Author Topic: ГКПП  (Read 17286 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15014
    • View Profile
    • Email
Re: ГКПП
« Reply #20 on: 11.03.2020, 11:54:07 »
  Съжалявам за "разкопаването" на толкова стара тема, но попаднах на интересна информация за изграждането на  ГКПП “Клепало” – между Струмяни  и Берово, което в нашите медии е представено, като напълно нов проект, за нуждата от който се "говорело" от 30 години насам. Според този македонски източник:   https://mazedonien-nachrichten.blogspot.com/2019/08/seit-1993-wartet-grenzubergang-klepalo.html  македонците са направили тяхната част от проекта още през 1993г., а нашата страна не е изпълнила договореностите си по него.
Да, лично съм ходил до края на асфалта в Македония - по пътя към язовира над Берово и по-нагоре.
За съжаление това не е рядка практика на Балканите.
Пътят до Маказа беше изпълнен от българска страна и даже започна да се разрушава, докато гърците го свържат на юг. В Добруджа май имаше сходен казус България/Румъния. При Ивайловград също изпреварихме гърците с няколко години. С Рудозем-Ксанти също водим и си изграждаме ГКПП, а гърците напредват от юг.
На Гюешево/Девебаир още от войната имаме жп-връзка до (липсващата тогава) граница, която чака дотук 75 години, за да се свърже с югорепублика, после република и сега Северна Македония.
« Last Edit: 11.03.2020, 11:57:44 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3857
    • View Profile
    • Email
Re: ГКПП
« Reply #21 on: 11.03.2020, 14:26:30 »
Тука историята беше, че ГКПП трябваше да се отвори още към 2006-та. Беше подписан договор със строител, парите бяха по предприсъединителните фондове. Но строителят взе, че фалира. После влязохме в ЕС и оправданието беше, че е необходимо ново споразумение с Македония. Сега уж са рехабилитирани пътя от Струмяни до бъдещия разклон за ГКПП, вижда се на Гугъл Ърт. Остават още няколко километра ново строителство и уж са обещали да отворят този пункт през тази година. Да видим....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15014
    • View Profile
    • Email
Re: ГКПП
« Reply #22 on: 11.03.2020, 15:19:27 »
За протокола, да изброим откритите през последните години ГКПП:
Румъния:
 - Кайнарджа - 2017
 - Крушари - 2018
Сърбия - нищо ново.
Македония - нищо ново.
Гърция:
 - Илинден - 2005
 - Златоград - 2010
 - Ивайловград - 2010
 - Маказа - 2013
 - Капитан Петко войвода/Ново село - 1988. Този не е толкова нов, но преди него не е било разкривано нищо за няколко десетилетия. Този специално си е чисто политически обусловен. По онова време отношенията с Турция бяха влошени от възродителния процес, и бай Тошо лавираше чрез сближаване с Папандреу. Пунктът беше предвиден като резервен вариант при евентуално затваряне на турско-българската граница при явно планираната и замисляна "екскурзия" на българските турци през 1989.
Турция:
 - Лесово - 2005
« Last Edit: 11.03.2020, 15:24:37 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12817
    • View Profile
Re: ГКПП
« Reply #23 on: 11.03.2020, 15:48:52 »
При Резово дали планират някога да направят ГКПП и път към Турция?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3857
    • View Profile
    • Email
Re: ГКПП
« Reply #24 on: 11.03.2020, 15:51:18 »
Планират уж....Иначе сега най-сетне правят проекта на протакания от години път през Парилската седловина, с цел да се разтовари ГКПП Кулата. Мислеха да минат метър с влизането в Шенген, което обаче се отлага за неопределено време, особено с тези бежанци...През Папаз Чаир през зимата минаването е абсолютно невъзможно, за камиони да не говорим.
« Last Edit: 11.03.2020, 15:55:36 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5593
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: ГКПП
« Reply #25 on: 11.03.2020, 18:53:30 »
Планират уж....Иначе сега най-сетне правят проекта на протакания от години път през Парилската седловина, с цел да се разтовари ГКПП Кулата. Мислеха да минат метър с влизането в Шенген, което обаче се отлага за неопределено време, особено с тези бежанци...През Папаз Чаир през зимата минаването е абсолютно невъзможно, за камиони да не говорим.
Какъв е смисълът от този проход в нищото? Не е ли много по-лесно да се разшири Кулата, до където и от двете страни пътя е магистрала вместо да се строят нови пътища по горите?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3857
    • View Profile
    • Email
Re: ГКПП
« Reply #26 on: 11.03.2020, 20:25:33 »
Много по-ниско е и по-удобно от осморките през Папаз Чаир, няма да има толкова завои и не на последно място се излиза директно на Хаджидимово, оттам кеф ти Драма, кеф ти на север към Гоце Делчев. Всъщност пътят си го има, трябва му само рехабилитация, разширение и изправяне на завоите тук-таме, само едни 15 километра са републикански черен път за ново строителство. Ако бяхме вече в Шенген, няма смисъл наистина. Кулата няма мегдан накъде да се разширява....а и ще е на вятъра, когато сме вече в Шенген.
« Last Edit: 11.03.2020, 20:29:33 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.