Author Topic: Поръчка за капитален ремонт и модернизация на 40 мотриси Tатра T6A2 и Татра T6B5  (Read 7704 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4616
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Според тази статия http://mhd86.cz/2023/03/14/vyroba-i-komunikace-vaznou-jihlava-stale-ceka-na-trolejbusy/през юни 2022 е трябвало да тръгнат курниците на Богдан.
Статията е от 14.03.2023. Към нея дата все още няма нито един.
Пише се, че комуникацията с фирмата-фантом е почти невъзможна. Споменава се, че за всеки ден закъснение има неустойка от 10 000 крони. Към момента на издаване на статията вече са начислени  1 910 000 крони. Вече сме почти две години след това. Интересно какво се случва за това време.
Няма и как да има доставени, защото Богдан са изпаднали в несъстоятелност и не са произвеждали тролейбуси от началото на 2022 г. В момента преминават през някакво преструктуриране и може и да възобновят производството.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1267
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Т.е. производителят фалира и въпреки това успяват да си изпълнят поръчката със сходен продукт със същото тягово оборудване. Или са факири, или са големи играчи.
Аз като собственик на малък бизнес гледам с различни очи на предприемачи, които се опитват да намерят мястото си под слънцето. За мен фирма с малко референции и малко изпълнени проекти не е по подразбиране измама. Всеки е започнал отнякъде.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2231
    • View Profile
Фирмата е от бивши служители на Инекон с доста богат опит. Могат да сглобят и ремонтират трамвай. Мисля че единият от инжинерите, които направиха Инеконите в движение участва в нея. Принципно има много качествени чешки кадри, които по една или друга причина не работят за Шкода. И тук беше споменавано, че Шкода изкупува всички възможни чешки предприятия за ж.п. и ги атакува по търгове с дъмпингови цени, само и само да се купува нов подвижен състав от Шкода.
The Grand Tour

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7500
    • View Profile
Това е факт. И като така не виждам нито кой ще им произведе каросерии, нито кой ще им достави ел. оборудване, защото всичко вече е под крилото на Шкода.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
...единият от инжинерите, които направиха Инеконите в движение участва в нея.

ИнжИнерите или инжЕнерите? Ако са инжИнери тежко ни и горко...

За мен фирма с малко референции и малко изпълнени проекти не е по подразбиране измама. Всеки е започнал отнякъде.


И защо трябва все да плащаме на някой да се учи на наш гръб? Инеконите мисля че бяха достатъчни като фиаско, още един такъв епизод с прохождащи чешки фирми не ни е необходим мисля.

  Никак не бих се учудил, ако която и да е неизвестна чуждестранна фирма  си избере български подизпълнител за реалното извършване на преустройството на трамваите в нископодови. И ще се получи така, че срещу определена сума се сдобиваме с чертежи как се прави това и как би трябвало да изглежда, но не и с гаранции дали такъв ремонт ще бъде сполучлив или целесъобразен.

Това ми се вижда като най-реален сценарий, в Чехия нищо няма да се случва, ще пристигне техническа документация, българският подизпълнител ще изтърбуши няколко ЧКД-та, след което нещата ще затихнат поради невъзможност на фирмата с празния уеб сайт да свърши работата.
« Last Edit: 04.01.2025, 11:26:55 by fafan »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
И какво им е на Инеконите? Едни и до днес от най комфортните и безаварийни трамваи.

И какво като избере български подизпълнители? Все едно у нас няма поне 2 вагонни завода, които правят чисто нови вагони. То остава и да разкарват каросерия от стандартни профили и греди през половин Европа като същите ги има и у нас и може да се сглоби и у нас
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
И какво им е на Инеконите? Едни и до днес от най комфортните и безаварийни трамваи.

Като трамваи - да. Но историята по придобиването им и после продължението всички си спомняме че хич не беше безаварийна.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2231
    • View Profile
Силовото отборудване на Cegelec e френско и всички проекти и патенти са френски. Шкода ги купи за да принуди чешките производители да позлват старият модел тягово оборудване, което се правеше в Чехия. И да може да си го ползва при техните влакове и тролейбуси.
Има от къде да вземат оборудване и знаят как се правят каросерии. Не си мислете че ги защитавам, но вече положението е критично. Нископодовата секция за мен е малко излишно упражнение, но със сигурност трябва да се  справят.
@Ivo профилите не са стандартни и нищо чудно да излезе по-евтино да се направят в Чехия. Не е толкова елементарно колкото ти е в главата.
The Grand Tour

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1267
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
И защо трябва все да плащаме на някой да се учи на наш гръб?
Защо "да се учи", и защо "все"? Почтеността и отговорността нямат нищо общо с историята. Яли сме дървото с не една реномирана стара фирма.

Инеконите мисля че бяха достатъчни като фиаско, още един такъв епизод с прохождащи чешки фирми не ни е необходим мисля.
Дай Боже всекиму такова "фиаско"! Хем не си свършихме нашата част от работата, хем получихме качествен и
надежден продукт. Накрая не си и платихме за некадърността си.

Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1424
    • View Profile
Представям си какви щяха да са реакциите тук, ако въпросната фирма беше турска, а фирмата беше с бивши служители на Дурмлазар. :D  Ама нали фирмата е от Чехия, значи всичко е наред...
Продължавам да не виждам примери за модеризирани по подобен начин Т6, продължавам да не виждам адекватна аргументаия защо трябва да модернизираме толкова стари ЧКД, дали това е най-правилното използване на тези пари и защо тази фирма ще ни ги направи както трябва, освен детинска радост "въй, колко хубави татри има в Чехия".
Продължавам и да не виждам поръчка за закупуването на така спешно необходимите ни около 100-150 чисто нови автобуса...
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Дай Боже всекиму такова "фиаско"! Хем не си свършихме нашата част от работата, хем получихме качествен и
надежден продукт. Накрая не си и платихме за некадърността си.

Нали ти е ясно че такъв късмет не може да е постоянен? Шансовете съдебният процес да завърши в полза на другата страна са кажи-речи 50:50, със същия успех можехме да останем и без трамваи. Не можем да спим винаги на това ушенце и да разчитаме че съдията винаги ще е на нашата страна.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7500
    • View Profile
И какво им е на Инеконите? Едни и до днес от най комфортните и безаварийни трамваи.
Като трамваи - да. Но историята по придобиването им и после продължението всички си спомняме че хич не беше безаварийна.
Историята по придобиването им беше супер изгодна за нас. Първо на цената на модернизация получихме супер евтино чисто нови трамваи. Второ разминахме се с бракуването на карданни. Последните които заминаха под предтекст модернизация бяха дръгясници София-100. Жалко, че нашите гламари не се сетиха по-навреме за тая опция.
Изобщо инеконите и Т6А5 бяха най-добрите попадения за последните 35 години. Да се говори че било фиаско е фантасмагория.
Силовото отборудване на Cegelec e френско и всички проекти и патенти са френски.
Абсолютно невярно! Французи нямат нищо общо с разработката на тези системи.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Да се говори че било фиаско е фантасмагория.

Виж коментара по-горе. Поръчки които не приключват в съдебната зала са такива, които не са фиаско. Другото си е баш фиаско.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3744
    • View Profile
Представям си какви щяха да са реакциите тук, ако въпросната фирма беше турска, а фирмата беше с бивши служители на Дурмлазар. :D  Ама нали фирмата е от Чехия, значи всичко е наред...
Продължавам да не виждам примери за модеризирани по подобен начин Т6, продължавам да не виждам адекватна аргументаия защо трябва да модернизираме толкова стари ЧКД, дали това е най-правилното използване на тези пари и защо тази фирма ще ни ги направи както трябва, освен детинска радост "въй, колко хубави татри има в Чехия".
Продължавам и да не виждам поръчка за закупуването на така спешно необходимите ни около 100-150 чисто нови автобуса...

Защо намесваш автобуси? Едното не изключва другото. Това, че СС нещо си бъркат приоритетите и залагат такива на това, от което най-малко имаме нужда в момента, а именно тролейбуси и модернизация на трамваи съвсем не значи, че такава е излишна. В ЧКД има още много хляб, за стари - чак толкова стари не са. Момента с ниския под действително обаче трябва да бъде прескочен, защото той е най-голямата въпросителна.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7500
    • View Profile
Да се говори че било фиаско е фантасмагория.

Виж коментара по-горе. Поръчки които не приключват в съдебната зала са такива, които не са фиаско. Другото си е баш фиаско.
Фиаско щеше да е да имаме само 2401 и 4-5 пленени курника в Острава (не че би било толкова голяма загуба). В крайна сметка издънката тогава беше наша и ако питаш мен справедливо беше СОС/СЕ да бъде осъдена.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16006
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Нека се придържаме към антитролската спогодба и да запазим градивността на дискусията, че таман ми стана интересно, а отговарянето на Фафан, когато се заинати не влияе много добре.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4347
    • View Profile
Инеконите мисля че бяха достатъчни като фиаско,...

Само да напомня, че причината за това "фиаско" са гъзоръките пияндета от красноселската работилничка! Чехите съвсем спокойно можеха да ни съдят е вземат неустойка и без да произведат нищо! Направо им се чудя как още искат да работят тук след всичките случки в железопътния транспорт!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Направо им се чудя как още искат да работят тук след всичките случки в железопътния транспорт!

Ами не искат, затова останахме само с 18 трамвая, вместо да ни ги направят поетапно всичките и година по година да ни пристигат по 18 едвам успяхме да ги съберем тези и нещата приключиха завинаги. Сега пък се явява само един световно непознат участник през някаква конструкция с подставено лице нашенска фирма. За някои тук това изглежда е много добре, успяли сме да ги преметнем, колко било добре, трамваи без пари...Това че в една сделка винаги трябва да има две доволни страни и договорите да са изпипани и прозрачни изглежда не е от значение, важното е хитрият балканец да е отгоре, а чехът да е с пръст в уста. Е и това си има цена, която накрая ние я плащаме.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3674
  • ČKD
    • View Profile
Направо им се чудя как още искат да работят тук след всичките случки в железопътния транспорт!

Ами не искат, затова останахме само с 18 трамвая, вместо да ни ги направят поетапно всичките и година по година да ни пристигат по 18 едвам успяхме да ги съберем тези и нещата приключиха завинаги. Сега пък се явява само един световно непознат участник през някаква конструкция с подставено лице нашенска фирма. За някои тук това изглежда е много добре, успяли сме да ги преметнем, колко било добре, трамваи без пари...Това че в една сделка винаги трябва да има две доволни страни и договорите да са изпипани и прозрачни изглежда не е от значение, важното е хитрият балканец да е отгоре, а чехът да е с пръст в уста. Е и това си има цена, която накрая ние я плащаме.
Поръчката е била за модернизиране на 18 трамвая, как да ни ги направят всичките, като подарък ли?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Поръчката е била за модернизиране на 18 трамвая, как да ни ги направят всичките, като подарък ли?

Достатъчно обяснявах, който разбрал - разбрал, който не е разбрал да чака трамваи като подарък. Дългосрочно сътрудничество и доверие между нашата страна и производителите в една сделка е в основната на пълноценно и ефективно обновяване на трамвайния парк. С далаверки и трикове няма как да имаме обновен и модерен парк никога.

Нека дискусията се върне към темата - далаверата около модернизирането конкретно на ЧКД-тата.