Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - difian

Pages: [1] 2 3 ... 832
1
Трамваи / Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« on: Yesterday at 23:35:39 »
Да се движат е шансът някой от тях да се запази… Многократно сме били свидетели, как в депо/гараж се разграбва нещо работило до вчера, на което частите не стават за никъде другаде!

2
Трамваи / Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« on: Yesterday at 15:24:24 »
И аз една сутрин си мислех, че ми е дошла тройката, а се оказа 3009… В тази връзка и той е за пребоядисване… ;)

3
Трамваи / Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« on: Yesterday at 09:48:47 »
802 разцъква сега по Ботев с табелка “служебен”:

4
Собственикът на завода в Дряново ни напомня за себе си и му дават трибуна, за да изкаже компетентно и независимо мнение за покупката на употребяваните немски вагони.

5
Какво е това лошо планиране и работа на парче!? Има ли дългосрочна стратегия и план за управление на метрото!? Защо не се заложи всичко в една процедура, дори и с изпълнение на части (при наличие на финансиране)?! Сега ако ще точат 100 години процедурите и накрая да не спечели нова фирма и да имаме поредния различен подвижен състав!?

6
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 26.05.2024, 10:53:22 »
НА предницата на Икарус 280.92Т инв. номер 2913 му е сложено гербЪТ на София.
Подобно на частните Икарус автобуси на водача… Явно са му останали бройки. ;)

7
Тук попресоли малко манджата…

НИНКН нямат грам капацитет в момента, по щат са 20 души - целенасочено или не… В резултат си заминаха и заминават/ унищожават редица сгради и други обекти… В България почти не можем да говорим за опазване на културно наследство…  :rev:

Относно европейският Кауфланд - трябва да си разгледам снимките на телефона и да споделя изтеклите срокове на годност, накацалите мухи и хлебарките, както и корпоративния им паркинг на втория етаж до централата им до затвора - дето е като паркинг в завода на БМВ и Ауди - 100+ чисто нови с регистрация или все още без автомобили…

8
Изтрити теми / Re: Снимки (трамваи)
« on: 16.05.2024, 11:45:55 »
;)
Моля те, прегледай това мнение-тема и се постарая да подобриш снимките си, за да не се стига до това, публикациите ти директно да се озовават в кофата! Дерзай! :)

9
Проектът за ОД е на ОП “София-проект”.

И как така се получи че проектът е 1:1 копие на едни идейни скици които една определена политическа партия (тогава още зад параван на НПО) лансираше преди 5 години? Случайност?
Пак по техен проект (на “София-проект”), по Филип Кутев няма място за перони на спирките и за стълбове за ККМ и с изграждането на трамвая скоро ще трябва да се преправя сериозно новоизграденото. Също така има кръстовища с второстепенни улици и дори само за достъп до имоти на бая кратки разстояния…

10
Проектът за ОД е на ОП “София-проект”.

На последния ОЕСУТ в НАГ преди месец за Г. М. Димитров между Симеоновско и Охридски, Диков се изцепи, че оттам няма нужда от трамвай, достатъчно било да се пуснат автобуси и електробуси и всичко “заспивало”….  :rolleyes:

Относно правилното място за велосипедната лента/алея и отделянето й от автомобилното движение, наскоро някои хора тук във форума обясняваха, как пероните за спирки са нещо крайно опасно, защото само ще изстрелят автомобила върху чакащите пътници… Сега инсценирано или по случайност се случват зверски катастрофи с новите колчета. Не прегледах всичките така старателно цитирани ни от Фанфан заглавия, но като нищо и кадри от случилото се в Пловдив да са сложили… Там нещата се случиха от свободолюбие, без натиск и участие на някое изчадие велосипедист или пешеходец…

От цялата работа какви са изводите - престъпно и некомпетентно шофиране, крайна наглост и безочие от избралите да се правят на шофьори… Проблемите не са, че не се спазват никакви правила за движение, че никой почти не крие, че в взел книжка проформа, ами драмите са че има хора, които искат 2-3 метра ширина и за себе си, които искат свобода, избор, алтернатива, които менталното им развитие и натрупан житейски опит не се свеждат до задоволяване на първичните животински инстинкти, на които не им пука само за собствения кеф и нужди, а са толерантни към нуждите и потребностите на останалите…

Но тук сме единствената и неповторима, но всъщност най-обикновено и проста ориенталски деградирала София….

11
По спешност трябва да се изградят перони или виенски спирки по трамвайните трасета. Имам пореден случай с псевдошофьори, идея си нямащи от чл. 66 от ЗДвП. Срещу такива импотентни водачи, същите като живеещите и паркиращите около НДК трябват радикални и крути мерки… Днешният ми случай даже беше с “шофьор” на такси, но покрай Ялта знаем що за стока са почти всички хора, изкарващи си хляба с каране на превозно средство…  :help:

12
Проектът е минал задължителното съгласуване през малка транспортна комисия, в която членуват именно СДВР с всичките й поделения (КАТ, Пожарна и т.н.), експлоатационните дружества. Това не е частен инвестиционен проект, за който инвеститора да обикаля през Софийска вода, ЧЕЗ-МЕЗ и сие… Проектът се гледа по законосъобразност в компетенцията на всеки един от участващи експерти-представители на институции и организации.

Преди много години една сграда до нас, построена в дъното на имота откъм нас се запали. От пожарната не успяха да я достигнат по улицата на която има лице имотът й, та чак отрязаха с флексове нашата дворна врата, за да приближат пожарните автомобили през нашия двор… каква контактна мрежа, какви пет лева!? Драмата на линейките няма да са двете активни ленти, а бус лентата даже ще им помага. Защото всичките с купените книжки от инструктури като онзи, дето не умее да паркира, като наближава автомобил с включена сигнализация грам не знаят как да му направят място да мине.

Та първо се пробва със зле скалъпени доводи за достъп на линейки, очаквам като не мине с пожарната да се повдигне въпросът да има условия за аварийно кацане на самолети при необходимост… Почна да се търси от кол въже проектът да се стопира и гредите в очите не ги отчитаме, но за мнимите трески надуваме гайдата….

13
Е това е интересното, че макар и с малко, резултатите са в полза на новото положение.
Кой ли не се изказа по темата… Странно, че само президентът още нищо не е казал… И положението не е чак толкова страшно и напрегнато, щом и Пеевски още не се е намесил и наредил бързо какво да стане….

14
От сега във ФБ групата "Безумията в София" - публикувана е анкета относно проекта по Патриарх Евтимий приблизително 47% са твърдо против
Да се пусне и анкета в някоя велогрупа! :D

15
До 2023 или 2022 със сигурност си имаха производство. Сега проверих и се оказа, че официалният им сайт е неактивен, така че към днешна дата компанията може би е напълно ликвидирана.
До края на 2022 с нов собственик след събитията, описани от Икар. Но вече са финално закрити...

16
Според мен решението с ЕА не е далновидно по няколко причини. Първо, вкарва географки необвързана система в иначе географски обвързаната ни досегашна система. Ако няма значение и полза от общинската идентификаця, да се смени и да се продължава нататък, но ако се използва за нещо, то електрическите аватомобили стават голямо изключение. Второ, с очакваното все по-масово навлизане на електромобилите, кодовете ще свършват доста бързо и след няколко години ще трябва да мислим нова първа буква.

Освен това, аз не знам, има ли въобще някакво предимство/някаква разлика в третирането на електрическите автомобили? На някои места в Европа имат специални преференции при паркиране, та има някакъв смисъл от специални номера, които ги идентифицират, но при нас, ако няма никаква разлика, за какво въобще са ни отделните кодове? Даже и автомобилите за инвалиди вече нямат такива.
С липсата на необходимост от смяна на номерата при препродажба на автомобил, географската обвързаност вече не е гарантирана - издава единствено, къде първоначално е бил регистриран... И води до дискриминационни и расистки прояви - полицията обаче да спира автомобили, които не са местни (с надеждата, че не са си "у дома" и има по-голям шанс да направят някакво нарушение), отношението на останалите водачи към тези с чужди регистрации също е тенденциозно и негативно, без значение че тези прояви са осъществяват от същите или още по-големи свине зад волана....

17
Разнообразието от предлагани от Кесборер модели Сетра към 1968 г.: ...
Още малко сканирани странции на брошури от същото място:


18
Аз конкретни цифри не съм чул. Ценообразуването за зоните за паркиране ги определя СОС, нали така, не ги определят някакви протестиращи? Щом имат мнозинство в СОС да прокарват проекти за нова организация на движението да гласуват и петорно увеличаване на цените за централната градска част щом мислят че са твърде евтини.

Конкретни цифри чух обаче по друг повод от новоуправляващите, в този репортаж по БНТ си казаха в прав текст че не са правили анализ за броя на велосипедите в района, тоест прокарват проект без статистика за натоварването, общински съветник на Спаси София Стефан Спасов казва нахално пред камерата само - най-вероятно ще се окажат сто пъти по-малко от автомобилите ама нас не ни интересува. За такова нещо австрийски съд например съвсем основателно ще отмени цялата работа и ще натресе на общината да върне старото положение, прословутата Radwegoffensive във Виена с въвеждането на спирки виенски тип на много места и разширяването на мрежата от велоалеи се случи след сериозни проучвания, имаше обширно проучване на Техническия университет с голям брой емпирични данни: https://repositum.tuwien.at/handle/20.500.12708/40055, след което пробен проект с изпитателен срок и чак сега след десет години се почва с преустройствата.
Ето ти преброяване… Иначе как броиш движението по нещо, което не съществува!?

Залегналите в ОУП и останалите документи трасета не са боцкани инцидентно някъде, а са в следствие на единния транспортен модел на София. Бави се изготвянето на нов в два компонента - за целите на планирането и за оперативното управление на трафика, ползвали общи бази данни. При липсата на такъв сега се правят микро и месо моделирания… След скандала с артекс на кръста се прие общинската наредба да се правят такива моделирания за частни инвестиционни проекти над определени размери - защото безконтролно се строи и уплътнява, на никой не му пука, какъв трафик и замърсявания се генерират и после го отнасяме всички.

Казусът с Патриарха е пределно ясен - габаритът на улицата няма как да стигне за желанията на всички и за всичко, но най-алчните и арогантните нададоха вой, безпардонно искайки всичко да си остане само за тях…

19
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: 10.05.2024, 09:22:50 »
Няколко кадъра от пл. Александър Батенберг и 2006 по N2 в кв. Обеля: …
Как беше пътникопотокът, оправда ли пускането на по-големи автобуси?

20
А длъжен ли е някой да осигурява място за лично имущество?

Щом се плащат данъци и такси,- ДА, Държавата е длъжна !
срещу 30 лв. годишен данък за таратайката - колко покрити паркоместа, индивидуални ленти за движение и какви други екстри очакваш да получиш!?

Pages: [1] 2 3 ... 832