Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - LG_

Pages: 1 [2] 3 4 ... 173
21
...... махането на трамвая пред Музея на Земята и хората ще опрости трафика по Черни връх.

 На къде повече. По 3 ленти в посока, а на кръстовищата 5 са сега ти колко искаш да станат 10 ленти в посока ли?

Идеята по-скоро е да има директна автомобилна връзка през подлеза от 5-те кьошета към ССС х. Хемус! сега такава няма. Ни вижам обаче къде ще отиде тролейбусната спирка в тунела при НДК при такова решение. А и не смятам че ще има кой знае какъв ефект!

На мястото на една трамвайна линия, която вози въздух

Така ти се струва, защото от там се влачат Българиите, ако пуснат единични ЧКД-та няма да е така!

22
Въпроси / Re: Как да стигна до ... ?
« on: 17.12.2011, 21:45:14 »
Правилно е Жолио-Кюри! - с "о" и тиренце

23
Това за Т1 не е вярно, стига глупости!

24
...
 Ако днес разполагаш с, примерно, 800 лева за нов компютър, според теб нормално ли е да си купиш Правец за 800 лева с 10-инчов монитор, тежащ 10 килограма? ...

Това е не е много удачно сравнение, защото цената на една такава "модернизация" не е съпоставима с тази на един нов трамвай!

Смехория - в 2011 г. правим трамвай с кран-машинист.... Спешно срутване на съборетините във владението на Трамказан и построяване на поредния МОЛ на същото място е единственото спасение за софийския трамвай.

Само дето вече едва и някой би се наел да строи там. Наблизо е Европа центъра, който го почнаха и  замразиха! И да е имало такава възможност то тя вече е пропиляна!

25
Ще повторя сигурно за 10-ти път: Строи се първо разклонението до летището, защото за това трасе може да се осигури финансиране с евросредства в този програмен период (до 2013).

26
...
 За съжаление, нещата отиват към реализация в периода 2014-2020:


Остава утехата, че от АМ Люлин до р. Какач ще се прави този програмен период!

27
Нека да уточним, че ССТ ще е с 6 ленти за движение, а не 4 както пише по-горе. Още преди 5 години СОС е решил тангентата да се построи без локали за да е по-евтино, но с възможност за бъдещото им построяване!

28
Иво, имах предвид проект съизмерим като стойнсост с този на ССТ, проектно обезпечен и разбира се в град София.
На мен още не ми е станало ясно дали ССТ ще се строи в този или следващия програмен период. Иво не ме разбирай погрешно, аз също от сърце искам  подбалканската линия на стане модерна и бърза. Между другото вече беше обявено че вагони и локомотиви ще се купуват с европари през следващия програмен период по ОП Транспорт.

29
Източник на инфото?
Френски пътни специалисти преди 50-60 години са доказали че за скорост от 100 км/ч е достатъчна лента с ширина 3,5 м. Така са строени и първите техни магистрали. Това ни беше казано от проф. Трифонов на една от първите лекции по Проектиране на пътища и възли!

В момента най-масово срещано ограничение по европейските магистрали е 130. Предполагам, че тази стойност няма да се бута, още повече, че полицейските радари работят на 15 км/ч толеранс над нея.
За скоростен път в смисъл 2 платна * 2 ленти*3.50 метра залагам на 110 км/ч, пък ще си караме със 120.

Все пак това е проектозакон!  Но като нищо го гласували в този му вид! В Полша скоростта по АМ е 140, а в Италия мисля че вече е 160.

30
Иво, дай един пример за проект (или група проекти), който да е по-належащ на ССТ и да е съизмерим с нея по обем и проектът да е такъв че финансирането да може да стане с евросредства? Моля те!

31
Има предложение за промени в закона за движение по пътищата с който се дефинира понятието "скоростен път", а също така се увеличава ограничението на скороста по автомагистралите от 130 на 140 км/ч

Quote
„ Скоростните пътища са национални обекти. Те са специално изградени и означени пътища за движение само на моторни превозни средства и притежават следните характеристики:
1. имат самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с с най - малко две ленти за движение;
2. пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии е само на различни нива;
3. вливането и отливането на движението се осъществява само от пътни възли на различни нива;
4. връзките към прилежащи територии са чрез локално платно, отделено от директно трасе с разделителна ивица с ширина не по – малко от два метра;
5. имат предпазна телена ограда;
6. имат площадки за принудително спиране;
7. имат площадки за отдих.

...

„(3) За автомагистрали и скоростни пътища се забранява специалното ползване на пътищата чрез изграждане на рекламни съоръжения в обхвата на пътя и в обслужващата зона.”
„(4) За пътищата от първи и втори клас, които не попадат в приложното поле на ал.3, както и за пътищата от трети клас се забранява изграждането и експлоатацията на рекламни съоръжения в обхвата на пътя или в обслужващата зона на разстояние по-малко от 8 м., измерено хоризонтално от края /ръба/ на пътната настилка до целия габарит на рекламното съоръжение.”

...

§ 7. В Закона за движението по пътищата (...) се правят следните изменения и допълнения:
1. В таблицата на чл. 21:
а) създава се нова колона с наименования „Скоростен път” и показатели по отношение на допустимата стойност, както следва:
Категория А 90
Категория В 120
Категории С, D 90
Категории В+Е, С+Е, D+Е 90
Категории Т -
Категория М -
Самоходни -
машини

б). в колона „Автомагистрали”, на ред 2 числото „130” се заменя със „140”.

32
Ето така трябва да е:


33
Похвално е разбира се! Такива колчета има вече на доста места. В началото на бул. България в София при разклона за бул. П Славейков също сложиха. Лошото е че като се замърсят светлоотразителната им способност и ефекта от тях намаляват. Същото важи и за светлоотразителните триъгълничета вградени във вълните на мантинелите.
Дано да се помисли повечко и по този въпрос, а не да е просто отбиване на номер!

34
difian, това за зависимостта между радиусите и скоростта е вярно - вярвам че почти всеки редовен участник вече го знае! В случая триетажността на съоръжението се определя предимно от липсата на място/ скъпото отчуждаване. Помним, че за участъка Бояна-Симеоновско почти 2/3 от разходите по трасето бяха за отчуждаване.
 

35
...
Като се стигне дотам - нека се строят ГРАДСКИ булеварди по проекта на ССТ, но защо трябва да се меша вътрешноградски и транзитен трафик?

ССК ще се строи с пари от оперативните програми на ЕС и на веднъж! Това е достатъчен аргумент според мене. Транзитният трафик през Софийското поле няма да се увеличи след пускането и, напротив ще се улесни поради липса на светофари и по-късо трасе.
Като се затвори магистралния пръстен около София трафикът в самия град ще поспадне значително - по-малко изгорели газове!

36
Има ли възможност пероните и коловозите да бъдат изцяло покрити, тоест да се изгради цяла конструкция? И въобще има ли някаква информация какво точно предвиждат?

В началото на 2008 имаше архитектурен конкурс за централната гара и арх. студио Архитектоника го спечелиха. Лошото е че сега не намирам в нета проекта, а преди го имаше!  :/ Не беше никак лош!

37
На сайта на Метрополитен си е старата схема, което ме навежда на мисълта, че това по-горе е дело на някой любител. Ниската резолюция на картинката пречи да се види дали е "нагласяно"

38
... не разбирам - във вариант І се приотизира Сливница, а във вариант ІІІ СОП. ...

Всъщност във вариант 1 и СОП и бул. Европа (Сливница) преминават безконфликтно през пътния възел на различни нива. А на трето ниво е кръговото за завиващите потоци! Така поне го виждам!

39
Мисля че тука трябва да погледнем и от другата страна на нещата: конструктивен недостатък. Те не са направени за претъпкване! (тука изхождам от предположението, че стъклото не счупено от напъна на тълпата стояща на стъпалата до вратата)

40
Забавно / Re: Снимки
« on: 10.12.2011, 10:38:24 »
Защо да не е възможно? Слага табелката и кара!

Pages: 1 [2] 3 4 ... 173