Author Topic: Поръчка за капитален ремонт и модернизация на 40 мотриси Tатра T6A2 и Татра T6B5  (Read 7708 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7500
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #60 on: 28.10.2024, 09:33:07 »
Kато вземем предвид какво знаменце виси на сградата на кметството, може би не трябва да изключваме и тази опция.
https://tatra-yug.com.ua/en/k-1m-3/
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #61 on: 28.10.2024, 09:44:12 »
Няма да могат да изпълнят условията за участие.

Принципно трябва да се изясни и въпросът това ли са трамваите от които имаме нужда. Соло трамваи с по 20 седалки може да са подходящи за градове в Чехия с по 150-200 хил. жители, но за милионен град и столица?

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3674
  • ČKD
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #62 on: 28.10.2024, 09:59:20 »
В Прага също вървят единични Т3 с по 15-20 седалки, пък не е град с 150-200 хил. жители. Или да си купим състав като за метрото и да се чудим къде по чудните ни трасета да го пуснем.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #63 on: 28.10.2024, 10:04:00 »
Единични трамваи са нужни за 1 и 3, където пътникопотокът е малък. . Първата линия е рядък въздуховоз с много голям дублаж с 6, 7 и 27, втората се дублира сериозно с 8 и 10, в по-малка степен с 4, 6 и 7. При ширина на коша 2.2 m двойни седалки ще затруднят сериозно разминаването, при това вместо 20 ще има максимум 28 седящи места. :rolleyes:

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3744
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #64 on: 28.10.2024, 10:08:38 »
Няма да могат да изпълнят условията за участие.

Принципно трябва да се изясни и въпросът това ли са трамваите от които имаме нужда. Соло трамваи с по 20 седалки може да са подходящи за градове в Чехия с по 150-200 хил. жители, но за милионен град и столица?
В милионния ни град ние обаче май залитаме към другата крайност - да наслагаме 30 метрови трамваи по всички линии без значение дали са подходящи или не. 20-тина Vario LF биха били удачен вариант за допълване на бройките ЧКД.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #65 on: 28.10.2024, 10:36:25 »
За 1009 мм има две измислени линии които ще могат да ги пуснат, но тези линии не им трябват 20 трамвая. А за 1435 мм.? Там ако им се махне възможността да са в СМЕ ще търкаляме соло трамваи по тм20 ли?

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3744
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #66 on: 28.10.2024, 10:53:43 »
Е няма да им махат тази възможност. Идеята е, че в СМЕ са по-гъвкави и могат да се удължават и намаляват спрямо нуждите. При нови трамваи предполагам ще отсъства проблема вагон с вагон да не могат да се "разпознаят", да си създвават проблеми като динозаврите и затова единици да вървят скачени години наред и да не смеят да ги откачат една от друга. Отделно чакаме някога в светлото бъдеще нови трасета и линии.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7500
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #67 on: 28.10.2024, 10:56:22 »
Да ама ще връзваш само нископодов с нископодов. Логичното беше 30 да са ниски / 17 високи при Б5 и 20 на 20 при А2. Така всеки състав щеше да предлага нископодова поне една врата.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3744
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #68 on: 28.10.2024, 11:07:15 »
Да ама ще връзваш само нископодов с нископодов. Логичното беше 30 да са ниски / 17 високи при Б5 и 20 на 20 при А2. Така всеки състав щеше да предлага нископодова поне една врата.
Да де, ама тук вече говорим по-скоро за ремаркета, които към днешна дата едва ли има кой да произведе. Прагоимекс имат две опитни ремаркета, които са се движели в Острава и експериментът изглежда не е бил успешен.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #69 on: 28.10.2024, 11:31:05 »
Е няма да им махат тази възможност. Идеята е, че в СМЕ са по-гъвкави и могат да се удължават и намаляват спрямо нуждите. При нови трамваи предполагам ще отсъства проблема вагон с вагон да не могат да се "разпознаят", да си създвават проблеми като динозаврите и затова единици да вървят скачени години наред и да не смеят да ги откачат една от друга. Отделно чакаме някога в светлото бъдеще нови трасета и линии.

Тук се спрягат Vario LF. Те могат ли да се движат в СМЕ? Не виждам никъде из Чехия или другаде да се ползват в СМЕ. Ние нямаме Т3, а Т6, те могат ли да се движат в СМЕ с Т3? Изглежда не. Остава възможността след "модернизацията" модернизиран Т6 да се движи в състав с немодернизиран както казва CKD. Тази възможност още от сега може да я пишем провал като знаем положението на автосцепките на повечето какво е. Значи остават 40 соло трамвая за 56 милиона лева, които никога вече няма да могат да се сцепят в състави, за линии 1 и 3 по шест, останалите за украса в депото, а по тм20 трайно хората се нагъчкват в малки трамваи. Планът е ясен.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #70 on: 28.10.2024, 11:39:13 »
ТМ 20 принципно е подходящ за единични трамваи при интервали 6-8 минути делник и 10-12 празник.  :rolleyes:

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1267
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #71 on: 28.10.2024, 11:44:00 »
В заданието има изискване за СМЕ.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3744
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #72 on: 28.10.2024, 12:28:04 »
Е няма да им махат тази възможност. Идеята е, че в СМЕ са по-гъвкави и могат да се удължават и намаляват спрямо нуждите. При нови трамваи предполагам ще отсъства проблема вагон с вагон да не могат да се "разпознаят", да си създвават проблеми като динозаврите и затова единици да вървят скачени години наред и да не смеят да ги откачат една от друга. Отделно чакаме някога в светлото бъдеще нови трасета и линии.

Тук се спрягат Vario LF. Те могат ли да се движат в СМЕ? Не виждам никъде из Чехия или другаде да се ползват в СМЕ. Ние нямаме Т3, а Т6, те могат ли да се движат в СМЕ с Т3? Изглежда не. Остава възможността след "модернизацията" модернизиран Т6 да се движи в състав с немодернизиран както казва CKD. Тази възможност още от сега може да я пишем провал като знаем положението на автосцепките на повечето какво е. Значи остават 40 соло трамвая за 56 милиона лева, които никога вече няма да могат да се сцепят в състави, за линии 1 и 3 по шест, останалите за украса в депото, а по тм20 трайно хората се нагъчкват в малки трамваи. Планът е ясен.
https://images.app.goo.gl/NmsrbhuNDqQjaUAq9
https://images.app.goo.gl/MrMjNqrzXCZ7UB6n9
И това е само на прима виста с едно чукване в Гугъл.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #73 on: 28.10.2024, 14:40:24 »
на прима виста с едно чукване в Гугъл.

С два вдигнати пантографа  :fan:

А и да припомним какво писа по-горе mihailo:

Няколко неща по темата:
Досега няма познат случай на Т6, преустрояван с нископодова част. Неслучайно Прага си разкараха Т6А5 - невъзможност на този тип кошове да се слагат нископодови части. Да, има конвертирани Т3, и то успешно, но първо кошовете им ги удължават с около 2 метра, и второ реално изграждат изцяло нови кошове.
« Last Edit: 28.10.2024, 15:01:56 by fafan »

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5306
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #74 on: 28.10.2024, 15:41:11 »
Пичове, вие сериозни ли сте бе...
Били вдигнати двата пантографа - чудесно, поръчваме си ги със силова връзка и сваляме единия пантограф долу. Имало някъде снимка на закачени трамваи с два вида кошове, това значело, че можем да закачим стар Т6А2 с тово Варио, а между тях можем сигурно да закачим и совалка и да ги изстреляме от космодрум? А тяговото оборудване? А това, че задния трамвай със старо изглеждащ кош е на практика същия като предния, откъм карантия? Проблем било, че старите Т6А2 сме щели да ги закачим за ново Варио, ама разбираш ли, автосцепките на старите били в лошо състояние. Че то това първо, че е най-малкия проблем и второ, то просто не е вярно. Не това е пречката.
Една партия, дето не се харесвала на един тука, била виновна за поръчката. А че тая идея се върти и подготвя от преди тая партия? Но ние си вадим категорично 1000% сигурно заключение от това, че въпросната партия пуснала колажче преди 10 месеца с модерно изглеждащ трамвай. А ако беше Бомбардие на тая снимка, Бомбардие ли щеше да ни модернизира чешките трамваи? А нещо за Метровагонмаш? Илюминатите? Тези хора, дето ви ги говорят тия неща, сега с нас в стаята ли са?
Прекратете дъвченето, по чисто лаишки начин, защото само се губи смисъла... ако на фафан му е чак толкова скучен и безсмислен живота, и има толкова време за губене, да ходи да се дъвче с йогито в темите за политика, коронавирус, транспорта в Германия. Последната, въпреки, че не трябва да бъде осир@на, защото е по тематиката на форума, е точно такава - наср@на!
« Last Edit: 28.10.2024, 15:46:40 by mihailo »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #75 on: 28.10.2024, 16:06:38 »
В заданието има изискване за СМЕ.

Това ли имаш предвид? (с правописните грешки)

Quote
3.5. Устройство за теглене и бутане на трамвая
В модурнизираните трамваи трябва да съществува възможност за теглене и бутане ( автосцепки с електрическа глава за работа в много единици), съвместимо със сега използваните в гр. София трамваи Т6А2, Т6А5, Т6В5, Т8М-700IT, Be4/6S и PESA Swing122NaSF,  възможно е използването на адаптер за скачване.
Всеки един от Участниците трябва да предложи техническо решение и оборудване за повдигане и наместване трамвая и на талигите с автокран или по друг способ в случай на дерайлировка.

Пичове...
Били вдигнати двата пантографа - чудесно, поръчваме си ги със силова връзка и сваляме единия пантограф долу...

Ще ги поръчаме със силова връзка ако сме го написали в техническите изисквания. Написано ли е?
« Last Edit: 28.10.2024, 16:09:56 by fafan »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1424
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #76 on: 28.10.2024, 16:38:44 »
https://images.app.goo.gl/NmsrbhuNDqQjaUAq9
https://images.app.goo.gl/MrMjNqrzXCZ7UB6n9
И това е само на прима виста с едно чукване в Гугъл.
Къде на тези снимки има Т6? Четене с разбиране трябва.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3744
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #77 on: 28.10.2024, 16:58:05 »
https://images.app.goo.gl/NmsrbhuNDqQjaUAq9
https://images.app.goo.gl/MrMjNqrzXCZ7UB6n9
И това е само на прима виста с едно чукване в Гугъл.
Къде на тези снимки има Т6? Четене с разбиране трябва.
Няма защото няма такова животно. Всъщност ако ти не си разбрал, от 2-3 страници насам просто се разтягат локуми без особен смисъл.Мисля, че в момента никой в СО не разглежда като вариант поръчка на нови вагонни трамваи, тъй че просто си говорим  ;)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #78 on: 28.10.2024, 17:42:52 »
... от 2-3 страници насам просто се разтягат локуми без особен смисъл. Мисля, че в момента никой в СО не разглежда като вариант поръчка на нови вагонни трамваи, тъй че просто си говорим  ;)

Новите вагони не ги разтягаме като локум, а ги съпоставяме с исканата от нас модернизация да разберем има ли икономически смисъл от нея или не. След това може да се разтегли още малко темата и да се опитаме да разберем има ли смисъл и от техническа гледна точка от нея. Ако се окаже че и от двете гледни точки има по-добри решения следва да разберем кой я е поръчал тази модернизация и после да му търсим обяснение и отговорност защо е решил да похарчи 59 милиона. Най-късно като се внесе доклад в СОС за гласуване на парите ще разберем кой стои зад тези идеи, анонимен доклад там слава богу не може да се пусне, засега все още могат да се скрият.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3744
    • View Profile
Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« Reply #79 on: 28.10.2024, 18:17:35 »
... от 2-3 страници насам просто се разтягат локуми без особен смисъл. Мисля, че в момента никой в СО не разглежда като вариант поръчка на нови вагонни трамваи, тъй че просто си говорим  ;)

Новите вагони не ги разтягаме като локум, а ги съпоставяме с исканата от нас модернизация да разберем има ли икономически смисъл от нея или не. След това може да се разтегли още малко темата и да се опитаме да разберем има ли смисъл и от техническа гледна точка от нея. Ако се окаже че и от двете гледни точки има по-добри решения следва да разберем кой я е поръчал тази модернизация и после да му търсим обяснение и отговорност защо е решил да похарчи 59 милиона. Най-късно като се внесе доклад в СОС за гласуване на парите ще разберем кой стои зад тези идеи, анонимен доклад там слава богу не може да се пусне, засега все още могат да се скрият.
Икономически смисъл има, но да кажем не точно по този начин. Очевидно Т6, за разлика от Т3 и КТ4 не са пригодни за такава реконструкция, за това и Прага ги разкарва без да са вложили нищо в тях през годините. На Локума пражкия кмет нали му е приятел, може да го пита защо не виждат бъдеще в тях и ги разпродадоха за жълти стотинки. Вариант е да се пожертва един вагон за опитно зайче, който да бъде съсипан и чак след това да се вземе решение дали да се продължи с останалите. Това не значи, че не се нуждаят от едно качествено "саниране", което да включва смяна на управлението, електрическата инсталация, обновяване на салона, информационни системи, седалки и ново осветление, а Вариото да се вземе за допълване и да върви по линиите между тях. Трамваите могат да бъдат вечни машини, но това го знаем, все пак дори в Милано май още не смятат да се разделят с мотрисите си от 30-те години, но са ги обновили няколко пъти през тези 90 години.