Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Dimitar155

Pages: 1 ... 38 39 [40]
781
Някой има ли представа кога би трябвало да отворят ул. Кюстендил, където правеха метростанция България? Снощи видях че има асфалт, маркировка и кабелите изглеждат почти готови. Знам че го пишат за 31/03/2019, но има ли надежда да го пуснат примерно този или другия месец?

782
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 23.08.2018, 14:32:13 »
Онзи ден видях 1767 по линия 48 срещу Бриколаж в Люлин. Някой има ли идея защо е боядисан в черешово червено?

783
Един въпрос от чисто любопитство. Възможно ли е да се сложи газова уредба на тези автобуси? Говоря за смесена(60% дизел и 40% пропан-бутан примерно). Грубо сметнато с такава система и включен климатик разхода на дизел ще е приблизително същия сравнено с ползване само на дизел без климатик. Реално когато е по-топло ще се дават повече пари за гориво, които (вероятно) ще се върнат през по-хладните дни(заради липсата на климатик).

784
Няма ли информация коя фирма с какъв трамвай е кандидатствала? Поне да видим какви са вариантите.

785
Сега ми стана интересно. При някои хора има два вида решение на проблем - доброволно и доброзорно. Защо не се направи подписка с исканията на гражданите? Ако СОС не я приемат, може организирано да блокират множество пътни артерии. Примерно на 20 групи по 20 човека. Едната блокира Цариградско, другата България, третата друг голям булевард и т.н. Ако има достатъчно големи блокади може и да си променят решението.

786
1680 беше с аварайни на пл. Ручей. 1672 отиваше към депо със свалени прътове и не спираше на нито една спирка.

787
Разни / Re: Проблеми с компютрите
« on: 02.06.2018, 11:58:34 »
Ако ти се занимава има едни програми, които форматират дисковете, като ги минават по повече от един път. Вършат чудесна работа. Случайно ако има някои работещи части, може да ги продадеш през някой сайт примерно.

788
Да попитам преди имаше ли хартиени табели на трамвай 7? Доколкото си спомням нямаше, но почнаха да се появяват.

789
При автомат вътре не би имало сериозно забавяне - за валидиране на предварително закупени билети и карти може да има устройства до всяка врата и един автомат при първата. Повечето пътници са с предварително закупени документи. Валидирането при слизане води до сериозно забавяне - автобусът е спрял на спирката и трябва да изчака докато се валидират документите на слизащите, качващите се могат да го направят и малко след потеглянето. Също билетът няма да важи в друго превозно средство, съответно не се стимулира прекачването - по-изгодно е да се виси в задръствания в същото превозно средство вместо нов билет в метро или скоростен трамвай. Предаването на билет при таксуване по време е ограничено и не води до сериозни загуби на приходи - в много случаи пътникът ще ползва билета в две или може би три превозни средства и няма да има много останали минути. :rolleyes: За борба със задръстванията са нужни бус ленти и обособени скоростни трамваи, при задръстване и таксуване по време човек винаги може да слезе, да се прехвърли и евентуално да повърви малко и така да използва оставащите минути на билета.  Предложеното таксуване на разстояние стимулира висенето в задръствания - вариантът с прекачване и евентуално малко ходене за избягване на задръстването става неизгоден.  :rolleyes:
Май не съм се изразил правилно. Хората се качват само от първата(и евентуално втората при съчленените) и слизат през останалите.
За бус лентите съм съгласен, както и за автомата вътре. Да речем, че валидирането може да стане и преди стигане на спирката на която слежеш. Как ще разберем, че си маркирал билета за слизане, но не си слязъл? Може да имаш примерно 8 минутен период, след слизане за взимане на рестото. Предложението ми е за смесена система. За брой спирки(без да броим разтоянието), за разстояние и за време(от сега). Човек сам си избира кое е най-изгодно за него.
Друга идея е билетите да бъдат електронни, тоест да се показват на смартфона и да се сканира на устройството.
В крайна сметка прекачването ще бъде между няколко линии, не повече от 3-4.

790
Автоматите е по-добре да са в превозните средства за да не страдат от вандализъм и опити за грабежи. Маркиране на билета при слизане би довело до сериозни задръжки на превозните средства и не е удачно решение - далеч по-добре е да се маркира само при първо качване и да важи примерно 15, 30, 60 или 90 минути с неограничени прекачвания. Също предложеният модел не стимулира прекачванията и съответно пречи за изграждане на ефективна транспортна система с гръбнак метро и скоростни трамваи. :rolleyes:
Забавянето би било по-голямо, ако си купуваш билет вътре. Всеки трябва да изчака другия. Само не разбрах как не се стимулира прекачването? Тези с карта си пътуват с нея. Другите, които не ползват градския редовно, си взимат билет. Освен това се предполага, че автоматите имат вградени защити, като омастиляване на парите при опит за кражба(както при банкоматите).
Може би нещо подобно на тази машина. Не изглежда доста скъпа и би могла да свърши работата, с малки модификации.

На вратите за слизане, ще има по две устройства на всяка врата(от всяка страна). Освен това хората няма(надявам се) да сложат билета си на дъното в някоя раница. Просто си го приготвят преди да стигнат спирката.
От друга страна какво става ако попаднеш в задръстване, билета ти изтече и дойде контрола? Освен това е напълно възможно един човек, като слиза да си даде билета на друг(ако целим максимален приход).

Таксуване:
Една система за таксуване трябва да бъде достатъчно опростена. Вашето предложение за контакт с автомат на качване и слизане от возилото предполага, че примерно на Орлов мост трябва да има няколко стотици автомата, за да поемат всички качващи се и слизащи, без да се образуват опашки.
Общо взето тарифирането на разстояние е изключително сложно и неочевидно. Човек трябва да разполага с компютър, за да пресметне, колко ще му струва пътуването примерно от блок 321 в Младост до блок 611 във Връбница. Затова се практикуват или почасови билети, или зониране. От дълги години на територията на Столична община (от Пасарел до Мрамор) зониране няма, така че евентуалното му въвеждане би довело до сериозни протести. Единствен смислен вариант са почасовите документи за пътуване, позволяващи неколкократни прекачвания в рамките на определено време. Такава система е изключително проста и може да работи и с хартиени носители (както в много градове по света). Иначе сериозна реформа е създаване на такива абонаментни карти, че мнозинството пътници да пътуват с карти за различни срокове, а единични почасови билети да купуват само гостите на града и инцидентно пътуващите.
Тарифирането на разтояние много по-лесно отколкото изглежда. Просто си пише на табелите(напечатаните, не електронните) следващата спирка е след 200 метра. По-следващата е след 450 метра. И си смяташ 0,450км * 1лв на км = 0,45лв. Нищо не пречи и на разработване на приложение(за смартфон), което да го пресмята.
Системата позволява и зониране. Относно цената: примерно един къс автобус ползва 30 литра на 100 км. Маршрута му е 12 километра(в двете посоки). Това прави по 3,6 литра дизел на пълен курс(закръглям на 4 за спирането, чакането и светофари) или 8,50лв. Ако линият има 20 спирки в посока, а билета е 0,20лв на км, трябва да се качват поне по двама човека на спирка(или 40 човека, повечето за една спирка и няколко за няколко спирки), за да бъде на нула или на печалба.

Цялостната идея е да има по ефективно разпределение на превозните средства и персонал.

791
Здравейте. От известно време ми се въртят разни неща в главата за автобусния транспорт в София. Надявам се съм го сложил в правилния раздел.

Таксуване:

Билети: Закупуват се от автомати на спирките. Има написан идентификационен номер. В база данни се записва, както и цената му, линията, часът и датата. Важи до последната спирка на линията. Таксува се за всяка спирка или на километър. При влизане се сканира на устройство, което отчита от коя спирка си се качил или кой километър на линията. При слизане се маркира на друга машина, която отчита къде си слязъл. Билета се пъха в автомата, и получаваш рестото(пътя, за който си платил, но не си минал). Рестото може да се вземе от всяка спирка. Ако не върнеш билета в автомат, се начислява такса 10 стотинки. Целта на последното, е билетите да бъдат рециклирани.

Карти: заплаща се според избран план. За пенсионери, ученици, хора с увреждания, предплатени и т.н. Получаваш сметка по ел. поща. Ако не я платиш, картата ти е замразена(тоест не можеш да я ползваш), докато не платиш.


Чрез автоматите на спирката може да провериш сметката за картата или баланса, освен закупуване на билети. Чрез тази система може да се следи в коя автобус колко човека има и приходите какви са.

Срещу измами: Ако маркираш картата/билета на устройството за слизане на същата спирка(преди да тръгне автобуса) няма да получиш ресто. Сякаш си пътувал До последната спирка. Камери следят всички врати за слизане. Ако някой си маркира картата/билета, но не слезе, се прилага горепосочената санкция. Контрольорите се преместват в отдела, който следи тези камери и налагат санкцията ръчно.
Ако случайно или не сбъркаш превозното средство(и си с билет) или картата ти е замразена, машината ще те предупреди и ще избибка достатъчно силно, за да разберат всички. Просто така, да не се окаже че няма свидетели.

Системата позволява таксуване според натовареност на линията и индивидуално за всяка линия. Освен това подволява нагласянена графиците според натовареността и спецификата без броене на хора ръчно.

Автобусни линии:
Номерация*НаименованиеОписание
И1ИзвънградскаЗа селата до най-близката метростанция/спирка на основна
Р1РайоннаВътрешноквартална - такава, която минава през всички микро райони на Младост(примерно)
К1КръговаМеждуквартална, която не се свързва директно с центъра. Свързва се с районните и основните
О1ОсновнаСвързва районните, извънградските и кръговите
Т1ТуристическаМинава през по-големите забележителности на София
*(номерата са примерни)
Там където линиите се припокриват с друг вид транспорт, ще бъде измислено нещо.

Очевадно е че няма как да стане от днес за утре. Просто като идеен проект или нещо такова. Приемам всякаква градивна критика и предложения. Извинявам се за допуснати пунктуационни, граматически или други грешки.

Pages: 1 ... 38 39 [40]