Author Topic: Аварии в метрото  (Read 36143 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3730
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Аварии в метрото
« Reply #200 on: 28.01.2021, 12:27:20 »
Геоложка изненада е имало, когато докато копаели 3-километровия тунел "Гълъбец", пробили цепнатина, от която бликнала пълноводна река. Геоложки изненади имаше и когато копаеха 57-километровия тунел под Готард.
Няма как да е геоложка изненада почвена вода, избила в готов тунел след пускането му в експлоатация, на място, където е строено открито с дупка.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Аварии в метрото
« Reply #201 on: 28.01.2021, 13:15:56 »
Ами то това им е оправданието, че "плаващите" пясъци са под тунела и не са ги разкрили по време на строителството, а сондажите са били преди и след тях.
Трамваите се клатят, лашкат и повреждат? Тролеите са бавни? Попитайте Карлос Контрера и Зафир Зарков защо! - Защото ем тека...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11826
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Аварии в метрото
« Reply #202 on: 28.01.2021, 13:36:35 »
Предполагам, че мястото на шахтата от югозападната страна на кръстовището на „Владимир Вазов“ и „Черковна“ се е превърнало в нещо много подобно на блатото при „Александровска“ и оттам идва всичко. За съжаление сега има сняг, но стопи ли се там съм и предполагам, че ще намеря само безмерно кално блато.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 45 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11826
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Аварии в метрото
« Reply #203 on: 01.02.2021, 18:54:41 »
+аварията между Орлов мост и Военна академия по време на строителството. Дали няма скоро да настъпи момента, когато Перловската река ще потече в тунела на метрото...
Днес имах път покрай река Владайска и доста се е разляла, предполагам и Перловската не е по-различна, а до ж.п. линията в Западен парк има един отводнителен ров, който никога не го бях виждал пълен, а сега тече като река. Би било добре в такива условия по линия 3 да се излъчва съобщение, пътуването е на ваша отговорност.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 45 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14002
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии в метрото
« Reply #204 on: 09.02.2021, 20:37:14 »
Направих си една кратка справка в гугъл и излиза че авариите и прекъсванията на метро в други градове по света не са никак рядкост и са десетки, включително като при нас дори по-тежки пропадания и струтвания на чисто нови линии. Ето тук малко статистика https://www.24chasa.bg/novini/article/9495676 Във Варшава дори пропада цяла улица и евакуират няколко блока заради некачествено строителство на метро  :eek: На всичкото отгоре август 2012-та става втори инцидент и пак е спряно строителството.

В Прага пък след един дъжд цял метродиаметър излиза от строя за цяла година,  а за известно време и трите линии са били повредени. :eek:

То май ще излезе че на фона на общото цяло сме си направо добре и нащо е бял кахър с тия навдигнати 20 метра. Да не говорим в щатите колко аварии с чисто нови станции и линии има, и също излезли от строя цели диаметри за по една година след проливен дъжд.  Представям си ако и у нас след проливен дъжд примерно МД1 излезе от сторя за цяла година какво ще стане.

Абе...в статистиките с големи аварии с метрополитени ние сме едни от единствените които не попадаме дори от големите европейски градове. Гадно е това прекъсване в Хаджи Димитър, ама като чета какво се е случвало по другите ЕС столици...
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3730
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Аварии в метрото
« Reply #205 on: 09.02.2021, 20:55:18 »
Това е несъстоятелно изказване!
По-нагоре съм споменал какво се е случило в Прага. Причината съвсем не е техническа, а организационна, издънката е грандиозна, много глави са паднали и системата е коригирана. Отчетена е организационна неуредица като пряка причина, въпреки че този "един дъжд" е равносилен на скъсване на стената на яз. Искър... три пъти!

Отделно, нашето метро е детска играчка в сравнение с повечето други, и като дължина, и като натоварване, и като сложност, и като дълбочина.
« Last Edit: 09.02.2021, 21:01:52 by bdz43r »

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2236
    • View Profile
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16141
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Аварии в метрото
« Reply #207 on: 12.02.2021, 13:30:31 »
Влакче от третия диаметър се е повредило
В статията пише за линия Красно село-Хаджи Димитър, а такава в Софийското мвтро не съществува, нямя действаща станция в Хаджи Димитър....  :laugh:

Като оставим на страна тънкото заяждане, къде се е случило и как са организирали изтеглянето с липсата на резервни коловози!? Наистина е любопитно, макар че никога няма да чуем експертно мнение и признание, а най-много нещо в стила на управляващите, че ситуацивта е уникална, почвите в Сфояи са уникални и затова няма неща като резервни коловози.....
« Last Edit: 12.02.2021, 13:32:25 by difian »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3730
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Аварии в метрото
« Reply #208 on: 12.02.2021, 13:59:35 »
Вариантите са три - задният влак бута до депото или от депото идва локомотив и го изтегля, или преден влак се връща и го изтегля.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16141
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Аварии в метрото
« Reply #209 on: 12.02.2021, 14:21:26 »
Вариантите са ясни, макар че я има и опцията пътници бутат/теглят.... Интересно ми е къде се е случило и в коя посока е бил влакът, кой вариант са приложили конкретно и колко време им е отнело....

Online iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 466
    • View Profile
Re: Аварии в метрото
« Reply #210 on: 12.02.2021, 15:38:25 »
от театрална към красно село... Мой познат се е возил във въпросното влакче.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии в метрото
« Reply #211 on: 12.02.2021, 16:51:15 »
Терминът "влакче“ е очудващо подходящ за мащаба на МД3  :devil:
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
Re: Аварии в метрото
« Reply #212 on: 18.03.2021, 12:07:23 »
Едва ли не всяка седмица стават гафове. М3 трябваше да е истинско класическо метро, а не онуй нещо с пантограф. Какво пречеше да се изгради линия, съвместима с първите две? Това винаги е плюс. Различни системи се правят в мегаполиси където има повече от 20 линии скоростен релсов транспорт. Нямахме опит с подобна система и решихме да я внедрим точно там където са най-трудните участъци. Какво получихме като резултат? Забавяне на първия участък с повече от година (преди локдауна), забавяне на втория участък до Горна баня, непрекъснати аварии, гафове и тем подобни.

Братоев не е виновен. Други хора лобираха.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12691
    • View Profile
Re: Аварии в метрото
« Reply #213 on: 18.03.2021, 12:46:36 »
Не мисля, че проблемът е в токоснемането на влаковете. Метролинии с горно токоснемане има и във Виена и на други места. Проблемът е в качеството на изпълнение. А аварии се е случвало да има и по МД-1 и 2, особено в първите месеци след пускането на новите участъци.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
Re: Аварии в метрото
« Reply #214 on: 18.03.2021, 12:58:03 »
Е, малки аварии. Чак такива гафове не е имало. Проблемът не е в самата технология или качеството на изпълнение, а в това че тази технология беше тера инкогнита за строителите. Нали тази непозната за нас технология се използва за най-трудния метродиаметър досега?
Изобщо не беше необходимо, особено като се има предвид че в близките 50 години градът ни едва ли ще има повече от 3 линии. Какво пречеше да са унифицирана технология? Хем депата щяха да бъдат съвместими.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3034
    • View Profile
Re: Аварии в метрото
« Reply #215 on: 18.03.2021, 14:13:48 »
Стоян Братоев Иванов е завършил специалността „Тунели и метрополитен“ и то не къде да е, а в Транспортния институт на Ленинград (тогава). Освен това се води професор и хоноруван преподавател в МГУ. Поне от строежи на тунели за метрото се надявам да разбира.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии в метрото
« Reply #216 on: 18.03.2021, 16:28:46 »
Какво пречеше да се изгради линия, съвместима с първите две? Това винаги е плюс. Различни системи се правят в мегаполиси където има повече от 20 линии скоростен релсов транспорт. Нямахме опит с подобна система и решихме да я внедрим точно там където са най-трудните участъци. Какво получихме като резултат?

Считам че тези въпроси са много намясто. И според мен не беше необходимо да се прави втора различна система от досега съществуващата. Фактически в момента имаме 2 отделни метросистеми.
От друга страна обаче това е напълно в крак с останалата ГТ мрежа в столицата - все пак и в трамваите имаме 2 несъвместими системи с различни междурелсия. Защо и метрото да не е така? Като бонус имаме и тролейна система и изграждаме отделна система, подобна на тролейната, но за зареждане на електробуси. Не на последно място и в автото имаме автобуси на дизел и на метан. Не знам друг среден по размер град в света с толкова шарен транспорт.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11826
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Аварии в метрото
« Reply #217 on: 19.03.2021, 13:53:45 »
Днес имах път покрай кръстовището на „Владимир Вазов“ и „Черковна“ и обследвах какво се случва над земята. Потресът е пълен, мястото на заровената вече шахта е едно безмерно кално блато, без никаква дренажна инсталация, а през земята до тунела са прокарани три сондажа, през които се изпомпва вода в близката канализационна шахта, от която се чуваше силен постоянен воден поток, което говори какво се случва отдолу, но то се вижда и на повърхността. Да, през калта са минавали машини, но това не променя особено ситуацията и липсата на дренаж е все така очевидна. Логичният въпрос е как е възможно така завършен обект да бъде приет от възложителя и без никой да се замисли, че това тук горе, може да е опасно за тунела долу. И в отчаяни опити да намалят щетите Столична община и „Метрополитен“ наговориха един куп несъстоятелни оправдания, викаха се подставени геолози да говорят глупости в национален ефир, че Перловската река била по-пълноводна от Темза и т.н. полюции...

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 45 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11826
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Аварии в метрото
« Reply #218 on: 19.03.2021, 13:54:17 »
Ето и останалите три снимки:

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 45 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1084
    • View Profile
Re: Аварии в метрото
« Reply #219 on: 08.04.2021, 17:39:29 »
Считам че тези въпроси са много намясто. И според мен не беше необходимо да се прави втора различна система от досега съществуващата. Фактически в момента имаме 2 отделни метросистеми.
От друга страна обаче това е напълно в крак с останалата ГТ мрежа в столицата - все пак и в трамваите имаме 2 несъвместими системи с различни междурелсия. Защо и метрото да не е така? Като бонус имаме и тролейна система и изграждаме отделна система, подобна на тролейната, но за зареждане на електробуси. Не на последно място и в автото имаме автобуси на дизел и на метан. Не знам друг среден по размер град в света с толкова шарен транспорт.

За шарения транспорт може би си прав. Като добавим и лифтовете които също могат да се отнесат към градския транспорт...
Метрото е много по-скъпа технология от трамвай и там трябва много да се внимава. Тия трудни участъци на М3 с неизползвана досега технология... па и много закъснения със сроковете, още преди локдауна. А преди бяхме отличници и шампиони по скоростта на метростроенето :/