Author Topic: Новото трасе до Дървеница  (Read 296457 times)

Offline brenius

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #400 on: 24.04.2010, 23:21:27 »
Бая гора ще трябва да се изсече зад оградата на Руското посолство, пък и на трасето доста дълга горска разходка ще му дойде от пл.Журналист до Дианабад.
Само че в настоящият вариант пак ще се разхожда през гора и следващата спирка след семинарията ще е басейн Диана, а зад оградата на руското може да мине и без толкова много изсичане- да кажем само ред дървета (трамвая да си минава по улицата) и между спирки семинарията и Диана ще има спирки Тв Кула и Руско Посолство- което си е все пак нещо.
Quote
Не е толкова интензивна връзката Изгрев-Лозенец и спокойно може да се поеме от промяна в маршрута на А88.
Ами то цялата планирана трамвайна линия тогава може спокойно да си се поеме от автобуси (и даже да се закрие и линията до Руското посолство).
 Впрочем и това, нищо да не се реализира си е вариант- 4 километра трамвайно трасе спокойно могат да са доста по-полезни на друго място в София- примерно в Жк Овча Купел.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14980
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #401 on: 25.04.2010, 00:28:58 »
Само че в настоящият вариант пак ще се разхожда през гора и следващата спирка след семинарията ще е басейн Диана, а зад оградата на руското може да мине и без толкова много изсичане- да кажем само ред дървета (трамвая да си минава по улицата) и между спирки семинарията и Диана ще има спирки Тв Кула и Руско Посолство- което си е все пак нещо.
При предложения проект трамваят ще върви по най-късото трасе през гората, при това по съществуваща просека. Ти предлагаш някаква пресуканица, която безсмислено оскъпява трасето, удължава пробега и прави трамвая непривлекателен поради удължението.

И вече е време да се престане с тоталната глупост за трамвай по Незабравка. Подлезът нито е достатъчно висок, нито достатъчно широк, за да поеме трамвайно трасе, а е интензивно наситен с автомобилно движение - просто от Изток към центъра и от Младост-Плиска към Изток няма друго решение. Пък и какъв пътникопоток там, след като улицата (по-точно алеята) е на ръба на парка?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #402 on: 25.04.2010, 10:18:15 »
То това имах предвид наляво по улицата към Зимния Дворец,където вървят 94,280,294 само в едната посока(към Зимния Дворец), а на връщане от зимния дворец през долната улица, която въобще не е натоварена, и няма да има обръщало. Ясно е че от двете страни на улиците е невъзможно заради множество паркирали.
Колкото до трамвай по Незабравка той ще върши транспортна връзка на западната част на Изток и ще довозва до МС Кюри от цариградско, Плиска, Гео Милев. В момента от Скайсити до МС Кюри е 10-15 минути пеш.
Дадох едно примерно кръстовище, по 8-ми декември от УНСС на запад също е лудница, а пред ФФ пък е най-голямата тарапана.

Как ще довозва от Плиска и Цариградско, като няма удобни спирки за прекачване. Все пак хващаш каквото и да е от Плиска и си на О.мост и правиш връзката с метрото там, а да вървиш от Плиска до Шипченски и от там да чакаш ТМ с неясен интервал, за да те върне обратно за 10-ина мин. до руското или Интерпред не е практично и си е туристическа обиколка. 
« Last Edit: 25.04.2010, 10:27:56 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14980
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #403 on: 06.06.2010, 17:20:15 »
Днес минах край стария си квартал, за да взема автобуса за Ярлово. И видях нещо интересно - инвестиционно намерение, подписано от Диков относно трамвайното трасе до Дървеница и Студентски град.
Най-интересното, да не кажа направо сензация (поне за мен) е, че ТРАМВАЙНОТО ТРАСЕ СЕ ПЛАНИРА НА 1435 ММ!!! В прикачените файлове 4-ят е трамвайна схема, като сините са нормалнорелсови, червените - теснорелсови.
Пл.Журналист възнамеряват да го правят контактна точка между двете междурелсия. Къде място за две обръщала там - питайте Диков!
От това следват две лоши неща:
- всички от Студентски град, Дървеница, Дианабад, а също така - Хладилника и Лозенец, получават трамвай доникъде. Всъщност едно време имаше ТМ14:Хладилника-Журналист. Е, значи пак ще има  :(
- изпълнението се отлага във времето, тъй като за да заработят нормалнорелсови ТМ трасета до Дървеница и Хладилника, трябва да се изгради ТМ трасе от Искърско шосе през Винарово колело до Онкологията. Дълга и широка. И не много смислена.
Закачам снимки на въпросния документ, като си почина малко, ще го OCR-на, за да до дискутираме по-лесно. Обърнете внимание на трамнайната схема

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5087
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #404 on: 06.06.2010, 17:25:44 »
......
 В прикачените файлове 4-ят е трамвайна схема, като сините са нормалнорелсови, червените - теснорелсови.
.......

Дай файловете.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14980
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #405 on: 06.06.2010, 17:27:47 »
Извинявам се, трябваше да ги ресайзна, за да се закачат.
Най-напред схемата:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14980
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #406 on: 06.06.2010, 17:28:58 »
Ето и писмото:

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #407 on: 06.06.2010, 17:36:34 »
ХАХАХА ей аман от фантасмагории... обаче гледам, че моята "идея" да се пусне трамвая през Изток и 4-ти км., за да се използва ж.п. подлеза намира приложение, въпреки че я споделих на времето като пример за абсурдна идея.
п.п.: освен всичко, да се извиним на elbi, че "оплюхме" предположението чу, че трасето ще бъде на 1435 мм. :)
« Last Edit: 06.06.2010, 17:41:44 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5087
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #408 on: 06.06.2010, 17:39:57 »
Направих бърз преглед и съм впечатлен!
Впечатлен съм от размаха на идеята ... Лошото е, че този размах е и във времето ...
Нищо - внуците ще го видят направено ...

Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2003
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #409 on: 06.06.2010, 18:13:37 »
Той Диков редовно тръгва, че и започва гръмки проекти и понеже всички са все разсрочени във времето, все се забравят след време, докато същият не излезе отново и не каже, че отлага проекта сега, защото вече ни е подготвил нещо още по-важно и интересно...
I'll be back®

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1256
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #410 on: 06.06.2010, 23:41:35 »
Толкова ли са тъпи! Не прекарат трамвая през Ляпчев до МС Младост 3 и от там до дружба 2 да го свържат с тм 23. Ама за това акъл требва както викат шопите!
Вместо да пилеят пари през тъпото винарово колело, какафонията там ще стане още по-голяма. И Г.М.Димитров в този участък е по натоварен от А.Ляпчев между Дървеница и Младост1а.
« Last Edit: 06.06.2010, 23:44:03 by AROS »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14980
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #411 on: 06.06.2010, 23:53:28 »
Не прекарат трамвая през Ляпчев до МС Младост 3 и от там до дружба 2 да го свържат с тм 23. Ама за това акъл требва както викат шопите!
Стига с този Ляпчев! Иди там, виж натоварването и прецени, дали му трябва едно трамвайно трасе! В Дървеница разширението му е изключено, сигурно и в Младостката част всичко е изкупено и чака добри времена, за да бъде построено. Връзката Дървеница-Младост е хилава и още повече изтъня след пускането на метрото. А413 и 88 я осигуряват повече от добре.
По принцип съм фен на нормалното междурелсие, но не мисля, че по Графа ще има такова даже в средна перспектива. Затова е безсмислие оста Хладилника/Дървеница-Графа-Алабин-Христо Ботев-Орландовци/Надежда да бъде кастрена по краищата: или става цялата на нормално междурелсие, или си остава на тясно.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16201
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #412 on: 07.06.2010, 00:20:54 »
По Ляпчев, скелетата на новостроящите се блокове застъпваха най-десните ленти, а средната зелена ивица няма и три метра. Забравете го този булевард.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #413 on: 07.06.2010, 00:47:17 »
По Ляпчев, скелетата на новостроящите се блокове застъпваха най-десните ленти, а средната зелена ивица няма и три метра. Забравете го този булевард.

3 метра са достатъчни, за да стъпят колони за естакада...
Реално погледнато - има ли желание, има и начин.
Съвсем друг въпрос е дали е рентабилно.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #414 on: 07.06.2010, 00:48:16 »
Стига с фантазиите, трамвай на естакада по Ляпчев, това сигурно и Диков не си го е помислял  :D
НЕ на хейтърството!

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 470
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #415 on: 07.06.2010, 01:19:31 »
Аз пък не съм съвсем песимистичен към подобно трасе.
Защото си мисля, че идеята му не е да стигне само до журналист или само до хладилника (по- добре да е до хладилника, а да се направи теснорелсово обръщало на семинарията).

Но, представете си, ако широкорелсовото трасе продължи на запад под Южния парк или по Тодор Каблешков и стигне до Овча Купел. Получава се скоростна връзка на всичките метродиаметри там където е необходима- през цялата южна София.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3703
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #416 on: 07.06.2010, 04:35:06 »
На мен ми допада проекта, стига да види финансиране и привеждане в изпълнение. Добре е, че в Студентски град така ще има още по-редовен транспорт като се отчита интензивното движение на хора и многото коли, пречещи на автобусите. Не видях да пише нещо за нормалнорелсово ухо на пл. Журналист. Това означава пълно преобразяване на целия терен. По интересно е къде ще отива трамвая в северната си част - може би на сегашното колело на Хладилника - така ще има връзка с поне две метростанции. Но габаритите на Черни връх в този участък не позволяват  това, ако не се разшири булевардът с още една лента откъм бившия завод Витоша. Или пък само до кръстовището Черни връх/ Вапцаров в горската площ. Вярно е, че има достатъчен терен на Семинарията, но само до там изглежда недомислено. В посока Румънското посолство наклонът е огромен. По Драган Цанков към Графа - отново невъзможно.
Преди повече от половин век на Семинарията в имало трамвайно ухо - ако някой опише или приложи някаква схема, може и да си го представим как се предвижда да бъде. Все пак трябва му смислена северна част на нормалнорелсовото трамвайно трасе за Студентски. Вие какво мислите?
████████████████████████ 

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5087
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #417 on: 07.06.2010, 08:12:45 »
Планове може да прави всеки ..., но като се стигне до финансирането следва бързо снишаване и спасяване ...

В този смисъл, някой да е чул за някакви срокове? Защото "близко бъдеще" е по-скоро пожелание от колкото срок ... А, като няма срок и пари ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 459
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #418 on: 07.06.2010, 08:48:06 »
И к'во хората ще се юрнат да се прекачват от "тесния" на нормалния "трамвай" ? Пълен абсурд. Дано никога не се случи тая глупост.

В Крефелд(Германия) си използват паралелно вече ~112 години нормално- и теснорелсови трасета какво пречи и тук да е така? То всички ги изпозатриха или ще ги в най-близко бъдеще. :angry: :angry:
« Last Edit: 07.06.2010, 08:51:24 by assen55 »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5087
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #419 on: 07.06.2010, 09:25:04 »
Ще ти кажа кажа какво пречи!
- Пречи това, че в СО няма хора, които да разбират от градски пътнически транспорт, т.е. да са учили нещо свързано с тази материя или поне да са работили в Системата.
- Пречи това, че в СО няма хора, които да направят свестен план за развитие на градския пътнически наземен транспорт, с който да се кандидатства пред ЕС за финансиране.
- Пречи това, че в Системата не останаха хора, които искат да работят за нейния просперитет.
- Пречи това, че в Системата заплатите са такива, че почти няма кадърен човек, който да се прежали себе си и децата си за да се занимава с трамваи. А тези, които все още се мъчат ще изчезнат веднага след съживяването от кризата ...
- Пречат още много работи ...
« Last Edit: 07.06.2010, 09:26:39 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.