Author Topic: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)  (Read 292112 times)

Online david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 447
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #900 on: 08.08.2023, 11:37:20 »
Сравнението на тези автобуси с о305Г си е направо обида (макар и тях да ги обичах)... състоянито на о305ците са стигнали дългите Конекта, че даже може и да ги задминат.
При тези Манове са проблемни колонките на прозорците, които наистина гният, но шасито е може би най - здравото, което някога сме имали, докато о305ците бяха скъсани навсякъде.
Откъм мотор и скорости са може би най - добре работещите автобуси, та не виждам защо да са "на командно дишане".

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3586
    • View Profile
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #901 on: 08.08.2023, 11:50:28 »
Ами защото са на 25 години вече, примерно, и защото не минаха ОР, когато им беше времето, да речем на около 12-тата година, както и О 345 и Конекто. Всеизвестно, че на всеки модел автобуси се обръща внимание и се поддържа, докато работи на "флагманските" линии, знаем ги кои са. Следователно, от както спряха да работят на 94 и 280, можем да кажем че са изкуствено дишане ;)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15306
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #902 on: 08.08.2023, 12:22:19 »
Не е съвсем така, някои от тези МАН-ове едва доживяха 23-та серия. 2132 и 2156 ги бракуваха веднага след като пуснаха 2300-2319, 2136 го бракуваха за един ден поради крайно лошо състояние на каросерията през 2019 г. също, за 2131 имах информация от началото на 2019 г., че едвам се държи и им прави чест, че го докараха до 2021 г. Просто флагманските линии им придаваха един нереалистичен ореол, истината беше, че трябваше да се пенсионират още тогава или поне половината от тях. Какво точно да ѝ поддържаш на една безнадеждно изгнила каросерия?

Между другото освен официално спрените, за които много пъти сме писали тук, тази година въобще не съм попадал на 2153 и 2159, какво се случва с тях, някой от вас знае ли? 2149 същевременно ми се губи от повече от три месеца.
« Last Edit: 08.08.2023, 12:31:54 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13941
    • View Profile
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #903 on: 08.08.2023, 12:51:39 »
2136 мисля, че малко прибързано го бракуваха. Не, че всички не са за брак, но можеха и него да закърпят. Сега кърпят Манове в много по-лошо състояние, понеже няма иначе какво да се движи. Дано скоро ги пенсионират, дали са вече всичко от себе си.

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11254
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #904 on: 08.08.2023, 13:14:04 »
...
Между другото освен официално спрените, за които много пъти сме писали тук, тази година въобще не съм попадал на 2153 и 2159, какво се случва с тях, някой от вас знае ли? 2149 същевременно ми се губи от повече от три месеца.

2149 е на ТО2, но не си дават много зор.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17889
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #905 on: 08.08.2023, 15:54:17 »
Сравнението на тези автобуси с о305Г си е направо обида (макар и тях да ги обичах)... състоянито на о305ците са стигнали дългите Конекта, че даже може и да ги задминат.
При тези Манове са проблемни колонките на прозорците, които наистина гният, но шасито е може би най - здравото, което някога сме имали, докато о305ците бяха скъсани навсякъде.
Откъм мотор и скорости са може би най - добре работещите автобуси, та не виждам защо да са "на командно дишане".
Чудно, ако и на тези МАН-още бяха накичили метанови бутилки по покривите, колко по-зле щяха да са…

Online david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 447
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #906 on: 08.08.2023, 16:52:16 »
2131 го бракуваха, заради мрънкането на титулярите, че няма ел. спирачка. Съответно беше взето решение да се спре от линия, вместо някой да си играе с инсталацията, защото така е най - лесно, а и линиите се орязаха доста и така с лека ръка се спират/ бракуват ПС.

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11254
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #907 on: 09.08.2023, 12:04:35 »
Не личи да си запознат с реалните причини. Както и да е, ще те оставя да вярваш в тях.
2153 и 2159 явно са негодни за движение. Стоят си на едно място в гаража. 2145 също. Сигурно ще ги кърпят, някога...
2147 е боядисан, сега се боядисва 2158.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15306
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #908 on: 09.08.2023, 12:10:51 »
2153 и 2159 явно са негодни за движение. Стоят си на едно място в гаража. 2145 също. Сигурно ще ги кърпят, някога...
Благодаря за информацията, жалко за 2153, единственият освен 2155, който си запази част от стария екип и в интерес на истината не беше лош за представител на модела на тези си години. А иначе Давид е ретрофил.  :D

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1215
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #909 on: 24.08.2023, 23:56:22 »
2147 и 2158 са върнати в движение вече, на външен вид изглеждат добре. 2147 беше на 94, 2158 пък на 280, но нещо бе закъсал и се наложи 2746 да го смени за една врътка.
2160 пък е с частично пребоядисана предница.

Да питам, с 2157 какво става, ще го бъде ли и него?

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11254
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #910 on: 25.08.2023, 11:33:24 »
Засега нищо.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline martingeorgiev11

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
    • Email
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #911 on: 25.08.2023, 13:46:09 »
Мачът ли беше причината вчера всички автобуси по 94 да бяха от този модел?

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #912 on: 25.08.2023, 15:17:21 »
Мачът ли беше причината вчера всички автобуси по 94 да бяха от този модел?
Да, и не само по 94... То бяха 72, 280. При всеки мач на НС от Малашевци пускат старите автобуси от 78,79 и 285 мисля по "елитните" 94, 280 и 72, а МАН-овете отиват на 79, 78

Offline martingeorgiev11

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
    • Email
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #913 on: 25.08.2023, 18:07:54 »
Има логика в тези действия.

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 415
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #914 on: 25.08.2023, 18:35:50 »
Не няма никаква логика да ги пускат по 79. То дали покрай мача ще ги строшат или в махалата то все тая. Вместо тая грешка по 79 могат да ги пуснат по 1,3,5 или всякъде другаде където могат да вървят дълги- 100,82,285,309 и т.н. На 79 и ютонг е много. За там старите БМЦ са перфектни.

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #915 on: 25.08.2023, 20:46:09 »
Не няма никаква логика да ги пускат по 79. То дали покрай мача ще ги строшат или в махалата то все тая. Вместо тая грешка по 79 могат да ги пуснат по 1,3,5 или всякъде другаде където могат да вървят дълги- 100,82,285,309 и т.н. На 79 и ютонг е много. За там старите БМЦ са перфектни.
По 1цата малко тегаво дълъг автобус да се качи из тесните улици на Кокаляне и да завърти на тясното обръщало без маневри, ако 1цата някой ден мине на дълги, то ще трябва линията да се раздели на 2 отделни, 1 до Кокалянско Ханче, 2 с къси автобуси от село Кокаляне до примерно Дружба 2, а може и да е къс маршрут и да върти вместо в Дружба, на ханчето както е било преди

Offline martingeorgiev11

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
    • Email
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #916 on: 25.08.2023, 22:03:23 »
Тези автобуси попринцип се оказаха доста здрави. Спокойно могат да бъдат и титуляри по 94 и 280 всеки ден.

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #917 on: 25.08.2023, 22:27:22 »
Тези автобуси попринцип се оказаха доста здрави. Спокойно могат да бъдат и титуляри по 94 и 280 всеки ден.
Ти виж 60+ годишните Дювази по тм23, от тези 60+ години 30 са при нас и още движат макар и почти пред разпад и останали не повече от 3 или 4 в движение

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11254
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #918 on: 25.08.2023, 23:25:04 »
Вече не ги бива. Да, надживяха зелените Мерцедеси, надживяха и някои Конекто, но вече не са в кондиция за тежки линии.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« Reply #919 on: 25.08.2023, 23:47:09 »
Вече не ги бива. Да, надживяха зелените Мерцедеси, надживяха и някои Конекто, но вече не са в кондиция за тежки линии.
Съгласен, за резерви могат да се пазят както 3592, но само при налични техни заместители, иначе ще се таралянкат по 78, 79