Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 687
1
Как е останала неоткрита толкова време не ми е много ясно.
Най-вероятно не е търсена, за да бъде открита. Едва ли 75 години след войната "прочесват" с металотърсач преди изкопни работи в зоната на бомбардировките от ВСВ. А индикация може да даде всяка метална тръба.

2
Аз пък смятам че 4 си е добре към Хаджията, но пък 11 може да поеме пак на юг от СУ.
Някога, на презентациите на кръстовище Лъвов мост Диков беше обещал там да върти тролей. ТБ11 е идеалният кандидат затова. Но, уви, "забравиха" да опънат необходимата ККМ, както и реорганизация на стрелките в северното платно на Сливница при Сточна гара.

3
Иначе от към промяна би било добре някоя от двете линии да се пренасочи в посока Гурко защото в Дружба вършат една и съща работа, на Цариградско също и чак след СУ имат разлика което няма смисъл, като цяло мисля че 4 няма работа в Хаджи Димитър защото пътува празна, там си ползват 2.
Що за глупости? Каква една и съща работа в Дружба - само две сравнително близки спирки - при МС Дружба и Кауфланд и то - само в едната посока. Кой от Дружба-2 ще препуска през паркинга на Кауфланд да хваща ТБ11?

4
Друг вариант за ТБ3 е до басейна Спартак

5
Изтрити теми / Re: Подвижен състав
« on: 10.05.2021, 07:49:23 »
Преди малко в Дианабад видях метанови Youtong по 88.
Явно в Земляне тези които пишат нарядите не ползват градски транспорт
Откога 88 се обслужва от Земляне?

6
Като си купиш кола на 15-20, вероятността скоро да правиш основен ремонт на двигател или скоростна кутия е твърде голяма. И след като си дал за колата 2-3 хиляди, надали ще се изръсиш с хилядарка за ремонт.
Колкото за външен вид и замаскиране на дефекти, автокъщите са ненадминати майстори. Периодично даваме фирмените коли на пастиране в автомивката на Софавто зад Зимния дворец. Драскотините изчезват, ще кажеш, че колата е излязла от Порше запад, ако не видиш протрития волан и педали.

7
което е показно колко горе долу средностатистически е животът на един автомобил у нас, преди да бъде съсипан от пътищата, или тотализиран някъде...
Едва ли състоянието на пътищата е водещ фактор. Колкото и да бръмчим за всяка дупка, през 90-те нещата бяха много по-зле.
Едва ли в Германия при перфектни пътища има живи много коли на 16+ години.
Да, доста Лади прескачаха 20 години.  Но говорим за експлоатация по 4-5 хиляди км годишно. Освен това автомобилите от края на 90-те и нататък не се произвеждат с хоризонт на експлоатация над 15 години. Еконормите се сменят толкова често,  че става невъзможно изпълнението им от стари бангии.  Спомнете си спирането на безоловния бензин колко таратайки пенсионира.
Преди 16 години процентът на нови автомобили у нас беше изключително нисък, а влизаха предимно на 7, 8 и повече години. Т.е. сега биха били далеч над 20 години. А няма кола от края на 90-те, която да издържи толкова. Първата ни фирмена кола - СЕАТ Толедо от 1997 след 5 години експлоатация я продадохме на наш служител. Той си я пазеше и я докара до 18 години. Бракува я, когато подът се продъни като на колата на Флинтстоун.

8
Е нали южното платно ще е активно? Тогава на двигател трябва да е в посока център.

9
А как са нещата при U-Bahn? Там поне Банът не играе. Кой произвежда и кой поддържа влакчетата?

(Западен) Берлин цели 40 години не е успял да се измъкне от прегръдката на железницата (тогава гедерейския DR) върху S-Bahn, интересно е да се види какво ще се случи сега.

10
Идеи / Re: A204/304
« on: 01.05.2021, 14:59:38 »
На Обиколна има по една активна лента за движение.
Вариант 1 - Автобусът спре в нея. Тогава спира и движението зад него, тъй като по цялата улица има непрекъсната осева линия. Хайде, това не е болка за умирачка - и на Оборище, и на Св.Наум автобусите спират трафика зад тях. Но при това качващите и слизащите трябва да преминават през двупосочна велоалея. Освен да се направят полегнали полицаи за велосипедистите както пред Палавници/Патиланци.
Вариант 2. Правят се прекъсвания на велоалеята за спирки. Не знам усещането на велосипедист, виждащ автобус да връхлита срещу него. Не знам и мнението на Пътна полиция по въпроса, но не ми се струва безопасно.

Но при всички случаи общественото обсъждане е задължително.

11
Южното разклонение на М3 след Пушкин може да прави завой към Никола Петков за връзка с ТМ5 и евентуално някаква връзка с Княжевския лифт.
Ти само кажи на туземците от Княжево, че ще изсечеш боровата гора, за да правиш метростанция там!

12
Идеи / Re: A204/304
« on: 01.05.2021, 10:08:59 »
Определено А404 ще е по-добър вариант от А304 - било заради късите автобуси, било заради това, че работи и в празник, а и вечер е по-регулярна.
Но двупосочната велоалея като че ли решава съдбата на какъвто и да е МГТ по Обиколна. На Раковска велоалеите се разкъсват от спирките, но там са еднопосочни.
Доколкото промяната има чисто локален характер, е редно да се допитат до жителите около Обиколна, т.е. да се подложи на обществено обсъждане.

13
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 30.04.2021, 19:55:43 »
И какво, олекна ли ти след оставката на Чобанов?
Чобанов го знам в два аспекта - като историк и археолог, редовен ичастник в дискусиите в предаването История.BG на БНТ1 в понеделник. Там е много ерудиран, върви му приказката, включва се в дискусиите.
Като зам-кмет по културата във връзка с инициативата на експониране на трамвай 553. Тъй като трамваят е недвижим, той попадна в неговия ресор. Все пак не е прост павилион, а културна и историческа ценност за София. След като Сименс дадоха парите и СЕ се постара много, остана уж по-лесната част - да му се намери място, да се прокарат съответните комуникации, узаконяване и т.н. Дето се казва, Столична община работи с безброй лафково-павилионни обекти. При това в конкретния случай тя си изработва проекта, тя го реализира и узаконява. Е, началото беше 2015 г. Първото място - предстоящия тогава за обновление бул. Витоша. После отва място изпадна, дискутираха се други и последното, прието от СО, беше пред Баня Баши. Видно от датите на постингите - това беше през август 2017. Ами почти 4 години са оттогава. Без думи...

14
Хайде стига фантазии! Абсурдно е даже да си помислиш да изкараш 79 от махалата! Ромите няма да го допуснат, нито Хелзинкският комитет! А и спирките след Бесарабия са твърде отдалечени от трамвая.
Даже при евентуално продължение на А79 на изток ще има недоволни от отпадането на сегашната последна спирка в дълбините на махалата.

15
280 може да мине на къси автобуси
Сигурно за да има дълги за А304?

16
Мисля, че това е много добра и балансирана перспективна схема. Югоизточният лъч на Л2 минава през Витоша, Студентски град и Малинова долина до Симеоновски лифт. Югоизточният лъч на Л1 продължава под южната дъга на СОП към Лозен. Източният лъч на Л3 след Дружба се насочва към Горубляне. Така тези лъчове покриват най-динамично разрастващият се район на града. Хубаво е, че северният лъч на Л2 е откъснат от направлението Илиянци (подходящо за надземна железница) и е насочен към жилищните райони Толстой, Надежда-4 и Свобода.
Може би двата западни лъча на Л3 няма да се срещнат, доколкото Княжево, Карпузица и Горна баня са с ниско строителство. Може би единият лъч от Дойран ще върви право на юг до СОП - било към Бъкстон, било към Пушкин.
За ринга - южната му дъга - от Овча купел до Слатина вероятно ще даде търсения пътникопоток. По-нататък копира горе-долу трасето на ТМ11, който с помощта на А83, 60 и 11 изглежда като достатъчен. За северната дъга всичко е в зоната на здрача. Тя си няма радиална линия в сектора от Ломско шосе (евентуално Рожен) до Владимир Вазов. Вариант ще е рингът да не се затваря на север, а Л2 вместо към Свобода да поеме в североизточна посока към Малашевци. Или пък нова Л4 от МС Театрална право на север към Хаджията, Малашевци и Бенковски.

17
Може А384 да се удължи до МС Хаджи Димитър или поне до Автогара Изток. На Терминал 2 има две спирки - на едната ще спира в посока Левски, на другата - в посока Дружба.

18
От утре ги махат лентите, който бил недоволен вече няма да му бодат в очите. Само не знам какви ще са билетите, които ще се продават, класическите или новите напечатани.
https://www.monitor.bg/bg/a/view/shofiorite-na-gradskija-transport-v-sofija-otnovo-shte-prodavat-bileti-262120
При нормални условия всички (желаещи) шофьори би трябвало да бъдат ваксинирани вече преди да бъдат излагани на риск. Както се направи с медицинските работници, учителите, членовете на СИК. Но вече по традиция, всяка мярка и нейното разхлабване е плод на безпринципни решения. Дано Бог бди над здравето над шофьорите, че няма кой друг.

19
Тази идея много ми допада. Връзката би била изключително полезна. Единствено ме притеснява, че всяка линия която минава през Абисиния (Христо Ботев) е обречена да се ползва само от местните (поне в частта й през Източна тангента).
Абсолютно съм съгласен! Тук се дискутират две различни цели:
1. Подобряване транспортното обслужване на ромите
2. Подобряване транспортното обслужване на летището

Съгласен съм с Метан, че до голяма степен двете задачи са несъвместими, т.е. А79 до летището ще е провал. Ако отиваме към точка 1, най-добре А14 да се затвори както предлага Мариан. Интервалът е предостатъчен за мащабите на квартала, разходът на пробег - значително по-малък от удължаването на А79 до което и да е обръщало на изток от бул.Колумб.
Ако отиваме към т.2, автобусът трябва да е по Източната тангента до Ботевградско, а не през махалата. това може да е нова линия, удължен 120 или друга линия.

20
Абе надали е забранено, след като даже нова поточна линия откриват: https://divident.eu/1499/medina-med-investira-nad-7-miliona-leva-v-razshiryavane-na-proizvodstvoto-si/

Pages: [1] 2 3 ... 687