Author Topic: Доставка на 35 нови 12м. тролейбуси с батерия.  (Read 11400 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
84 и 184 се изпълняват от Столичен Автотранспорт и не са електрифицирани. Това са 12 метрови тролейбуси и не е ок да заменят линии със съчленени возила, освен ако няма друг вариант. Съответно - ще трябват повече коли. Иначе най-добре е да се поемат автобусни линии или да се създадат нови, а не да удължаваме тролейбусни, защото тролейбусите, които сега се експлоатират на предлаганите линии за удължаване ще станат ненужни, а те са нови/сравнително нови.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1137
    • View Profile
84 и 184 може пак да ги върнат към електрото, то не пречи. 74 също не пречи да мине на въпросните тролейбуси, а Хигерите да отидат другаде.
Нали има още 15-тина Икаруса. Тогава най-сетне ще ги спрат. И така с 35-те тролейбуса, нещо подобно ще е с тях.
Ако всичко е ок, трябва да тръгнат през 2026 г., дотогава ще движат Икарусите. Чак ме е срам да го напиша  :help: 

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1416
    • View Profile
Икарусите са не повече от 5.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1137
    • View Profile
Ами аз гледах в списъка на подвижния състав, с днешна дата - 16 Икаруса - от които 5 модернизирани и 2 учебни.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11597
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Половината са студен резерв в депо Левски.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Интересно е да се разбере колко често може да се откачат/закачат токоснемателите преди да се развалят. Вероятно е предвидено това се прави по един път на курс, а не както по А74 през няколко спирки.

Повечето от сегашните тролейбусни линии са достатъчно дълги или неподходящи за единични тролейбуси (ТБ1, ТБ5), така че ще трябва да се мисли за други кандидати. В този ред на мисли бих пробвал с удължаване на ТБ8 до автостанция "Орландовци" - ще се получат интересни и преки връзки с центъра.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16697
    • View Profile
    • Email
Възстановяването на ултракондензаторите по 84/184 минава само през 1 зарядна станция на летището (може би заради временния статут на маршрута това не е направено досега). От друга страна новите тролеи не са подходящи,  тъй като трасето без жици отгоре - през терминалите, Дружба, Окръжна болница чак до Винарово колело е твърде дълго спрямо трасето под жици. Отделно - второ закачане/откачане на Орлов мост-Гурко. Евентуална промяна на маршрута по Цветан Лазаров води до загуба на съществени връзки. Даваният упорито за пример 74 също не е подходящ поради двата разпокъсани участъка под жици. Най-подходящи изглеждат 309 и 310. ТБ5 не е подходящ за новите къси тролеи. Но примерно една нова ТБ15: Гурко-Цариградско-Йерусалим-Младост 2 - Младост 3 - Експериментален стои добре. В синхрон с ТБ5. Ако ще удължават ТБ8, по-добре от Лъвов мост до гарата.
Пък и късите Шкоди чукат 15 години, т.е. вече не са "нови". Добре е тролеите да се обновяват на стъпки, а не изведнъж да започнат да отпадат.

Освен това при движение с едновременно зареждане трябва да се отчете увеличената силно консумация.  Може би ще трябва да се преработват ТИС, съответно да се искат по-големи мощности от електроснабдяване.
« Last Edit: 09.10.2024, 10:46:12 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14182
    • View Profile
Възстановяването на ултракондензаторите по 84/184 минава само през 1 зарядна станция на летището (може би заради временния статут на маршрута това не е направено досега). От друга страна новите тролеи не са подходящи,  тъй като трасето без жици отгоре - през терминалите, Дружба, Окръжна болница чак до Винарово колело е твърде дълго спрямо трасето под жици. Отделно - второ закачане/откачане на Орлов мост-Гурко.
Почти еднакво е като дължина трасето без ККМ и това с ККМ, смятах го с гугъл мапс. От Йерусалим до Терминал 2 и обиколка през Терминал 1 и обратно до Йерусалим е точно 12 км. От Йерусалим до кръстовището на Гурко и Васил Левски е 5.6 км, двупосочно - 11.2. Ако могат да карат 15 км без ККМ, няма да е проблем да обслужват линията. А и около Орлов мост е по-бавно придвижването, така че ще имат време да се заредят. Само трябва да направят ККМ за ляв завой от Цариградско към Евлоги Георгиев. Или да обърнат движението им, в обратна посока, където има навсякъде ККМ.
Иначе съм се возил в такива тролейбуси с автоматично сваляне/слагане на прътите в Солинген, пътниците по никакъв начин не разбират кога се движи под ККМ и кога - само на батерия.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16697
    • View Profile
    • Email
Или да обърнат движението им, в обратна посока, където има навсякъде ККМ.
Няма ляв завой от Левски към Гурко посока Стадиона и би било пълна глупост заради някакъв тролей да се възстанови. Също няма спирка на СУ. Ако го удължат да върти около Английската гимназия, влиза в доста задръствания и ще трябва доста допълнителни коли. В сегашната посока 84/184 може да прави невралгичния ляв завой на Орлов мост на батерия, да се хване за жиците по Евлоги и докато почива на Гурко, да се зарежда (както и ултракондензите). Ляв завой на Орлов мост при сегашните допотопни стрелки изглежда неразумно решение. Въпрос също е имат ли опция за по-бързо зареждане, ако не са в движение.
« Last Edit: 09.10.2024, 10:57:55 by blagun »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1416
    • View Profile
В Шафхаузен тролейбусите свалят и вдигат прътите по 4 пъти на курс (2 пъти свалят, 2 пъти вдигат), пък не съм чул да има някакви проблеми. А за пътниците е все тая.
Мен ме притеснява друго. Изглежда, че пак се купуват някакви превозни средства без план къде и как да се използват, нито дали има подходящата инфраструктура, нито дали това е най-разумната инвестиция в момента (каквато със сигурност не е).
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
...не да удължаваме тролейбусни, защото тролейбусите, които сега се експлоатират на предлаганите линии за удължаване ще станат ненужни, а те са нови/сравнително нови.

Пък и късите Шкоди чукат 15 години, т.е. вече не са "нови". Добре е тролеите да се обновяват на стъпки, а не изведнъж да започнат да отпадат.

Това си е така, всъщност не са хич нови старите Шкоди. 35 тролея са всъщност едно нищо за милионен град, толкова трябва да идват всяка година редовно, а не да се случва веднъж на 10 години.

Мен ме притеснява друго. Изглежда, че пак се купуват някакви превозни средства без план къде и как да се използват, нито дали има подходящата инфраструктура, нито дали това е най-разумната инвестиция в момента (каквато със сигурност не е).

Това мисля че не е новост, и идва от това че не експлоатационните дружества на линиите задават параметрите на поръчките. Ако те подаваха информацията точно от какви превозни средства се нуждаят и общината ги поръчваше щеше да не се стига до такива ситуации като с електровъшките например. Важно е явно тези поръчки да се прекарат като ПР по всички медии, а дали купеното е подходящо е второстепенен въпрос.
« Last Edit: 09.10.2024, 11:12:02 by fafan »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14182
    • View Profile
Изглежда, че пак се купуват някакви превозни средства без план къде и как да се използват, нито дали има подходящата инфраструктура, нито дали това е най-разумната инвестиция в момента (каквато със сигурност не е).
Защо смяташ, че не е разумна инвестиция? Инфраструктура има, подходящи линии - също. Да, има нужда от модернизация на ККМ, но тя няма да е толкова трудна и скъпа.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Защо смяташ, че не е разумна инвестиция?...Да, има нужда от модернизация на ККМ, но тя няма да е толкова трудна и скъпа.

ККМ по принцип е скъпо нещо, виж последната изградена до Спартак колко струваше. Кабели, стълбове, да не говорим за токоизправителните станции. А много голяма част от ККМ в София си е изпяла песента и има нужда от подмяна, това ще са милиони.

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1238
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
В Шафхаузен тролейбусите свалят и вдигат прътите по 4 пъти на курс (2 пъти свалят, 2 пъти вдигат), пък не съм чул да има някакви проблеми. А за пътниците е все тая.
В Римини от поне 10 години линия 11 е с хибриди. Разбира се, че тролеят се е закачил за мрежата, когато изгасне дизеловият двигател. Това става на една от спирките и няма никакво забавяне.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16697
    • View Profile
    • Email
Да, има нужда от модернизация на ККМ, но тя няма да е толкова трудна и скъпа.
Като гледам, че даже на новите участъци не се слагат съвременни бързи стрелки, съм скептик, че истинската модернизация е лесна и евтина. А без нови стрелки по-добре да се отива към постепенна подмяна на тролеи с ултракондензаторни електробуси.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11597
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Няма ляв завой от Левски към Гурко посока Стадиона и би било пълна глупост заради някакъв тролей да се възстанови. Също няма спирка на СУ.
...

Няма, но пречи да проима само за тези линии. Щом на Сливница и Д. петков може, значи не е проблем и на други места да може.
Спирка на СУ в посока Гурко има!
Всичко е въпрос на настойки. Дали има смисъл, вече е обект на друга дискусия...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14182
    • View Profile
Като гледам, че даже на новите участъци не се слагат съвременни бързи стрелки, съм скептик, че истинската модернизация е лесна и евтина. А без нови стрелки по-добре да се отива към постепенна подмяна на тролеи с ултракондензаторни електробуси.
Това сме го коментирали десетки пъти, че, докато инж. Ганчев е директор на СЕ, трудно ще се внедрят по-модерни стрелки, шини и други елементи по ККМ. Ползват се морално остарели, които обаче са с неговия патент. Така че не е толкова въпрос на пари, а на желание. Ако Столична Община зададе да се сменят с по-модерни и бързи стрелки и шини, трябва да се изпълни.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9374
    • View Profile
Новите стрелки, кръстовки, шини и т.н. изискват качествен монтаж иначе скоростта на преминаване през тях няма да е много над пешеходната. Все пак за СО не би трябвало да е голям проблем да покани специалисти от чужбина примерно Чехия за целта при необходимост.  :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16697
    • View Profile
    • Email
докато инж. Ганчев е директор на СЕ, трудно ще се внедрят по-модерни стрелки, шини и други елементи по ККМ. Ползват се морално остарели, които обаче са с неговия патент. Така че не е толкова въпрос на пари, а на желание. Ако Столична Община зададе да се сменят с по-модерни и бързи стрелки и шини, трябва да се изпълни.
Ако разпоредителят на средствата за СЕ не може да нарежда на изпълнителния му директор, по-добре да закриват електротранспорта. Или по-простото - да освободят директора.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 993
    • View Profile
Директорът на СЕТ току-що беше преизбран от общинските съветници от ГЕРБ и БСП, кой точно да го освободи?
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P