16
« on: 28.10.2025, 04:32:04 »
Ами Кентата не е нищо друго, освен ремонтиран с всякакви пластмасарии, турски лепила, бои, мокет и други дребошлъци Чавдар 11М4. А 11М4 не е градски автобус, навремето в масовия случай задната му врата въобще не се използваше. Над стълбите и имаше прибиращи се напред седалки. А пластмасариите бяха същите, с които правеха в Омуртаг кофи за боклук и всякакви такива. Легените по-късно даже и в София се появиха при нашите Икаруси. Е, имаше една Кента, като на листовката, със стандартни чавдарски седалки, че и с гъби отгоре, със старата предница - другите бяха с предни стъкла от Икарус. Тази бялата, Девненската, "ниската", беше с Конекто-вски преден джам.
Проблемът с отоплението на Икарусите е абсолютно същото, като в цяла България. Те си имат независим отоплител Вебасто, който обаче е на нафта и нормата си му е две килца нафта на час. Естествено, че ще е "развален". Пушенето пък си му е болест на двигателя още от както се е пръкнал, още от Германия, от Бюсинг, от 1957а година.
Чавдарките - интересното при вас беше, че с идването на 0 345/Г съчленените Аквариуми изчезнаха, но 11Г5 си останаха, дори и в центъра - 48 бяха само Чавдарки, двойката също - с тук-там 0 345. На 209 също имаше.
За 0 345 - дори в книгите за Мерцедес пише, че са си боклук още от създаването им - бюджетен модел за Русия, преди Путин, тогава отношенията между Русия и Запада бяха други, западните държави и фирми инвестираха, помагаха, продаваха технологии, но на руснаците все цената им се виждаше висока. Та при тях тези "Мерцедеси" бяха изцяло бракувани след 10-12 години експлоатация.
Имаше и едни претъпкани по линия 309 турски ПАЗчета, сетне масово налазиха особено в Сливен - те са едни от татковците на "щъркелите" в Пловдив.
Интересно какво стана с нискобюджетните каросови "Ивекота" на Транстриумф, след като им взеха линииге - не стана ясно къде ги изпопродадоха....
Иначе първите в света серийни изцяло нископодови, и на трите, респективно и на четирите врати, с двигател в "тоалетна" най-отзад са Икарус 412 и 417, съответно 93та и 94та година. Всички останали от тогава са все частично нископодови - и Мерцедес 0 405Н/ГН, и МАН, и Неоплан, и Ивеко, и Рено, и Ден Оудстен - или въобще нямат последна врата, или ако са поръчани с такава, тя ще е със стълби. За Волво и Скания от тогава пък да не говорим, Ван Хоол пък пък още дълги години си бяха с двигател отпред. Едва после 100% нископодови стават Неоплан, Ивеко/Рено, Мерцедес и МАН. Дори първото Цитаро пак е частично нископодово, не изцяло. Соларис знаете - те почват от Неоплан и са си така още откакто вече не са Неоплан, но още не са Соларис...В Америка още си я караме с частично нископодови, без двуетажните Денис Енвиро....