Author Topic: A2 Xeмyc  (Read 91319 times)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4841
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #460 on: 28.12.2019, 18:23:10 »
Голям ремонт, няма що. Асфалтът тръска здравата, а да не говорим, че с тия ремонти на по 1км. участъци това нещо ще заприлича на път някъде към 2119г. Сърбите за 2 години си приведоха магистралата Ниш-Балград-Батровци в приличен вид, ние тука 10 години борим 70 километра, от които половината имат належаща нужда от ремонт.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3033
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #461 on: 09.11.2020, 19:38:05 »
Ремонтът на тунела „Витиня“ приключва след Нова година

Quote
Очаква се ремонтът на тръбата за София на тунел „Витиня“ на АМ “Хемус” да приключи след Нова година и движението на автомобилния трафик да бъде възстановено. Това съобщиха от АПИ.

Открити нарушения са наложили пълното обследване на съоръжението - установени са  каверни (кухини) както между двете облицовки (първична и вторична), така и между първичната облицовка и скалния масив.

Причините за наличието на кухини са комплексни. Една от тях е местоположението на тунела, който се намира в Гогинския разлом. Различни са били и технологиите по време на строителството, обясняват от пътната агенция.

Направени са множество проучвания и експертизи, които показаха, че необходимият ремонт ще е по-сложен от първоначалните очаквания и се налага да бъдат предприети спешни аварийни мерки

В момента строителите изграждат и системата за опасни разливи. В резултат от всички дейности тунелът вече ще е напълно сух за разлика от времето преди ремонта, когато в него винаги имаше течове, пишат от пътната агенция.

Изградена е сложна дренажна система, която отвежда водите, задържани от хидроизолацията и предпазва новата първична носеща облицовка. В момента строителите изграждат и системата за опасни разливи. В резултат от всички дейности тунелът вече ще е напълно сух за разлика от времето преди ремонта, когато в него винаги имаше течове.

В началото на декември ще започне изграждането на инженерната инфраструктура. Ще бъде изградена осветителна система с адапционно осветление в двата края на тунелната тръба и  водещо осветление. Видеонаблюдението ще е без сляпа точка в целия тунел. Доставени са дизелов агрегат за аварийно електроснабдяване при авария, вентилационни системи, система за събиране на опасни разливи от настилката, „умни“ знаци с указания и информация и др.

Тунел „Витиня“ ще е първият в страната с внедрена „Тетра система“, която ще дава информация в реално време и възможност за бързо предупреждение. С новите технологии ще може да се подава информация към ситуационните центрове на АПИ, МВР, пожарната, за да се реагира на първата минута и така да се осигури бърза реакция. Буквално с един бутон ще може да се спира движението. В момента при инцидент подаването на сигнал до 112 отнема 1-2 минути. Вече дори само при спиране на автомобил камерите ще светят и мигат, ще дават сигнал и при движение в насрещното платно.

Трите нови напречни тунелни връзки, които трябва да свържат двете тръби на тунел „Витиня“, са изградени съгласно проекта до етап 1. Ще се изграждат две пешеходни и една шосейна връзка, които да се ползват за евакуация на хора и автомобили, както и за достъп на линейки, пожарни и други специализирани автомобили в случай на авария в една от тръбите. Те се прокопават от лявата тръба на тунела, като остават само няколко метра, за да се свържат с дясната тръба.

В момента на тунела работят между 60 и 80 души на смени, а общо ангажираните са 150 души, включващи и служителите по логистика. Използват се и 29 специализирани машини.           

Ремонтните дейности започнаха през 2018 г., веднага след ремонта на дясната тръба на „Витиня“.



Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9650
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #462 on: 10.11.2020, 11:09:25 »
Аз се надявах за коледните празници да го пуснат, но да видим.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3857
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #463 on: 10.11.2020, 15:27:56 »
Тоя тунел, откакто се помня, все правят нещо по него, дори редовно отбиваха движението в посока Ботевград по стария завоест път през Витиня.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2813
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #464 on: 14.11.2020, 21:12:04 »
Аз от както се помня нямам спомен тая магистрала да не е била в ремонт, а интересното е, че от година на година става все по-зле  :neznam: :neznam:

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9650
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #465 on: 14.11.2020, 23:06:35 »
Не съм съгласен. Дори в момента е в пъти по-добро състояние отколкото преди 5 години. Ако оправят неравностите между Потоп и Чурек съвсем прилично ще си е.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2653
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #466 on: 15.11.2020, 02:16:04 »
Питай тираджиите, които от години са принудени да минават през старата Витиня дали е добре.

Аз лично не вярвам, че ремонтът ще приключи дори и след Нова година. Или ще приключи там, но ще започнат да мърлят нещо по другите тунели.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9650
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #467 on: 15.11.2020, 11:05:01 »
Като не минават по магистралата откъде ще знаят, за да ги питам. Достатъчно често пътувам до Ботевград, за да знам за състоянието на магистралата. Има още 3 виадукта във високата част за ремонт плюс лявата тръба на Ечемишка.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2653
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #468 on: 15.11.2020, 19:08:45 »
Не минават не защото не искат, а защото движението в едната посока е забранено поради безспирните ремонти, което води до много забавяния, чупене на камиони и безброй спукани гуми, които могат да се видят отстрани на стария път. Чак се чудя до сега как не се вдигнаха на протест някой фирми.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9650
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #469 on: 15.11.2020, 23:35:45 »
Срещу какво да протестират, срещу почти нулевите ставки на тола ли? Нека първо да започнат да плащат солидарно, пък после да имат претенции. В момента леките коли чрез винетките реално изнасят тежестта на пътните такси.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2653
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #470 on: 16.11.2020, 00:37:32 »
За такива пари - такива пътища. За съжаление, дори да са по-скъпи такси, качеството едва ли би било по-добро. България е държавата с най-лоши пътища в ЕС. А евентуалното повишение на тол таксите ще бъде заплатено най-вече от крайните потребители, не от самите фирми. Така че ако трябва за същото лошо качество да се дават повече пари, то по-добре да не се дават. Така или иначе сметката ще я платим ние, а не фирмите.

+ многократно съм казвал, че в България годишните винетки за най-масовата категория леки автомобили са на приемливи цени. Ако някой се заблуждава, че заплащане на еднократна такса е по-добрия вариант (като в Гърция - 2,40€-16€) на преминаване, то жестоко се лъже. И пак сметката ще я платим всички ние.

Според мен тежестта в цялата система се корени в човешкия фактор - говоря за заплатаджиите, които по цял ден стоят в онези симпатични сини автомобили с основна цел имагинерен лов на нарушители, от които да изкарат своите заплати. При налична система за милиони с рамки и камери, която позволява дистанционно засичане на нарушителите, поддържането на армия от държавни служители с дублиращо действие е абсолютно безсмислено.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1339
  • 9060
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #471 on: 16.11.2020, 16:21:30 »
^^ С уточнението, че България никога не е била държавата с най-лоши пътища в ЕС.
Има трайно 3-4 държави след нас, след които и съседна Румъния, не че е повод за гордост. Това според ежегодния доклад на ЕС. С останалата част от поста съм напълно съгласен, особено частта със сините автомобили на толаджиите.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1399
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #472 on: 16.11.2020, 21:16:33 »
Не съм съгласен. Дори в момента е в пъти по-добро състояние отколкото преди 5 години. Ако оправят неравностите между Потоп и Чурек съвсем прилично ще си е.

Тия неравности за да ги оправят наистина трайно, трябва да изгребат цялото пътно легло и да го пренасипят с нещо, което да не е шлака от Кремиковци.
Живей и не пречи на другите да живеят!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3033
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #473 on: 13.04.2021, 11:40:46 »

Хубаво клипче, може би ако беше пуснал дрона да снима от единия до другия край без да го накъсваш щеше да стане още по-хубаво, но това е мое мнение. Кога трябва да е готов Лот 10?
Отговарям тук, защото все пак става въпрос за АМ "Хемус". Първата копка на лот 10 беше направена през август 2018, като по договор отсечката трябваше да бъде готова през юли  2020г., пролетта на 2020г. удължиха срока до декември, а през декември го удължиха още веднъж - до средата на тази година. От видеото на skypoint се вижда докъде е стигнало  строителството и според мен през юли или август тази година, лот 10 най - накрая ще бъде открит.
« Last Edit: 13.04.2021, 13:28:54 by Magirus deutz »