Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bdz43r

Pages: [1] 2 3 ... 188
1
Разни / Re: Коронавирус
« on: Yesterday at 20:33:07 »
Ако беше прочел малко, щеше да разбереш, че траен имунитет срещу коронавирусите НЯМА. В най-добрия случай, ще се заразяваме през няколко години. Надеждата е да го караме по-безобидно от един момент нататък.
С Пейчев е безсмислено да се прави опит за диалог, трябваше вече да си го разбрал след толкова години в този форум.
Но за заразяването и ти сам изнесе преди време информация, а и мисля, че няма спор, че тежестта на боледуване при "чист" човек зависи от количеството вируси (вирусният товар), с които се среща. Т. е. не е проблем и всички да се заразят, проблем е ако нямат имунитет и се заразяват с опасно количество, причиняващо (тежко) боледуване. А опасното количество го има на няколко места - на 1-2 метра от болен при краткотраен контакт, когато той киха и кашля и при продължителен контакт с болен вкъщи, на работа или на училище. В далечния край на автобуса, в магазина на 5 метра от заразен, който няма симптоми или има леки такива дори напротив - количеството няма да те разболее, но ще провокира имунитет. Така заразяването през няколко години ще е безобидно - ще има малко хора с намалял или изчезнал имунитет, които ще попадат в опасна ситуация с болен, но това е било винаги така и с грипа. И точно този процес на постепенно и безопасно изграждане и поддържане на актуален масов имунитет беше прекъснат и провален необратимо по изкуствен начин, затова хората масово боледуват тежко и смъртоносно не само у нас. И затова отначало, когато нямаше интензивно предпазване, умираха изключително 80-годишни, докато работоспособните се заразяваха, но почти нямаха проблеми, а сега, когато уж се пазим усилено, умират всякакви.

2
Въпросът, че в момента има такова правило и то трябва да се спазва.
Съветвам те да емигрираш навреме в някоя страна, където правилата се спазват безусловно и безрезервно на всяка цена, защото тук колкото и да скачаш и мрънкаш, няма да се случи, но когато ти се наложи да работиш, ако караш по същия начин няма и работа да имаш.

3
Изтрити теми / Re: Ретро снимки
« on: 02.05.2021, 19:21:46 »
Нали не мислите, че сега го мелят без тях?

4
Това си е твое съчинение. Правилото за маски няма такива изключения, а и твоята идея е лишена от смисъл, защото значението на видеоматериалите е по отношение на случайни неизвестни лица, които трябва да бъдат открити, а не на водачите и служителите в банката, които са добре известни и могат лесно да се разпознаят на записите дори с маска.

5
Защо има такава търпимост за водачите в градския транспорт, а за всички останали служители в сферата на услугите - няма? :neznam: Защо примерно хората, които например работят в супермаркета или в ресторанта спазват правилата, а водачите са над тези неща? :help:
Хахаха. Тръгни по супермаркетите и преброй колко от служителите носят постоянно маски, сложени плътно и правилно и ги сменят през 2 часа... Това, че е задължително просто не работи. Спазва се само от посетителите и пътниците, защото ги слагат за малко. Търпимост има за почти всички в различна степен... както има водачи, които работят с маски по свое желание, въпреки неудобството и търпимостта към обратното, така и когато преди няколко дни влязох в банка (не в кварталната бакалия, а в клон на голяма банка), нямаше нито един служител с маска.

6
Това с немските влакове беше хубаво. Но по-забавна е легендата за японски влакове.
От нищо не са изкопирани... всичко им е типично съветско, затова са направени по най-сложния и безумен начин, но с най-прости, почти подръчни средства и половината им части са взаимозаменяеми с тролейбус ЗИУ.

Имат електроника - за озвучителната уредба, която не работи и за управление на електрическата спирачка, която редовно отказваше внезапно и неочаквано по време на спирането или изобщо не работеше.

7
Тия бяха само 6 броя, попаднали у нас случайно, защото вече са били произведени, но не са можели да бъдат доставени заради налагането на югоембаргото. След падането му, следващите бройки отиват по предназначение в Югославия. Нямаше кой да се занимава с тях, нямаше кой да им търси части, а и управлението беше изцяло с ужасна руска електроника със собствено мнение дали ще се движи или не. Затваряш вратите, въртиш контролира и чакаш 10 секунди да реши в какво настроение е. Разбиращи за тях имаше само в София.
При наличие на един куп 32, тия бяха обречени.
32 са по-прости и надеждни, ремонтират се по-лесно, за тях има части в изобилие и в Горна Оряховица където работят ги поддържат максимално добре. Като изключим различното вътрешно разпределение, 33 с нищо не превъзхождат 32, освен част от оборудването на спирачките, поръчано такова по желание на Югославските железници и съвсем нестандартно за нас.

8
Ако мнозинство от ватманите по ТМ6 подадат колективен протест до съответните институции в Столична община, отговарящи за транспортната инфраструктура, може и да има промяна.
Че за какво им е промяна? Те и сега си минават без да спират и това не пречи на никого.

9
Водачите винаги са били длъжни да носят такава маска. Заповедта на МЗ не различава водачи от пътници, а предприятието не може да отменя правила от висшестоящи документи. Неносенето на маски от водачите просто се ползва с режим на търпимост, защото никой не може да ги принуди да ги носят по цял ден и упражнението би било поредната бутафория.
Собствената защита на водача си е негов проблем, а ако пътниците ги притеснява, че може да ги зарази, да си пътуват назад.

10
Аз десетина пъти съм го ползвал този нощен транспорт - линии 2 и 4 от/за работа и все пътуваха нормални хора... пияници, цигани и т. н. не помня.

11
Пантографът е консуматив и няма общо с възрастта на трамвая.

12
Той ще се ремонтира по друг проект. Ще се строят нови мостове и ново трасе.
Цялата първа фаза на ремонта Пловдив - Бургас беше рехабилитация по старото трасе, където то е горе-долу право, т. е. най-лесната част.
Всичко, което включва ново трасе - това е Оризово - Михайлово и Завой е в следващата фаза, която скоро ще започне.

13
И по принцип, и дефакто, тези заграждения бяха поставени с определена цел и трябва да отпаднат в момента, в който бъде преценено, че са изгубили значението си в контекста на тази цел. Всякакви други съображения са отделен въпрос и няма как да оправдават нещо, което е поставено временно с друго предназначение. Досадници до предното стъкло имаше и преди и нищо ново не се случва. Обратната идея предполага заграждането на първите седалки или врата за постоянно, което няма как да е обект на тази дискусия, нито се прави с найлонови ленти, а се отнася до конструкцията на автобуса.

А и аз не съм убеден, че всички водачи подкрепят загражденията. Някои все пак имат желание за допълнителни приходи от билети.

14
Да се твърди, че първите седалки трябва да са заградени заради разпространението на зараза го разбирам... така е модерно и обществено приемливо, въпреки че едва ли има осезаем ефект. Но да се твърди, че трябва да са заградени, за да не залитне някоя баба към таблото или за да му е тихо на водача вече няма как да го приема за нормално.

15
Други градове / Re: Враца
« on: 29.04.2021, 16:32:51 »
Доста сполучлив напън за модерен дизайн, но тия стърчащи сандъци и кабели на покрива веднага издават къде е сделано.

16
1. Защото там имаше рехабилитация и не е предвиждана по-висока скорост от предишната проектна. Запазени са и кривите с малки радиуси, на които има ограничения на скоростта и ефекта от 160 км/ч ще е нищожен, защото такава скорост ще е недостижима в 95% от участъците, в които би била допустима.
2. Защото има криви с малки радиуси. Отново беше предпочетено евтиното решение с нова линия по старото трасе, вместо 2 км ново трасе направо през полето.
3. Не. Не се и планира такова нещо. Единственото, което беше планирано и вече е направено е документално увеличаване на предсигналното разстояние от 1000 на 1200 м (физически това е направено много отдавна), което позволи 130 км/ч и в надолнищата. Друго не се предвижда.

17
И перонът, и влакът са точни. Спирката е в крива и строителният габарит е разширен според радиуса на кривата.

18
На двата прелеза спират определени влакове сутрин и вечер по заявка на НКЖИ за транспорт на прелезопазачите. Водят се км. 053+850 и км. 059+320. Тези спирания са служебни/технологични и не са предназначени за обществено ползване, затова липсват в публичните разписания. Местните обаче си ги знаят и на Стамболово много хора слизат на прелеза, защото е по-близо.

Има и много други подобни спирания в нищото... по теснолинейката например някои влакове спират на км. 16+100 - това е прелеза през шосето след сп. Цепина, по-рано спираха и на км. 17+500 - бившата спирка Милеви скали, предполагам за кантонерите, които си обхождат участъка по някакви сложни графици.
И до сега 2-3 влака спират на км. 68+915 между Гълъбник и Делян, което е прелеза, на който са загинали чешките парашутисти навремето, а по-рано спираха и на км. 45+050 преди Радомир, също прелез, който обаче стана автоматичен и вече няма пазачи. Има и още десетки такива спирания на прелези или съвсем в нищото за смяна на пазачите или за кантонери.

Понеже само някои влакове спират и тези спирания често се променят, редовно се случва и някой да пропусне да спре. Ако няма за слизане и качване обикновено се разминава без никой да разбере, но иначе става голям проблем, защото новата смяна пазач не може да застъпи, а старата не може да си тръгне.

19
Вече не спира нищо там.
През последните 2-3 г спираха всички пътнически влакове в посока София.
Преди това в различните разписания спираха различен брой пътнически влакове в посока София, а в посока Пловдив почти никога нищо не е спирало, поне в последните 15 години.

Не ми е известно защо влаковете спираха само в едната посока... митологията е разнообразна, от това, че старите ЕМВ серия 32 не могат да потеглят нагоре, което не е вярно, защото по линията има още две стръмни спирки, до това, че възрастните хора, които обичайно отиват във вилната зона, предпочитат да минат през Вакарел, за да си напазаруват, вместо да се катерят по стръмната пътека от спирката, което също не звучи достоверно, защото по пътеката е 300 метра, а по пътя от Вакарел - 2,5 км.

20
Има вилна зона над спирката и пътека през гората.
За целия ми 13-годишен стаж в БДЖ съм видял не повече от 10 души да се качат там.

Pages: [1] 2 3 ... 188