Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 330
1
Ето ги всъщност двата големи Голдън Драгон, дошли са преди една седмица, на паркинг зад новата автогара. Едва ли вече са ги пуснали да вървят, както и малкия Higher - няма никаква информация. Слагам и негови снимки - в някакъв частен гараж нагоре по пътя за Поленица и Джигурово, до бившата бай Тошова резиденция. По друг проект щели да поръчат още 4 електрички.
И трите междуселски за Петрич.

2
По-хубави автобуси от Икарусите наистина нямаше, но шумът в салона, миризмата на нафта и изгорели газове и придърпванията от ръчните скорости бяха неприятни.  :rolleyes:

"Рейсът е хубав, ама не е" е положението. Буквално изброихте всички неща, които достатъчно обобщават, че Икарусът е боклук. (поне за мен)

Ако това разпадащо се още от фабриката, шумно, пушещо повече от ТЕЦ "Бобов дол", миризливо и неудобно подобие на автобус е по- хубаво от сегашните автобуси и немските тенекии трета ръка на дапа и на транса, аз съм трамвай.
Много ми е интересно какво си видял от марката Икарус, освен клипчетата по Ютуб.  :help:
Абсолютно никой, роден след промените, не е видял нищо различно - особено в България. Освен наши си, вече засрани в Станкето или оставени с години на произвола, без никаква поддръжка, или втора, трета и не знам коя употреба от ГДР, Чехия, Словакия и т.н. Писано е и друг път, до 89та унгарците редовно доставят части по списък (немалка част от които в последствие у нас просто се крадат по даповете и в Станкето), но сетне спират и кошмарът става тотален. Немските автобуси ако мислите, че са супер и идеални - много са далече от това, съвсем не са стока и цвете за мирисане.
Варненските Солариси специално са възможно най-евтиното и нискобюджетно изпълнение, дори табелите и информационната система барабар с вътрешните монитори са сръбски.

3
Наистина е от първите, дори все още крепежните елементи за дръжките и т.н са швейцарски. Високоговорителите в салона и пожарогасителят също са вносни. Иначе вентилационните плафони при лампите отпаднаха чак 89та година, а седалките, с малки изключения, винаги си баха двуцветни.
Извън София съм виждал много пъти с такива врати, даже и съм се возил, но вече си бяха с българските части. Явно в началото са им доставили вносни, но след като са свършили е нямало как производството да не бъде усвоено у нас.

4
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: Yesterday at 10:03:32 »
Аз много се съмнявам, че дядо Доньо ще изкара пълен мандат, каквито простотии е подкарал на килограм. Сега имаше междинни избори за конгресмени и партията му ги загуби навсякъде. А на пудела му остава по-малко от половин година така или иначе...

5
Не знаете ли, че абсолютно всичката, каквато се сетите съвременна техника, работи и се управвлява електронно и софтуерно. Софтуерът струва пари, като в немалко случаи дори се разработва от външни, трети поддоставчици на производителя. Вече почти никой не предлага перманентни лицензи - с други думи всичко е абонамент, услуга и щеш - нещеш, трябва да си плащаш за поддръжка и ъпдейти поне всяка година. В противен случай софтуерът бива блокиран и много функции почват да не работят, дори може да се стигне до там превозното средство въобще да не може да тръгне. Всички нови коли, дори и премиум марките най-вече, са така. Дистанционният достъп до софтуера си е нещо нормално, при всички - софтуерът си е техен, не е твой, просто си плащаш за правото да го използваш. Естествено, че тези работи няма да ти ги кажат като сключваш договор за нова кола или за доставка на каквото и да е чрез общеснвена поръчка. Ако мислите, че при Цитарото няма такива софтуерни шашми....Епъл като ги глобяват, дреме им на....Печелят си милионите от будалите, които се правят, че не знаят, че абсолютно боклукчавият им айфон, дето се прави за стотинки в Китай и в Индия, струва преко сили 7 долара. Естесвено, че като има толкова много балъци, ще правят така, че всяка година да си купуват поредния им най-нов модел за 1200 долара.

6
Пак от групата. Казват, че е 69та година. Вероятно при снимане на филм.

7
Идеята е била всички линии да се електрифицират, само някои от отклоненията да останат на 55та серия. Седмаците - останали са два-три в ПП, точно тези ги преработиха с извод от основния генератор да подава ток. Преди това всичките се ползваха с вагон - отоплител през зимата.

8
Неоплан е закупена от МАН през 2001ва. Преди това са си отделна, семейна фирма,ползват двигатели на МАН, Мерцедес, Дойц...
От Икарус са ти такива впечатленията, защото не си живял през 80те, когато бяха съвсем нови, като такива не се усещаха как вървят, а и по-хубаво просто нямаше. 11Г5 си бяха дрънкалаци още нови, от завода.Аквариумите като нови биваха, но страшно бързо се разбиваха и ставаха на трътка.

9
И отоплението им е само на ток, нямат канал за пара от вагон-отоплител или от дизелов локомотив с котел за отопление. Нямат и собствен генератор за ток. Всичко това изключва да са във влак с дизел. Освен ако се ползва вагон-генератор, каквито в България няма.
Към 2005та купиха настаро немски вагони за колела и за трудноподвижни пътници, но след няма и 3-4 години работа ги изпобракуваха. Имаше и 18метрови само за колела - също отдавна заминаха.

10
Междуградски автобуси / Re: Негима
« on: 02.11.2025, 18:40:37 »
Реално няма разлика между 0 303 Otomarsan и Europa. И двете са произвеждани на едно и също място. Чисто маркетингов трик - опити за износ на турското производство в Европа.

11
И трите рейса изглеждат във вид....нямам думи, шофьорът на първия е легнал и оправя нещо по окачването....Оригиналните фарове ги няма, тези за мъгла изкорубени, липсват лайстни, ръждата е тръгнала...

12
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 31.10.2025, 03:13:02 »
Унгария не я мислете. Напролет Виктор Орбан е аут при всички положения. Ако не му измътят нещо още по-рано. Иначе унгарците са русофили колкото вълкът яде трева...В сравнение с България е друг свят още от ония години - например Кореком, Берьозка, Певекс, Интершоп и други магазини със западна стока срещу долари само за "богоизбрани" просто не е имало. Западната стока е била достъпна за всички, в обикновените магазини, срещу форинти. По-възрастните говорят руски, и те като нас са го учили по задължение, обаче - при първото ми ходене като абитуриент реших съвсем лекомислено да се кача на автобус по напълно непозната линия, за да се повозя на чисто нов Икарус, следващо поколение. Сетне обаче стана късно и как да намеря хотела. Попитах една жена на руски, тя директно ме подминава. Но като чу, че съм от България, се върна от пет крачки и ми обясни. Но ми каза също: "Никогда не говорите в Венгрии по руски! Говорите по болгарский,  я вам скажу на руском!"
За плоския данък - пълна простотия е, колкото и чичо ви Благо да твърди, че той изсветли сивата икономика. Изсветлил е трънки. Няма нормална, развита държава с плосък данък. Дори тези с много големите заплати ги праскат с най-висока ставка, в геометрична прогресия. А за укриване на данъци чрез български тарикатлъци, фирмаджийски "врътки" като с ДДСто на колите например или скъпо официално облекло, ролекси и т.н. отиваш в пандиз палас и ти, и счетоводителят ти, който е помагал при "схемите", без значение кой си и колко богат си.

13
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 30.10.2025, 03:34:22 »
БГ Воз с ЕМВ 412, конструктивно сходни с ЕМВ 32 е доста успешна. Друг е въпросът, че ЕМВ 32 изразходват прекалено много енергия при чести спирания и тръгвания.  :rolleyes:
БГ Воз е с наследника - 33та серия, там е успешна, обаче при нас не им се получи. Но като салон е поне две класи по-удобна и комфортна от гледна точки на пътниците, също и много по-тиха - талигите и двигателите са напълно различни от тези на 32 (които си виеха и дрънчаха още нови). Калпавата съветска електроника по уплавлението, която си прави каквото си иска е отделен въпрос.

14
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 29.10.2025, 08:43:27 »
Една от причините градската железница на Гърневски от 99та да не прокопса е, че пуснаха по нея скапаните електрички 32. Никой не искаше още тогава да пътува дори и за кратко с тези бракми, които на всичкото отгоре още се движат из Горна Оряховица. Ако бяха докарали нещо по-свястно, дори и втора употреба, щеше да бъде различно. По-късно, през 2007а, лично участвах в проучване за скоростен трамвай - от гарата, по бул. Христо Ботев, на север по естакада до Филипово, сетни през братя Обрейкови, по булеварда през панаира, тунела, центъра, ПУ и оттам надясно към гарата, с отклонение преди това наляво за Тракия. Наземно, в средата на булевардите, без посочената вече естакада, обособено трасе, с прелези като в Едмънтън и Калгари - голям праз, че щяха да се загубят по една лента за колите в посока - нали целта е автомобилният трафик да се редуцира, не да се улеснява. По-сетне пък един общински съветник се изцепи някъде по газетите, че тролеите пречели, само заради тях имало задръствания по улиците. Глупости на търкалета.....

15
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 28.10.2025, 04:57:41 »
Какво ще ги правят в Чехия? Да не са подписали някакъв договор за ремонт/модернизация?

16
Ами Кентата не е нищо друго, освен ремонтиран с всякакви пластмасарии, турски лепила, бои, мокет и други дребошлъци Чавдар 11М4. А 11М4 не е градски автобус, навремето в масовия случай задната му врата въобще не се използваше. Над стълбите и имаше прибиращи се напред седалки. А пластмасариите бяха същите, с които правеха в Омуртаг кофи за боклук и всякакви такива. Легените по-късно даже и в София се появиха при нашите Икаруси. Е, имаше една Кента, като на листовката, със стандартни чавдарски седалки, че и с гъби отгоре, със старата предница - другите бяха с предни стъкла от Икарус. Тази бялата, Девненската, "ниската", беше с Конекто-вски преден джам.
Проблемът с отоплението на Икарусите е абсолютно същото, като в цяла България. Те си имат независим отоплител Вебасто, който обаче е на нафта и нормата си му е две килца нафта на час. Естествено, че ще е "развален". Пушенето пък си му е болест на двигателя още от както се е пръкнал, още от Германия, от Бюсинг, от 1957а година.
Чавдарките - интересното при вас беше, че с идването на 0 345/Г съчленените Аквариуми изчезнаха, но 11Г5 си останаха, дори и в центъра - 48 бяха само Чавдарки, двойката също - с тук-там 0 345. На 209 също имаше.
За 0 345 - дори в книгите за Мерцедес пише, че са си боклук още от създаването им - бюджетен модел за Русия, преди Путин, тогава отношенията между Русия и Запада бяха други, западните държави и фирми инвестираха, помагаха, продаваха технологии, но на руснаците все цената им се виждаше висока. Та при тях тези "Мерцедеси" бяха изцяло бракувани след 10-12 години експлоатация.
Имаше и едни претъпкани по линия 309 турски ПАЗчета, сетне масово налазиха особено в Сливен - те са едни от татковците на "щъркелите" в Пловдив.
Интересно какво стана с нискобюджетните каросови "Ивекота" на Транстриумф, след като им взеха линииге - не стана ясно къде ги изпопродадоха....
Иначе първите в света серийни изцяло нископодови, и на трите, респективно и на четирите врати, с двигател в "тоалетна" най-отзад са Икарус 412 и 417, съответно 93та и 94та година. Всички останали от тогава са все частично нископодови - и Мерцедес 0 405Н/ГН, и МАН, и Неоплан, и Ивеко, и Рено, и Ден Оудстен - или въобще нямат последна врата, или ако са поръчани с такава, тя ще е със стълби. За Волво и Скания от тогава пък да не говорим, Ван Хоол пък пък още дълги години си бяха с двигател отпред. Едва после 100% нископодови стават Неоплан, Ивеко/Рено, Мерцедес и МАН. Дори първото Цитаро пак е частично нископодово, не изцяло. Соларис знаете - те почват от Неоплан и са си така още откакто вече не са Неоплан, но още не са Соларис...В Америка още си я караме с частично нископодови, без двуетажните Денис Енвиро....

17
Основните потенциални пътуващи освен вътрешните, са турците през лятото, но малко от тях ще се качат на влака, защото дори с линии за 200+ км/ч по цялата дължина от Истанбул до Виена, с колата пак ще им е по-евтино, не много по-бавно и могат да си возят цялата покъщина с тях.

Добре, че ги спомена... пътниците на Оптима експрес. Щом за него има пътници - 40 часа в неклиматизирани кушети, представи си какво ще е ако се пътува 20 часа в климатизирани вагони.
Истанбул е 15-милионен мегаполис с още толкова туристи от цял свят годишно. Един процент от тях да се поинтересуват от София и Пловдив, и ще напълнят поне 2 влака дневно. Но с 8-10-часови преходи няма да стане.
Аз съм готов да се обзаложа, че сърбите ще модернизират линията от Белград до Ниш преди ние да имаме цялата от Калотина до Свиленрад за 160.
Точно Оптима Експрес са си нишови влакове заради особения бъркадан, наречен турски гастърбайтери. Повечето от тях са немски граждани, децата им просто не говорят турски, дори са стигнали до там, че в Германия има много градове с кметове - турци. И въобще отдавна не вършат черната работа, дори много от тях са бизнесмени с фирми. Обаче манталитетът си им е турски - туркините им ходят с шамии, само турците в Германия са все по колите - във влака там турци няма да видиш. Докато дойдат летните отпуски и тръгнат към Турция - знаете що става на Калотина в началото на септември, като тръгнат обратно към Дойчланд. Точно по това време през 2007а на една екскурзия до Швейцария висяхме с автобуса 11 часа на хърватско-словенската граница, програмата почти ни отиде по дяволите. Защото имат по 3-4 и повече деца, та самолетът им е крайно неизгоден - стане ли дете на 2 години се взема цял билет, като за възрастни. А при техния турски манталитет мъжът трябва да има пари и да осигурява и плаща изцяло за всичко. Дори си купуват булки...Е заради всичкото това 40 часа в стари и неклиматизирани вагони през сезона  са на печалба, съответно влаковете вървят. Че и вагони за колите имат...
А румънците в близко бъдеще няма да направят нито един от батаците Голенци - Крайова и Букурещ - Гюргево - техните си връзки изток - запад са им приоритет. Още преди близо 25 години Букурещ - Крайова - Арад - Куртичи беше голям, невиждан в България, пердах със 160, въпреки старите вагони и немодернизираната 46та серия.

18
Белград - Суботица, ама да видим до кога с тяхната "поддръжка". Няма да го пипнат повече "во веки веков". И пак ще стане с 20-30....

19
Първо- от център до център Пловдив-София без ремонти по средата на деня автобуса го взима за 2:05… с кола е около 1:45 минути. Второ- имам чувството че на някои това 200 км/ч им е фикс идея без оглед на реалната мижава необходимост от подобни скорости у нас. В Швейцария броят на трасетата за 200 не е голям и въпреки това е една от най-добрите (ако не и най-добрата)  в света.
Като те хване тапичката на светофара на Горубляне....а и не само там. Но на Горубляне си е перманентно. Иначе не гледайте дори Япония - тя е много дълга, много тясна и много гъстоноселена. Отделно там климатичните аномалии са чести, което много затруднява пък самолетите. Франция си е голямшка, Германия донякъде - но и двете с трафик, несравним с българския.
Иначе рекордът София - Пловдив беше 1:45 с "Белия кон", без спиране и с много изключения плюс кандърми. С кола под два часа от точка до точка не ставаше, въпреки че и тогава имаше магистрала.

20
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 24.10.2025, 16:56:58 »
Явно и ние ще се редим на опашки за бензин скоро като руснаците  :help:

https://www.svobodnaevropa.bg/a/sasht-tramp-sanktsii-rusiya-lukoyl-rosneft-voyna-ukrayna-putin/33567513.html

https://frognews.bg/novini/sanktsiite-sasht-sreshtu-lukoil-moje-udariat-balgariia.html
Защо бензиностанциите да не зареждат бензин от други доставчици, не от Кромид Бургас?

Pages: [1] 2 3 ... 330