Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 607771 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4613
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3180 on: 02.05.2025, 14:30:06 »
Все пак китайците стават все повече
Това не е вярно. Населението на Китай намалява от 2022 г. и заради ниската раждаемост се очаква да намалее на половина до края на века.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 309
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3181 on: 02.05.2025, 19:52:06 »
Честно казано, като тръгне човек да пътува ще остане с впечатлението че много инвестиции се правят в момента в ж.п. транспорта. Навсякъде се обновяват линии, гари, сигнализация. Не се сещам почти една главна линия където да не се модернизира нещо в момента или да няма проект за нещо. Проблема е че нещата се случват много бавно, не се интегрира и другия транспорт към влаковете в единна национална транспортна система, не се пази подвижния състав, все още поне половината влакове са със старите купейни некламитизирани вагони. Някак човек няма чувството че ползва нещо в което постоянно се инвестират милиони, и както изглежда в бъдеще ще се инвестира много повече в железопътен транспорт отколкото в пътища.

20 години по-късно след наляти 10-ки милиони София-Пловдив се пътува с близо 40 минути повече от преди като имаше влакове за 1.55 минути.
20 години по-късно вагоните са по-издраскани и по мърляви от преди, няма вече вагон-ресторанти, почти навсякъде имаме увеличено времепътуване с няколко изключения, въпреки налятите 10-ки милиони.
20-години по-късно, въпреки ЕС и Шенген имаме много по-малко международни връзки и възможности за пътуване дори до съседни страни, отколкото преди.
20-години по-късно нямаме ресурса дори да модернизираме пътнически вагони, въпреки че в най-големите кризи 96-99-та у нас се модернизираха много 63 и 44-та серия, горе-долу актуални за времето си, каквито и до днес се ползват в Унгария дори на БВ.

Не ми се мисли кога ще има скоростни линии до съседните столици Истанбул, Букурещ, Атина или Белград. Ако питаш нас европейците сигуно ще кажат сложно е след 30 години поне, ако питаш китайците сигурно ще кажат днеска почваме, догодина пускаме движението, след няколко месеца първите билети в продажба :)

Tова, което пиша от месеци - усвояват се пари, но само там, където няма да дойде подобрение на услугата, а там, където се усеща най-много - се влошава умишлено.
Единственото сериозно подобрение е Пловдив-Свиленград, но и там ако сравниш с времепътуванията веднага след приключване на модернизацията и сега, ще видиш едни 10-20 минути отгоре, които на фона на сравнително краткото разстояние никак не са малко. Вместо 1:05 ч за ПВ, сега е 1:15-1:25 ч.; вместо 0:40-0:55 ч. за БВ, сега е 1:05-1:10. Някой ще каже - заради Пловдив-Крумово е. Докога ще ги чакаме тия 10 км в равното?
По по-дългите направления никакво подобрение няма - въпреки не десетките, а стотиците милиони по 8-а, Ст. Загора - Варна си е пак 4 часа, както и през 1990-те.

Купуват се нови локомотиви, но се занемаряват вагоните. За пътника е все тая дали ще го тегли Шкода или Сименс, но в каква обстановка ще пътува е важно. На сименсите дори не се ползва максималната скорост по модернизираните участъци. Дезирата са за 140, но и те се движат с макс 130.
« Last Edit: 02.05.2025, 19:55:22 by AAA »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9352
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3182 on: 02.05.2025, 20:24:43 »
За скоростна линия до Букурещ трябва да се модернизират Горна Оряховица-Русе и Гюргево-Букурещ с електрификация на втория участък. До Атина трябва да се модернизира Радомир-Кулата, до Белград практически цялото трасе от София.  Такива мащабни модернизации трудно ще се извършат в близко бъдеще.  :rolleyes:

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1531
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3183 on: 15.05.2025, 13:49:42 »
... до Белград практически цялото трасе от София.  Такива мащабни модернизации трудно ще се извършат в близко бъдеще.  :rolleyes:

В момента бавно-бавно се "модернизира" София - Калотина, за който не знае.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 309
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3184 on: 06.06.2025, 00:46:13 »
Сега погледнах разписанията на т.нар. БВ от София до Бургас - от БДЖ направо са се изплюли на заръките на министъра за ускоряване на влаковете.
Или просто са си го преместили в другия крачол.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5940
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3185 on: 06.06.2025, 00:55:57 »
Министърът има добри намерения, но една птичка пролет не прави. Т. е. дори да си министър, сам срещу системи като БДЖ и НКЖИ нямаш шанс.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 309
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3186 on: 06.06.2025, 09:10:27 »
Директорите на БДЖ и НКЖИ са му подчинени.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14179
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3187 on: 06.06.2025, 10:07:26 »
Аз много се съмнявам, че тези ускорени бързи влакове ще си спазват разписанието. Като почнат разни ремонти и намаления заради жегите, със сигурност ще закъсняват.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5954
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3188 on: 06.06.2025, 10:38:36 »
Аз много се съмнявам, че тези ускорени бързи влакове ще си спазват разписанието. Като почнат разни ремонти и намаления заради жегите, със сигурност ще закъсняват.
По-голям проблем е ако почне умишлен саботаж, което е често срещано. Въпросът е, ако някой машинист си позволи да се мота нарочно, на другия ден да кара чамугата до ГО.
Иначе миналата година ги пускаха приоритетно постоянно и за това по-скоро другите влакове, с които се разминава, закъсняваха.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3801
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3189 on: 06.06.2025, 12:48:36 »
Аз се чудя дали ще има пътници за експреса по 3- та линия. При обявена цена от 63 лева, кой ще се качи. По смислено според мен е да се възобнови движението на следобедните влакове 30134 и 30135 между Сливен и Карлово, като довозващ транспорт за експреса.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Ithebeast

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
  • Трамвайно депо "Банишора"
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3190 on: 06.06.2025, 16:35:33 »
Сега погледнах разписанията на т.нар. БВ от София до Бургас - от БДЖ направо са се изплюли на заръките на министъра за ускоряване на влаковете.
Или просто са си го преместили в другия крачол.
Има корекция в първоначалното разписание и ще има само 4 спирания.
Трамвайно депо ''Банишора''
Трамвайна мотриса инв. номер 509
Линия номер 1.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 309
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3191 on: 06.06.2025, 18:33:07 »
Не става дума само за "експреса". Виж 8613 примерно.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11584
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3192 on: 06.06.2025, 18:34:57 »
Затворено е през Чирпан за лятото, затова е така.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 309
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3193 on: 06.06.2025, 18:38:07 »
Това не оправдава спирането на ВР депо -спирка, Чешнегирово, Караджалово и другите села по трасето.

Online did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3801
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3194 on: 06.06.2025, 19:04:12 »
Започна ли вече изриването на участъка Чирпан Михайлово, или е нещо спешно? Пътническите влакове се извозват с автобуси от Стара Загора до Чирпан, останалите са през Димитровград.

За коя дата е предвидено пускането на летният експрес по 3- та линия?
« Last Edit: 06.06.2025, 19:33:41 by did_ko »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3195 on: 06.06.2025, 20:51:35 »
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3196 on: 06.06.2025, 22:03:54 »
В Словакия между Братислава и Кошице - ДА!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7874
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3197 on: 11.06.2025, 12:00:03 »
Кое е най-лошо работещото държавно дружество в България?

"Cpeд 50 гoлeми дъpжaвни дpyжecтвa., ĸъм ĸpaя нa 2023 г. "БДЖ-Toвapни пpeвoзи" e eдинcтвeнoтo, ĸoeтo пoлyчaвa oбщa ĸpaйнa нeзaдoвoлитeлнa oцeнĸa в пъpвия пo poдa cи дoĸлaд нa Aгeнциятa зa пyбличнитe пpeдпpиятия, дaннитe oт ĸoйтo ca цитиpaни oт "Ceгa".

Дъpжaвният тoвapeн пpeвoзвaч e пoлyчил 0 тoчĸи зa изпълнeниeтo нa финaнcoвитe cи цeли cлeд влoшaвaнe пo вcичĸи пoĸaзaтeли - oт близo 13 млн. лeвa пeчaлбa зa 2022 г., peзyлтaтът зa 2023 г. e зaгyбa oт 10,4 млн. лeвa. Baжнo e дa ce oтбeлeжи, чe гoдини нapeд имeннo тoвapнитe пpeвoзи бяxa c пo-дoбpитe peзyлтaти в cиcтeмaтa нa БДЖ - нo мeждyвpeмeннo ce пpoмeни и caмият пaзap, ĸaтo в нeгo нaвлязoxa и чacтни фиpми.

Πpeз aпpил pecopният миниcтъp и вицeпpeмиep Гpoздaн Kapaджoв oбяви и пpecтpyĸтypиpaнe нa дpyжecтвoтo имeннo зapaди лoшитe peзyлтaти. Cитyaциятa c изпълнeниeтo нa нeфинaнcoвитe мy цeли ĸъм ĸpaя нa 2023 г. e пo-дoбpa в cpaвнeниe c ĸpитичнoтo пoлoжeниe нa финaнcoвия фpoнт.

Heзaдoвoлитeлни oцeнĸи ca пoлyчили oщe 3 гoлeми дъpжaвни дpyжecтвa. Kpитиĸи oтнacя изпълнeниeтo нa финaнcoвитe цeли нa Дъpжaвнaтa ĸoнcoлидaциoннa ĸoмпaния. Уcтaнoвeнo e влoшaвaнe нa ĸoeфициeнтa нa eфeĸтивнocт нa paзxoдитe, ĸaтo зa нeя paбoтят 19 дyши c 4-члeнeн бopд нa диpeĸтopитe, чиeтo гoдишнo възнaгpaждeниe e 347 000 лeвa.

Πeчaлбa имa - 14 млн. лeвa, нo тя e знaчитeлнo пo-ниcĸa oт тaзи пpeз 2022 г.

"Бyлгapгaз" влoшaвa cвoя ĸoeфициeнт нa зaдлъжнялocт - мaĸap зaгyбaтa в ĸpaя нa 2023 г. дa e cпaднaлa пoчти нaпoлoвинa cпpямo 12 мeceцa пo-paнo, дo 52,3 млн. лeвa. 5-члeнният бopд e пoлyчил oбщo 579 000 лeвa.

Eфeĸтивнocттa нa paзxoдитe нa MБAЛ "Лoзeнeц" ce пoдoбpявa, нo зaгyбaтa пpoдължaвa дa e нaд 22 млн. лeвa пpи 295 000 лeвa възнaгpaждeниe нa 3-члeнния бopд. Cпopeд Aгeнциятa зa пyбличнитe пpeдпpиятия виждaмe пpoблeми c ĸoeфициeнтa нa oбщa лиĸвиднocт.

Имa дpyжecтвa ĸaтo шyмeнcĸoтo BиK, "Бългapcĸи пoщи" или тeнĸopeмoнтния зaвoд нa "Tepeм" в Tъpгoвищe, ĸoитo ca пpиĸлючили 2023 г. c oтpицaтeлeн coбcтвeн ĸaпитaл.
..."

https://money.bg/companies/koe-e-nay-losho-raboteshtoto-darzhavno-druzhestvo-v-balgariya.html?utm_source=news.bg&utm_medium=article&utm_campaign=footer