Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Dimitar155

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 40
41
Доколкото знам на Сливница има изграден паркинг, но не е довършен. Подлезът под кръстовището също.
По-конкретно много пъти се е казвало, че зад оградената част на подлеза е скрит недовършеният вход към този паркинг, но не мисля, че това е вярно, по-скоро тази версия е плод на нечие любопитство да се обяснят оградите в подлеза с нещо грандиозно, което те крият, но не мисля, че крият нещо повече от част от подлеза, която не се е наложило да се осъществи ....

Според тази заповед на главния архитект има паркинг на етап груб строеж. Има и виза за проектиране, на която се виждат автомобилните рампи (цък).

42
https://nws2.bnt.bg/p/8/3/83667-86726.flv (възможно е видеото да се изтегли, вместо да тръгне в браузъра)

43
Първи лиценз за частни влакове за пътници

Първи лиценз за частен пътнически жп превозвач издаде Изпълнителна агенция "Железопътна администрация". Той е на компанията "ПИМК Рейл Експрес", става ясно от сайта на агенцията. "ПИМК Рейл" имат лиценз за товарни превози и от 2015 г. е един от железопътните превозвачи. Към момента единствената компания, която вози пътници с влакове е "БДЖ Пътнически превози" и за първи път им се появява конкурент.

Пред "24 часа" Пенко Несторов, един от собствениците на ПИМК, каза, че имат една година, за да стартират проекта и бизнес-плана.

"Оглеждаме възможностите за трасе, по което да пуснем влакове. Основното е София-Бургас, където по завършени участъци от жп линията са позволени по-високи скорости, а и автоматизирано управление на влаковото движение, което дава по-голяма пропускателна способност. Само тогава има смисъл да се инвестира в нов подвижен състав", каза още той.

44
@Мария, ЦГМ не чете форума. Копирай текста и го постави на https://call.sofia.bg/bg/Petition/Create (изисква регистрация). До следващия маратон може и да смогнат да ти отговорят и евентуално да подобрят нещо в организацията си.

45
Строителството на лот 3 върви с пълна пара. На 3:20 се виждат първите метри асфалт.


46
Строители на жп отсечка в България откриха запечатано в бутилка писмо от 1886 г.

Писмо от 1886 г., запечатано в бутилка, откриха строители на високоскоростната железопътна отсечка в участъка между гара Септември и гара Костенец, съобщава БНР. При разрушаването на старото съоръжение един от геодезистите го открива и предава на историческия музей в Белово.

Оказа се, че посланието е оставено от създателите на съоръжението през 1886 г. Бутилката е открита в една от колоните на моста, каза директорът на историческия музей в Белово Севдалина Попова пред общественото радио.

По думите ѝ находката, както и начинът на откриването ѝ, са нещо изключително специално: "Ние се вписахме в малкото музейни екипи, които са получавали писмо в бутилка. Документът е с размери 33 см на 22,5 см, написан на ръка на италиански език. Има много красив орнамент, нарисуван отстрани. Текстът на писмото гласи:


"Мост, построен през 1886 г., по време на управлението на османския император Абдул Хамид. Построен от компания "Виталис". Инженери - гл. инж. Николо Лимон, (...) , главен зидар Пиетро Макар. Издадено на 19 юни 1886 г.", допълни Попова с уточнението, че това е етап от строителството на жп линията Белово - София.


Според директора на историческия музей в Белово "тази история показва един позабравен стил, който респектира".

В момента се извършва цялостна модернизация на жп линията Костенец - Септември, финансирана с европейски средства. Предвижда се изграждането на ново трасе с нов жп мост.

П.С. Снимката на писмото е от клюкарника.

47
Бюджета за 2023-а е качен на сайта на общината (https://www.sofia.bg/2023-financial-year). Единственото ново нещо е "Изграждане на бул. Рожен", но може и да го е имало в предишната програма и да не съм го видял.
И за поредна година нищо за дългоочакваният булевард "Копенхаген"
За поредна година е в капиталовата програма (стр. 12, 4-и ред).

48
Пропадна част от булевард в София, затвориха го

Временно се затваря за движение част от бул. „Владимир Вазов“, в посока изход от София, между ул. „Тодорини Кукли” и ул. „Левски Вековен”. В участък от няколко метра има пропадане на пътното платно и са започнали обследвания, съобщават от Столичната община.

Тролеи от линии №1 и №3, както и автобусите по линии №78 и №100 са отклонени по ул. „Тодорини кукли” и по ул. „Левски Вековен”, а автобусите от линия №90 в посока „Малашевци” продължава по ул. „Острово”, ул. „Макгахан”, ул. „Резбарска”. В посока центъра маршрутите на градския транспорт не се променят.


49
Първият пласт асфалт е положен на северното платно.


50
Средната и лявата лента в участъка от Църна маца до отбивката за Лозен са с изцяло нов асфалт. В обратната посока ремонтираният участък започва на около 500 метра след отбивката за Лозен и стига почти до моста на СОП.

51
На централната автогара и на Терминал 2 има монтирани автомати за билети на ЦГМ. Предполагам че са само паметници, но е хубаво да се знае че съществуват.



52
"Загубата" от тази игра ще бъде най-много 5 400 лева (18 карти по 50 лева за 6 месеца), но не бих го нарекъл "ротативка". Тук идеята е хем пътниците да имат навик да се валидират, хем тези които се таксуват с банкова карта да минат на абонамент. Ако целта им е да привлекат повече пътници, биха могли да дадат едномесечен гратисен период за N наскоро издадени карти с поне X валидирания през първия месец или безплатно зареждане на ученическа карта за 3 месеца, ако родителят има годишна карта.

Но защо спечелилите трябва да се явяват в ЦГМ за да "получат" наградата си. Защо тя не се зарежда автоматично в печелившата карта.

За да няма няма скандали от рода на "Досега бях не знам си къде и съм изпуснал половината безплатен период".

53
ЦГМ организира игра „Валидирай и спечели“ за всички, които използват персонализирана карта. За да участвате, трябва да направите минимум 40 валидирания в рамките на един календарен месец. Печелившите се изтеглят между 3-то и 5-то число на следващия месец, като периода на участие е от 1-ви август до 31-ви декември. Наградите са безплатно месечно зареждане (вероятно за цялата мрежа) или ваучер за едномесечно зареждане. Пълните правила и условия са публикувани на уебсайта на ЦГМ.

54
"Умните" светофари в София винаги са работели в "малоумен" режим. Единственото положително нещо е, че фазите не са с фиксирана дължина и могат да бъдат удължавани или съкращавани автоматично (ако е зададена граница за максималната и минималната продължителност на всяка фаза). Ако работеха в истински "умен" режим, можеше да имаме нещо подобно:

55
…Дори за 304 - супер, ама на 35 минути отново няма смисъл.
304 ще бъде на 15/20 минути според същия доклад.

56
Други градове / Re: Враца
« on: 19.07.2023, 10:21:19 »
Модернизацията на двата ТИС-а и на контактната мрежа трябва да приключи скоро (ако се вярва на крайния срок на договора - 14 август 2023 г.). Може ли някой да каже дали действително е извършена някаква работа и евентуално да качи снимки?

57
„Метрополитен“ избра изпълнител за строежа на метрото между „Люлин“ и „Обеля“


„Метрополитен“ избра компанията „Геострой“ АД да строи метростанцията между кварталите „Люлин“ и „Обеля“ в София. Това става ясно от решение за избор на изпълнител, подписано от директора на дружеството Стоян Братоев на 20 юни.

В търга, който стартира в началото на годината, се включиха шест компании, но до класиране стигат четири. Отстранени от участие са „Джи Пи Груп“ АД и „Обонато Билд“ ЕООД заради несъответствия в техническите им предложения.

Така в надправерата остават „Геострой“ АД, „Трейс Груп Холд“ АД,  „Монолит София“ АД и „БС Конструкция“ АД. От доклада на комисията, класирала участниците, става ясно, че „Геострой“ получава пълните 100 точки, тъй като най-голяма тежест има предложената цена за строителство, която в случая е най-ниска – малко над 43.7 млн. лв. без ДДС. Сумата е дори по-ниска от прогнозната стойност на търга от 47 млн. лв. без ДДС.

Компанията ще използва и подизпълнители, сред които „Биас – М“ ЕООД с дял от 1.1% от договора за поръчка, „Инфрасити-РБ“ ООД с дял от 0.8%, както и „Смарт-Инженеринг“ АД с дял от 15.3%.

Компанията „Геострой“ има опит в изпълнението на големи инфраструктурни обекти. Като част от обединение е участвала в проекта за разширението на бул. „Ломско шосе“ в София. Модернизира и жп участъците Пловдив – Крумово и Пловдив – Скутаре с възложител НКЖИ. Участва и в строителството на лот 1 от скоростния път Видин – Ботевград.

Припомняме, че по думите на Братоев строителството на междинната спирка ще може да започне още тази година. Метростанцията ще е разположена под пероните на жп гарата и изходите й ще излизат на тях. Тя ще се финансира със средства от бюджета на Столична община и новата европрограма „Транспортна свързаност“.

58
Има колчета и в участъка от ул. Владайска до пл. Македония.

59
Днес от 18:30 до 22:00 ще има тестово пътуване на Неоплана. Маршрута му е пл. Св. Александър Невски - Банкя - пл. Св. Александър Невски - пл. Орлов мост - по маршрута на А94 към Студентски град и обратно към НДК. Пътуването става с редовен превозен документ.

- Център за градска мобилност

60
На 3 юни 2023 са се провели десетите трамвайни олимпийски игри в град Орадя, Румъния. Ще бъде интересно да видим как би се представил някой български трамвай.

Кратка версия


Пълно видео (започва от 8:00)

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 40