Author Topic: Поръчка за капитален ремонт и модернизация на 40 мотриси Tатра T6A2 и Татра T6B5  (Read 7121 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7500
    • View Profile
Прототип, един брой, изкарал на линия пет години. Явно неуспешен опит.
Или по-скоро скъп.
Новото шаси със същите габарити ли го правим като старото или се налага да го променяме като при новите шасита за модернизациите на Т3 и да го удължаваме?
По-скоро като съществуващите (Vario).
По-интересно ми е какво ще измислят за тесните.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9352
    • View Profile
Нещо подобно на 71-407 с използване на талигите и части от коша на стария вагон не би трябвало да е скъпо.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7874
    • View Profile
    • Email
По-скоро като съществуващите (Vario).
По-интересно ми е какво ще измислят за тесните.

Нещо подобно ... с използване на талигите и части от коша на стария вагон не би трябвало да е скъпо...

Непрекъснато се смесват тук два различни сценария - цитира се отново и отново Vario които са изцяло нови, но се дават идеи какво да се ползва все пак от нашите стари "за да не излезе много скъпо" и все пак да се напъхаме в ограничения бюджет който е зададен по поръчката.

В крайна сметка трябва да се тегли черта и да се каже - изцяло нови трамваи ли ще пристигнат каквито са Vario макар и морално остарели към момента на производството им, или модернизирани, и ако са модернизации колко процента от старото возило е използвано. Никъде няма такива изисквания в техническите задания, такъв критерии изобщо не участва и в крайното класиране, нарочно всичко е писано максимално плаващо.

Това е много важно, защото от това зависи какви гаранции ще могат после да се предавят към изпълнителя на поръчката като шаситата почнат да корозират, да се късат и трамваите един по един окапят и ние тук с нашите ограничени възможности не успеем да ги съживим. Какво ще се случи после също не е ясно, пак ли ще пътуват към Чехия да ги оправят?
« Last Edit: 30.10.2024, 15:36:17 by fafan »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9352
    • View Profile
Принципно използването на талигите за частично нископодов вагон не би трябвало да доведе до сериозни проблеми при това експлоатацията ще е по-лесна за сметка на натрупания досега с T6A2, T6A5 и T6B5 опит и ще може да се използва по-ефективно ограниченият бюджет, за кошовете трябва да се прецени състоянието им - вагоните са вече на около 30 години. В Чехия има модернизирани T3 с оригинални талиги.  :rolleyes:
« Last Edit: 30.10.2024, 16:02:29 by V.Peichev »

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3966
    • View Profile
Хубаво ще ги ремонтират изцяло, но без нископодова част. Освен това, подмяната на релсовия път трябва е регулярна. Така, ако няма натоварване при движение от подскачане, удряне и пр., биха работили без допълнителни ремонти с години (да се движат по нови, прави релси, с висока скорост). Ако се сменя електроника, то само един трамвай с рационализации и даващ откази постоянно, става тестов. След "реновиране" дали работи безотказно, надеждно достатъчно месеци, независимо от климат/сезон. Това е работа за трамвайни заводи, работещи с тези модели.
Има катастрофирали трамваи, които отговарят на тези условия.
« Last Edit: 05.11.2024, 04:06:13 by tm0 »
------------------------

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7874
    • View Profile
    • Email
Хубаво ще ги ремонтират изцяло, но без нископодова част.

Нископодовата част намалява и без това малкия капацитет на тези трамваи. Има решения да се закачи нископодово ремарке и така да се запази еднa прилична големина на състава от високоподов трамвай и ремаркето, но това решение е в пъти по-скъпо.
« Last Edit: 05.11.2024, 23:53:23 by fafan »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9352
    • View Profile
За 1 и 3 са нужни по-малки трамваи. Нископодовата част не намалява сериозно капацитета - 71-407 с 39% нисък под събира същия брой пътници като T6B5.  :rolleyes:

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1137
    • View Profile
Крайният срок за подаване на документи изтича след 4 дена. Дано никой не е подал документи. Ще се моля това финансово престъпление да не се случи  :help:

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 786
    • View Profile
    • Email
Чехословакия коя република на Съветския съюз беше?  :help:

Само един изпълнител иска да ремонтира съветските трамваи в София

„Столичен електротранспорт“ е предвидил 56 млн. лв. за пълно обновяване на 40-те стари модела Tatra T6A2 и Tatra T6B5



Само една оферта е подадена в обществената поръчка на „Столичен електротранспорт“ за пълно обновяване на 40 стари трамваи от съветските модели Tatra T6A2 и Tatra T6B5. Въпреки удължения срок само Консорциум „София Трам 2030“ е проявил интерес към търга на стойност 56 млн. лв.

Офертата на консорциума, в който влизат компаниите „Трам Фор Енви“ ООД и „Ви Ти О Лоджистикс“ ЕООД, е подадена на 11 декември. Ценовото предложение тепърва предстои да стане ясно, но все още няма обявена дата за отварянето му.

Припомняме, че процедурата бе обявена в края на октомври, като първоначално документи се подаваха до 26 ноември 2024 г. Впоследствие този срок бе удължен два пъти – веднъж до 12 декември и още веднъж до 27 декември. Така финално отварянето на офертите се е случило на 30 декември 2024 г.

Най-вероятно последното удължаване е направено с идея, че поне още един участък може да се включи в търга. Предвид че е подадена само една оферта, не е ясно как „Столичен електротранспорт“ ще процедира с поръчката.
Какво се знае за консорциум „София Трам 2030“?

Ако се съди по името на първата компания в консорицума – „Трам Фор Енви“ ООД – най-вероятно става въпрос за чешката Tram for Envi, която се занимава именно с производство на трамваи, тролейбуси и електробуси. В Търговския регистър обаче компанията не фигурира.

Другата компания – „Ви Ти О Лоджистикс“ ЕООД – е българска, създадена е през 2018 г. Като едноличен собственик на капитала е вписана „Фиделитас Груп“ ЕАД. Управители на „Ви Ти О Лоджистикс“ ЕООД са Георги Георгиев Пешев и Огнян Василев Костов.

Групата от компании предлага пакет от услуги в областта на логистиката, спедицията, контрола и сертификацията на стоки, застрахователни оценки. На сайта им е записано, че оперират денонощно на територията на България и Румъния, включително всички Черноморски и Дунавски пристанища в региона.

Припомняме, че към днешна дата моделите трамваи Tatra T6A2 и Tatra T6B5 обслужват линии като 3, 10, 15, 20 и др. Всичките са произведени от CKD Tatra (Чехословакия) в началото на 90-те години, т.е. възрастта им е между 33 и 35 години. Самият модел е от средата на 80-те години на миналия век.

Поръчката предвижда пълното им обновяване, включително добавянето на нова електроника и нископодова част. Срокът за извършване на ремонта не трябва да е по-дълъг от 60 месеца от датата на сключване на договора.

Междувременно търгът за покупка на 18 нови трамвая, на стойност над 98 млн. лв., окончателно пропадна в края на миналата година.

Economic.bg

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1234
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Значи все пак има възможно решение.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7874
    • View Profile
    • Email
Значи все пак има възможно решение.

Има, решение в което парите отиват в нечий джоб а ние оставаме без трамваи.

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1234
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
И как ще стане това? Поръчката не се предплаща.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7874
    • View Profile
    • Email
Единствената надежда е че както и с 18-те нормалнорелсови трамвая и тази обществена поръчка ще стигне до ВАС и ще бъде обявена за прекратяване, защото е очевидно че става дума за поредната далавера, предварително са правени уговорки и после се явява само един участник. Нещата смърдят отдалече.
« Last Edit: 02.01.2025, 16:53:14 by fafan »

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2294
    • View Profile
    • Email
Той и сайтът на компанията, явила се, е някакъв скалъпен набързо, като да се покаже сега при нашата поръчка. Повечето страници не зареждат, не се разбира нищо за компанията, контакти не зареждат, изпълнени проекти няма, ползва се безплатна услуга за изграждането... Предполагам, че и те тепърва разучават за какво става въпрос и ще публикуват съдържание скоро.  :neznam:


Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4613
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Сайтът съществува поне от 2021 г., не е правен за нашата поръчка. Tram for envi са били дилър на Богдан за Чехия и са участвали в няколко поръчки за доставка на тролейбуси, но всички, в които е трябвало да спечелят, са прекратени (сакън да не се наруши монополът на Шкода). Участвали са и в поръчка за доставка на нови трамваи за Киев, но и тя е прекратена. Също са доставяли тролейбуси втора ръка за Украйна и Хасково.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7500
    • View Profile
"Производител" известен със своята неизвестност.
Вижте мястото на регистрация в Острава - 3-етажна жилищна кооперация с РЗП около 700 кв.м. На този адрес са регистрирани общо 65 (!) фирми.
В регистъра за фирмата е уведено "Изготвяме дизайнерски предложения на трамваи, 2Д и 3Д технически чертежи". Позиционирани са в категорията "Промишлен дизайн".
Договори, по които имат участие:
https://www.hlidacstatu.cz/hledat?q=ico:04526287
Според тази статия http://mhd86.cz/2023/03/14/vyroba-i-komunikace-vaznou-jihlava-stale-ceka-na-trolejbusy/през юни 2022 е трябвало да тръгнат курниците на Богдан.
Статията е от 14.03.2023. Към нея дата все още няма нито един.
Пише се, че комуникацията с фирмата-фантом е почти невъзможна. Споменава се, че за всеки ден закъснение има неустойка от 10 000 крони. Към момента на издаване на статията вече са начислени  1 910 000 крони. Вече сме почти две години след това. Интересно какво се случва за това време.
« Last Edit: 03.01.2025, 00:35:00 by CKD »
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7500
    • View Profile
Изглежда, че цялата история с Богданите е претърпяла фиаско. Вместо това са доставили някакъв сбирщайн с каросерия СОР и тягово оборудване от Цегелец.
https://www.jihlava.cz/nejnovejsi-parcialni-trolejbusy-vyrazne-omezuji-elektricky-provoz-mhd-v-jihlave/d-568044
Изобщо много криминална история...
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-moderni-trolejbusy-v-jihlave-neustale-vyrazuji-poruchy-museli-nasadit-18-let-stare-naftove-autobusy-40491680
« Last Edit: 03.01.2025, 00:04:39 by CKD »
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7500
    • View Profile
но всички, в които е трябвало да спечелят, са прекратени
Очевидно без тази в Jihlava, която е скандална откъм изпълнение.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 339
    • View Profile
Дано се разминем с тази фирма! Иначе Т6А2 и Т6Б5 може и да не ги видим повече....

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3903
    • View Profile
    • Email
  Никак не бих се учудил, ако която и да е неизвестна чуждестранна фирма  си избере български подизпълнител за реалното извършване на преустройството на трамваите в нископодови. И ще се получи така, че срещу определена сума се сдобиваме с чертежи как се прави това и как би трябвало да изглежда, но не и с гаранции дали такъв ремонт ще бъде сполучлив или целесъобразен.
Направеното днес е недостатъчно за утре.