Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - tauri

Pages: [1] 2 3 ... 104
1
Сдружение ГТИ / Re: Чавдар 11М3
« on: 10.06.2024, 20:12:26 »
Започнахме разкрасителните процедури на М3, четри дена слагахме брони и капаци.

2
Този конкретно беше синьо бял. И моста от тази снимка не е ясно че е Раба.

3
Сдружение ГТИ / Re: Чавдар 130
« on: 30.05.2024, 22:15:45 »
Беше доста натоварен и при всеки един от атракционните маршрути. Доста го настъпвах защото се опитвах да наваксам с графика. Ще се престрашим да му сменим маслото, но още проучваме въпроса. Като е празен и с по-малко пътници не прави този проблем. 

4
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 30.05.2024, 22:05:38 »
По-интересното е че това е Цариградско преди ремонта.

5
Държа да отбележа, че Кауфланд нищо не спази от обещанията си. Вътрешният часовник възстановен в Трамкар през 1997 не работи и май няма да работи. Хвалят се с чаовника в кулата че работи, което за техните мащаби е нищо. Можеха да изберат ретро лампи висящи от покрива, а не обинкновенни пастмасови като от Икея. Плочките са си стандарните от интериора на всеки Кауфланд. Шокиращо за мен е като влезеш от страничните входове да те посрещне преграда което затваря вътрешното пространство и тотално е в разрез със замисъла за свободен достъп до щандовете от улицата. Щандовете са нагъчкани и няма никакви по-специални храни. В подземният етаж има Пица лаб, кафене, офиси на А1 и Теленор и магазин за вино, сред останки от кулите на портите на Сердика. Единственото нещо което ми хареса е паната с история и изложените архелогически предмети намерени в центъра на София. Като цяло корпоративна пошлост, която ще посещавам в краен случай.

6
Има още два ВанХола

7
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 29.04.2024, 21:38:02 »
Имаше и такива не е нещо невиждано. Интересно е мърлявото пребоядисване, но явно са го пръскали на плаца в Република.

8
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 24.04.2024, 00:13:35 »
2165 e боядисан.

9
Автокаското не важи при пиян шофьор.

10
Никога не са ми харесвали още като дойдоха се чудех като малък защо имат по гадна возия от 14-20 и 13-20. Тогава имаше статии че били на четворна цена. Пътуваха винаги по два по 310.  Интересно защо Чавдар не са предложили 130 при положение, че тогава са имали дори на склад демострационен. Иначе страшно здрави машини по 310 и 111 винаги бяха претоварени, а и после не живяха спокойни старини.

11
Въобще не е сигурно че ще прескочат трапа. Явно добре сме обогатили ЕС с традицията в взимането на рушвети за сметка на националното производство. Тия китайски кочини трябва вече да са със сериозни мита.

12
Тези специално са били втора ръка, ремонтирани. Този който си видял на автосалона беше за ЦСКА после се возеха юношите и разни отбори на ЦСКА, последно гниеше на паркинга до комплекса Червено знаме.

13
Първо оплакванията на жителите на София от шума на трамваите. Гайдаров предлага бързо решение и освен всичко изброено от теб е имало и много останали елетродвиатели от тролейбусите Шкода, да се използват. Втората причина е желанието да се премине към 1435 мм. С тази концепция на задвижване се решава задачата по прост механичен начин без нуждата от хидравлични фиксиращи механизми Изобретено е съоръжение за смяна на междурелсието, което беше захвърлено в Искър.
Боксуването на строителството на метрото също е била причина да се мине към реализацията на стандартно междурелсие.

14
Този М4 или някой подобен на Орбита имаше климатик и седеше до края на 90 пред хотел Орбита преди да го продадат.

15
Слава Богу 11М4 няма нищо общо с Икарус и отдолу и отгоре. Стой си с детските спомени за тези автобуси в Канада и не пиши глупости. М3 и Г5 са това което сме могли да произведем през 70-те за малко пари нито сме могли да произведем двигатели нито шасита. Знаете снимките на висящи хора от вратите на трамваите и автобусите от 60-те и 70-те. Това е било единственото работещо решение. Отделно пътищата ни също не са били изцяло асфалтирани и с добро качество. Примерно пътя за Самоков през Ярема е асфалтиран в средата на 70-те. До тогава е бил трошен камък. Шаситата РТО са били най-евтини и единствени в СИВ. След спирането на производстото на Шкода РТО производствто на шасита и двигатели продължава до средата на 80-те като явно залежали количества са идвали в Мадара и Кента до края на 80-те. И чехите, които все пак следват някаква производствена програма заменят РТО с Шелката Кароса SD11 която е сравнително съвременна конструкция пак изостанала с 10 години. Възглавниците и окачването са взаимствани от туристически модели на Хеншел от 60-те, които не са се наложили. Двигателят и мостовете са и сравнително добри, но пак с своите проблеми и ниско качество каквито са всичките комунистически разработки с базови знания и възможности от 30-те години.

16
И никой не искаше да се вози на смрадлив прегряващ туристически Икарус. Обикновеено през 90-те не стигаха до местоназначението си.

17
Сдружение ГТИ / Re: Чавдар В1420
« on: 31.01.2024, 23:42:17 »
Да ви отклоня от тъпите ви размисли са Чавдар, Икарус и О305 и да ви върна на 14-20.
Завършихме ремонта на цялото окачване на задният мост. Всичко е подновено, нови болтове на кормилните накрайници въздушни възглавници спирачни камери. На снимките се виждат частите на кормилните накрайните на 14-20. Те са разглобяеми, за съжаление има разлика в конусите и не са същите като на Икарус. Същата работа я свършихме и на предните кормилни накрайници. Имаме да остраняваме още няколко проблема по спирачки и въздух, ще му върнем печките и отиваме след месец два към боя.

18
Къде ги видя тия нормални мивки при частниците? МТК мият с пароструйка навън. Ивкони рядко мият автобусите си, Биомет също са с пароструйка. Едно е да измиеш 20 автобуса на вечер друго е 150.

19
BGG затвориха преди година и стъклата станаха проблем.

20
Относно 14-20 всичките са били с такъв салон не е нещо невиждано, аз такъв с противоударни гъби и двуцветна тапицерия не съм виждал. Тези с нискобюджетната боя не е ясно да ли не са от онези отказани червено бели софийски. Било е голям зор докато ги пласират в началото на 90-те.

Pages: [1] 2 3 ... 104