Author Topic: Ретро трамваи  (Read 139749 times)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1977
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро трамваи
« Reply #580 on: 19.09.2024, 20:51:02 »
А, не, да не унищожават 89. Все пак части за 174 би трябвало да се пилеят в изобилие из депата. И да няма, поне това Трамкар трябва да може да изобрети и да не е толкова скъпо. Нали няма някаква революционна техника вътре, да трябват скъпи чипове с редки метали и скъпи технологии. Въпрос на труд, а у нас той за съжаление е ниско платен, така че би трябвало да не е скъпо да го реставрират. За Комсомолеца и Републиката с ремаркетата им - същата работа.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16006
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ретро трамваи
« Reply #581 on: 14.01.2025, 14:53:35 »
Ако някой от модераторите прецени нека премести това мнение в по-подходяща тема. Може ли да ми припомните кои бяха запазените трамваи в „Трамкар“ - едно ЧКД Т4, Републиката с ремаркето, 174, Графиня, имаше ли други?

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3674
  • ČKD
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #582 on: 14.01.2025, 14:55:54 »
България 1300 - 306, София 100 - 435, Т6М-700 - 711

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14221
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #583 on: 14.01.2025, 15:40:41 »
Ето списък. С най-големи шансове да се възстанови май е България-та.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16006
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ретро трамваи
« Reply #584 on: 14.01.2025, 15:42:06 »
Благодаря, искам да ги опиша в моя списък с подвижен състав като чакащи реставрация, затова попитах.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 999
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #585 on: 15.01.2025, 12:23:17 »
В списъка не фигурират 711, 435 и 939. 416 и 4027 са по-скоро брак май.

Интересното е, че СЕТ заявяват, че предвиждат 711 да се възстанови в оригинален вид, както е бил при производството му, а не откакто е жълто-син, разбира се при наличие на финансиране. Основен проблем остава липсата на сервизни работници както в завода, така и в депата.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline david

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #586 on: 15.01.2025, 12:34:32 »
416 и 4027 са изключително ценни, защо така да се отпишат с лека ръка? 4027 е най - модерната визия, която е излязла от завода и би било супер да се възстанови, а 416 е още по - ценен. Ако можете, борете се да бъдат запазени.
Отделно по повод наблищавата 125та годишнина на трамваите в София, се надявам да излезе книга подобна на тази с Чавдар, която да описва всички произведени трамваи и тролейбуси в Трамкар, основните им ремонти и модернизации, с приложени снимки. Според мен има как да се напише такава книга, единствено се чудя дали някой в СЕ или общината би бил толкова предприемчив да осигури финансиране за такова нещо.

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1108
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #587 on: 15.01.2025, 13:12:36 »
Е нали имаше такъв опит за книга на 100-годишнината. И там по спомен се описваха повечето трамваи, като част от историята. Имаше нещо и за тролейбусите, а дали нещо и за автобусите. Забравих как се казваше, беше от сорта 100 години ГТ в София или подобно. Със сигурност във форума с качвани снимки от нея и всички я знаят.

Offline david

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #588 on: 15.01.2025, 13:25:20 »
Имаме нужда от книга, а не от опит за такава... ние ли сме най - зле, та освен книгата за Чавдар, книгите на Димитър Деянов за БДЖ и тези на Братоев за метрото, нямаме никаква друга литература за МГТ? Германците, унгарците и руснаците изкарват постоянно книги на тези теми, които са на изключително високо ниво и се купуват и от чужденци, какъвто съм аз за тях и още стотици като мен. Имаме много богата транспортна история и е важно да бъде записана и събрана в книги, защото хората, които са съвременници на отминалите събития си заминават лека по - лека и накрая ще играем развален телефон и до 50 години, много неща ще бъдат неверни и изкривени.

Offline 503

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 169
  • Любима линия: 11 Връбница-Княжево
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #589 on: 15.01.2025, 13:27:27 »
Така е, но някой трябва да се хване да събере цялата информация, а това е много трудно.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1977
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро трамваи
« Reply #590 on: 15.01.2025, 16:00:33 »
Дали е допустимо ретро трамвай да бъде откупен от сдружение, подобно на другите превозни средства и да стане частна собственост? Не става въпрос дали като такъв ще му е разрешено да се движи след евентуално възстанвяване по релсите в София, а просто да бъде откупен.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14221
    • View Profile
Re: Ретро трамваи
« Reply #591 on: 15.01.2025, 16:33:09 »
Да, на теория сигурно може. Но реставрацията и поддръжката изискват средства, много повече, отколкото за автобусите...

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5306
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро трамваи
« Reply #592 on: 15.01.2025, 17:04:18 »
Принципно може, въпреки, че ще бъде първия такъв случай. Но от там следва тежката история.
Първо съхранението. Единия вариант е да се наема площ в някое от депата, което вероятно ще струва немалко. Втория вариант е да се съхранява на частно място, но то първо трябва да е в близост до трамвайна линия, второ да се изгради инфраструктура - РП, стрелки, ККМ, като тяхната цена и последващата поддръжка трябва да се заплаща от собственика. Съществува вариант и съответния трамвай да бъде статичен експонат, но така се губи целия смисъл.
Второ - поддръжка, технически прегледи и т.н. Единственото място за такова нещо е в депата на СЕ, те единствени са и лицензирани за извършване на технически прегледи. Това също ще бъде солено удоволствие.
Трето - наем на инфраструктура и електричество за придвижването.
Четвърто - проверките от всички свирепи институцийки, които са с широко затворени очи за СЕ, но няма да е такава ситуацията и за частник.
На запад има такива случаи, но там обикновено са сдружения, които са в пряк контакт, с добри отношения и донякъде част от транспортните оператори. В Дрезден например, трамвайния музей е на сдружение. Тук община и транспортен оператор се държат като мащеха и гледат лошо на такава идея.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Re: Ретро трамваи
« Reply #593 on: 15.01.2025, 18:00:40 »
На запад има такива случаи, но там обикновено са сдружения, които са в пряк контакт, с добри отношения и донякъде част от транспортните оператори. В Дрезден например, трамвайния музей е на сдружение. Тук община и транспортен оператор се държат като мащеха и гледат лошо на такава идея.

Тези сдружения там често са от бивши служители на транспортния оператор.