Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 688
1
Разни / Re: Телевизия
« on: 15.06.2021, 07:07:59 »
Така държавата става безпаметна - институцията с архива рядко проявява интерес
Е що да няма: Драго Драганов вече трета година прави ретроспекции "60 години БНТ", в "Последният печели" с Орлин Горанов също се ползват доста архивни единици, както и в "История БГ".

Притежанието на архива от БНТ е малка компенсация за това, че тя е генератор на обучени човешки ресурси за новопоявяващите се ТВ. В зората за частните ТВ добре се виждаше неопитността и липсата на професионализъм в изгряващите телевизии. Оттогава са "трогателните" изпълнения на София кабел, СКАТ, Евроком, ТВ2000 и др. с любителски камери в прашни полутъмни стаички. Сега поне двата големи частни играча преболедуваха тази детска болест.

2
Актуална информация / Re: Трафикът
« on: 15.06.2021, 06:38:15 »
1. Не забравяйте и повдигнатите пешеходни пътеки, които повреждат бавно, но трайно новите ни автобуси и тролеи! Това важи и за 94, и за 280.

2. 280 линия закъснява по бул. Осми декември.

3. В крайна сметка закъснения не могат да се наваксват и при едновременно потеглили от НСА 94 и 102, то землянската линия взема по-голямо разстояние за по-кратко време.
1. Повдигнатите пътеки по 94 и 280 бяха преработени и няма такава, която не отговаря на стандартите. От всички в югоизточната част на София "забравиха" тази на Ляпчев срещу бл.69 в Младост-1. Не че оттам не върви МГТ, но А88 винаги е била бедното сираче.

2. Там нещата се зациклиха яко. Фирма Бароко или Барозо ще прави пред Бонсист някакъв двоен небостъргач. По някакъв начин е получила разрешение за строеж само за изкопаване на трапа. Уви, той пропадна, отнасяйки част от тротоара и заплашващ южното платно на Осми декември. И от зимата досега институциите се циклят има ли всъщност РС на целия проект и какво да правят с дупката. Фирмата не си дава видим зор по укрепването. Виж, ако беше "стимулирана" за всеки ден затворено платно с някаква сериозна сума, досега 100 пъти да го укрепи. Но явно има здрав гръб. Поначало тя придоби имота като такъв със спортно предназначение, малко преработи клетките, за да имитира дейност и изведнъж ПУП се промени и от спортно предназначение стана 2 кули по 20 етажа. Уж кметът на район Студентски е от опозицията, а предният - шеф на ЦГМ, но няккаво движение в положителна посока няма.

3. Силно се съмнявам, че А102 не закъснява по Симеоновско и Иван Странски. Там тапите са почти целодневни, особено на светофара до Кауфланд.

3
Защо е било необходимо да пътуваш чак до София за връзка? Не е ли по-удобно да я направиш на Лакатник с влак през Горна?

4
За непълнолетните запор се налага върху доходите на родителите им. За студенти, безработни, пенсионери и т.н. - върху всякакви плащания - стипендии, помощи, пенсии, наеми и т.н. Несеквестируема е само част от дохода - МРЗ плюс част според това колко деца имаш.

5
Глобата за нередовен пътник в градския транспорт, съгласно Закона за автомобилните превози е 50 лв. Няма 300-400.
Ако не я платиш в срок и те дадат на държавен или частен съдебен изпълнител (само той може да наложи запор), като нищо ще стигне 300-400 лв.

6
Какъв е смисълът на късия 65-А?   :rolleyes: Не виждам какво пречи 65 от обръщалото да продължава по Шарл Шампо още повече, че се обслужва от единични автобуси.  :rolleyes:
Ами виж на Street view  размерите на Шарл Шампо и как би заходил автобус от Луи Айер. Освен от бусовете  врътката плюс преминаване през обръщалото ще се ползва от всички живеещи в МанЛи около Луи Айер. Просто кварталът е с "блестяща" инфраструктура.

7
102 до Горна Баня с Чавдарки ли беше или с Икаруси?
С Икаруси

8
До края на първия семестър на учебната 1988/89 А102 движеше до Горна баня. Просто имах часове във ФМИ и живеех в Люлин - никога преди или след това не се е случвало.

9
Вместо него до Овча Купел - 2 пуснаха 102 (от който имаше оплаквания, че е много нередовен)
Поначало като тръгна дългият 102 (погълнал закрития помагач на А94 - А200), стигаше до Горна баня. Това със сигурност беше през есента на 1988, тъй като правех връзка 102-111 от ФМИ до Люлин.
Значи като са закрили 101, са пренасочили 102.
102 имаше и къса (не може да се приеме за бърза) производна 202, но после взеха по-добро решение - да засилят 102 вместо да пилеят ресурс по помагаща къса линия. Сега 102 е един от флагманите на Земляне и не може да става и дума за сравнение с някогашната 200, обслужвана от Чавдарки на интервал от 200 минути.

10
Отворих си случайно картата на София от 1988. По това време е имало А59а от Княжево до Рударци през Мърчаево. После с химикал съм нанесъл промени: А58 и 59 - с начална спирка Автогара Овча купел,  А59а - променен на А57 (закрит по маршрут по Суходолска до ВНВСУ): Земляне - Рударци - Кладница. Промените на 58 и 59 са отразени в spirka.org.  Но за А57 липсват. Някой има ли представа за тази кратко просъществувала линия до две села в Пернишка област? Дали се е обслужвала с Чавдарки или с по-дребен землянски състав? Дали е минавала през Мърчаево или директно по главния път до светофара на Драгичево?Жалко,  че не е просъществувала. Маршрутките от  Кладница са натоварени,  а като работи басейнът на Рударци - претъпкани.

11
От цялата тази работа с колко секунди се намали времето на заход на съставите?

12
От Русе - през Ришкия проход или през Обзор. Ришкият проход е по-лек. С качването ще се справят и на Обзор, но не знам, дали не биха имали проблеми със спускането от Баня към Слънчев бряг.

13
Интересното е, че тези Икаруси преодоляваха 2 пъти Балкана на собствен ход.

14
Стопроцентово русенски. Още от годините на Икарус 180 линията Слънчев бряг- Несебър беше любима командировка за русенските шофьори.

15
Русе / Re: SOR EBN 9.5 electric bus
« on: 02.06.2021, 06:00:07 »
По кои линии ще се пускат? На снимките са с два тролейни маршрута, което е безсмислица с нулев екоефект.

16
Пак добре че е от 01.06.2021.
Както искаха от 10.05.2021 да пуснат летните разписания щеше да е по-зле.Факт е че лятно време пътникопотокът намалява в много градове в Европа като изключим туристическите които става точно обратното. 8)
Така е. Но все пак повечето ученици продължават да ходят на училище (малките и бездруго не ползват МГТ). При това през зимата доста бяха на дистанционно, сега всички са на училище. Можеше да изчакат края на учебната година.

17
1. А също така, релсовият път през кръстовищата не е пипан.
2. А освен това остава участъкът от Трамкар до колелото Бъкстон.
1. Ти с всичкия ли си? Да разбутат всички напречни кръстовища и да ги оставят така година???
2. Ако не можеш да отговориш на въпроса, защо връзката на Трамкар с мрежата не е прекъсната за година, кажи си, за да дам почивка на клавиатурата ти, както и за другите форумисти от Non Stop Nonsence.

Много ясно, че всяко от кръстовищата ще се изпълнява за по един уикенд, както се прави при всички подобни ремонти, примерно - бул. България. Там иде реч и за друг вид релси.

18
Всъщност моята идея бе по-скоро насочена към хората, които обикновено ползват ТМ1, ТМ6 и ТМ7 от спирките "ул. Пиротска", "бул. Сливница" и може би "ул. Клокотница" в посока Централна гара. Този автобус да е за тях.

Ти си прав, че с тая обиколка през Руски паметник няма изобщо да е удобно за хората, които пътуват от бул. "България" или ж.к. Иван Вазов и трябва да се прекачат на този автобус, за да стигнат до спирките "ул. Пиротска","бул. Сливница" или "ул. Клокотница".
Като толкова ги мързи, слизат на гарата и хващат трамвай по Ботев в обратна посока.

19
Да бе, то защото пуснаха една безсмислена заместваща линия, че още една да пуснат. Защото ЦГМ има няколко петролни кладенеца,  та няма какво да си прави парите!
Трябва да си пълен безделник,  за да слезеш на пл.Македония от 1, 6, 7, да чакаш автобус през Руски паметник Опълченска и Възраждане да те докара до Симеон вместо да си слезеш на Мария Луиза и да минеш 500 метра

20
Какви таратайки карате? След като на Каменоделска се компрометирате 5 пъти, как изобщо минавате нататък по Мара Бунева и Лазар Михайлов?

Pages: [1] 2 3 ... 688