Author Topic: Поръчка за капитален ремонт и модернизация на 40 мотриси Tатра T6A2 и Татра T6B5  (Read 7709 times)

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1267
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Никой от противниците на проекта не прави прогноза още колко време ще са "годни" в настоящото си състояние и поддръжка.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3674
  • ČKD
    • View Profile
Тук никой не говори за противници, а за откриване на топлата вода върху мотриси които са годни и могат да минат нормален КР като в другите държави и да се движат още 15 години, а не да ги направим да изглеждат мудярничку и после да се чудим какво да ги правим.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Такава преработка е напълно възможна. Няма никаква тайна. Няма магия. Из мрежата има снимки на такива трамваи. 
Разглобяват цялата мотриса, до рама на коша, Преработват надлъжните греди на рамата и започват да монтират новите елементи. Правят ревизия и ремонт на талигите и пускат коша върху тях. Качват на камиона и ни я пращат в София ... Това е.

В това описание липсва една много решаваща и важна стъпка, дано само ти си я забравил да я споменеш, а не и тези които ще преправят мотрисите че иначе мотрисите могат от камиона направо да ги свалят в депото за метални отпадъци.

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1267
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Тук никой не говори за противници, а за откриване на топлата вода върху мотриси които са годни и могат да минат нормален КР като в другите държави и да се движат още 15 години, а не да ги направим да изглеждат мудярничку и после да се чудим какво да ги правим.
КР си минават и сега. После влизат за ремонт на ремонта няколко пъти. Салонът е с нов слой боя с произволен нюанс, намацана с баданарката. Поне 2-3 месеца изглежда чист, докато боята не се олющи. Сега е 2025г, след 15 години ще е 2040г. Не знам дали тогава и в Харков ще има мотриси без климатик и нисък под. И докога ще има резервни части за реставриране на 50 годишни машини, чийто производител няма да е съществувал от 40?
Така или иначе проектът е за едва половината от двете най-стари серии. Другата половина вероятно ще продължат да се кърпят по досегашния начин, докато може.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11618
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Тъкмо ще има база за сравнение след 15 години дали си е струвало и кои трамваи ще са още в движение.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5313
    • View Profile
Такава преработка е напълно възможна. Няма никаква тайна. Няма магия. Из мрежата има снимки на такива трамваи. 
Разглобяват цялата мотриса, до рама на коша, Преработват надлъжните греди на рамата и започват да монтират новите елементи. Правят ревизия и ремонт на талигите и пускат коша върху тях. Качват на камиона и ни я пращат в София ... Това е.

В това описание липсва една много решаваща и важна стъпка, дано само ти си я забравил да я споменеш, а не и тези които ще преправят мотрисите че иначе мотрисите могат от камиона направо да ги свалят в депото за метални отпадъци.
Подсети ме ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline radk0_99

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
Разглобяват цялата мотриса, до рама на коша, Преработват надлъжните греди на рамата и започват да монтират новите елементи. Правят ревизия и ремонт на талигите и пускат коша върху тях. Качват на камиона и ни я пращат в София ... Това е.
Незнам какво искаш да ти обяснявам. Как се пресмятат греди, как се прави динамично пресмятане на мотрисата, как се изчислява неоходимата мощност ...? За това се учи 6 години.
Един напълно любителски въпрос. Понеже под пода на коша на мотрисата освен талигите с ТЕД се намират и други неща при такова едно преправяне на нископодов какво се случва с тези агрегати, защото не може всичко да се качи на покрива

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11618
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Управлението на тяговите двигатели така или иначе ще се подменя. Ще му намерят място, така както и на другите "неща".
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online david

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Няма никакъв проблем електрооборудването да е на тавана и долу да останаъ само тяговите двигатели и задвижващите елементи. При Т3 в Либерец е точно така, като над нископодовото пространство, покривът е вдлъбнат надолу и там е вместено управлението. Има снимки из Трансфото, там можете да видите.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11618
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Не само в Либерец, в Прага също са така новопроизведените Т3.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5306
    • View Profile
    • Email
Всъщност точно това, че тяговото оборудване се качва на покрива, изисква и неговата подмяна. Сегашното е по-тежко и по-обемно, което пречи на това да се качи на покрива.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5313
    • View Profile
Разглобяват цялата мотриса, до рама на коша, Преработват надлъжните греди на рамата и започват да монтират новите елементи. Правят ревизия и ремонт на талигите и пускат коша върху тях. Качват на камиона и ни я пращат в София ... Това е.
Незнам какво искаш да ти обяснявам. Как се пресмятат греди, как се прави динамично пресмятане на мотрисата, как се изчислява неоходимата мощност ...? За това се учи 6 години.
Един напълно любителски въпрос. Понеже под пода на коша на мотрисата освен талигите с ТЕД се намират и други неща при такова едно преправяне на нископодов какво се случва с тези агрегати, защото не може всичко да се качи на покрива
Как е при изцяло нископодовите возила? Контейнерите с управлението на тягата са на покрива.
При Т6 между талигите са два шкафа с контактори и мотор-вентилатора. При нов тип управление на тягата обема на елементите е по-малък и всеки контейнер на покрива ще е със собствено охлаждане.
Пак ще кажа ... Няма магия. Има конструктивни решения, които вече се прилагат.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
Въпросът е дали такава разработка е правена някъде и колко време ще се изпитва прототипът. Възможно е някои дефекти да не проявят в първите 2-3 години от експлоатацията. В случая, ако не се получат нещата, ще сме съсипали годни мотриси, т.е. ситуацията е малко по-различна от тогава, когато се внедрява нов модел и просто не се получи.

Ако правилно помня, 2401 не беше прототип, просто ги произвеждаха безумно бавно поради липса на средства. Отне им доста време да направят 2401, после с 2402 съвсем запецнаха и от 2403 нататък май са правени в Чехия и съответно започнаха да пристигат сравнително бързо (сега видях в темата, че от 2405 до 2418 са пристигнали в рамките на февруари - декември 2009, което не е никак зле - https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=81.msg619#msg619.
Е че то нито един нов модел трамвай не е правен преди винаги има пръв път. Да не правят нищо ново ако е така.

Нали за това има инженери които смятат натоварването на конституцията, не просто да заваряваш хаотично греди и след 2-3 години да започне да се цепи и къса от умора на метала.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline T_4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3004
    • View Profile
Иво, с теб отдавна сме във форума - спомни си какво се случи с опитите да преустройват Икарусите. Надали не са ги смятали преди да ги правят.

Основната разлика между нов модел превозно средство и реконструкция/модернизация, че за направата на първото не се изисква спирането на действащ подвижен състав. В случая ме притеснява, че няма да има достатъчно време да проявят евентуални дефекти и има риск да останем без трамваи, които определено ни трябват.

Израснал съм с двата модела и предпочитам да ги помня достойно (как буквално летяха по ТМ9 на моменти и по ТМ20 преди да направят светофара при мола), когато им дойде време да ги бракуват, вместо да приключат дните си като най-мразеният подвижен състав в София (пляките и динозаврите са добри примери в това отношение).

Не смятам, че има какво ново да се каже докато няма новини по темата, така че нека изчакаме нещата да се случат по един или друг начин и тогава пак да коментираме.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
Аз мисля че тука по скоро ще го направят наново като Инеконите, може би ще ползват талигите например от старите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
Ако ще ги правят като Инеконите е уместно да се направи нископодова част 35-40% в средата между талигите.  :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11618
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Инеконите бяха нови, защото българските трамваи са уникални, всеки екземпляр е различен от другите. Проектът беше направен по 801, но не съвпадаше с останалите. При ЧКД такива проблеми няма. Освен това рамите и кошовете са здрави, така че няма логика да се произвеждат наново.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!