Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 343
1
Ами, да газят кал няколко месеца повече! Аман вече от тролски изпълнения!

Защо мислиш че ще са месеци? Загражда се с една ограда целия булевард и може да остане така години, даже десетилетия. Все пак българският съд работи бавно, докато минат всички обжалвания дърветата ще са пораснали отново.

2
Както и казвах преди, сега черно на бяло като съдебно решение. Общината е осъдена да спре всякакви строителни дейности на Опълченска:

Съд постанови спиране на ремонта на "Опълченска"
Според административния съд на София жалба на живеещи на улицата води до преустановяване на строителните дейности

"Във връзка със жалба на живеещи на ул. "Опълченска" срещу течащия в момента ремонт Административният съд - София град е излязъл с определение, че тази жалба спира строителните работи до окончателното произнасяне по спора. Това става ясно от определението, публикувано на сайта на АССГ (копие от опредението - най-долу). С него съдия Татяна Жилова оставя без разглеждане искането на етажната собственост от ул. "Опълченска" 38 за спиране на изпълнението на разрешението за строеж на "Опълченска" от 2022 г. Мотивът е, че "искането за спиране е без предмет, съответно без правен интерес, тъй като жалбата има суспензивно действие, което означава, че с нейното подаване изпълнението на акта е спрян".

По-рано днес Богдан Милчев от Института за пътна безопасност също предупреди, че от 8 ноември насам, когато жалбата е внесена, "Опълченска" се ремонтира незаконосъобразно. Експерти на неправителствената организация, съвместно със Столична община и представители на Инициативния комитет "Опълченци за София" направиха оглед на място. По думите му това е и становището на Административния съд.

"Искам да ви съобщя, че снощи Инициативният комитет "Опълченци за София" получи определение от съда, с което ни се казва, че с подаването на жалбата, която е със суспензивно действие, тоест в момента, в който е подадена тя, строежът трябва да бъде преустановен. Тоест, от 8 ноември тук се строи незаконно. ДНСК трябва да спре този строеж. Днес ще сезираме ДНСК и ще искаме да се произнесат и да съобщят всичко това в строителния контрол. Това е становище на всички юристи на Института за пътна безопасност. Направена е проверка, така че това е новината, която искам да ви съобщя - че в момента тук се стори абсолютно незаконно", обясни председателят на Института за пътна безопасност.

В отговор обаче представителят на надзорния консорциум Иво Иванов, който контролира ремонта на "Опълченска", настоя, че реконструкцията на улицата е напълно законна. "Обектът се изгражда, спазвайки технологичната последователност на одобрената проектна документация. Изгражда се абсолютно законно. Извършени са три проверки от РДНСК, от ДНСК. Не са установени нарушения, не са установени отклонения от проектната документация, дори в рамките на вчерашния ден има произнасяне на административен съд, който оставя жалбите без разглеждане, поради липса на предмет и интерес от заинтересована страна", коментира той."

https://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/sudebno-opredelenie-spira-remonta-na-opulchenska

3
Дано, защото заради некадърността на ръководството на СЕ, страдат всички граждани на София, най-вече служителите на дружеството.

Защо некадърност, те просто са копирали старите поръчки от предните траншове Песа, лесна и безболезнена работа. Знаят си Песите, научили са се да работят с тях, искат си Песа. Това че някакви костюмирани от ул. Московска, които днес са там, а утре ги няма са обещали че ще возят в  Шкоди избирателите си не променя за СЕ нещата.  :devil:

4
Значи до тук кръгла нула, от две процедури стартирани за нов подвижен състав и двете прекратени.  :help:

Не трябва да се пускат лилави колажи на определен модел в пресата преди да е подписан договор, урочасаха нещата  8)

5
98-милионният търг за новите трамваи в София пропадна

ВАС потвърди, че процедурата е незаконосъобразна и има съмнения, че е писана за конкретен производител
98-милионният търг за новите трамваи в София пропадна


"Търгът за доставка на 18 нови трамвая, който бе стартиран от „Столичен електротранспорт“ през юли, окончателно се провали. Върховният административен съд (ВАС) оставя в сила и приема доводите на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), че процедурата е незаконосъобразна, тъй като в нея има ограничаващи условия.

Решението на магистратите е от 2 декември и е окончателно.

Припомняме, че процедурата на стойност 98.1 млн. лв. без ДДС бе обжалвана от „Шкода Транспортейшън А.С.“. Това доведе до временното ѝ спиране през август. По същество чешката компания се оплака от това, че в документацията е заложено условие, свързано с амортисьорите и по-точно – че участниците трябва да представят информация за техния вид, тип, но и производител. Според „Шкода“ представяйки името на производителя, компанията няма гъвкавост да го смени при затруднения в доставката на частите.

    Изразява мнение, че подобно условие е необосновано завишено и е равносилно на забраната по чл. 49, ал. 2 ЗОП, тъй като веднъж декларирал настоящия си доставчик на амортисьори, участникът - потенциален изпълнител, необосновано става обвързан с този производител, модел и марка и съответно задължен да достави точно тях“, се казваше в документацията към производството в КЗК.

Също така компанията не бе доволна и от изискванията за дължина на трамваите и за техния капацитет, изразявайки опасения, че процедурата е специално написана за друг производител, който през последните години е доставял трамваи за София, а именно – Pesa. Преди дни такава позиция зае и общинският съветник от ПП-ДБ-СС Симеон Ставрев.

Антимонополният орган излезе с решение, че решението за откриване на процедурата е незаконосъобразна. Освен това възложи на „Столичен електротранспорт“ да заплати на „Шкода“ 8 хил. лв. за направените разноски по производството.

Решението е обжалвано пред ВАС. Върховните магистрати обаче приемат доводите на КЗК и остават в сила решението. Така сега „Столичен електротранспорт“ ще трябва да обяви нова поръчка, ако все още иска да подсигури нови трамваи за столицата.

Междувременно в КЗК е входирана жалба срещу поръчката за доставка на 45 тролейбуса. Тя е от компанията „Грийн Мобилити“ ЕООД, но естеството й още не е ясно."

https://www.economic.bg/bg/a/view/98-milionnijat-tyrg-za-novi-tramvai-v-sofija-propadna

6
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 03.12.2024, 11:37:43 »
Кремълските саботьори отново са ударили критичната инфраструктура в държава от НАТО  :angry:

Отново скъсан оптичен кабел - на сушата във Финландия

"Повреден е фиброоптичен кабел на сушата във Финландия, съобщава "Ройтерс".

Работи се по отстраняване на аварията.

Две отделни скъсвания на кабела причиниха голямо прекъсване във Финландия, информира доставчикът на цифрова инфраструктура и комуникация на данни GlobalConnect и добави, че не са засегнати подводни кабели. Новата авария е станала вчера следобед местно време и оттогава текат ремонтни дейности. Едното от двете скъсвания е било отстранено до тази сутрин, но компанията все още работи по отстраняването на втората повреда.

"Голямо прекъсване във Финландия, причинено от отделни инциденти в нашата мрежа, не са засегнати подводни кабели", уточниха от GlobalConnect.

Новата повреда се случва след неотдавнашни скъсвания на два подводни фиброоптични комуникационни кабела в Балтийско море. Инцидентите породиха подозрения за потенциален саботаж.

След подозрителните аварии европейските страни обвиниха Русия в ескалация на хибридни атаки срещу западните съюзници на Украйна. Европейски служители не са обвинявали директно Русия в повреждането на кабелите. Германия, Полша и други обаче заявиха, че това вероятно е акт на саботаж, а въоръжените сили на Литва засилиха наблюдението на своите води. Германският външен министър Аналена Бербок посочи този инцидент и други скорошни събития, когато говори за "хибридни опити за сплашване" от страна на Кремъл. Според нея "не може всичко да е съвпадение". Германският министър на отбраната Борис Писториус изрази същото предположение на срещата си с колегите си от ЕС в Брюксел: "Никой не вярва, че тези кабели са прерязани случайно".

Русия многократно отрече да саботира европейска инфраструктура и твърди, че обвиненията са измислени в опит да се навреди на руските интереси като част от информационна война, водена от Запада.

Руските официални лица отбелязват и че разследването на взривовете на газопровода "Северен поток" през 2022 г. не е довело до никакви резултати."

https://news.bg/int-politics/otnovo-skasan-optichen-kabel-na-sushata-vav-finlandiya.html

7
Ми ти си спомняш, ама аз си спомням, че след като изтече експлоатационния период на сегашните Хесове, ще спират тролеите.

Чак сега намерих откъде му е информацията на IKAR:

https://www.electrive.net/2024/11/27/verkehrsbetriebe-schaffhausen-schaffen-sieben-e-gelenkbusse-an/

Значи правилно си спомням, тролеите бяха предвидени да останат до 2030 година, сега ги махат заради улични ремонти, които налагат да се демонтира контактната мрежа.

8
Словашките железници са приятели все пак, а и не бавят плащания.

9
В Шафхаузен случаят е особен. Почти всички линии на ГТ се събират на гарата и имат 5 минути престой за прекачване, затова там построиха няколко бързо зарядни на гарата, за да зареждат през 5-минутния престой. Стана ясно, че това зареждане е напълно достатъчно да се покрият всички автобусни линии с електробуси за бързо зареждане. Освен това, единствената тролейбусна линия също се движи в някои участъци на батерии, така че фактора “смяна на батерии” го има както при електробусите, така и при тролейбусите.

До колкото си спомням случаят в Шафхаузен, не заложиха изцяло на електробуси, а на комбинация от електробуси с бързи зарядни станции и преустрояване на старите си тролейбуси с батерии и зареждане в движение:

http://web.archive.org/web/20181229220640/https://www.stadt-schaffhausen.ch/fileadmin/Redaktoren/Dokumente_NiF/Vorlagen/2017/VdSR_Strategie-_und_Planungskredit_Traktion_V.pdf

10
Разни / Re: Топло
« on: 01.12.2024, 13:26:43 »
На сметката на Електрохолд пише колко е предоставената мощност, за стандартен апартамент в панелка обикновено са 8 кВт. Това не стига за постоянно отопляване на 4 стаи и топлене на вода. Или гасиш печките, или бойлера.

11
Дали тролейбусният транспорт ще остане в миналото, заменен от подвижен състав с батерии?

Не.
По-голямата надеждност при захранването на тролейбусната ККМ ли е предимството пред електрическите ПС?

Не. Всичко е съотношение между инвестиционни разходи, енергийна ефективност, маса на превозното средство, срокове на доставки за голям брой електробуси и производителност. Като се съпоставят всички фактори излиза че най-разумния вариант са класическите тролейбуси с токоснематели и сравнително малки батерии, които да могат да излизат от обхвата на ККМ и пак да се включват в него. Това в градове където има така или иначе изградени вече тролейбусни мрежи. Ето тук например един експерт е на това мнение: https://www.br.de/nachrichten/deutschland-welt/unausgereifte-elektrobusse-diese-alternativen-gibt-es,RXzP3qZ

12
Дали тролейбусният транспорт ще остане в миналото, заменен от подвижен състав с батерии?

Не.

13
Днес е било откриването:


14
Haй-дългият тpaмвaй в cвeтa, ĸoйтo пoбиpa пoчти 400 пътници и cвъpзвa тpи гpaдa в Гepмaния



"Haй-дългият тpaмвaй в cвeтa ce движи oтcĸopo пo линиитe нa мeтpoпoлния peгиoн Peйн-Heĸap в Гepмaния. Πpeвoзнoтo cpeдcтвo oбcлyжвa нyждитe нa тpи гpaдa - Maнxaйм, Лyдвигcxaфeн и Xaйдeлбepг.

Гигaнтcĸият тpaмвaй e c дължинa тoчнo 58,61 мeтpa, ĸoитo мy oтpeждaт и лидepcĸaтa пoзиция нe caмo в Eвpoпa, a и в cвeтoвeн мaщaб. Блaгoдapeниe нa cвoитe пapaмeтpи, тoй имa ĸaпaцитeтa дa пpeвoзвa дo 368 пътници нaвeднъж. Taзи впeчaтлявaщa цифpa oбaчe нe пpeчи нa aбcoлютния ĸoмфopт нa пътницитe - мoдepнaтa мoтpиca paзпoлaгa c ĸлимaтиĸ и paзвивa cĸopocт дo 80 ĸм/ч.

Myлтифyнĸциoнaлeн и yдoбeн

Tpaмвaят-peĸopдьop, ĸoйтo пo cъщecтвo изпълнявa poлятa нa мeтpoпoлитeн, щe ce движи ĸaĸтo пo гpaдcĸи, тaĸa и пo мeждyгpaдcĸи мapшpyти. Moдyлнaтa им ĸoнcтpyĸция oзнaчaвa, чe мoжe дa ce paздeлят нa чacти зa пocлeдвaщa пoддpъжĸa или пъĸ зa cъздaвaнe нa тpaмвaйни мoтpиcи c paзличнa дължинa в зaвиcимocт oт ĸoнĸpeтнaтa нeoбxoдимocт.

Tpaмвaят, дocтaвeн в Maнxaйм пpeз ceптeмвpи, e пpoизвeдeн oт чeшĸaтa Škоdа Grоuр. Toй e чacт oт пo-гoлямa пopъчĸa нa oбщa cтoйнocт нaд €260 милиoнa, ĸoятo cлeдвa дa бъдe финaлизиpaнa дo ĸpaя нa 2026-a. Tя oбxвaщa oбщo 80 пpeвoзни cpeдcтвa зa нyждитe нa RNV и ce cъcтoи oт: 31 бpoя 30-мeтpoви, 37 чeтиpидeceтмeтpoви и двaнaдeceт 60-мeтpoви тpaмвaя. Cъглacнo дoгoвopa cъщecтвyвa oпция зa дocтaвĸaтa нa oщe 34 бpoя cъглacнo тeĸyщитe нyжди нa пopъчитeля.

Зa тpaнcпopтнaтa мpeжa нa Peйнcĸo-Heĸapcĸия peгиoн (RNV) нe e нoвocт пocтaвянeтo нa peĸopди пo oтнoшeниe нa дължинaтa нa пpeвoзнитe cpeдcтвa. Oщe пpeз 60-тe гoдини нa минaлия вeĸ имeннo тaм e peгиcтpиpaнa мoтpиca c дължинa 38,55 мeтpa, ĸoeтo пpeдcтaвлявa и нaй-дългият тpaмвaй в cвeтa пo oнoвa вpeмe.

Πpeди тoвa peĸopдът ce дъpжeшe oт тpaмвaй c 9 ceĸции и дължинa 55,9 мeтpa в Бyдaпeщa, ĸoйтo ce движи в гpaдa oт 2016 г. нacaм.

Koй e нaй-дългият пътничecĸи влaĸ в cвeтa?

Изĸлючитeлнo дългитe тpaмвaи oбaчe нe бивa дa ce бъpĸaт c peĸopднo дългитe влaĸoвe.

Kaĸтo Моnеу.bg ви e paзĸaзвaл, пpeз 2022 г. швeйцapcĸa жeлeзoпътнa ĸoмпaния пocтaви peĸopд зa нaй-дълъг пътничecĸи влaĸ в cвeтa, ĸoйтo ce cъcтoeшe oт 100 вaгoнa c oбщa дължинa oт 1 910 мeтpa и тeглo близo 3000 тoнa.

Bлaĸът ce движи нa oĸoлo 789 мeтpa нaдмopcĸa виcoчинa oт Πpeдa пpeз Бepгюн дo Aлвaнey. B нeгo имa 4 550 мecтa, нo зa paзлиĸa oт cĸopocтнитe тpaмвaи тoй мoжe дa ce движи caмo c oĸoлo 30-35 ĸм/ч.

Цялoтo 61-ĸилoмeтpoвo пътyвaнe пo линиятa Аlbulа, вĸлючeнa в cпиcъĸa нa cвeтoвнoтo нacлeдcтвo нa ЮHECKO, oтнeмa oĸoлo 46 вълнyвaщи минyти пo изĸлючитeлнo живoпиcния cи мapшpyт."

https://money.bg/panorama/nay-dalgiyat-tramvay-v-sveta-koyto-pobira-pochti-400-patnitsi-i-svarzva-tri-grada-v-germaniya.html

15
И последно тази идея сте я предлагали още откакто съществува форума, а самата идея я е имало откакто е строена гарата. Аз даже мисля че трябва цялото пространство отпред да се оправи.

Това няма как вече да се случи, защото Софиянски е разпродал терените отпред. За да се оправи този казус ще трябват много милиони да се откупят обратно.

Идеята е предлагана многократно и доколкото си спомням беше не за автобусите, а да се завърти трамвайното трасе там, което означава да няма стоянки за таксита, а да се обособи отделен паркинг за тях.

16
Разни / Re: Топло
« on: 30.11.2024, 12:59:05 »
Авария остави хиляди софиянци без топло, кога ще я отстранят?

"Авария на магистрален топлопровод остави без парно и топла вода хиляди софийски абонати.

Инцидентът, който е засегнал над 1000 абонатни станции в части от столичните квартали „Младост, Дружба“ 1 и „Гео Милев“, стана на фона на продължаващото захлаждане и очаквани минусови температури.

От „Топлофикация-София“ съобщават на сайта си, че повредата се очаква да бъде отстранена до 10.30 часа на 1 декември."

https://www.dnes.bg/a/1-bulgaria/661123-avariya-ostavi-hilyadi-sofiyantsi-bez-toplo-koga-shte-ya-otstranyat

17
Триъгълното обръщало на Кораб планина отново е използваемо. Вчера зелената зона беше преместена от другата страна на платното  :fan:

И за какво ще се ползва? Има ли конкретен повод за промяната?

18
По-скоро проблемите ще дойдат по-назад там където след ремонта стесниха тротоара под навеса и изнесоха фасадата напред, преди ремонта изглеждаше така. На това място са се приютили доста несвойствени за една централна гара бизнеси, които имат приходящ трафик, освен това там трябва да минава транзитен пешеходен трафик към автогарата и отделно да се реди опашката от таксита и частни коли, които непрекъснато ще бъдат блокирани от влизащи автобуси на ГТ. Явно че не стига мястото за всички, предложението не е доизпипано.

19
Откриха труп на жп линията в района на гара "Подуяне"

"Труп на мъж бе открит на жп линията жп линията в района на софийската гара "Подуяне". Това съобщи БНР.

Тялото на починалия е намерено около 06:20 часа тази сутрин. Самоличността на мъжа не е установена.

Извършва се оглед на място. По първоначална информация той е блъснат от влак.

Заради инцидента е нарушено движението на влаковете между гарите "Искър" и "Подуяне".

През гара "София Север" ще бъдат отклонени два влака - пътническият София - Копривщица и бързият влак София - Бургас. И двете композиции няма да спират на гара Подуяне, спирка "Искърско шосе", гара "Искър" и гара "Казичене", уточняват от БДЖ на сайта си."

https://news.bg/regions/otkriha-trup-na-zhp-liniyata-v-rayona-na-gara-poduyane.html

20
Ето го и официалното съобщение, явно са им приели доклада.

Quote from: Транспорт за София
🚉 Трансферът между влакове и автобуси при Централна гара София става по-удобен
🚌 Автобусите от линии 78, 85, 213, 285, 305, 404 и 413 вече ще влизат в локалното платно на бул. Мария Луиза и ще спират пред централния вход на гарата. Така се спестяват над 120 метра ходене, а пътниците ще чакат на сянка и на сухо под козирката на сградата. Местата за паркиране и такси-стоянките се запазват.
‍🚸 С ремонта на бул. Мария Луиза догодина се предвижда още да се изградят пешеходни пресичания при кръстовището с бул. Христо Ботев, така че да не се налага пренасянето на тежък багаж през подлеза, а велоалеята слиза на пътното платно и освобождава тротоара.
❗️ Промяната ще влезе в сила в следващите месеци след изпълняване на необходимите дейности по въвеждането на новата организация - нова хоризонтална маркировка, пътни знаци и др.

И малко резонни питания и роптане на недоволни софиянци под съобщението:

Quote
Пълна малоумщина, ама от най-пълните. Там тренират и деца. Такситата къде ги пращаме - на булеварда ли да чакат? А заместващите влакове автобуси, които тръгват пред гарата - на втори челен коловоз ли ги пращате? ...

Quote
Колко човека дневно ползват влак, и колко метро? С тази идея на 2000 души ще им е по-удобно за сметка на 50000 души, които за да се прекачат от автобус на метро или обратно, ще бичат 200 метра през мизерията в подлеза. Некадърници

Quote
1. Локалното е тясно и автобуси и таксита ще правят страхотно задръстване. Какво ще стане ако пристигнат едновременно три или четири автобуса? 2. Пристигащите не ползват само градски транспорт и таксита! На нас ни се налага да посрещаме близки с багаж и няма къде да спрем да ги качим , а сега изобщо няма да може. 3. Подлеза е неохраняван , пълен с клошари и наркомани. Няма осветление и камери! По ъглите е ползван за тоалетна. Вечер има нападения над хора и полицията го знае много добре. 4. Някой измисля тъпотия след тъпотия и това се обявява като " по-удобно"... Ясно е обаче за кого е по -удобно...

Quote
Много ще ми е интересно да видя съчленен автобус как влиза там. Да не говорим че и сега става мармалад като се наредят 5/6 автобуса за влизане в автогарата.

Quote
Невероятно сега всеки който се прекачва от метрото на автобус, ще трябва да мине през смърдящият на пикоч подлез на гарата, пълен с всякакви отрепки.

Quote
А какво разстояние ще изминат пътниците от Централната автогара до спирката? Те са повече от пътниците на БДЖ.

Има още много такива. Нито една похвала.

Pages: [1] 2 3 ... 343