Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 764
1
Въпроси / Re: Как да стигна до ... ?
« on: 14.03.2025, 17:01:00 »
Колко време е с кола? Аз по шосе не съм пътувал никога из Европа само със самолет и с влакове.

С влак София -Мюнхен най бърз вариант ми го дава 33 часа София -Букурещ-Будапеща-Мюнхен.

С кола го дава 20 часа през Румъния. Мен често казано с кола най ме е страх и е най гадно там стават най много бели. Със самолет и влак в Европа е много високо нивото на безопасност може би най високо от цял свят.

2
Въпроси / Re: Как да стигна до ... ?
« on: 14.03.2025, 14:30:05 »
Е зависи с каква цел отива човек. Ако е с цел туризъм по добре с влака и да се разгледа Крайова, Будапеща, Виена, Залцбург. Румънските влакове са като хотел по луксозните купета и не се усеща. С рейлджет също макар че ако има много хора няма къде да се разтъпче човек 6-7 часа от Будапеща до Мюнхен, но като цяло е много живописно и приятно пътуване.

Варианта през Крайова и Турно Северин е много красив в частта покрай Дунава и железни врата има уникални гледки, както и по нагоре към курорта Байле Херкулане.

Другия вариант през Синая, Брашов, Сигишоара също е много ефектен при пресичането на Карпатите при над 1000 м. височина. После през Унгария е много случно едва ли има по скучна страна в Европа. Прекосява се с влак за 3-4 часа само поле. Другата готина част към границата на Австрия и Германия.


Едит: сега видях в сайта на ЧФР че има и друг много добър вариант Крайова -Мюнхен само с едно прекачване в Будапеща за 18-19 часа път и 50 Мин. време за връзка. Толкова път с автомобил камо ли пък споделено пътуване никога не бих си го причинил. Или влак с една нощувка на хотел или самолет.

3
Защо пък са им линии специално за двуетажни автобуси? Нали си намериха място на 78 и от време на време 120, хората им се радват и си ги снимат и се возят и там и който иска да се вози вече си знае че са там и как да ги намери. То няма шофьори за тези линии камо ли за нови. По-скоро може да ги развъртят по повече линии и някъде да се обявява къде ще са, 1, 3, 76, 213, Х10 и др. след като очевидно си имат доста фенове няма лошо. Мой колега от Сухата река също ходи с децата да се возят на тях на 78.

Ако ще се правят някакви отделни атракционни линии с двуетажни автобуси нека да са на частен принцип като в другите европейски градове. Да се отдават под наем чрез конкурс на частник, билетите да са като на запад по 15-20 евро, да има информация на няколко езика какви забележителности ще види човек по маршрута. Иначе съм против.

4
Германия е най-голямата икономика в Европа, въртят се милиарди там и придполагам изобщо не им е проблем като остареят двуетажните МАН-ове, или ИСЕ-тата или вагоните им вместо да се занимават да ги правят, просто да си купят нови. Имат пари угаждат си. Не че не може да ги карат още 10 години, но знаеш след едно време трябват повече ремонти, някои от които са по-тежки, на хората не им се занимава и човешкия труд при тях е много скъп. Предните немски вагони, които те спряха преди 25, дори някои преди 30 години все още се движат и у нас и в Унгария. Можеха ли да ги ползват до днес, можеше ама могат да си позволят като се позахабят и станат демоде просто да си купят или произведат нови и модерни. В изт. Европа е пълно и с немски автобуси, които се ползват 10 години след като са спрени при тях. Така и с Дювазите, които ползваме вече 30 години след като те са ги спрели.  Може би дори за тяхната икономика да е по-изгодно да си произведат нови, така инвестират и в иновации и нови тенхологии.

А за поддръжката това си е наш проблем че на нашите не им се дават пари. Разбира се че срещу заплащане немските вагони могат да минат ревизии в Германия, да им пооправят това -онова, на партиди по 19 броя както дойдоха. Същото и за ИСЕ-тата. За какви ли не глупости се дават пари, защо то се "виждат", докато някак по-трудно ще се прави ПР как се ремонтира немски вагон в Германия.

5
Ми като на някой му е скъпо да ходи пеша бре, или да си купува някаква кошница от скрападжийте.
:fan: Идеален си за председател на парламента.
Шегата настрана, вдигни билетите до повече от 5% над автобусните и при сегашните скорости и състояние на НКЖИ влака ще се търкаля празен.

Сходно разстояние Кьолн-Берлин с ИСЕ за петък. Цени втора класа между 119 и 155 евро на човек взависимост кой влак хванеш. София-Варна за петък, цени около 14-16  евро на човек зависи кой влак хванеш. В първия случай по-скъпо от полет до там. Въпреки това на сайта им още от сега показва" висока запълняемост" В първия случай има 1-2 спирания за това разстояние, във втория над 20.

Айде да пуснат няколко ИСЕ-та директно от София до Варна или Бургас, съответно с времепътуване 6.40 и 5.25-5.30, с 1-2 междинни спирания, вагон-ресторант пък тогава ще си говорим дали хората няма да дават по 60-70 лева за билет за такава услуга. Хубавото винаги привлича хора, скъпото и хубавото се изкупува по-бързо от евтиното и некачественото.

Quote
Иво, подобни покупки трябва да са разумни и да има някакъв смисъл от тях. Това е като с на Марио автобусите - той си в решил че го кефят - защо да не си ги купи с публични средства, ама след това има ли как да ги поддържаме, имаме ли подходяща инфраструктура, все тая… Та ти ако искаш си ги купи с лични средства, но с публичен ресурс няма да е изгодно. Както и двуетажните автобуси, немците не са ги спрели тези, защото много им се кефят и всичко е точно…

Тука си прав разбира се, но за мен важен е също и крайния резултат все пак. Очевидно и в двата случая става въпрос за значително повишаване на комфорта. Едно е избушеното разколачено ВМС без парно и климатик в което духа отвсякъде и влиза прах, друго е МАНа с климатик, отопление, обезшумен и с двойно повече места, едно е старите вагони без климатик в които пътуваш по 7 часа лятото в жегите, съвсем друг е комфорта на ИСЕ-то. Няма база за сравнение, за крайния потребител подобрението е значително. Същото като с немските вагони. Пробвай София-Варна в 74-та или 50-та серия, още ги има и после с немски вагон да видиш, разликата е от земята до небето. Факт че немската техника е с доста високо ниво на комфорт дори и на години и няма база за сравнение.

6
Въпроси / Re: Как да стигна до ... ?
« on: 11.03.2025, 18:16:38 »
През Румъния и Австрия, друг начин няма. Пробвал съм го, ако се кефиш на дълги пътувания си струва но си приготви 2 денонощия в път. Ако не, направо си хващай самолет, само 2 часа път е и изобщо не се усеща, има полети до Мюнхен на Луфтханза мисля даже по няколко пъти на ден, само гледай да не хванеш такъв до нискобюджетното летище Меминген, а до главното си летище на Мюнхен. Няма нищо страшно, самолета и влака са най-безопасните превозни средства изобщо.

С влак единия вариант е София-Букурещ с МВ който е в 7 сутринта, нощувка в Букурещ, на следващия ден има влак Букурещ-Виена, след това прекачване Виена-Мюнхен. Втората нощувка спокойно може да ти е във влака Букурещ-Виена, има спални купета, баня, вагон-ресторант с хапване. Малко по-рискован и тегав вариант е като пристигнеш в Букурещ веднага да хванеш нощния влак за Будапеща и да спиш във влака, след това мисля че към 9 сутринта имаше рейлджет Будапеща-Мюнхен директен, но всичките ти връзки са през 30-40 минути само и в Букурещ и в Будапеща. Не че не може да се получи, но това са цял ден, цяла нощ и още половин ден само в път без прекъсване, над 30 часа общо.

Варинат 2 е София-Мездра-Видин-Крайова, нощувка в Крайова, на другата сутрин има влак от Крайова до Будапеща към 8 сутринта и привечер се стига в Будапеща на гара Келети, след това цяла нощ път оттам до Мюнхен.

Всичките тези може да си ги купиш онлайн от сайтовете на БДЖ, ЧФР и Дойче Бан, като си избереш точните дати.  Само за участъците Русе-Букурещ и Видин-Крайова питай на ЦГ на международната каса дали ще ти дадат, че имаше някакъв проблем с тях че нямали заготовки за техните билети. :eek: и нещо не ставаше и онлайн. Ако нямат не е никакъв проблем, купуваш си от румънския кондуктор, те знаят за проблема и даже излиза по-евтино така. Можеш дори да платиш с карта в техните влакове.Или си вземи онлайн Гюргево Норд-Букурещ Норд, или Голенци-Крайова също мисля че няма да ти направят проблем.


7
Ако проблема е в зарядните станции и дължината на линиите, то може да се мисли за Ситарота като в Хайделберг, каквито бях качил в темата за Мерцедесите. Такива с горивни клетки на водород, те също са напълно екологични и безшумни с електрическо задвижване, единственото което се отделя от тях са пушеци пара.

Не знам обаче доколко могат такива да се зареждат и поддържат у нас, доколко технологията е дълготрайна, а вероятно и цената им е космическа.

Също не знам защо така отписвате дизеловите, те също са доста дълготрайни и надеждни. Както се вижда един качествен ДД на Мерцедес или МАН спокойно кара 20-22 години. Даже са по дълготрайни от метановите.

8
Ми като на някой му е скъпо да ходи пеша бре, или да си купува някаква кошница от скрападжийте. Няма как хем да е хубаво хем евтино.

Повече мощност ти трябва за постигане на висока скорост, у нас така или иначе ще се движат с максимум 160 значи и консумацията ще е по-малка и разхода.

При всички случаи комфортът ще е много по-висок за пътуване до Варна и Бургас с такива влакове. Макар че след няколко години ще са целите омазани с графити у нас, но по-добре да ги купим отколкото да отидат на боклука, това наистина си струва. Дизеловото ИСЕ също май изчезна от Германия, може и те да излезнат за продажба.

9
Глупости. Точно при високи скорости разходите са най високи. И в Германия си ги карат по линии със скорости 80-90 км/час. Да не мислиш че навсякъде карат с 250. Например от Манхайм до Кьолн по долината на река Рейн през Кобленц линията е много живописна има ИСЕ та а скоростите са между 70 и 90 имаше и няколко дълги намаления по 40-50.

Между Кьолн и Вупертал също има доста време 90-120 има ИСЕ на всеки час. Даже бих казал че в доста малко участъци карат с 250-280.

Аз съм твърдо за да ги вземем много комфортни влакове са макар и да харесвам повече първото с високото бистро и 4 то ИСЕ. Ще са супер за експреси с 2-3 спирания до Варна и Бургас. 5-6 такива ще стигнат. Вътре са с почти същото обзавеждане като немските ни вагони, като тапицерии мокети и плоскости.

10
Разни / Re: Моделизъм
« on: 09.03.2025, 22:30:36 »
Трамваите на Милен са уникални. Много добра изработка в този мащаб и много хубави диорами. Това е много труд
Следя му публикациите. Това е истински моделизъм. Другото е колекционерството. Въпрос на предпочитания, аз някои модели също си го купувам.

11
Вагони има ама с изтекли ревизии и няма кой да ги ремонтира и модернизира, както правят немците и румънците например.

Имаме поне 100 немски вагони за дълги разстояния, тези сегашните и още от старите 97 ма серия, и поне още толкова 43, 45 серии за по къси дестинации, още поне 60-70 63, 44 серии. Малко ли е. Купейните да не ги броим те са малко отживелица вече.

12
Кондензаторни електробуси повече не ни трябват. Както се видя, и автобусите и зарядните им станции са достатъчно проблемни. Да поръчват класически електробуси, които да могат да зареждат и от КМ - като Прага, Кошице, Ческе Будейовице.
Трябва според мен и една хубава голяма поръчка на качествени дизелови съчленени автобуси поне 70-80. Новият МАН или Ситаро каквито има много в Германия. Там гледам че вече навлизат и съчленени водородни Ситаро може и нещо такова да се поръча. Независими от зарядни станции и други ограничаващи фактори. Иначе се видя че не е особено удачно освен за кратки довозващи линии.

13
За дълги разстояния мисля че немските вагони са достатъчно комфортни, но трябва да пуснат и първата класа и вагон ресторантите. Седалките са им като в старите ICE та какво по удобно от това.

14
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: 06.03.2025, 11:31:06 »
В движение мисля че е само този, запазен за бъдещ музей на транспорта. Вчера и аз го видях на 305 отвън изглежда добре са го направили макар че оригинално не изглежшаше точно така.

15
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: 06.03.2025, 10:47:20 »
Здравейте! За пръв път пиша във форума и се надявам, че въпроса ми е на правилното място. Имам следния въпрос- Направих си едно проучване наскоро да разбера кой е най-редкия действащ автобус в София. Тогава се сетих и за 1767. Въпроса ми е какво стана с него? Бих бил благодарен ако някой може и да сподели за някой друг по-уникален автобус!
Има и същия съчленен, 3592. Беше спрян за ремонт, сега гледам са го реставрирали и изглежда доста добре, можеш да го видиш почти всеки ден на Младостките линии, като спомен за новото начало в автотранспорта от 90-те. Надявам се да го пазят и за музея, няма да е лошо да сложат и някаква историческа информация вътре в него.

16
Точно там е проблемът. Вероятно нарочно се бавят с намирането на автобуси, за да може да изглежда това удължение на договора случайно.
То това с автобусите е най-малкия проблем, проблема е с намирането на персонал. За автобусите се видя как в Пловдив ударно по спешност намериха втора употреба доста прилични Ситарота в количества, с класи над тези ВМС-та като комфорт, да закърпят положението за няколко години докато поръчат чисто нови автобуси. Не са поискали не са го направили и тука. Въпроса е дали водачите ще искат още на другия ден да започнат в друга компания, но защо пък не ако ми предложиш нещо повече.

Също нямате си идея колко квалифицирани за водачи на автобуси има които работят като доставчици по фирмите и карат бусове, баничарки и тн. също и много по строителните фирми които карат бетоновози и самосвали, защото условията са много по-добри. Горе-долу същите пари, работа от 7-16.00 от понеделник до петък, платени отпуски когато си пожелаеш макар и по-малко дни годишно. Може би ако им се предложи доста по-атрактивно заплащане много от тях също биха се преориентирали. Един познат работи като доставчик на сладолед, взима над 3 000 лева чисто, излиза в 7 сутринта и в 16 часа си е вкъщи вече, събота и неделя почива, ако му се наложи даработи в събота е до обяд и взима още доста пари отгоре, същевременно има квалификация за шофьор на автобус но при тези условия каза че абсурд да си смени професията.

17
Ами то както върви работата, може да се окаже вярно, че чак след 4-5 години ще видим нови...  :help:

За заместител на МАН няма проблем да е след 4-5 години за най-старите, но старите Конекта и всякакви ВМС май са спешни, даже най-новите ВМС са започнали сериозно да гният около калниците в салона. Това след 1-2 зими още сигурно всичко ще е на дупки. Няколкото двуетажни автобуса и някакви други втора употреба ако се вземат стават за временно решение докато се задвижат нещата за тия 4-5 години.

Много странно защо наистина не направят една голяма поръчка за нови качествени автобуси, след като автобусите са с най-голям дял на превозени пътници след метрото, че даже напоследък и от Младост и Дружба ги предпочитат и пред метрото заради лошото довозване и двойното чакане. Дори тъпканиците в метрото изчезнаха когато човек не можеше да се качи на някои станции.

18
Здравейте, как да стигна от Централна гара до бул. История славянобългарска 21?
Здравейте! Разстоянието не е много голямо, така че може да пробвате да се придвижите пеша. Здравословно и екологично, а за точната локация може да питате някой от местните в подлеза на гарата.

19
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 04.03.2025, 16:12:36 »
А защо ЕС постепенно губи дял от световната икономика особено последните години за сметка на САЩ? От близо 30/100 сега сме на 16-17/100 от световната икономика. Дали не направиха грешка да изнесем твърде много производство?

Ако са смели ядрените сили в Европа сега е момента да дадат малко ядрени глави на Украйна. Тогава никой няма да смее да ги пипне. Дали няма да е добър ход?

20
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 02.03.2025, 11:48:20 »
А тука е редно да се замислим защо наистина за няколко години половин Европа смени курса и масово навлезнаха партии тип азг и то с такава висока подкрепа навсякъде? Защо според вас стана така и къде сгрешиха другите че стана този рязък завой? Ако всичко върви по мед и масло и хората са доволни то няма никаква логика.

Чел съм всякакви теории, дори на пръв поглед странни като цените на имотите и че вече е все по трудно младо семейство да има жилище и старт в живота и напук гласуват така да сринат тази системата.

Вие как мислите. Ясно че факторите са много включително и това че години наред Европа показва слабост и невзимане на отношение за мигрантите, разни луди които се разхождат по улиците или тормозят цял блок и все " Ами ние нищо не можем да направим"

Pages: [1] 2 3 ... 764