Author Topic: Re: Демонтирани и рядко използвани жп линии  (Read 1178 times)

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Не ми е известно изобщо да е разглеждано трасе през Ботевград преди началото на строителството по дефилето. Дори по онова време, дефилето е било много населен район и е имало много по-голяма нужда от железница, отколкото Ботевград, където линията би минавала през нищото.
А някъде горе по Северна България съм чел нещо за проект или по-скоро вариант да мине по близо до планината - т.е. да не забива толкова нагоре. Изобщо има ли информация дали това е било до ниво проект или само идея и как изобщо.
Иначе да - Ботевград си остава някак настрани - отделно път до там май ще е доста тежък

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2420
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Не ми е известно изобщо да е разглеждано трасе през Ботевград преди началото на строителството по дефилето. Дори по онова време, дефилето е било много населен район и е имало много по-голяма нужда от железница, отколкото Ботевград, където линията би минавала през нищото.
А някъде горе по Северна България съм чел нещо за проект или по-скоро вариант да мине по близо до планината - т.е. да не забива толкова нагоре. Изобщо има ли информация дали това е било до ниво проект или само идея и как изобщо.
Иначе да - Ботевград си остава някак настрани - отделно път до там май ще е доста тежък
Какво значи "да забива толкова нагоре"? Двете най-северни гари по линията са Ясен и Плевен - Запад. Град Плевен е областен, в топ 10 на най-големите в България. Разбирам, ако стигаше до Кнежа, Никопол или Свищов - ето това вече бих нарекъл "ненужно забиване", но Плевен си е доста логично, според мен. А така и избягва предбалкана и свързаните с него релефни особености. Щяха да са нужни повече мостове и тунели. Както е реализирано в момента - с второстепенни жп линии до Дунава и до Ловеч плюс Троян - го считам за доста правилно и логично.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5691
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
А някъде горе по Северна България съм чел нещо за проект или по-скоро вариант да мине по близо до планината - т.е. да не забива толкова нагоре. Изобщо има ли информация дали това е било до ниво проект или само идея и как изобщо.
Имало е много проекти в Северна България, но линия покрай планината не ми е известно да е планирана въобще.
Има идеен проект за Троян - Христо Даново, по който нищо не е правено, а напреднало строителство е извършено по Враца - Оряхово и Червен бряг - Гиген.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8952
    • View Profile
Своге, Мездра, Червен бряг, Плевен определено създават по-сериозни потоци пътници и товари в сравнение с Ботевград, Ловеч, Севлиево и околните села. При това линия през Ботевград изисква голям брой мостове и тунели, някои доста дълги без да позволява по-високи скорости. :rolleyes: Линия Враца - Оряхово с нормално междурелсие и прилични скорости би могла да привлече пътници и товари и да е рентабилна още повече, че е изградено земно платно.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15493
    • View Profile
    • Email
Враца-Оряхово би била може би доста успешна линия. По шосето има непрестанен постоянен поток от камиони, има сравнително чести автобуси Враца-Козлодуй, както и множество служебни превози заради Аец-а, има няколко по-големи села-Борован, Алтимир, Софрониево, Крушовица, малко встрани и Гложене и Хърлец, също големи села с работещи. Като свърши работния ден в АЕЦ-а е един постоянен поток от автомобили към тези села и Враца и дори стават тапи и задръствания около Хърлец и Бутан. Също ще е по-лесно и транспортирането на горивото за АЕЦ-а.

Определено с оглед нарастването на интереса към този вид транспорт е хубаво най-накрая дали по някоя европрограма или по плана за възстановяване да се помисли най-после за строеж на изцяло нови ж.п.линии и отсечки които ще подобрят значително времепътуванията. Троян-Кърнаре, Левски-Борово(Бяла) Попово-Разград или Самуил, може, Враца-Оряхово или Козлодуй, Бургас-Поморие-Слънчев Бряг, по-добра връзка между Варна и Бургас и др.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Имало е много проекти в Северна България, но линия покрай планината не ми е известно да е планирана въобще.
Има идеен проект за Троян - Христо Даново, по който нищо не е правено, а напреднало строителство е извършено по Враца - Оряхово и Червен бряг - Гиген.
Явно информацията ми нещо не е вярна или някой е мислел за нещо друго а не се е разбрало.
За Враца - Оряхово или може би Враца - Козлодуй и според мен би била идейна линия и даже е неясно защо натам няма строителство

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8952
    • View Profile
Троян-Кърнаре е доста сложен профил и не се виждат сериозни потоци пътници и товари - инвестицията в ЖП линия надали е оправдана. Бургас-Поморие-Слънчев Бряг няма да има по-сериозни потоци извън активния туристически сезон и инвестицията е спорна.  :rolleyes:

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 405
    • View Profile
Имало е много проекти в Северна България, но линия покрай планината не ми е известно да е планирана въобще.
Има идеен проект за Троян - Христо Даново, по който нищо не е правено, а напреднало строителство е извършено по Враца - Оряхово и Червен бряг - Гиген.
Явно информацията ми нещо не е вярна или някой е мислел за нещо друго а не се е разбрало.
За Враца - Оряхово или може би Враца - Козлодуй и според мен би била идейна линия и даже е неясно защо натам няма строителство

Враца-Оряхово е била доста напреднало строителство. Заедно с bdz43r и Владимир Колев сме обхождали маршрута. По-голямата част от трасето е било готово долното строене. В някои от селата са били изградени и приемните здания.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15493
    • View Profile
    • Email
Бургас-Поморие-Слънчев Бряг няма да има по-сериозни потоци извън активния туристически сезон и инвестицията е спорна.  :rolleyes:

Защо да няма. Извън сезона от 6 до 22.00 има автобуси горе-долу на 40 минути и се пълнят доста в някои часове. Лятото не смогват, а района се заселва все повече. При положение, че ще е предимно пътническа може да се изпълни с по-ниско колоосно натоварване подобно на Монтана-Берковица и да се движат само Дезиро и 61/55-ва серия с вагони. Ако разбира се има някаква сериозна икономия така.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8952
    • View Profile
Инвестицията за ЖП линия дори с по-ниско колоосно натоварване е сериозна и при автобуси на 40 минути надали е оправдана. Няма и налични леки икономични дизелови мотриси с разход на гориво близък до този на автобус. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6915
    • View Profile
    • Email
Бургас-Поморие-Слънчев Бряг няма да има по-сериозни потоци извън активния туристически сезон и инвестицията е спорна.  :rolleyes:

Защо да няма. Извън сезона от 6 до 22.00 има автобуси горе-долу на 40 минути и се пълнят доста в някои часове. Лятото не смогват, а района се заселва все повече. При положение, че ще е предимно пътническа може да се изпълни с по-ниско колоосно натоварване подобно на Монтана-Берковица и да се движат само Дезиро и 61/55-ва серия с вагони. Ако разбира се има някаква сериозна икономия така.

Ако се направи да е само пътническа наистина няма да има никога шанса да се изплати инвестицията. Но ако се предвиди и възможността и за товарен трафик и някой ден летище Бургас се сдобие с карго терминал може и да се оправдае.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13978
    • View Profile
До Слънчев бряг не знам какви товарни влакове биха се движили, освен от Винпром-Поморие и от Винпром-Карнобат може би  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6915
    • View Profile
    • Email
До Слънчев бряг не знам какви товарни влакове биха се движили, освен от Винпром-Поморие и от Винпром-Карнобат може би  :rolleyes:

Ставаше дума за товарни влакове до летище Бургас  :rolleyes: Нещо по подобие на Air Hub-a на DHL на летище Лайпциг.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5691
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Слезте на земята.
Ан-225 вече го няма, но и да летеше, беше само един и никога не е кацал у нас, а и капацитетът му е на няма и половин влак. Никое летище у нас няма товарен трафик, достатъчен за железопътно движение, нито има такъв по крайбрежието. Железница между Бургас и курортите би имала смисъл само за пътническо движение и то след прекрояване на цялата система за обществен транспорт, така че хората, които сега ходят с кола на море да се качат на обществен транспорт... което всички знаем, че граничи с невъзможното.

А колоосното натоварване е последното, от което зависи цената на линията.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6915
    • View Profile
    • Email
Слезте на земята.
Ан-225 вече го няма, но и да летеше, беше само един и никога не е кацал у нас,

Ан 225 е кацал в България, и то точно в Бургас ;) Но това вече е друг въпрос...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18023
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ан-124 е кацал, последно наскоро, Ан-225 кога е кацал!?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5691
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Ан-124 са редовни.
Ан-225 само е минавал през въздушното ни пространство.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6915
    • View Profile
    • Email
Ан-124 е кацал, последно наскоро, Ан-225 кога е кацал!?

2015 г. 124-ки кацат редовно в Бургас, и по принцип Бургас с дългата си писта и положението си като последно летище в ЕС посока изток с писта над 3000 м. има потенциал за развиване на каргото, а не само да презарежда. Но както много други потенциални възможности в България си остава неизползвана и тази.

https://kmeta.bg/letiste-burgas-v-2048-chasa-gigantut-an-225-mriya-kaca/

Но това не беше темата, въпросът е как един такъв жп клон с толкова сезонно натоварване може да се натовари целогодишно. Същото важи и за летището, там е същата работа - от май до септември работи, а през останалите месеци в годината е умряло

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5691
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
https://kmeta.bg/letiste-burgas-v-2048-chasa-gigantut-an-225-mriya-kaca/
Да, ама не кацна. Около летището беше лудница от зяпачи, но най-голямото, което видяхме, беше Ан-124.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Инвестицията за ЖП линия дори с по-ниско колоосно натоварване е сериозна и при автобуси на 40 минути надали е оправдана. Няма и налични леки икономични дизелови мотриси с разход на гориво близък до този на автобус. :rolleyes:
Ако има достатъчни преференции към жп транспорта ще е оправдана - един шинобус или мотриса биха поемали пътниците. А това е роля на държавата да насърчава железницата. Не че смятам че е най-смислената жп линия това,но би била използваема. А теоритично би могла да се направи с междурелсие като на трамваите и да е туристически намислена.