Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Dimitar155

Pages: [1] 2 3 ... 40
1
В друга тема някои колеги от форума споменаха че не обичат да има много нови теми, поради което реших да си преизползвам тази. От днес моя лайвмап (цък) използва новите отворени данни на ЦГМ.

За всяко превозно средство са видими следните данни:
- отклонение от разписанието
- запълненост
- реална скорост на движение
- направление
- номера на колата по съответната линия

Всички ПС, които не са на редовна линия не се показват. За да ги видите, от зъбното колело горе вляво се избира втория източник на данни - AVL. Това са си старите данни, съответно всичко гореизброено липсва.

Данни за съставите може да са некоректни след закачане/разкачане на даден състав, тъй като не се подават данни за вторите вагони.

Подозирам че данните за запълнеността не са особено верни, но може да се провери емпирично.

След достигането до последната спирка за деня си, ПС "замръзват" на едно място за няколко минути и изчезват от картата. Реално не са спрели, просто системата не подава нови данни.

За всяка спирка са видими времената на пристигане и отклонението от разписанието. Не са видими "екстрите" (достъпност, наличие на климатик и вело багажник), защото липсва такава информация.

П.С. Това е повече упражнение за мен, отколкото „битка на картите“ :).  Все пак и BPilot готви нещо доста обещаващо. Мисля да спра дотук, достатъчно издадох.

2
Представяне / Re: Сайтът на ЦГМ
« on: 21.09.2025, 23:19:38 »
GTFS е световен стандарт, не е нещо измислено от ЦГМ (и слава Богу!). Стига да следват документацията, което изглежда че правят, няма да има никакви проблеми.

3
Представяне / Re: Сайтът на ЦГМ
« on: 21.09.2025, 15:13:38 »
Обновяват се непрекъснато, май на всяка секунда. На 16-ти септември последно са променили описанието или някоя от връзките.

4
Скоро не съм се разписвал тук :)

Една от големите промени е че всички данни за постоянните спирки се извличат от OpenStreetMap. Ако забележите нещо странно (например сбъркан код, грешно име или грешна позиция), пишете. Може и директно да оставите бележка върху картата. От openstreetmap.org, десен бутон на съответната спирка, "Добавяне на бележка" и описвате какво не е наред. Не е необходимо да имате акаунт там.

По-дребни промени:
  • На картата и в списъка със спирки, при кликане/докосване на номер на линия се показва направлението ѝ
  • Картата зарежда почти мигновено
  • От страницата на всяка спирка се виждат съседни спирки в радиус около 350 м, както и съседните спиркознаци
  • Картата може да показва позицията на потребителя
  • Данните се актуализират два пъти дневно, веднъж около 05:30 и втори път около 08:30, за да хваща закъснелите обновления на ЦГМ
  • Номерата на нощните линии имат черен фон
  • Спирките на наземния транспорт имат нова иконка
  • При задържане на курсора върху маркер за спирка, автоматично се появява кода и името ѝ
  • Дребни стилистични промени на места
  • Оправени са дребни бъгове

5
Няма грешка – влакът минава в 4:19… по немското време 🙃. В София вече е 5:19.

6
P.S.: Маршрутът на заместващия автобус е възхитителен!

Изглежда, че ще подменят три от четирите криви в района. Вероятно ще има ограничение на движението по моста, поради което А10ТМ няма да може да завива към бул. Драган Цанков в посока МС Витоша. Обиколката до СУ най-вероятно е добавена, за да може линията да се обслужва от Higer-и.

Quote from: https://app.eop.bg/today/488381
ОБЕКТ: Коловоз в крива и права в двете посоки по линия №12 след сп.УАСГ - 30м права и 130м крива
ОБЕКТ: Коловоз крива "отиване" по линия №12 преди сп.УАСГ - 72 метра ед. коловоз

7
Малко промени от началото на февруари до края на март:

  • Добавена е тъмна тема на сайта, заедно с панел за настройки (възможност за избор между автоматична, тъмна и светла тема)
  • Ускорено е началното зареждане на сайта
  • Ускорено е първоначалното зареждане на картата
  • При избор на спирка от списъка, картата автоматично се позиционира във видимата част на екрана
  • Разписанията на курсове вече показват и времената до предишните и следващите спирки спрямо текущо избраната
  • Картата се скрива автоматично при липса на интернет връзка и се показва отново при възстановяване на връзката
  • Добавена е възможност за маркиране на спирки като „любими“ както от списъка със спирки, така и от разписанието
  • Направени са стилистични промени на различни места (предимно по шарените кутии с номерата на линиите)

8
"Неизвестните спирки" вече са известни. Бъгването на таблата е от ЦГМ. Два дена дават достъп, два дена не дават достъп. Точно както през 90-те - има ток, няма ток :D.

9
Чехословакия коя република на Съветския съюз беше?  :help:

Само един изпълнител иска да ремонтира съветските трамваи в София

„Столичен електротранспорт“ е предвидил 56 млн. лв. за пълно обновяване на 40-те стари модела Tatra T6A2 и Tatra T6B5



Само една оферта е подадена в обществената поръчка на „Столичен електротранспорт“ за пълно обновяване на 40 стари трамваи от съветските модели Tatra T6A2 и Tatra T6B5. Въпреки удължения срок само Консорциум „София Трам 2030“ е проявил интерес към търга на стойност 56 млн. лв.

Офертата на консорциума, в който влизат компаниите „Трам Фор Енви“ ООД и „Ви Ти О Лоджистикс“ ЕООД, е подадена на 11 декември. Ценовото предложение тепърва предстои да стане ясно, но все още няма обявена дата за отварянето му.

Припомняме, че процедурата бе обявена в края на октомври, като първоначално документи се подаваха до 26 ноември 2024 г. Впоследствие този срок бе удължен два пъти – веднъж до 12 декември и още веднъж до 27 декември. Така финално отварянето на офертите се е случило на 30 декември 2024 г.

Най-вероятно последното удължаване е направено с идея, че поне още един участък може да се включи в търга. Предвид че е подадена само една оферта, не е ясно как „Столичен електротранспорт“ ще процедира с поръчката.
Какво се знае за консорциум „София Трам 2030“?

Ако се съди по името на първата компания в консорицума – „Трам Фор Енви“ ООД – най-вероятно става въпрос за чешката Tram for Envi, която се занимава именно с производство на трамваи, тролейбуси и електробуси. В Търговския регистър обаче компанията не фигурира.

Другата компания – „Ви Ти О Лоджистикс“ ЕООД – е българска, създадена е през 2018 г. Като едноличен собственик на капитала е вписана „Фиделитас Груп“ ЕАД. Управители на „Ви Ти О Лоджистикс“ ЕООД са Георги Георгиев Пешев и Огнян Василев Костов.

Групата от компании предлага пакет от услуги в областта на логистиката, спедицията, контрола и сертификацията на стоки, застрахователни оценки. На сайта им е записано, че оперират денонощно на територията на България и Румъния, включително всички Черноморски и Дунавски пристанища в региона.

Припомняме, че към днешна дата моделите трамваи Tatra T6A2 и Tatra T6B5 обслужват линии като 3, 10, 15, 20 и др. Всичките са произведени от CKD Tatra (Чехословакия) в началото на 90-те години, т.е. възрастта им е между 33 и 35 години. Самият модел е от средата на 80-те години на миналия век.

Поръчката предвижда пълното им обновяване, включително добавянето на нова електроника и нископодова част. Срокът за извършване на ремонта не трябва да е по-дълъг от 60 месеца от датата на сключване на договора.

Междувременно търгът за покупка на 18 нови трамвая, на стойност над 98 млн. лв., окончателно пропадна в края на миналата година.

Economic.bg

11
В транспортната комисия са внесени два доклада за промяна на няколко маршрута на автобусните линии и разкриване на две нови линии.

Първият доклад е за закриване на 288 и разкриване на нова линия с номер 220 с маршрут МС Мизия - ул. Монтевидео - бул. Президент Линкълн - бул. Овча купел - бул. Тодор Каблешков - бул. Филип Кутев - бул. Г. М. Димитров - бул. Асен Йорданов - бул. Шипченски проход - Иван Димитров-Куклата - ул. Слатинска - ул. Боян Магесник - бул. Ботевградско шосе - ул. Александър Екзарх - ул. Тодорини кукли - ул. Станислав Доспевски - ул. Поручик Георги Кюмюрджиев - обръщало Левски Г. Промяната ще влезе в сила след пускането на бул. Тодор Каблешков (било то с временна или постоянна организация на движение). Интервала на линията ще бъде следния:
Час пикПрез деняВечер
Делник
12 мин
15 мин
30 мин
Уикенд
-
15 мин
30 мин

Със същия доклад се предлага автобусни линии 9 и 75 да бъдат прехвърлени към СЕ, като 75 ще има промяна в маршрута така че да може да използва зарядната станция на ул. Ген. Гурко.

Във втория доклад се предлагат следните промени:
- Разкриване на автобусна линия 46 от автостанция Банкя по маршрута на автобусна линия 49 до разклона за манастира Св. Петка и оттам към манастира и обратно към автостанция Банкя, в синхрон с 49.
- Автобус 61 да спира двупосочно на спирка "ж.к. Магнолия"
- Автобус 66 само в посока хотел Морени да минава направо по ул. Ген. Ковачев. Всички спирки от "Воденичарски камък" до "Хотел Морени" придобиват статут "по желание". Пропуска спирка 1176 (преди кръговото на бул. Черни връх и СОП в посока Витоша).
- Обединяване на трамвайни линии 1 и 3 (което съм отразил в трамвайната тема).

12
В транспортната комисия е внесен доклад с предложение за обединяване на маршрутите на трамваи 1 и 3 под номер 3, като отпадне частта до гара София Север и надлез Надежда. Предложена е следната панорамна обиколка: ж.к. Иван Вазов - пл. Македония - Централни хали - Централна гара - бул. Христо Ботев - пл. Възраждане - гара Захарна фабрика. В обратната посока маршрута е същия, но с преминаване през ул. Струга вместо през Централна гара.

13
Karsan са прекосили океана и са стигнали до Санта Мария, Калифорния.


14
В стратегическия резерв има поне 3 (или 4) парни локомотива, които външно изглеждат добре запазени. Дано един ден бъдат реставрирани и върнати на релсите, дори и само за туристически или музейни цели.

Снимката е на потребителя u/ProtectionOne2759, първоначално качена в r/Bulgaria (връзка).

15
...
Мен ме притеснява друго. Изглежда, че пак се купуват някакви превозни средства без план къде и как да се използват, нито дали има подходящата инфраструктура, нито дали това е най-разумната инвестиция в момента (каквато със сигурност не е).

...
35 дуални тролейбуса (12 метра) за автобусни линии 3, 8, 74 (5/10 коли) и 604 (10 коли)
40 дуални тролейбуса (18 метра) за автобусни линии 74 (5/10 коли), 78 (5 коли), 204 (14 коли) и 310 (7 коли)
...

Автобус 8 ми е съмнителен, тъй като няма никакво покритие от контактна мрежа.

16
Разходка из депо Красна поляна и неговите халета. Видеото не е мое.


17
Оправих проблема със смесването на малките номера на спирките и метростанциите. Направих и връзката с таблата на метростанциите, но там за една станция има един код (вместо по един код за всяка посока), съответно дава много направления (включително частичните). Ще видя дали мога да го променя, така че да се показва и направлението.

18
ЦГМ го дават така. Ще видя дали има начин да ги разделя.

П.С. Вече е оправено.

19
Няколко дребни промени от днес:
  • "Любими спирки" вече се намират при картата, съответно в навигацията вече има само два бутона
  • При картата има възможност за търсене на спирки по код и по име. За всяка спирка може да се отвори виртуалното табло, разписанието или да се "покаже" на картата
  • Картата има филтри на спирките (по вид на спиращите ПС)
  • На места шрифта е удебелен/уголемен/и двете за по-добра четимост

20
като кликна на картата например на спирка 1808 и после на Виртуално табло ми връща :error Invalid stop code. На предишната спирка 1914 на Граф Игнатиев например зарежда само времената за А304
Такава е системата на ЦГМ. Мине ли последното превозно средство за дадена линия, линията изчезва от таблото. А след като мине и последното превозно средство за спирката (и ако на нея не спира нощна линия), връща грешка. Последното го закърпих от моя страна.
Quote
Временни спирки които ги няма на картата като например Ул. Подп. Калитин - временна 6008 в падащото меню при разписания излиза като "Неизвестна спирка".
Засега е оправено и се показват с имената си, както и на картата.
Quote
Иначе изглежда както винаги супер, нищо общо с безобразния сайт на ЦГМ. Много интересно колко пари са платили от общината за новия сайт, това си е скандал което пуснаха.
Благодаря! Иначе наистина е каша и като дизайн, и като данни които предоставят. Например в момента явно се опитват да оправят имената на спирките, така че да не са изцяло с главни букви. Конкретно за Е288 са решили че "ул." трябва да е с главна буква, на места има шпация след точката, на места няма... Надолу е същото "Ж.к.Дианабад", "Бул.д-р. Г.М.Димитров", "Бл.22 ж.к.Дианабад". Остава и въпроса защо още ги има тези "Е"-та, след като имаше решение на СОС да отпаднат?


Pages: [1] 2 3 ... 40