Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 356
1
Всякакви изцепки е имало днес, дори това.  :/ Като са им пуснали на хората толкова малко автобуси се возят като циганета на трамвай.  8)


2
Работи си. Може мрежата, към която си закачен, да е със забранен достъп до github.

Да, усетих къде е проблемът. Пак няма достъп до sofiatraffic от чуждестранни IP-та, свършил им е международния трафик.

3
Да, като ти дойде чамуга София-Мездра, нечистена от 30 години, е много адекватно... Или ако влакът закъснее с 2 часа.
Интуротата явно не стигат, така че не е лошо да помислят за автобуси под наем, както БДЖ ползва при липса на влак. Едно време е имало Чавдарки по 61 и 66 на 3 минути интервал.

Чамугата събира 1000 човека от раз. И това се случва горе, като затвори Лалето, се изсипват наведнъж между 16 и 17 часа много хора, горе трябва да седят 10 автобуса и да чакат.

И сега може да има на 3 минути и до 22 часа като на разписанията от 1981 година, но на нас ни пробутват два допълнителни автобуса като велико подобрение.

Днес ми се искаше да погледам на live картата къде се мотаят резервите, защото вчера ми се стори че всичко е супер неефективно организирано, но явно се погрижиха от ЦГМ и ми резнаха достъпа специално за целта.  :rolleyes:

В Банф и Лейк Луис шофьорите ни предупреждават точно това - "Аз имам опит, недейте остава за последния автобус, няма да може да ви събере, ще трябва да спите в хотел (доста скъп)!

За да не става така си има начини, измислени преди 100 години - нарича се предварителна продажба на билети. Така и ти знаеш че ти е гарантирано мястото, и шофьорът знае колко точно хора ще трябва да превози.
Недей че тука веднага ще ти скочат как хората били бедни и нямало пари за това не можело онлайн билети и отделна тарифа с гъвкави цени по 5-7 лева.

Нищо че на другото любимо място за излет на софиянци уиикенда Бов и Лакатник билетите за влак са по 6-7 лева двупосочно.  Ама тук видиш ли трябва да е на аванта. Аз заради тая простотия на Витоша взех да си правя тренировките и преходите в Стара планина. Супер е в БДЖ е много по адекватно има излетни уиикенд билети.

Билетът може и да струва 1,60 лв., става дума да се броят по някакъв начин пътниците и да се гарантира че ще се запълват само седящи места. И сега можеш да си викнеш горе такси ако искаш, забраната не важи за таксита така или иначе. Ако някой иска да плаща повече и да се вози сам никой не му пречи, че и хотел има - също бая скъп, като в Банф.

4
В Банф и Лейк Луис шофьорите ни предупреждават точно това - "Аз имам опит, недейте остава за последния автобус, няма да може да ви събере, ще трябва да спите в хотел (доста скъп)!

За да не става така си има начини, измислени преди 100 години - нарича се предварителна продажба на билети. Така и ти знаеш че ти е гарантирано мястото, и шофьорът знае колко точно хора ще трябва да превози.

5
Новата "подобрена" организация на излетните линии на Терзиев и компания  :fan:  :help:

Туристи на Витоша чакат близо два часа автобус на студа, за да се върнат в София (СНИМКИ и ВИДЕО)

https://bntnews.bg/news/turisti-na-vitosha-chakat-blizo-dva-chasa-avtobus-na-studa-za-da-se-varnat-v-sofiya-snimki-i-video-1323040news.html

6
По принцип DSB и DB ще получат Талго влакове тази година и ще се освободят не малко вагони като тези, които купихме, даже има и купейни.

За съжаление има сериозно забавяне с влаковете на Талго при DB:

https://www.deutschebahn.com/de/talgo_ecx-6876314
https://www.eurailpress.de/nachrichten/fahrzeuge-komponenten/detail/news/exklusiv-einsatz-der-ice-l-erst-ab-mitte-2025-geplant.html

Плановете бяха точно да заменят вагоните за Амстердам, които могат да работят и на двете напрежения.

7
Картата днес нещо се е счупила не зарежда нищо, или е само при мен така?

8
за да не се налага това е възможно
1.да се отнеме (по един или друг начин) от черната дървена оградка покрай този стълб.
2.оградата да се запази, но да се премести стълба вътре в двора
3.да се премести стълба да е облегнат на самата ограда плътно. Това пак ще стесни тротоара, но поне няма да го разполови
4.да се премести стълба много по към Симеон или много по към Сливница.

... В София тротоар НЕ МОЖЕ да изглежда така

Всички тези мерки са след дъжд качулка. Хората предупреждаваха, протестираха, настояваха. Вместо това новоуправляващите им пратиха два кордона полиция. Сега вече имат основание да атакуват крайния резултат в съда и да си търсят правата, мога само да им пожелая успех.

9
Не знам темата не смесва ли малко нещата. Има лифтове в този списък, които е ясно че никога няма да тръгнат отново, за тях следва демонтаж, например лифта на Враца явно няма никога да бъде възстановен. Други лифтове в този списък им предстои подмяна, по една или друга причина това не се случва. Други лифтове седят само и само за да надуват изкуствено дължината на пистите и така да бъдат лъгани наивни чужденци, това важи например за лифта на Църна могила, който и до ден днешен седи на всички схеми на Юлен в Банско, а не е работил и един ден със скиори.

10
Защо мислиш, че някой ще го вдига това въже?
Точно обратното написах - че е по-логично да му свалят въжето или да демонтират лифта изцяло, ако изобщо тръгнат да се занимават с него, защото няма смисъл да го вдигат, ако то пак ще падне. Плюс това този стълб дори не е на туристическа пътека, не мисля, че създава опасност. По-интересно ми е Романски колко време е стоял с изпаднало въже и висящи седалки, преди да ги махнат и как са го закрепили през 2020 г. Защото за него съм чел за други нередности още от 2013 г., три години след като е спрян, а седалките бяха свалени чак 2020 г.

Точно махането на основното въже е най-проблематичната операция, като се отреже се развива неконтролируемо, за лифта на Драгалевци това означава спиране на движението по шосето, отцепване на района и т.н.



Спрени лифтове седят обикновено до подмяната им, защото по старите стълбове и ролки се навива нагоре новото въже за новия лифт, така се пести много време, въжето тежи десетки тонове.



Романски седя близо десет години със седалките, и представляваше сериозна опасност, защото при вятър изоставените седалки правиха почти пълни обиколки около въжето, а някои бяха стигнали почти до земята. В мъгла ако се спускаш бързо покрай лифта може да ти отсече и главата въжето, на влековете по Стената е имало вече хора които сериозно са се наранявали от безхаберието на собственика.

11
difian, извинявай, че когато ти качваше проектите преди няколко месеца не им обърнах достатъчно внимание и не проумях какво се готви. Имах доверие, че аз нямам опит с проектна документация, но че отговорните имат опит с бутане на инвалидна или бебешка количка. Моля да се съгласите, че получилото се (тоест- планираното) е НЕДОПУСТИМО и по един или друг начин ТРЯБВА ДА СЕ ПРОМЕНИ. Гласувах да има нормални тротоари и щях да приема на места на тротоара да се изчаква или заобикаля друг пешеходец защото бях приел, че има фактически препятствия (музея, къщата уж музей), но че ще има подобрение. Не съм си представял, че на най- тясното ще се фльокне този стълб. АМИ ТО НЕ Е ПО- ДОБРЕ! ВСЕКИ С БЕБЕШКА ИЛИ ИНВАЛИДНА КОЛИЧКА ЩЕ СЛИЗА НА УЛИЦАТА! Абсурдно е! Моля който има възможност- да предприеме всичко възможно за някакво решение. Аз лично виждам 2-3 варианта, за всеки от които ще се каже, че са някак неприемливи, а те НЕ СА! Неприемливото е как този стълб е блокирал тротоара!

Решението е ясно - хора в индвалидни колички и с деца в бебешки колички съдят общината и улицата се спира от въвеждане в експлоатация докато не бъде приведена във вид, отговарящ на разпоредбите и нормите за достъпна градска среда. Докато текат съдебните спорове може да се добавят и малко протести под прозорците на тези, които са допуснали тази идиотщина да види бял свят, както и активно да се тръби в медии и интернет, за да не се допуска отново и отново същата грешка.

12
Само с къс тунел, друга възможност няма.

Къде ще е входа/изхода на този тунел и от де ще мине?  :neznam:

Входовете/изходите ще са на Г.М. Димитров и на трасето на бившата жп линия, това е ясно. А откъде ще мине ще кажат проектантите. Например под двора на ТИС Дървеница и двора на МБАЛНП „Свети Наум“ или на друго място.

13
Не знам в коя тема да го пусна. Ако се наложи, нека се премести някъде поста.

Контрера искал да прави реформа в ГТ.

Това нямаше нужда да се пуска изобщо, не е сериозно предложение а типичните му провокации на страницата му. Иска да всява скандали само, ясно е че денонощно метро в София няма да има, Братоев лично ще му подреже крилцата.

14

Църна могила - последно работи 1991 г. (?)


Лифтът на Църна могила работи последно лятото на 2002 година.

Не виждам в списъка Княжевския лифт.

Излизането на въжето от ролките е нормално явление, получава се от това че въжето не е опънато заради липсата на товар и противотежести когато не работи дълго време, и страничен вятър лесно го измъква. Наместването е проста процедура и би трябвало да е задължително предписание от ДАМТН, защото увисналите до земята въжета създават сериозни рискове от инциденти, но както повечето неща у нас няма кой да следи дали чиновниците са си свършили работата.

15
Не виждам никаква възможност трамвайното трасе от Г.М.Димитров да стигне до бившата железопътна линия. Евентуално по външната страна на кръга като на Руски паметник...

Само с къс тунел, друга възможност няма.

Всичко по кръга на ниво терен скопява кръстовището и ще предизвика същите проблеми които вече са факт на Руски паметник.

16
Тежък инцидент със седалков лифт в Испания, има над 30 ранени, 17 от които тежко  :/






17
Явно от общината пак са се справили отлично, оказва се че зелен билет няма да има  :crazy:  :help: Ако всичко тече по план ще има утре и в понеделник (ако пак не променят нещо).

Пускат зелен билет, въздухът в София все по-мръсен

Най-високите стойности са в 4 квартала

"Въпреки по-малкото коли в центъра днес замърсяването на въздуха с фини прахови частици в София се увеличава.

Според европейския индекс за качество на въздуха най-завишени са стойностите в кварталите "Хиподрума", "Овча купел", "Бъкстон", "Дружба" и "Младост".

Очакванията са ситуацията в неделя и понеделник да се влоши.

Затова от Столичната община отново пускат "зелен билет", за да стимулират гражданите да оставят автомобилите си и да предпочетат градския транспорт, предаде NOVA."

https://www.dnes.bg/a/1-bulgaria/666441-puskat-zelen-bilet-vazduhat-v-sofiya-vse-po-mrasen



18
Такааа... :... една столична община във всяка друга държава финансира в тази услуга, прави повече за гражданите си, имат сравнително по-нов автопарк, всички си плащат, защото така са се научили и всички са доволни :). Нощният транспорт не е по-различен. Щом нашенци се бият в гърдите, че просперираме напред ...По-скоро трябва ако наистина искат да го махат, да направят дневните линии да се изключват по-късно.

Това е съвсем отделна тема дневните линии да работят още час-два, но пак няма да реши проблемите с липсата на водачи и натрупания извънреден труд.

Хубаво е да искаш да предлагаш социална услуга с високо качество, но това не може да става за сметка на отнемане на социалните придобивки на работниците ти, щом има такива недоволства и проблеми сред личния състав първо трябва да бъдат разрешени проблемите там.

19
Къде ще е връзката с трасето по Асен Йорданов?  :rolleyes: Правени са проучвания за алтернативно прекарване на трамвая по бившата жп линия, а не по Третия ринг - има много по-слабо натоварване и не си заслужава заради преминаването през едно кръстовище, което така или иначе е за преправяне....  :help: :help: :help:

Става дума само за участъка между Цариградско шосе и Шипченски проход, не по цялата дължина на бившата жп линия. Такова проучване правено ли е? Направо се хванах за главата като прочетох че има планове да се преправя кръстовището, дано не се случи. Това е едно от малкото смислени и добре направени К2Н в София, ако ще се преправя с резултатите които напоследък се виждат от направени кръстовища на две нива из София мога само да се моля да не стигнат парите, че горко ни вместо Винаровото колело на Лало Райков да цъфне някое недоносче като последните надлези на които ББ им ряза лентички.  :help:  :help:  :help:

20
То идеята, за която става дума е трамвая да избегне минаването през Винарово колело. И тунелът звучи като удобен вариант. Реално трамвая ще се навре в шубраците за относително късо разстояние и после пак ще си излезе в средата на булеварда в посока Шипченски проход.

Ако продължи зад залата по трасето на бившата жп линия може разбира се да прави връзката с метрото на МС Шипченски проход, тя ще бъде точно там около стария жп мост, няма нужда да излиза обратно на "Асен Йорданов".

Pages: [1] 2 3 ... 356