Recent Posts

Pages: [1] 2 3 ... 10
1
Каква изложбена зала? Не си разбрал. Искаш да кажеш че в предишния си вид (преди 2020 г.) Халите са били едва ли не за мега скъпи луксозни стоки.

Ти май не си разбрал, под преди имах предвид времето на Наум Торбов, когато е проектирал и строил Халите.  Пошлият ремонт на Софиянски който ги съсипа не го давай за пример, направи полуетаж, сложи кафене по средата и ги направи да приличат на средностатистически люлински мол. Сортиментът на Халите е второстепенен въпрос, важното е че всички архитектурни изстъпления на ремонтите от 90-те бяха заличени и беше върнат оригиналният замисъл въпреки опитите с живите вериги да се саботират процесите и да бъде оплют инвеститора. В крайна сметка само фирма от ранга на Кауфланд може да си позволи да намали търговските площи в перфектния център за сметка на запазване на облика на магазина, всеки друг щеше да дострои полуетажа на Софиянски и да наблъска още повече сергии и кафенета за да си максимизира печалбата.
2
Те хубаво емв32 стават за рязане ама да съм казвал че агрегати от него трябва да се ползват. Говоря за свързване на контролера (и евентуално реостатна сп), за да може локомотивът и неговите тягови агрегати да се управлява от кабината на емв. Слага се ключ за вкл/изкл компресори, пантографи - това и останало са нисковолтови вериги. Нито контакторите, нито трансформатора, нито двигателите, нито изправители трябва да работи от самия емв. Трябва да работи кранмашинистът. Даже не е и толкова работа в СМЕ. Локомотив, вагони и, наречете го служебен вагон ако искате. Не претендирам че съм голям разбирач, но мисля че имам техническата култура да правя такова предложение. Ще бъде ограничен да бъде само с локомотив 44, но тези машини имат капацитета все още, реновират се, може и реостатната спирачка да заработи в такъв състав - със съпротивленията на локомотива (не на емв). И имаше някакви слухове, че новите вагони могат да бъдат теглени само от 44...
Мисля, че остарял пжпс може да се използва допоследно - с премахната силнотокова електротехника. Немоторните могат да станат най обикновени вагони.
Благодаря за изказаните мнения. Наивно беше от моя страна да говоря за СМЕ. Виждал съм многократно смартрон и 44 в един състав и с вдигнати пантографи, но това не СМЕ, моя грешка.
Разбира се в аварийни ситуации ще е по трудно да се реагира от кабината на емв – я скъсани кабел, я пушилка, я изолиране на пневматично реле със спирателен кран, предпазители, бушони и тн.
3
БДЖ направо ги съсипаха днес  :D
Първо по новините съобщиха, че поради софтуерен проблем много влакове са отменени. Сега пък пострадала жена на ЦГ София, защото локомотив се ударил в пътнически влак..
4
Пловдив / Re: Автобуси
« Last post by lol4o on Today at 17:12:04 »
Мен ме съмнява може би ,че са доставка за военните. Най малкото бяха със затъмнени стъкла.
Военните нямат поръчани Ситипорт, а Гранд Торо.
5
Не се прие, защото не успя да го сертифицира. Директорът показва клипчета, че вагонът бил достигнал 186 км/ч. Това, че ги е бил достигнал не означава, че продължителната му експлоатация при скорост 160 км/ч е безопасна. Румънският сертифициращ орган е отказал да му издаде сертификат.
То сигурно и пазарска количка може да достигне 50 км/ч скорост при движение по достатъчно дълъг и стръмен наклон или ако се закачи и тегли от автомобил. Дали обаче продължителната експлоатация при такава скорост ще бъде безопасна?
6
Пловдив / Re: Автобуси
« Last post by lud_pi4 on Today at 17:06:33 »
Мен ме съмнява може би ,че са доставка за военните. Най малкото бяха със затъмнени стъкла.

Има опция за затъмнени, освен това военните имат договор с Отокар и за какво им са нископодови 12 метрови градски автобуси.

 :rolleyes:
Ако бяха за нас, щяха да влезнат през Скобелева майка, на ляво по Освобождение и кой за къде. Тия да дойдат за по напряко през центъра едва ли са за нас.  :) :)

Нищо не ти се разбира от този словоред, по точно ако не бяха за нас нямаше изобщо да влезнат в Пловдив, и явно не идват от Турция, най вероятно са били на склад в Исубус София и идват от там.
7
Отделно че е крайно време да започнем инвестиция в реновиране на наличния подвижен състав. Ето купихме нови Сименс Дезиро и само стоят и отлежават в депата
Е как, нали имаме договор с румънския Алстом за възстановяване и текущ сервиз - ти сега ги изкара, че нищо не са свършили  :P :D
8
29 е прекалено рядък за нормално обслужване на Илиянци и удължаването му до София Север не би помогнало особено - желаещите да го чакат ще са малко и 27 все едно ще е претоварен.  :rolleyes:
9
Добре е, че имаш наблюдения, и аз имам. Няма пътникопоток защото часовете са неудобни и връзки не се правят почти с нищо. Като първият влак за деня пристигаше в София след 8.30, когато отдавна БВ за всички направления са тръгнали вече... Следващите чак обяд/следобед... Направих си труда да изчисля колко е това забавяне да си мине през Кремиковци - 20 мин, но постът ми беше преместен... И говоря принципно, но дори и в създалата се условия може да се измисли ефективно използване на електрическата мотриса от до цг правейки съответните връзки. И ако е такъв зор този ЕМВ може и до Столник да пътува като прави връзка там. Хем подвижен състав има, хем не пътува чак до Копривщица. Не е необходимо през един час - удобно време и удобни връзки са нужни. Включително маневрени влакове дето обикалят могат да правят тези повече от ценни и винаги отсъствали връзки. Това за населени места и не може ей така да им се резне железопътния транспорт. И пак казвам - хубаво че има автобуси, не пречи. Това е все едно тм5 да си беше останал автобус. Цели се да се осигури удобен транспорт, екологичен, сигурен, бърз. Нищо против автобусите, но развитието на жп мрежата трябва да е приоритет. Не твърдя, че през Казичене не е удобно. Твърдя, че и преди и сега от Кубратово до Яна няма удобен железопътен транспорт. Ако има адекватен такъв въпросните автобуси ще се ползват по ефективно или като довеждащ до гарите транспорт или където няма железопътен - европейската практика. Факт ли е че няма(ше) удобни влакове – факт е.  Също е и факт по-бързото предвижване през Казичене. Ами какво следва да се направи - да се пуснат удобни влакове с
София-Столник с удобни връзки и удобни часове. С тези постове не искам да убеждавам никого. Дано не се приеме като спам.
За да не ме разбереш погрешно, идеята ми не е да се резне железопътния транспорт на тези населени места, дори напротив. Предложението за 1 мотриса през час е по-скоро в посока "крайградска железница", от която има нужда - не само от северната дъга, но и от юг. Тогава тези населени места, които в момента генерират слаб пътникопоток ще имат много по-редовен жп транспорт и вероятно за някои от тях хората могат да се пренасочат към влака. Но за това се иска промисъл в нечии глави. Давам пример с мой познат, който работи във Виденов в Столник и казва, че почти 100% от работещите, които са от София, идват на работа с автомобили (къде лични, къде се комбинират), по простата причина, че няма удобни влакове. А предприятието е зад самата гара. Има и доста други обекти, които имат потенциал да генерират пътникопоток. Само че в резултат от криворазбрана социална отговорност, БДЖ пуска 8 от 11 влака през северната дъга, което автоматично води до затруднения за не малка част от живущите в източните квартали, които трябва да ходят към ЦГ, за да си хванат "панорамния" влак. Всяко едно удължаване на времето за пътуване отказва пътници и фокусът трябва да е повишаване скоростта, само че всичко си остава на думи.
10
Да, но ЕМВ 32 не подлежат на нищо освен рязане. А поддръжката на наличния подвижен състав се подразбира от самосебе си.
Pages: [1] 2 3 ... 10