Author Topic: Недобросъвестни шофьори и ватмани  (Read 819426 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9561
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6380 on: 22.04.2021, 23:18:40 »
Аз въобще не се хващам за дреболии. Когато започнете да водите малки деца ще видите. Основно задължение на водачите е да спира по спирките, не на съседнта пряка, не в средата на булеварда, а НА СПИРКИТЕ. Специално за водачите на 1668  въпреки че червенокосата водачка е подарявала и бонбон на сина ми, имам точно обратните наблюдения, включително и минаване на червено. Това че рядко пиша в тази тема, не означава не виждам какво се случва.
« Last Edit: 22.04.2021, 23:20:11 by RADOCVET »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9561
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6381 on: 22.04.2021, 23:46:47 »
Не целя да те репликирам, но не мога да оправдая дадено нарушение, магария пр. само защото има други, които правят по-големи. Също така професионализма не се изчерпва само с виртуозното боравене с "геврека" и педалите или грижа към возилото. Отношението към пътниците, спазването на правила, закони, морални и етични норми е не по-малко важна част от същия този професионализъм.
Както и да е. Ще помоля да се въздържате от нападки, само защото не сте фен на даден потребител.
« Last Edit: 22.04.2021, 23:51:47 by RADOCVET »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6382 on: 23.04.2021, 00:18:47 »
Това с малките деца не го разбрах. Нали го водиш за ръка/държиш го и т.н. - ти си му родителско тяло, направляваш го, насочваш го. Не мисля че е голяма драма ако направи 2-3 стъпки повече. Вече ако искаш от малко само да се оправя - това е друг въпрос.

И с риск да стана банален, обаче като чета очакванията към водачите направо започвам да ги съжалявам горките. Тук има хора, които при настоящите условия на работа искат ниво, все едно се управлява не тролейбус, а космически кораб. Същевременно зад всеки ъгъл дебне някой кофти снимач, изкривявайки истината със снимки като горната или постове по социалните медии.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9561
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6383 on: 23.04.2021, 10:53:12 »
Намери 2-3 годишо дете и виж за колко време изминава въпросните 23-25 метра и колко са "няколкото крачки". Пробвай същото и с детска количка, като добавиш и слизането от бордюр.
Иначе относно снимането и социалните медии, ами може да каже че Дигиталната трансформация им е взела много.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 417
  • prost ak
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6384 on: 23.04.2021, 11:53:17 »
Защо не направите експеримент, не на компа, а на живо - слагате на точно тази спирка "контролни органи" и всяко ГТ возило спира и обслужва въпросната по учебник.
На бас, че в някои часове на деня, със сигурност водачите на неГТ возила ще издивеят, защото задръстването ще е и от паметника и по Оборище.
Dream on

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6385 on: 23.04.2021, 13:28:58 »
Намери 2-3 годишо дете и виж за колко време изминава въпросните 23-25 метра и колко са "няколкото крачки". Пробвай същото и с детска количка, като добавиш и слизането от бордюр.
Иначе относно снимането и социалните медии, ами може да каже че Дигиталната трансформация им е взела много.

Аха, така те разбирам вече. За детските колички обаче не съм съгласен - слизането от бордюр е средна по сложност операция, равносилна на изкачването на няколко стъпала за влизане в магазин, кисненето по молове, ползването на ескалатори там и на други подобни места за развлечение. Естествено, трудно е да се справиш, когато с една ръка буташ количка, с другата си цъкаш телефона, а в комбинация си пушиш цигарка. Често наблюдавам подобно поведение и не, не смятам, че е нормално и че целият свят трябва да е виновен и да се стреми да угажда на подобни кифленски изпълнения. Нека не забравяме как само до преди около 10 години пък почти нямаше нископодов ПС и който имаше желание винаги е ползвал обществен транспорт. Интересно ми е и нещо друго - има ли някъде статистика до колко наистина нископодовите превозни средства се използват по предназначение от инвалиди и майки с колички и какъв е процентът на ползваемост? Защото ако този процент е минимален, няма ли да бъде по-изгодно да се купуват и частично нископодови превозни средства, които пък да бъдат по-надеждни?

А на т.нар. дигитална трансформация всички ѝ сърбаме попарата за съжаление и не, не доведе до нищо добро, по мое мнение създаде една много грозна и извратена реалност, но спирам с офтопика до тук.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12710
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6386 on: 23.04.2021, 15:41:40 »
Значи ползването на нископодовите превозни средства е обвързано и със заобикалящата инфраструктура, а тя, в повечето случаи, е непригодна за хора в неравностойно положение. Как, например, човек в инвалидна количка, да ползва тм 7? Няма нито една спирка по бул. България, която да е пригодена за инвалиди. А да не казвам колко автобуси и тролеи не спират до бордюра, така че да се качи някой с количка. Това на запад е правило, превозното средство да се залепя до бордюра. Разбирам, че тук има спрели коли и на някои спирки няма как, но има и други спирки, където нищо не пречи на водачите, и въпреки това те си спират като арабин в пустиня.
Дори метрото е трудно за ползване от сам човек в инвалидна количка. Иначе майки с колички си го ползват редовно. В наземния транспорт има също, но по-малко. При нас в Люлин, почти няма кръстовище или пешеходна пътека, със скосен тротоар. Въобще, голямо изпитание е за човек в количка или за майка с количка да върви по тротоара, и да ползва градски транспорт. Затова много предпочитат да се движат с коли.

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 353
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6387 on: 23.04.2021, 15:58:38 »
Не знам, но в Залцбург водачите на тролеите ВИНАГИ, ама ВИНАГИ спират плътно до бордюра, и то толкова плътно, че между тролея и тротоара няма никаква пролука, а гумите на някои тролеи бяха изтъркани от непрекъснатото долепяне до бордюра. Тротоара на повечето спирки не беше повдигнат до нивото на тролея.:fan:
По темата за недобросъвестните: Ще дам един пример от Пловдив. На ето това място: https://www.google.bg/maps/@42.1480865,24.7319359,3a,73.6y,264.22h,76.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGq4Cud5As_dftqJHFO2qsg!2e0!7i16384!8i8192 4 от 6 автобусни линии завиват надясно, а веднага след това е спирката. Около 50% от водачите, когато е червено и са в най-дясната лента, отварят вратите и пускат пътниците да слязат, за да може, ако пресичат кръстовището, да не чакат излишно светофар. След това винаги спират и на спирката.
Не знам за вас, но аз одобрявам тази практика(в случая от Пловдив), защото не застрашава безопасността на пътниците по никакъв начин. :rolleyes:
« Last Edit: 24.04.2021, 18:25:38 by Chezare »

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2239
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6388 on: 24.04.2021, 16:34:56 »
Да защитаваш подобно спиране на спирка е безочие и дебилизъм от класа. И въобще не ме интересува колко хора ще ми заподскачат като ощипани госпожици, щото са се почувствали обидени.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4980
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6389 on: 24.04.2021, 16:52:14 »
И въобще не ме интересува колко хора ще ми заподскачат като ощипани госпожици, щото са се почувствали обидени.

Лесно ти е да го кажеш, когато не си шофьор в Градски транспорт. Едно време имаше един е така неглиже и не му пукаше от никой, и от нищо, та една вечер на нощните късни курсове в Младост-4 му сцепиха главата, защото не му пукало кой и защо му подскача.
„На света няма по-голяма ненавист от ненавистта на невежия към знанието.” Галилео Галилей.
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3273
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6390 on: 24.04.2021, 23:47:58 »
И въобще не ме интересува колко хора ще ми заподскачат като ощипани госпожици, щото са се почувствали обидени.

Лесно ти е да го кажеш, когато не си шофьор в Градски транспорт. Едно време имаше един е така неглиже и не му пукаше от никой, и от нищо, та една вечер на нощните късни курсове в Младост-4 му сцепиха главата, защото не му пукало кой и защо му подскача.
Това как трябва да се разбира? Че всеки с гражданско самосъзнание може да бъде пребит, ако твърде много се меси в неправомерните действия на тарикатите?  :neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3789
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6391 on: 24.04.2021, 23:57:08 »
Че всеки с гражданско самосъзнание може да бъде пребит, ако твърде много се меси в неправомерните действия на тарикатите?  :neznam:
Бинго! Точно това значи.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2239
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6392 on: 25.04.2021, 00:31:53 »
В Чалгистан е така.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4980
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6393 on: 25.04.2021, 08:49:45 »
Това как трябва да се разбира?

Трябва да се разбира така:- Всеки трябва да мисли за последствията, от собствените си действия-дори вербални!
А "гражданско самосъзнание- видя се от изборните резултати................

А щом от твоите уста излиза такъв въпрос, значи все още има какво да научаваш и оформяш като мозъчна дейност.
« Last Edit: 25.04.2021, 08:51:18 by я л т а »
„На света няма по-голяма ненавист от ненавистта на невежия към знанието.” Галилео Галилей.
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11912
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6394 on: 25.04.2021, 09:45:07 »
Аз съм съгласен с Радо. Все пак бях студент във Философски факултет, който е на 4-ти км. и имам богат опит от „Орлов мост“ например. Първо там трябва да се проектират индивидуални навеси, защото масовите не вършат работа и само заемат място в така или иначе тесния перон, на будката на ЦГМ също не ѝ е мястото на територията на тротоара или поне не изцяло, а правила по отношение на спирането почти липсват. За някои водачи не представлява проблем да отворят вратите като второ превозно средство, но ако така има някой на перона пред първото той трудно ще пробие през тълпата, за да стигне по-назад, отделно задните возила често пъти спират по-навътре, така че дори и на мен ми се е случвало да си изпусна нещо, защото е почти невъзможно да го видиш. Други водачи пък държат да отворят вратите само на спиркознака, но ти не знаеш кои са, имал си възможност да видиш, че въпросното превозно средство идва, проврял си се някак през тълпата покрай вече спрялото на спиркознака, но тогава виждаш как водачът на второто превозно средство не желае да отвори вратите, първото тръгва, второто също, след това спира на спиркознака, трябва да го гониш, всичко това е едно безумие, което трябва да се прекрати незабавно. Отделно сега има и една друга практика, където е възможно масово се спира пред спиркознака, защото никой не трябва да се качва от първа врата и ако не си на първа линия до спиркознака ходи и гони след това. И вечните проблеми с късите перони и пероните без джоб или без обозначени започващи паркоместа в дясната лента веднага след спирката, така че да има ясно обозначена максимална предна точка на спиране. На практика единственото място, където има дисциплина в това отношение в София е „Цариградско шосе“, защото там спиркознаците са в най-крайната възможна точка за спиране. На други места обаче е масово първото превозно средство в колона от две последователни да спира напълно след спиркознака от „колегиалност“, което е безумно за пътниците. Така се случва например на спирката на НДК на „Патриарх Евтимий“. Трябва да се помисли за повече преработки на спирките по образец на това, което се случи на кино „Одеон“ след строежа на метрото. Да, сега спирката е по-далеч от кръстовището, но има достатъчно място за спиране на колона, преди нямаше. Подобни маневри се случват точно на такива места, където спиркознакът не е в границите на възприеманата най-оптимална точка за спиране. Специално на спирката на НДК, за която споменах, там положението е много зле, защото перонът наистина е къс, заради заведението с тераса на тротоара след спирката, а спиркознакът трябва да е на стоп линията на светофара. Така и кофите за боклук, които в момента пречат, няма да се налага да си сменяват мястото. Ето още един такъв пример от „Орион“. Вижда се откъде започват местата за паркиране на тротоара и къде е било направено да има перон, но къде е спиркознака, къде е навесът на спирката и къде е реалната спирка - на най-широката точка от тротоара. Там почти всички тролейбуси и автобуси си оставят спиркознака по средата. А пък дължината на огражденията на спирката преди тунела под НДК трябва да се намали, за да има място за три тролея, защото това се случва често. Да не споменавам абсурдизмите по „Цар Борис III“ с пероните, които не стигаха да една петица и една четворка. Перонът на „Агресия“ също е твърде къс и не събира два трамвая без една или две врати до останат извън него. Още един подобен пример. Как очаквате в това разстояние да се вмести съчленен тролейбус без да стъпи на пешеходната пътека. И един пример от „Борово“. Трябва да има правилно организирана инфраструктура, а след това и правилно организирани правила къде може и къде не може да спират по две превозни средства тоест къде има съответната дължина за това.
« Last Edit: 25.04.2021, 10:00:36 by AGENT 006 »

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 48 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4817
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6395 on: 28.04.2021, 18:33:24 »
Вчера шофьор на дълга Шкода извъртя цялото кръгово на 4-ти км в най-дясната лента с пуснат ляв мигач. В резултат на това, като на третия изход се опитах да изляза от втора лента, щеше да ме отнесе. Аман.

Преди някой да се изкаже, ще отбележа, че ляв завой и съответно ляв мигач в кръгово не съществуват като понятия.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 417
  • prost ak
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6396 on: 28.04.2021, 20:46:36 »
Вчера шофьор на дълга Шкода извъртя цялото кръгово на 4-ти км в най-дясната лента с пуснат ляв мигач.
...

Преди някой да се изкаже, ще отбележа, че ляв завой и съответно ляв мигач в кръгово не съществуват като понятия.

Т'ва като вица за жирафа: те такова животно нема.
« Last Edit: 28.04.2021, 23:40:23 by madbatt »
Dream on

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3273
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6397 on: 01.05.2021, 22:02:00 »
Трябва да се разбира така:- Всеки трябва да мисли за последствията, от собствените си действия-дори вербални!
Значи по тази логика би трябвало да е валидно и следното: когато пътник в градския транспорт не е доволен от обслужването на даден водач, може да отиде и го пребие.  :neznam:




В последните три дни наблюдавам масова недобросъвестност от страна на водачите (във всички видове наземен транспорт) по повод първата врата и продаването на билети:
:arrow: Все още спират по утвърдения (от тях) вече повече от година начин - спиркознакът да е между първа и втора врата, а понякога дори и след втора. Това се прави, за да се избетне някой пътник да се опита да се качи през първата врата;
:arrow: Откровени откази за отваряне на първа врата, когато пътник се приближи до нея и пожелае да слезе оттам;
:arrow: Откази за продаване на билети;
:arrow: Отправени молби към пътници да не сядат на първите седалки (дори и да са любезни, няма основание за тези молби);
:arrow: Непремахнати оранжеви съобщения "Нека се пазим взаимно", на които пише, че първата врата не се използва, или че водачите не продават билети;
:arrow: Няколко пъти забелязах целенасочена некоректна практика на шофьори на BMC 220 по А26 и А150 - отворена врата на кабината и фиксирана с въженце/ластик за тръбната арматура, която е пред първата седалка. :hammer: :hammer: :hammer:

Мисля, че като всяка промяна е нормално да се изкача някакъв период за преодоляване на навиците, но може би след около седмица вече би трябвало да подаваме жалби за всеки конктретен случай.

Още нещо - сега след като вече има възможност за контакт между водачите и пътниците, не би ли трябвало водачите да носят защитна маска за лице, която е задължителна за всички хора в закрити пространства?
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3789
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6398 on: 01.05.2021, 23:06:49 »
Водачите винаги са били длъжни да носят такава маска. Заповедта на МЗ не различава водачи от пътници, а предприятието не може да отменя правила от висшестоящи документи. Неносенето на маски от водачите просто се ползва с режим на търпимост, защото никой не може да ги принуди да ги носят по цял ден и упражнението би било поредната бутафория.
Собствената защита на водача си е негов проблем, а ако пътниците ги притеснява, че може да ги зарази, да си пътуват назад.
« Last Edit: 01.05.2021, 23:08:22 by bdz43r »

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4980
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6399 on: 01.05.2021, 23:10:11 »
Трябва да се разбира така:- Всеки трябва да мисли за последствията, от собствените си действия-дори вербални!

Значи по тази логика би трябвало да е валидно и следното: когато пътник в градския транспорт не е доволен от обслужването на даден водач, може да отиде и го пребие. 

Очеизвадно трябва да те питам, тъп ли си ?
Прочети цитираното 100 пъти за да го разбереш !
Свободен си не да го пребиеш, а дори да го убиеш. И после ще си търпиш последствията, ако обаче ти стига акъл за мислене за последствията от действията ти.
„На света няма по-голяма ненавист от ненавистта на невежия към знанието.” Галилео Галилей.
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/