В самия край на 1949 по Цариградско е пусната линия С (Сталин) от Орлов мост до кв. Сталин (Изток). През 1957 е построен свързващия тролейбусен участък между Орлов мост и СУ и линия С е удължена до Народния театър. След този момент тролейбусното колело на Орлов мост става ненужно и не се използва. До към втората половина на 60-те (накъде към 1965-66) там се е намирала и автогара Изток, но след преместването й площадът пред Царевецъ се освобождава (възможно е тролейбусното колело да се е ползвало в някакви аварийни случаи). Някъде към 1969-1970 се строи подлезът под Орлов мост (източна страна), пак по това време (към 1970) започва и разширението на Цариградско шосе.
До 1957 тролейбусното трасе не е било свързано с тролейбусното депо, но такова е било положението с повечето тролейбусни линии по това време (Горна баня, Левски, Илиенци). Тролейбусите са нощували по трасето, а ако се е налагал някакъв по-сериозен ремонт или техническо обслужване са теглени до депото.