Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Kaiser Kar

Pages: [1] 2 3 ... 243
1
Разни / Re: Топло
« on: Today at 15:35:18 »
Правят ги тези врътки доста често, като най-много обичат да пипат помпата в абонатната. Ясно се усеща и в топлата вода, когато трябва бая да източваш докато потече наистина топла. За тях това е уин-уин - хем те таксуват с по-висока консумация на реално студена водя, хем пестят и ток за помпата. Иначе в абонатната си има уреди и можете да видите на каква температура е водата в инсталацията.

Това е редовен номер. Ако се ползва банята в повече от два апартамента наведнъж (от 12 общо), топлата вода изчезва напълно. Викам ги, казват, че са установили занижен общ дебит и са го отстранили, но след 2-3 месеца това се повтаря. Интересното е, че започнаха да го правят, след като подменихме абонатната станция през 2000-2001г. Със старата никога не сме имали проблеми.

2
Разни / Re: Топло
« on: Today at 14:59:29 »
Да, продължава да е централно, просто тръбите не вървят от пода до тавана във всяка стая, а влизат през стълбището и обикалят жилищата. Аз също не намерих смисъл от тази реконструкция, само дадох почти 2000лв. и в някои стаи останахме без парно заради физическа невъзможност да минат тръбите без да се изкърти половината апартамент. И все пак "Топлофикация София" неведнъж са упреквани, че не подават достатъчно топла вода, което може да е допълнителна предпоставка за слабо парно.

3
Разни / Re: Топло
« on: Today at 13:00:01 »
В нашата кооперация (Център, 192Xг.) преди 6 години преминахме от вертикална към хоризонтална разводка на парното. Оттогава парното вкъщи не може да вдигне повече от 40 градуса, което отдавам на факта, че в момента два щранга, разположени в стълбищната клетка, захранват по 10 радиатора на етаж, докато предишните вертикални щрангове се падаха по 4 радиатора на разклонение. Уж трябваше да ни се намалят сметките, а те останаха същите, само дето стоим на студено. Оттогава ползвам климатици, което трябва да е по-евтино на теория, но таксата за сградна инталация покрива цялата разлика. В допълнение на всичко се оказа, че даже и без да минават тръби през нас, не мога да се откажа от парното, защото таксата се плащала за топлофицирането на сградата, а не на имота.

4
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: Today at 10:44:35 »
Ако съдим по тополите, трябва да е някъде около СУ/Княжеската градина направена снимката. Всички булеварди бяха със строени тополи по продължението си. Никога няма да забравя снега от полени, който обсипваше квартала всяка пролет.

Едит: На това място очевидно има спирка, защото до вратата на автобуса има човек, който се е запътил да се качи. Мислех, че може да е бул. "Васил Левски" между СУ и ДАМС, но няма логика автобус да се спуска натам, затова мисля, че е някъде около СУ или "Александър Невски".

5
Времето и усилията, които ще инвестираш, за да придобиеш правоспособност за трамвай, ще се равняват на поне една учебна година в СУ. Но да, трябва да имаш навършени 21 години, така че ако наистина си решил, започни с книжката за категория В.

6
Плевенските не са ли баш шкоди?

7
Няма да забравя едно пътуване с тм10 през зимата на 2004-2005г. Тогава 10 беше с гробищарки 4хх и ватманът беше с яке, скиорска грейка и скиорски ръкавици. За допълнителна клетост, тези трамваи даже нямаха ватманска седалка с базови функции, а просто столче като тези в салона с малко повечко тапицерия.

8
В това видео има много превозни средства на градския транспорт, но може би най-интересното е на 4:19 със закъсал Икарус в снега на "Цариградско" и едни Хюлиез и O305G, които се опитват да го заобиколят. Икарусите имаха голям проблем със снега.

9
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 28.11.2024, 12:16:25 »
Седалките, както и някои други дребни елементи, са от прототипен трамвай, произведен в съвсем друга епоха. Горе-долу с това се изчерпват разликите и това е причината за тях.

10
Темата пак става актуална. Според бюлетина на МОСВ яз. Камчия разполага с едва 17% полезен обем, а язовирите Порой и Ахелой, които уж щяха да спасяват Бургас са напълно празни. Според вас ще има ли режим по Черноморието скоро? При сходна по сушавост зима 2023-2024 в Камчия не се вля почти никаква вода.

11
Автобуси / Re: MAN SL/SD200
« on: 27.11.2024, 09:34:24 »
На боята само едно пастиране й трябва.

13
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 26.11.2024, 11:33:27 »
Съставите да, но единичните T4D и T6A2 не отговаряха нито по вместимост, нито по интервал на движение на пътникопотока по 14, а причината беше в липсата на достатъчетн брой мотриси, годни да покриват двете трасета. Даже трите, ако броим и 2, която известно време черпеше голям ресурс от състави T6A2 и T4D. На практика с около 70 мотриси трябваше да се обслужват 3 линии, а над 30 от тях бяха ангажирани само на 9. С отпадането на 2 T4D вместо да подсилят 14 със състави, се пенсионираха на 8-ца.

14
Войниците са с кубинки, което означава, че снимката вероятно е около средата на 80-те години.

15
Аз по принцип мисля, че велосипедистите на пътя не получават отношението, което им се полага като пълноправни участници в движението, но разносвачите на храна са изключително нахални, предприемат опасни маневри, застрашават както пешеходци, така и себе си. Склонен съм да мисля, че вината не е у водача на тролея, без да съм видял какво е станало.

16
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 25.11.2024, 17:09:49 »
Това след някакъв сериозен инцидент ли е било? И защо точно гората -на Черни връх от City Center до Кръста беше много стръмно

По-скоро серия от малки инциденти с изтървани трамваи, след които някой реши, че вместо да се реши проблемът със спирачните системи, ще е много по-умно пътниците да се тъпчат в единичи ЧКД в продължение на години, докато българските се търкаляха празни по въздуховози като 3, 11 и 19. Тогава нямаше метро и единствената връзка на Лозенец с центъра бяха 9 и 14.

Ето още един пример - имаше пари за нови муцуни и преправяне на пендели, но нямаше пари за подобрения по сигурността.

17
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 25.11.2024, 12:37:46 »
В София за боядисване до припадък (на база пробег, нищо че боята няма почти нищо общо с пробега) и за нови муцуни винаги има пари, обаче за отстраняване на конструктивни недостатъци, възпрепятстващи нормалната експлоатация на возилата никога няма.

Но все пак не бива да забравяме, че всички видове T4D в София бяха докарани с основната цел да закърпят дупките в трамвайния парк, отворени след масовото бракуване на 3**, 4** и 42**, както и за гората след заветното "български трамвай в гората не може". Не мисля, че към тях е имало каквито и да е сериозни намерения.

18
А сигурни ли сме, че такова предложение наистина има? Защото всеки може да начертае маршрут с графичните белези на "Спаси София" и да разбуни два квартала, ако има политическата нужда от това.

19
Връща ме в икарусовите/О305/хюлиезовите времена, когато плоскостите под прозорците изгниваха за един сезон от конденза по стъклата заради никаквото отопление.

20
За съжаление очевидно табелите в софийския МГТ от време оно са си област, в която всеки може да допринася по свой собствен вкус - то не бяха кафези, то не беше Пепи Боев, розови табели, съюзи на слепите, ИБИС техници, работещи по свой модел, стари табели, настроени по друг и т.н.

Pages: [1] 2 3 ... 243