Author Topic: T6МД-1000  (Read 71440 times)

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #260 on: 13.12.2022, 16:34:03 »
Какво е теглото на T6МД-1000? Нещо не можах да открия информация по този въпрос. При модернизацията  нещо правено ли е по отношение на прословутия проблем с колоосите , модернизирания имаше ли проблем с тях?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #261 on: 13.12.2022, 16:40:31 »
Ходовата част е изцяло старата БГ и имаше няколко случая с изпадащи валове и редуктори от талигите.  :rolleyes:

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #262 on: 10.10.2024, 18:16:23 »
Онагледявам:

Има ли някъде повече информация за това устройство за смяна 1009<->1435? Успяха ли да направят и талиги или само онова?

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #263 on: 10.10.2024, 23:56:08 »
Успяха ли да направят и талиги или само онова?

Талигите са далеч, далеч по-сложни. ЦЪК

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5987
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #264 on: 11.10.2024, 00:40:48 »
Това видео и амбициите на Трамказан да прави трамвай с променливо междурелсие се разминават с около 35 години. А и това освен междурелсието, си променя и височината, значи още по-сложно.

Иначе, има подобна разработка и то далеч по-просто устроена за ползване във фериботния комплекс във Варна. Не е намерила приложение, защото не води до реална полза.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6450
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #265 on: 17.10.2024, 19:21:50 »
Тази снимка е много интересна. 1007 излиза от коловозите за 1009 мм междурелсие в Тармкар.


Има данни, че този трамвай е бил проектиран с талиги, ставащи за двата типа междурелсие. Явно по-късно талигите са сменени с Т86 и Тср86.
Снимката е изгубена, но предполагам че става въпрос за тази.
Сега, може да има изненадани, но подозирам, че трамваят в десен план на снимката е митичния четирисекционен пендел, чийто чертеж съм виждал че съществува в архивите на Трамкар. Няма как да е нито 503, нито 504, те са произведени съответно през 1988 година, а 4007 е произведен най-късно в края на 1986 година.
Мога да разкажа какво съм чувал за въпросния пендел с четири секции, но няма нищо като веществено доказателство дори за започване на изграждането му, освен може би тази снимка.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5306
    • View Profile
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #266 on: 17.10.2024, 21:51:58 »
Ми... точно 503/504 е. 1007 е там не като новопроизведен, а в последствие (вероятно) за слагането на експерименталните талиги. Които в последствие се оказват абсолютен провал. Трамваят се опитва да мине през съоръжението, заклинва се в него, и до там.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11618
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #267 on: 17.10.2024, 21:55:14 »
Коментирано е. 504 като нов е бил с разцветката на 700М. По-късно го боядисват с ливреята на 503.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1108
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #268 on: 17.10.2024, 22:30:53 »
Аз бих се поинтересувал за пендела 4 секции какво се знае, дори и да са конспирации.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #269 on: 18.10.2024, 11:37:36 »
В София не е имало такъв.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #270 on: 18.10.2024, 12:53:21 »
Изобщо не е имало съчленени трамваи с повече от три секции преди Песа.  :)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7500
    • View Profile
Re: T6МД-1000
« Reply #271 on: 19.10.2024, 09:24:37 »
Снимката е с доста лошо качество но според мен това е 1007 след няколко години експлоатация. По челната колонка горе се вижда ръжда а долу под прозореца нещо като следи от малък удар. По някаква причина е бил върнат в завода. Замърсено е и стъклото пред челната табела.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3996
    • View Profile
    • Email
Re: T6МД-1000
« Reply #272 on: 25.02.2025, 17:39:32 »
   Почнах да пиша това стихотворение на 5 декември миналата година, но успях да го завърша едва днес.

Злите веди му прокобили несрета,
още на чертожната дъска във лунна вечер.
Другото довършили конструкторите клети,
вярващи безумно в далновидността
на подозрителни капацитети!

И ето, появил се той - широкият трамвай!
Със много обещания за светло бъдеще и рай!
Длъжен бил да промени настоящите несъвършенства,
на всички свои грешни прародители.
Шумни, тесни, бавни и студени,
тъй били предците му злочести!

Но бързо се оказало, че липсвали у него,
истинските добродетели.
По спирките се събирали все повече,
недоволни от видяното свидетели:


"Откриха нова линия, но трамваи няма,
никак не е смешна таз тротоарна драма!"
Изхлипа някак си плачливо,
стара дама в настроение криво.
"Повреждали се, казват,
и затова и разписанието си толкова спазват.."
Доложи тихо чичо Михо.
"Но пък хубави са, и големи,
на седалките им място всеки ще намери!"
Изчурулика бързо Мери.
"Да, да, всичко хубаво е, но на думи,
в чакане напразно времето си губим..."
Прошепна Спаска - стара мъжемразка.

В този миг иззад завоя се подава,
на широкорелсовият влак конвоя.
Вкупом два по два трамвая се стремят,
да не нарушават обичая,
профучавайки с табелки "Повреден".

"Не на мене, не и в този ден!
Колко още аз ще чакам под дъжда студен?!
Имаме ли избор, явно си е ген,
дори удобствата да превръщаме в проблем! "

Бързо стана ясно - няма да се справи май,
с линията 20 новият трамвай!
Кардани и редуктори се чупят,
масло трансмисионно изтича за минути.
Надресорната греда изглежда шава,
ех, такъв и бил материала!
Каучукът се цепи, а тефлона скърца,
от тряскането на вратите водачите се къртят.
Спирачен барабан от строй излиза,
ребордите оглозгани са,
апаратът спира...

Работниците псуват, инженерите се начумерват,
как по-бързо в тази каша,
решение за спасение да намерят.
До парите казват опирало всичко,
на лош край ще излезе тоз широк трамвай...

Има цяр за нашите мъки,
остава само трамваи нови да закупим.
Защо да откриваме топлата вода тепърва,
щом резултатът краен не ни отърва?

Чехите са го измислили - ей го на!
С трамваи "Татра" е оборудвана не една страна!
Те бързи са и здрави, модерни и комфортни,
не заслужаваме ли и ние удобно да се возим?!

Ами нашите какво ще правим?
Засега ще ги оставим, докато не ги забравим!
Произведени са вече, вярно,
но от нормалните трамваи те различават се кошмарно!
Ще мине време и ще се забрави,
на тази неудача срамна края...
« Last Edit: 25.02.2025, 22:21:54 by София 100 »
Направеното днес е недостатъчно за утре.