионер, стопирали трамвая в Дианабад. По същия начин А63 и А66 не се пълнят 7 дни * 24 часа, но недостигът им сутрин и следобед в уикендите създава проблеми. Затова и определено неекологичното само по себе си решение да се пускат повече автобуси на Витоша, става екологично, ако се намалят колите. Не може за Витоша да искаме едно, за Банско - тъкмо обратното.
Иначе не виждам причина да се правят нови писти. Ако по сегашните има натоварване, то е от заниженото поддържане: раг тракове вървят само след края на деня и при слънчево време пистите бабунясват до обед и се пускат по-бавно.
За хотели горе е несериозно и абсурдно. Първо, че трудно се качват строителни материали до 2000 метра н.в. по 17-километров неширок планински път. Второ, самите банскалии надали ще са ентусиазирани да им се конкурират и бездруго незапълнените хотели. Трето, надали са много атрактивни за туристите хотели в гората - вечер няма какво да правят там, докато долу в града има сума заведения.
Нека припомним, че хотели в Народен парк "Пирин" има от соца - Чалин валог (станцията на Комитета по планиране), "Никола Вапцаров" и "Академика" - над Бъндеришка поляна. Изграждането на нови около Чалин валог за мен си е сериозна грешка. И най-голямото безумие - лифтът до Църна могила, довеждащ до район, лавиноопасен даже за ходене, нежели за спускане със ски или бордове. Да припомним, че подяждането и на Пирин, и на Витоша най-вече се прави не от концесионерите на пистите, а отдолу с благословията на общинските управи, вкарващи в регулация все повече паркови територии: в Банско цял квартал изникна зад "Мотиката", в София - над Бистрица, Драгалевци, Бялата вода...