Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: 1 ... 735 736 [737] 738 739 ... 755
14721
Архивирани теми / Поздрави
« on: 19.10.2006, 11:19:37 »
ЧРД, Боро, успешно дипломиране и продължаване на образованието, където си пожелаеш!

14722
И ватманът си има разкошна кабинка - направо да ти е кеф да го караш!

14723
Метродиаметър 1 / Re: Архив МД-1
« on: 19.10.2006, 02:31:35 »
Quote from: burtan
Намира се в Лозенец и продължава около 4 километра. Софиянци не са усетили кога е построен - издълбан е по подземен способ.
Мисля, че изходът му е до пл.Велчова завера - на бул.Баучер - пред Химическия факултет (откъм "стената на плача") преди Математическия. През 80-те години там пишеше нещо като "тунел метро" или "метростанция №...".


Quote from: burtan
Най-дългата такава галерия започва в Студентски град и продължава над 2 километра в посока към околовръстното шосе. Строена е, за да обслужва Олимпийското село за олимпиадата в София през 1992 г. Но кандидатурата на столицата ни така и не е одобрена. Миналата зима каналът бе идеално жилище за клошарите. От пролетта обаче до най-удобната шахта се строи жилищен блок и тя попада в заграденото от строителите пространство. Затова в момента там не влиза никой. От кандидатолимпийското минало на София в този район е останала и огромна траншея. Това обрасло с дървета дере е лъчът за метрото, който е трябвало да стигне подножието на Витоша, ако спечелим олимпиадата.
Ех, защо не я спечелихме пустата олимпиада! Това всъщност е продължението на улицата покрай УНСС, обръщалото на А94/280 и арката на входа на НСА.
Недовършените галерии са по-малката беда. Преди 15 години общината даде разрешение за строеж на блокове в Малинова долина (пълна лъжа е, че едва ли не блоковете са изникнали нелегално). Построиха се няколко блока в особен преходен стил - между соцпанелка и постсоц-еклектика. След това общината абдикира напълно от задължението си да изгради инфраструктура (подстанция, улици, канализация). От разхвърляните в пущинаците блокове се насели само един - зад блок 59 в югозападния ъгъл на Студентски град, а отскоро - и още половин - няколко входа от блок зад бл.60. Големият П-образен блок насред прерията трябваше да стане кооперация на научните работници. Фирмата-строител фалира, друг изпълнител го довърши, в момента там живеят неколцина ентусиасти, които при дъжд могат да се доберат дотам единствено с проходим автомобил откъм Симеоновско шосе (след хотел Амбасадор вляво), захранват се с ток по открит кабел, а канализацията е заустена в септична яма.
Малинова долина е обеца на ухото за всяка строителна фирма и пример, защо фирмите предпочитат междублоковите пространства и кварталните градинки - просто общината не си изпълнява задълженията по закон да изгражда инфраструктура в нови територии. Вместо да се усвои един хубав район в полите на Витоша, се сгъсти до неузнаваемост Младост, пък и не само там. Студентски град вместо академичен град от типа на американските кампуси стана хаотична смесица от общежития, бизнес сгради и жилищни сгради. Загуби се най-ценното качество на района - някогашните обширни междублокови пространства (тези пространства не са случайно оставени - в едно общежитие живеят три пъти повече хора отколкото в блок с идентични размери, има много семейства с малки деца).

Както и да е, стига толкова отклонение от темата. Интересно, какъв е бил поректът за метролъчите преди 20 години? Ясно, че метродиаметър 1 беше предвиден да върви под Цариградско шосе, а тунелът под ТВ кула беше нарочен за нормалнорелсов трамвай. Може би метродиаметър 2 от НДК и хотел Хемус е трябвало да кривне към Семинарията и нататък - към Дианабад и Студентски град (и евентуално до олимпийското село в Малинова долина).

14724
Метродиаметър 1 / Re: Архив МД-1
« on: 18.10.2006, 11:06:38 »
Quote from: ozzy
Аз предлагам да направят рейсовете със специален режим на движение като линейките и пожарните
А ти мислиш ли, че това ще им помогне по Ал.Малинов? Надали! Ако ще сам Господ бог да слезе там, пак няма откъде да мине! Предимство могат да отстъпят движещи се коли, а там са спрели!
Между другото, точно сега е моментът да се направи пробив от улицата с посолствата в Младост-1 към Младост-2.

14725
Quote from: Ivo
Много готини жени се качват в теснолинейката,особено на Банско,Разлог,Якоруда и Велинград,страшни са аз като пътувам с теснолинейката ги гледам като изпаднал софиянец,много е готино особено като насядат около мен,най-вече на Якоруда.
Ти да не си човекът-рентген? Как познаваш, дали забулена помакиня е готина или не? В тоя край живеят най-заблудените хорица! Жалко, пък иначе природата е толкова красива там!

14726
Quote from: ozzy
...както и целия Андрей Сахаров - в резултат на това при нас уличката Георги Желязков е задръстена от коли
С това окончателно се преряза последната алтернатива за влизане в Младост без ужасни опашки. В момента от центъра към Югоизточна София (петте Младости, Дървеница, Мусагеница, Студентски град) може да се проникне през две места - стесненото наполовина кръстовище Г.М.Димитров/Кл.Охридски и бул. Ал.Малинов.
Ще разгледам офертите за хеликоптери  

14727
Трамваи / Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« on: 17.10.2006, 01:14:09 »
Quote from: CKD
Христозко ги ползва за погасяване на задълженията си по еврофутбол.
Чудесно! Значи ще отидат в Черепа и има шанс да се купи някой свестен футболист, та стига е ставал за смях ЦСКА  :P

14728
Quote from: tiristor
Нищо не разбрах от тая каша, дано ги пуснат по-скоро че брада ми порасна да ги чакам <_<
Ами смешното е, че сделката не е между две общини, а между двама частника - хърватинът си гуши комисионата в Австрия, а нашия - тук. (не)пито-платено!

14729
Quote from: AmB3R
Е не тия хора от искър не ги разбирам имат 30 трамвая от 80-те години забити в една част които като се модернизират ще станат супер, а тие си таралянкат немските бараки от следвоенните години. Нямат пари ли какво ??
БГ-трамваите от 80-те години са безнадеждни купчини желязо, докато немските бараки са супер за годините си. Готов съм да се обзаложа, че ще надживеят всички БГ-трамваи 3**, 4**, а защо не и 7**-8**.
Просто немската и соцтехниката са несъпоставими величини. Доскоро имахме служебна кола Ауди-80, 86-ти набор, над 200 хиляди км по километраж, реално вероятно на 250 хиляди, от които 150 хиляди - в България. Тази кола си вървеше и още върви като часовник, вози меко, няма ръжда. За основен ремонт въобще не става дума. Докато нашият Москвич на 70 хиляди км беше подвижен отпадък.

14730
Трамваи / Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« on: 16.10.2006, 11:57:56 »
Quote from: blagun
Виж ти, значи обновяването на 1 трамвай - 755555 евро
Недоумението, изразено от много форумци още преди 8 месеца, от високата цена днес - 16.10. е топ-новина за в-к Труд - "1600000 лв за ремонт на трамвай - поредна далавера в столицата". Цитира се изказване на Йордан Василев (шеф на "Столичен електротранспорт"), че чисто нов трамвай струва 1 млн евро, но рециклиран може да се вземе за 200-300 хиляди евро, т.е. за 400-600 хиляди лева.
Нещо повече - оказало се, че чехите не можели да направят ремонта и преговарят с "царя на ремонтите" - "Трамкар". Отсега е ясно, че срокът - април 2007 няма да бъде спазен.
Единственото положително нещо било, че договорът можел да се развали...

14731
Във в-к Труд от 14.10. има статия, която описва схемата за закупуване на инсбрукските тролеи. Членове на "Столичен електротранспорт" са ходили 2 пъти на посещение в Инсбрук, но не са сключили договор с тамошното общинско депо. При втората визита с тях е бин Ангел Динкин, шеф на Адимекс-2000, доставчик на резервни части на "Столичен електротранспорт".
Изведнъж тролеите се оказват закупени от Адимекс-2000, който ги купил не от община Инсбрук, а от някакъв хърватски гражданин за 177000 евро по документи. Според калкулациите на "Столичен електротранспорт" общата цена на тролеите била 320000 евро, а някакви експерти твърдели, че може да достигне 700000 евро.
За да се спази процедурата, общината обявява със закъснение обществена поръчка за доставка на фактически доставените тролеи. Също по добре изпитна схема единият доставчик се оказва с непълни документи, а вторият доставчик е, естествено, Адимекс-2000.
Юридически в момента тролеите се водят на частната фирма като дадени за ремонт в депо Левски.

14732
Quote from: borosport
Днес оправяха осветлението на алея Яворов.
Ами от светофара на Ситняково до къпалня Мария Луиза продължава да е тъмно...

14733
Quote from: conecto
Mи то там май няма тротоар откъм трамвая.
Тротоар няма, но непрекъснато пресичат пешеходци. Осветлението на пешеходните пътеки е слабо и обхваща ивица от 2-3 метра, а те пресичат по цялото протежение между старите и новите места на спирките пред ТУ. Оградите са пробити на няколко места, нищо не ги спира.
На най-тъмното място - сп.Дървеница най-безумните бабички си пресичат където си искат, нищо че има пешеходен светофар. Малко понамаля ентусиазма, след като заградиха за строеж отсреща, но мястото е много опасно.

14734
Quote from: c.r.u-to
Следващия уикенд ще се ремонтира кръстовището на бул. "Цар Борис Трети" и ул. "Горнобански път".
Едва ли ще има полза от ремонт само за един уикенд. Трябва сериозно да се прередят хлътналите павета, да се подменят бетонните панели на трамвайните релси, да се нивелира така, че водата от дъждовете и снеготопенето да се оттича.
Една от основните причини за тапите е ниската му пропусквателна способност най-вече по Горнобанския път (бул.Н.Петков, Околовръстния път). 30 секунди зелено стигат за 1 ТИР да пресече кръстовището.

14735
Quote from: maniak
според мен трябва там (около Плиска) да се направи първият буферен паркинг
То на Плиска никой няма да се "буферира". По-скоро около метростанцията в района на Атомния център. Или на Камбаните, след като Околовръстното стане магистрала.

14736
Quote from: Ivo
А пък и няма ли така пътуването Младост 4-Гоце Делчев да се получи прекалено дълго-може би към час и 10-20 мин,сега по разписание с А76 е 50-55 мин.
Забрави го това пътуване! Този тролей по-скоро ще има довозваща до метрото функция. Може да пуснат къса редовна линия Окръжна болница - Младост-2 или ХИТ или Младост-4. То се знае, западната тангента на Младост-2 подлежи на основна реконструкция, за да стане тролейна. Най-малкото трябва нови стълбове да се спретнат, дупките не коментирам - те нямат място на никоя софийска улица. Навявания няма да се получават, защото тази улица вече стана вътрешна - строителството почти стигна до манастира, а всички парцели са разпродадени - т.е. всеки момент може да започне строителство.

14737
Като отвори приказка за улично осветление, аз имам неуспешен опит в това отношение. Жалвах се от липсата на осветление по бул.Кл.Охридски от страната на трамвайната линия (тя тогава още си работеше). Вечер, особено при дъжд, като шофираш кола, е невъзможно да видиш щъкащите пешеходци, особено в ниското до Лесоинститута.
От съответната общинска дирекция (Осветление или нещо такова) обаче ловко ме прехвърлиха към СКГТ, защото те били съсипали осветлението, вероятно при някой ремонт на трамвайното трасе. Така и не светна това осветление, има и жертви пешеходци вече, но не би! Напротив - преди беше тъмно от Раковата до бул.Осми декември, сега тъмницата започва още от Интерпред.

Желая ви успех на вашата жалба!

14738
Quote from: ozzy
Даже аз бих предложил да го разширят с по още една-две ленти, което сигурно ще ви се стори безумие, но....все пак трябва да се мисли в перспектива  
Цялостно разширение с по една лента във всяка посока едва ли е възможно, предвид построените съоръжения (примерно тунела от Цариградско в посока ТВ кула), мостовете на Винарово колело, Незабравка и Ропотамо, пък и сградите срещу Плиска.
Но може да се помисли за малко козметични промени, които ще подобрят нещата:
- южното платно между Яворов и Незабравка може да се разшири с още една лента. Привечер там се събира потокът от Орлов мост и излизащите от Ситняково и ТВ кула.
- северното платно - след вливането на ускорителната лента от Винарово колело може началото на локалното платно да бъде преместено по-надолу - до сегашния втори изход (пред Капри), автобусната спирка Студентски общежития да е там, където сега минава локалното платно, а може да се предприеме и по-кардинално решение - до Незабравка да няма локално платно (то и бездруго преминаващите в локалното коли създават конфликтни ситуации на двете спирки, особено на свръхоживената Плиска).

Виж, за тапата на Орлов мост трябва по-сериозно решение - бул. Евлоги Георгиев да се прекара под моста.

Ех, мечти, мечти. Те нека пооправят мостовете, пък ще видим по-подир!

14739
Идеи / Re: ТБ1
« on: 11.10.2006, 12:12:05 »
Quote from: CKD
Други закрити гари от околовръстната линия са Стан, Крепостен батальон, Перловец и др.
ЧКД, спомняш ли си, как се казваше гарата до Обувния завод - под Лагера? Там, където се вливаше линията от Д.Несторов (Ив.Гешов) в коловозите, идващи от гара Сердика? След тази гара един коловоз завиваше към ст.Септември и сегашния бул.Вардар, а други отиваха към ОЦ Земляне и Електрокарния завод

14740
Quote from: ozzy
Надявам се, че жена ти не чете този форум, че тогава.... :lol:  :lol:
Ха-ха-ха, с жена ми се запознахме в А280. Или по-точно - за пръв път я зърнах там    

Pages: 1 ... 735 736 [737] 738 739 ... 755