Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 416
1
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: Yesterday at 08:34:24 »
За пудела си в Европа клоуна Тръмп е осигурил "безсрочно" изключване от санкциите за руски петрол и газ  :help:  :eek:

Изключват Унгария от санкциите срещу Русия

2
Deutschlandticket - универсалният билет за градски транспорт и регионалните влакове в Германия е подсигурен финансово до 2030 година. Днес е приет в парламента закон за финансирането му - 1,5 млрд. € от федералния бюджет и 1,5 млрд. € от провинциите. От 1. януари цената обаче се качва на 63 евро.

https://www.tagesschau.de/inland/gesellschaft/deutschlandticket-finanzierung-108.html

3
..боклукчавият им айфон, дето се прави за стотинки в Китай и в Индия, струва преко сили 7 долара. Естесвено, че като има толкова много балъци, ще правят така, че всяка година да си купуват поредния им най-нов модел за 1200 долара.

Е, малко повече. 416 долара струват чарковете на iPhone 16, продават го за двойно повече плюс транспорта. 100% норма на печалба е нормално, с толкова работят всички търговци, даже зарзавата в супермаркета си утроява цената от полето до торбата на крайния клиент.

4
Такива действия не ми звучат като нещо особено легално и не звучи като нещо дето трябва и ние да насърчаваме.

Ако са предварително обявени от производителя и отговарят на правилата на Европейския съюз за обработка на данни са легални. Ако се правят тайно от китайци най-вероятно са нелегални. Нищо не пречи купувачът в условията си да посочи че не иска такъв отдалечен достъп и да изключи всички участници които не спазват тези условия. Клиентът е цар, каквото казва че иска така трябва и да му бъде доставено.

5
А аз се питам има ли смисъл от още една линия?

Има разбира се, във влака по новата ще хвърчи с 200 км/ч само ААА с лаптопа и ще си цъка с кеф. По старата линия ще сме в бавния влак всички останали.

 
Няма нужда да ставаме като Македонците с тяхната магистрала Скопие - Велес, чиито платна за движение отстоят на няколко километра едно от друго. :rolleyes:

Като каза северноМакдонците...


Любчо Нешков постави под въпрос изграждането на Коридор №8


"Журналистът Любчо Нешков постави под въпрос изграждането на Коридор №8. В ефира на БНТ той заяви, че стратегическият транспортен коридор е бил обект на геополитически интереси и външен натиск през годините.

Нешков припомни, че по повод първата годишнина от членството на България в Европейския съюз в Италия е изготвил документален филм за коридор №8. По думите му във филма има разговор с човек от пристанището в Бургас, който твърди, че Русия не иска този коридор да бъде построен.

Журналистът посочи, че в разговор с покойния македонски президент Борис Трайковски в началото на века, държавният глава е заявил, че Гърция прави всичко възможно, за да не бъде реализиран коридор №8.

Според Нешков освен руско и гръцко влияние, днес в РСМ има и китайско. Той подчерта, че Скопие дава приоритет на коридор №10 - Будапеща, Белград, Скопие, Атина. Журналистът отбеляза, че не вярва нито на Гроздан Караджов, нито на Александър Николовски, че коридорът ще бъде изграден...."

https://news.bg/politics/lyubcho-neshkov-postavi-pod-vapros-izgrazhdaneto-na-koridor-8.html

А този от ЕК дето ни е обещал 200 км/ч по Струма е точно грък, тъй че...  :P

6
Изчетох отгоре-отгоре решението. В доклада не пише, че са отстранени, а че са предложени за отстраняване. Също така изборът на изпълнител е все още предложение, а не крайно решение.

Това винаги е така - комисията класира и отправя предложение за подписване на договор към Възложителя, това е и единствената работа на тази комисия освен да се почерпят на заседанието още. Накрая като Възложителят няма осигурени средства се подписва договор под условие и накрая се прекратява. И тролеи няма.  :neznam:

7
Мечтата на AAA се сбъдна, масрафа го плаща за щастие Европейската комисия, ударихме джакпота  :fan:  :)

Ще стигаме за 6 часа с влак от София до Атина

"Пътуването между София и Атина ще се съкрати повече от два пъти - от сегашните 13 часа и 40 минути до едва 6 часа. Това предвижда новият План за високоскоростни железопътни линии, представен днес от Европейската комисия, който цели да създаде по-бърза, оперативно съвместима и свързана железопътна мрежа в целия Европейски съюз до 2040 г., пише гръцкото издание "Прото Тема".

Планът беше обявен от еврокомисаря по транспорта Апостолос Цицикостас и изпълнителния вицепрезидент по въпросите на сближаването и реформите Рафаеле Фито. Според тях проектът ще превърне железопътния транспорт в по-привлекателна алтернатива на самолетните пътувания на къси разстояния, ще стимулира регионалните икономики и туризма и ще намали въглеродния отпечатък на европейския транспорт.

Линията София-Атина е сред ключовите маршрути в бъдещата Трансевропейска транспортна мрежа (TEN-T). След модернизацията влаковете по нея ще се движат със скорости над 200 км/ч, което ще намали времето за пътуване с повече от 7 часа.

Комисар Цицикостас подчерта, че Гърция ще извлече значителни ползи от програмата - включително европейски средства и техническа експертиза за възстановяване на пострадали от бедствия участъци и за постигане на пълно съответствие с европейските стандарти за безопасност.

Новата линия между двете столици ще допълни съществуващите трансбалкански маршрути и ще създаде високоскоростен коридор между Централна и Южна Европа, свързвайки Северното и Егейското море.

Проектът на Еврокомисията обхваща още редица ключови връзки в ЕС:

Берлин-Копенхаген ще се изминава за 4 часа вместо 7;

Париж-Лисабон ще бъдат свързани през Мадрид;

Балтийските столици ще получат директна линия с Европа чрез Rail Baltica.

Освен че ще съкрати времето за пътуване, мрежата ще освободи капацитет по съществуващите линии за нощни влакове, товарен транспорт и военна мобилност, като в същото време ще подобри туристическата и индустриалната конкурентоспособност на ЕС.

Европейската комисия оценява, че изграждането и модернизацията на високоскоростната инфраструктура ще струват около 345 милиарда евро до 2040 г.

А по-амбициозният сценарий - с мрежа, позволяваща скорости над 250 км/ч, може да достигне 546 милиарда евро до 2050 г.

Само публичното финансиране няма да е достатъчно: Брюксел залага на комбинация от европейски средства, частни инвестиции и заеми от институции като Европейската инвестиционна банка.

До 2027 г. се очаква да бъдат въведени задължителни разписания и варианти за още по-високи скорости, както и единна система за билети и резервации за трансграничните маршрути."



https://news.bg/int-economics/shte-stigame-za-6-chasa-s-vlak-ot-sofiya-do-atina.html

8
Панайотова е сгафила  :help:

Васил Терзиев поиска оставката на главния архитект Богдана Панайотова

"Кметът на София Васил Терзиев е поискал оставката на главния архитект на общината Богдана Панайотова. От мотивите му става ясно, че този ход е свързан с проблеми и спънки от страна на главния архитект покрай изготвянето на новата структура на общината. Тя предвижда градоустройството и планирането, както и експертите, които отговарят за това, да преминат от главния архитект към нов зам.-кмет.

"Още от началото на мандата беше ясно, че София има нужда от нов подход в градоустройството – дългосрочно планиране, по-добра координация и модерна структура, която да работи с ясни приоритети и резултати. В хода на работата стана ясно, че с арх. Панайотова имаме различни виждания за това как трябва да изглежда тази организация и каква да бъде ролята на главния архитект в нея", написа Васил Терзиев във Фейсбук.

Според кмета градоустройството трябва да бъде изведено на "следващо ниво", а това може да се направи от "заместник-кмет по градско планиране с визионерски начин на мислене, който да бъде подпомогнат от компактна, технически фокусирана администрация, обслужваща по-широка визия и даваща поле за стратегическо планиране, иновации и инвестиции".

И Терзиев добавя, че оставката на Панайотова е "трудна, но необходима стъпка, която предприемам след изчерпване на възможностите за диалог".

Терзиев допълва, че скоро ще бъде представена обещаваната от началото на мандата нова структура на администрацията, с което и назначаването на зам.-кмет по градското планиране и осигуряването на съответната администрация за работата му ще стане възможно. След това ще се работи по задание за актуализацията на Общия устройствен план, преминаване към цялостно и ресурсно обезпечено планиране на територията, разширяване и прилагане на стандартите за градската среда, навременен и прозрачен контрол на строителството и мерки срещу презастрояването.

"За да се случат тези неща с темпото, което всички очакваме, ще предложа ново, много по-логично и ефективно разпределение в новата структура на Столична община, където градското планиране ще има важно място с ясно разграничени отговорности, силен заместник-кмет по направление и обединени технически звена, които работят в синхрон. Структура ще представим до края на настоящата седмица. В управлението понякога има моменти, когато трудните решения не са избор, а задължение. Градът не може да чака, докато ние се колебаем", пише Терзиев.

Панайотова е титуляр на поста от април 2025 г., след като очаквано спечели конкурс за позицията. Процедурата и предизвестеният избор събраха доста критики от опозицията в общинския съвет, включително от тогавашните партньори на кмета от "Спаси София", както и от "Продължаваме промяната", които все още подкрепят Терзиев. Назначаването на Панайотова беше и катализаторът, който доведе до излизането на "Спаси София" от управляващата коалиция в столицата.

Преди да стане титулярен главен архитект Панайотова заемаше поста временно от лятото на 2024 г. до началото на 2025 г., след като беше назначена лично от Васил Терзиев. В това време Панайотова придвижи доста спорни проекти, но действията ѝ бяха неизменно защитавани от кмета. След избора ѝ за титуляр, той обяви, че е проверил Богдана Панайотова на полиграф и тя има пълното му доверие.

След като беше назначена за постоянно на поста Панайотова обеща мерки срещу презастрояването, започване на процедура за промяна на Общия устройствен план, както и програма за управление, която да е факт до май. Тагава програма все още няма. Няма информация да е започнала каквато и да е процедура за промяна на Общия устройствен план, който самата Панайотова посочи като основна причина за проблемите с презастрояването. Не са представени и конкретни законови текстове, за които от началото на годината Панайотова твърди, че трябва да бъдат приети, за да се сложи ред в застрояването на града.

През май Панайотова обяви, че прави и проверка на строежа на небостъргача "Златен век" в кв. "Лозенец" и ще го даде на прокуратурата. Няма данни това да е направено. Към момента видимата ѝ работа се изчерпва с работни групи и съвети за подобряване на нормативната уредба, но реални резултати няма.

В последната седмица Панайотова влезе в задочен сблъсък с кмета на "Лозенец" Константин Павлов, който я обвини в политическа атака. Повод за това стана пост в социалните мрежи, публикуван от името на главния архитект, в който се казва, че след проверка е спрян незаконен строеж край река Драгалевска. Проектът е получил нужните разрешения от районната администрация на "Лозенец", а според главния архитект това е станало е в нарушение на закони и правила. Константин Павлов отрече всички обвинения.

Ако Богдана Панайотова подаде оставка, кметът трябва да назначи временен главен архитект и да обяви нов конкурс за позицията. Избраният за поста човек може да го заема не повече от 6 месеца. В това време или трябва да бъде избран титуляр, или да след 6 месеца да се назначи нов временен главен архитект. При всички случаи новият човек на поста трябва вече да работи в администрацията.

Още преди назначаването на Панайотова за титуляр Васил Терзиев отне от главния архитект правомощията по градоустройството. Макар обаче самите документи като изменения на подробни устройствени планове да се подписват от кмета те се подготвят от администрацията, подчинена на главния архитект. "

https://www.mediapool.bg/vasil-terziev-poiska-ostavkata-na-glavniya-arhitekt-bogdana-panaiotova-news376936.html

9
Точно така, "руския стандарт" не е нещо небивало, невъзможно за производство от всеки уважаващ себе си западен производител и космическо. Даже е желателно да ни го направи западен производител, а не руски за да е наистина качествено и модерно, а не остаряло още преди да се произведе и на пресолена цена с опции за корупционни плащания.

10
Уместно е да има унификация - поддръжката се улеснява и се намаляват разходите. Да имаме по 8 влака от 2 или 3 различни производителя ще създаде сериозни проблеми.  :rolleyes:

А пък като имаме 100% унификация и единственият ни доставчик фалира, надуе цените или попадне под международни санкции имаме още по-сериозни проблеми  8)

11

Quote from: ФБ на Метрополитен ЕАД
ПРЕССЪОБЩЕНИЕ

Метрото няма да вози пътници по Линия 3 на 8 и 9 ноември

Във връзка с предстоящото пускане в експлоатация на трите нови станции от разширението на Линия 3 по бул. „Владимир Вазов“ и необходимата актуализация на софтуера на системите за контрол и управление на влаковото движение, Линия 3 ще бъде затворена за търговска експлоатация за периода от 00:00 часа на 8 ноември 2025 г. (събота) до 24:00 часа на 9 ноември 2025 г. (неделя).
През този период ще бъде осигурен заместващ транспорт.
Предварително се извиняваме  за причиненото неудобство на ползващите Линия 3 и благодарим за проявеното разбиране.

Маршрутът на заместващия автобус:



12
Защото някой по-назад хвалеше Оптима-та:

От три дни международен влак с 300 пътници е блокиран на гарата в Пловдив


"Трети ден международен влак с близо 300 пътници е блокиран на централната гара в Пловдив, съобщава Нова телевизия.

Композицията Optima Express, пътуваща от Турция за Австрия, е спряна от петък вечерта. Влакът не може да продължи пътя си поради протестите в Сърбия и блокирания трафик там.

Днес се стигнало и до напрежение сред блокираните пътници и се е наложила намесата на българските власти и турския консул в Пловдив Емре Манав.

Решено е по-късно вечерта влакът да се върне обратно към Одрин."


https://news.bg/regions/ot-tri-dni-mezhdunaroden-vlak-s-300-patnitsi-e-blokiran-na-garata-v-plovdiv.html

13
Вероятно вече е обсъждано някъде, но каква е причината тези паркинги да пустеят с години? При изградена конструкция, остава само да се сложат лампи и вероятно по-фина настилка с маркировка. Първото ми се струва да е в пъти по-скъпо от другото, тоест каква е причината да са зарязани? Този на стадиона също тръгна години по-късно.

Това са доста апетитни имоти за да ги пуснат в експлоатация, запустяването им е добре отработена тактика. Първо се оставят така да узреят няколко десетилетия, после идва спасител, дава ги на частник с нефелен договор и нещата се опичат.

14
Новият проект не само няма проходни сигнали, но и гарите са по-малко дори от досегашните, а движението е смесено. Така ако например времепътуването от Ихтиман до Костенец е 10 минути за бързия влак и 20 за товарния, ако товарен влак пристигне в Ихтиман 15 минути преди бързия, трябва да се отклони и да чака бързият да мине и да стигне Костенец, което е поне 25 минути престой и 15 минути, в които нищо не се движи по линията.

А доколко това е окончателният вариант? На следващ етап могат ли да се добавят проходни сигнали? Или още гари?

15
Сега строящата се линия ще има няколко пъти по-нисък капацитет и пропусквателна способност от старата, която вече е разбутана. Всъщност ще е малко по-добре от сегашното положение. Просто ще е по-бързо.

Защо? Ако пропусквателната способност на новата е малко по-ниска от старата, но за двойно по-високи скорости под чертата излиза по-висок капацитет.

16
То ако трябва за всяко спиране на Вакарел и Костенец да се правят маневри пак ще се пътува 2.30 или ще трябва да пуснат отделно влакове само за тях.

Така би било редно и да бъде, Вакарел и Костенец да се обслужват от отделни крайградски влакове. Крайно време е да се прекрати порочната практика бързи влакове да обслужват села и паланки.

17
Нови пукнатини по сграда до изкоп за метрото в "Слатина" - този път е жилищен блок

"Хората от жилищен блок до изкоп за разширението на третата линия на метрото към кв. "Слатина сигнализират за пукнатини по сградата, съобщи БНТ. Те алармират и за компрометирано стълбище в блока. От "Метрополитен" ЕАД уверяват, че няма повод за притеснение.

Припомняме, че родители на деца от 93-то училище до изкоп за метрото на кръстовището на улиците "Гео Милев" и "Коперник" в район "Слатина" се притесниха от пукнатини по сградата и опасността де да се разширят заради строителните дейности.

"От няколко месеца наблюдавам тези тука растящи пукнатини по земята, обърнах им особено внимание след репортажа за училището и открих, че пукнатините са в обхвата на изкопа", коментира геодезистът по образование Николай Нарижин от блока до изкоп за строителството на разширението на третата линия на метрото, която ще стига през "Слатина" до "София тех парк".

Проверка с интериорен нивелир показва притеснителна тенденция сградите покрай изкопа да са наклонени към него, макар и съвсем малко. От блок 21 са изпратили сигнал до Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК), която им отговаря, че не са установени отклонения по одобрените проекти. Хората обаче настояват изкопа да бъде укрепен по-добре. "Не е укрепен адекватно, укрепен е, но слабично и това създава сериозни рискове и притеснения за всички живущи, стряскаме се от всеки нощен шум, дали пък няма да паднем", заявява Нарицин.

От "Метрополитен" обясняват, че конструкцията на метростанцията е изпълнена по т. нар. "Милански метод", като стабилността е осигурена с шлицовите стени, а преди началото на строителството са поставени репери и геодезически марки на всички сгради в зоната на влияние, включително на бл. 21. За септември отклонението е от 2 мм за целия строителен период. То се отчита като минимално и попада в рамките на допустимата инструментална грешка."

https://news.bg/regions/novi-puknatini-po-sgrada-do-izkop-za-metroto-v-slatina-tozi-pat-e-zhilishten-blok.html

18
..малко пари в оборудване на локомотивите с онази система ETCS, или както там се казва? ...Коментирайте направо този вариант - 200 извън планината, 80-90 в нея, без тунели.

Ами какво да коментираме, пак препращам към калкулатора за пропускливост на жп линия, който пуснах по-назад в темата. Изобщо погледна ли го? Още по-зле ще бъде, с намаления 80 по средата, там ще имаш едно иглено ухо на което влаковете ще се трупат, и ще ти намаляват капацитета на линията. А ETCS за локомотивите нямат нищо общо, те така или иначе всички трябваше да го имат и даже имаше обществена поръчка за това, която обаче по спомен пропадна, не знам защо вече...

19
Значи излиза че Т1 се обслужва сравнително ритмично на интервал от един час. Няма синхрон между метрото и ранните курсове на 84 на Т2. А какъв е проблемът 84 да се обслужва от Малашевци?

20
И снимки от събитието:

Quote
Катастрофа блокира трамваи край „Руски паметник“
Катастрофа блокира 10 трамвая от спирката на бул. "Акад. Иван Гешов" до "Пирогов" в София, съобщават БГНЕС и bTV.

Инцидентът е предизвикан от автомобил, навлязъл в релсите, по които се движат трамваите.

На място има екипи на пожарната и полицията.
https://news.bg/crime/katastrofa-blokira-tramvai-kray-ruski-pametnik.html



Pages: [1] 2 3 ... 416