Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 765
1
Здравейте, имам въпрос.
Номерата от тип abcb (пример 1929) и abaa (пример 0900) задължително ли се плащат допълнително, или може да ти се падне случайно такъв номер? Ако се плащат, на каква тарифа са?
Моят номер 2229 беше безплатен преди 1½ година. По старите правила през 2008 номер 9993 беше платен 70 лв. Сега платени са само 1122, 1212, 1221

2
Баш за подвижен състав ще се просят европари. И не за да има за цветенца,  а за безумно изостаналата трамвайна инфраструктура, тролейна и електробусна ККМ.

3
Удължаване на 288 до МанЛи след пускането на Каблешков се подразбира. Ако ще ходи до Овча купел,  по-добре 73 да се върне през Красно село.

От Левски до Гео Милев е обект на друга линия примерно на 75. Трансградски маршрут само ще влачи закъснения.

4
Разни / Re: Спомени...
« on: Yesterday at 19:10:54 »
Quote from: New_Passenger

Вафли "Искър" не ги помня. Конкуренцията на "Мура" и "Морени" беше много голяма.
Това са обикновени вали, морените са в друг сегмент, а мури нямаше през 1971.

5
Ако вземат спални вагони през следващото лято от София до Бургас, ще избият рибата! За съжаление, силният сезон у нас е по-малко от 3 месеца - от Джулая до Съединението.

6
А за какво се купуват дизелови двигатели и батерии, след като в такива случаи не се използват?
Не е вярно, че няма да се ползват. Почти всички тролейбусни линии ще трябва да се движат на дизел или батерия в определени участъци.
ТБ4 и 8 можеха да бъдат по-къси. Или пък 8 да поеме частта на 3 по Цариградско.

Както и да е! Все пак ще излязат хубави снимки с линии на необичайни места.

7
Качени са промените в маршрутите този уикенд заради маратона. Общо взето всичко си е постарому както при всяко затваряне около Паметника Левски, нещо ново - ТБ4 вместо да върти около Орлов мост / СУ, ще ходи до ПК Спартак, което да кажем, че е смислено, но за всички линии - кои съкратени, кои удължени, кои разделени на две линии, е написано, че ще работят по действащи разписания, което при някои линии ще доведе до влачене, при други ще доведе до пълен хаос.
В името на Негово Величество Пробега бая въздух ще разхождат. А за какво се купуват дизелови двигатели и батерии, след като в такива случаи не се използват? Вместо от ТБ3+8 да получат една линия, ще разхождат и двете до Окръжна болница.

8
През 1997 имаше нагласа и никой не се разсърди на стачката освен оцелелите чугунени червени глави в София. Тогава не беше само стачката. Горивата свършиха и в София, както и в цяла България, се движеше само ел.транспорт.
Сега прозират тясно политически интереси и ситуацията е друга.

9
Че много бързо я финишираха Београдската обилазница. В края на 2023 не изглеждаше като пред приключване.

10
докато инж. Ганчев е директор на СЕ, трудно ще се внедрят по-модерни стрелки, шини и други елементи по ККМ. Ползват се морално остарели, които обаче са с неговия патент. Така че не е толкова въпрос на пари, а на желание. Ако Столична Община зададе да се сменят с по-модерни и бързи стрелки и шини, трябва да се изпълни.
Ако разпоредителят на средствата за СЕ не може да нарежда на изпълнителния му директор, по-добре да закриват електротранспорта. Или по-простото - да освободят директора.

11
Да, има нужда от модернизация на ККМ, но тя няма да е толкова трудна и скъпа.
Като гледам, че даже на новите участъци не се слагат съвременни бързи стрелки, съм скептик, че истинската модернизация е лесна и евтина. А без нови стрелки по-добре да се отива към постепенна подмяна на тролеи с ултракондензаторни електробуси.

12
Или да обърнат движението им, в обратна посока, където има навсякъде ККМ.
Няма ляв завой от Левски към Гурко посока Стадиона и би било пълна глупост заради някакъв тролей да се възстанови. Също няма спирка на СУ. Ако го удължат да върти около Английската гимназия, влиза в доста задръствания и ще трябва доста допълнителни коли. В сегашната посока 84/184 може да прави невралгичния ляв завой на Орлов мост на батерия, да се хване за жиците по Евлоги и докато почива на Гурко, да се зарежда (както и ултракондензите). Ляв завой на Орлов мост при сегашните допотопни стрелки изглежда неразумно решение. Въпрос също е имат ли опция за по-бързо зареждане, ако не са в движение.

13
Или да обърнат движението им, в обратна посока, където има навсякъде ККМ.
Няма ляв завой от Левски към Гурко посока Стадиона и би било пълна глупост заради някакъв тролей да се възстанови. Също няма спирка на СУ. Ако го удължат да върти около Английската гимназия, влиза в доста задръствания и ще трябва доста допълнителни коли. В сегашната посока 84/184 може да прави невралгичния ляв завой на Орлов мост на батерия, да се хване за жиците по Евлоги и докато почива на Гурко, да се зарежда (както и ултракондензите). Ляв завой на Орлов мост при сегашните допотопни стрелки изглежда неразумно решение. Въпрос също е имат ли опция за по-бързо зареждане, ако не са в движение.

14
Възстановяването на ултракондензаторите по 84/184 минава само през 1 зарядна станция на летището (може би заради временния статут на маршрута това не е направено досега). От друга страна новите тролеи не са подходящи,  тъй като трасето без жици отгоре - през терминалите, Дружба, Окръжна болница чак до Винарово колело е твърде дълго спрямо трасето под жици. Отделно - второ закачане/откачане на Орлов мост-Гурко. Евентуална промяна на маршрута по Цветан Лазаров води до загуба на съществени връзки. Даваният упорито за пример 74 също не е подходящ поради двата разпокъсани участъка под жици. Най-подходящи изглеждат 309 и 310. ТБ5 не е подходящ за новите къси тролеи. Но примерно една нова ТБ15: Гурко-Цариградско-Йерусалим-Младост 2 - Младост 3 - Експериментален стои добре. В синхрон с ТБ5. Ако ще удължават ТБ8, по-добре от Лъвов мост до гарата.
Пък и късите Шкоди чукат 15 години, т.е. вече не са "нови". Добре е тролеите да се обновяват на стъпки, а не изведнъж да започнат да отпадат.

Освен това при движение с едновременно зареждане трябва да се отчете увеличената силно консумация.  Може би ще трябва да се преработват ТИС, съответно да се искат по-големи мощности от електроснабдяване.

15
74, 309, 84, 184 и сега са електрифицирани. Може ТБ5 да се удължи към Младост 2, 3 и 4. Поначало закачане/откачане на пръти е по-скоро екзотика,  отколкото практика в тролейбусния транспорт.

16
Тролейбусите ще са къси. По кои автобусни линии ще ги пуснат?

17
Чучумишев.
В Русе има такава фамилия. В основното училище имах съученичка Чучумишева.

В цялостно съчетание: Фоти  Альошев Пайтонджиев.
Звучи ми като ромска комбинация.

18
И магистралата от Ниш до границата я построиха много по-бързо и по-качествено от нашите.
Не ми се рови из форумите, но по-бързо не е. Просто започнаха много по-рано, отколкото нашите. И имаха сериозни проблеми - фалит на изпълнител и превъзлагане, проблеми с големия тунел. Всъщност и те, и ние имахме изначало два проблема - транзитен обход на столицата и отсечката София-Ниш. Ние направихме бързо и некачествено обхода на София (ССТ), а отсечката оставихме за по-късно. Те направиха отсечката, но изостават с обхода. Пилците следва да се броят, когато от Хоргош до Капитан Андреево стане непрекъсната магистрална отсечка.

19
Разни / Re: Спомени...
« on: 07.10.2024, 14:06:46 »
Любопитно, че на рисунката булевардът е изобразен по-скоро като пешеходна зона с алеи и зелени площи между тях. Така ако беше до ул. Отец Паисий, би ми харесвал много повече, отколкото в сегашния си булевардов вид. Кръстовището при ул. Отец Паисий да беше Т-образно. Размечтах се и затова се спирам (но ако бях кмет, това би било едно от първите неща, които бих направил). :)
На картинките може да има дръвчета, цветя, фонтанчета и планини според фантазията на художника. В реалността доскоро Варна нямаше никакъв обход и трафикът от София към Бургас и Златни пясъци минаваше единствено по този булевард.

20
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 06.10.2024, 00:59:41 »
...елементарна култура и чувство за обективност да му се даде поне 1 година толеранс...

Първата година изтича на 6. ноември.
Нали уж беше 100 дни толерансът?

Тъжното е, че основните играчи се отнесоха небрежно към кметските кандидатури. ПП си издигнаха спонсор, а ГЕРБ - медиен лакей.  И двамата - далеч от неща, свързани с управлението на голям град. Изобщо от случая с дядо Еконтий не беше извадена никаква поука. И двата отбора пропуснаха шанса за поправка, а именно - да номинират двамцата за евродепутати.
Хайде,  играта на ГЕРБ е да пречат, но ми е интересно упорството на ППДБ да крепят определено некомпетентен кмет.

Pages: [1] 2 3 ... 765