Author Topic: Тролейбусни маршрути през годините  (Read 96475 times)

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
В самия край на 1949 по Цариградско е пусната линия С (Сталин) от Орлов мост до кв. Сталин (Изток). През 1957 е построен свързващия тролейбусен участък между Орлов мост и СУ и линия С е удължена до Народния театър. След този момент тролейбусното колело на Орлов мост става ненужно и не се използва. До към втората половина на 60-те (накъде към 1965-66) там се е намирала и автогара Изток, но след преместването й площадът пред Царевецъ се освобождава (възможно е тролейбусното колело да се е ползвало в някакви аварийни случаи). Някъде към 1969-1970 се строи подлезът под Орлов мост (източна страна), пак по това време (към 1970) започва и разширението на Цариградско шосе.
До 1957 тролейбусното трасе не е било свързано с тролейбусното депо, но такова е било положението с повечето тролейбусни линии по това време (Горна баня, Левски, Илиенци). Тролейбусите са нощували по трасето, а ако се е налагал някакъв по-сериозен ремонт или техническо обслужване са теглени до депото.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
На тази снимка (https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=70.msg100229496#msg100229496) от 1966 г. ясно се вижда, че обръщалото стои. Значи следващ въпрос: кога е премахнато? На тази снимка (https://visualarchive.bg/orlov-most-s-kafe-sladkarnica-carevecfotograf-panayot-byrnev-milena-nik-gallery-item-4326) от 1970 г. вече се вижда, че има подлез и няма обръщало.
Май открих точния отговор и на този ти въпрос - на долната снимка от Български визуален архив, която се твърди че е от 1967, площадът вече е заграден с ламарини и колелото го няма.

Offline C6K

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 163
    • View Profile
    • Email
Днес (1.05.2022г.) се навършват 74 години от пускането на линия П (Централна гара ⇒ бул. княгиня Мария Луиза ⇒ пл. Лъвов мост ⇒ пл. Сточна гара ⇒ бул. Васил Левски ⇒ пам. Васил Левски ⇒ СУ св. Климент Охридски ⇒ бул. патриарх Евтимий ⇒ Петте кьошета ⇒ пл. Руски паметник).
Тм. Депо: Искър
Тм. Номер: 4188
Тм. Линия: 22

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2373
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Не намерих по-подходяща тема от тази за един въпрос, който не очаквах, че ще ми се наложи да задам. Отворих street view... исках да видя дали през 2012г е имало разделна стрелка на обръщача в жк Бъкстон, или по-отдавна е била премахната, или пък никога не е имало. С изненада установих, че ККМ изобщо липсва, но, все пак, има следи от такава както в самото обръщало, така и надолу по бул. Братя Бъкстон. Прегледах цялата тази тема и не открих информация. Най-близкото в хронологичен аспект, което намерих, е в този пост:
Quote
1989г.   тб.2 удължен до Бъкстон
Исках да ви попитам какво и кога се е случвало след това, та линия 2 не е стигала до НИМ в някакъв (неизвестен за мен) период от време?
edit: изглежда е стигала само до тук.
edit2: тук също нищо не намерих.
« Last Edit: 01.11.2022, 10:07:01 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Някъде в тези години имаше голям ремонт на бул. Бъкстон. Цялата инфраструктура под него беше подменена и не се движеха тролеи известно време.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5222
    • View Profile
    • Email
Точно от времето на ремонта на булеварда е. Вероятно са обикаляли или в етап, в който ремонтът е бил по-надолу по булеварда, или точно, когато е била свалена мрежата, защото на снимките все още стоят паветата. След това го асфалтираха.

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2196
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Снимка на поставяне/поддръжка на тролейбусна мрежа при обръщателно колело или завой. Сградата в дъното, както коментират и под снимката на източника, изглежда е един от ведомствените блокове на запад от Централна гара, може би този, който се вижда погледнат от улица "Ген. Столетов" (преди построяването на по-новата сграда на заден план).
Източник Форум Аспирин
« Last Edit: 18.09.2023, 00:02:55 by Balkanton »

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
Това е хубава находка. По време на снимката тролейбусите са идвали от Радовиш и са правили ляв завой по Опълченска, но явно е имало служебно трасе за прибиране/излизане от Надежда по Радовиш, наляво по Столетов и след това вероятно надясно по Калитин.
Друата възможност е това да е Опълченска и да се вижда този блок, но тогава щеше да се вижда и задния зад него, с който са строени по едно време.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17832
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
100% е там, разположението на прозорците и псевдотерасите е същото, няма къде другаде да е… Сградата на НКЖИ от кога е? Бил съм вътре, но от ремонти и преустройства е сложно да се каже откога е. Но като нищо да е малко по-късно градена, макар че отвън е с по-пищна орнаментика в неокласически стил…

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5857
    • View Profile
    • Email
Сградата на НКЖИ е много от отдавна, може би от 60те, ако не и по-рано. Тогава беше Железопътно управление. Единствената нова сграда на това място, от втората половина на 80те, е седма поликлиника.
По рейс и по жена не се тича!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1880
    • View Profile
    • Email
Това е хубава находка. По време на снимката тролейбусите са идвали от Радовиш и са правили ляв завой по Опълченска, но явно е имало служебно трасе за прибиране/излизане от Надежда по Радовиш, наляво по Столетов и след това вероятно надясно по Калитин.
Друата възможност е това да е Опълченска и да се вижда този блок, но тогава щеше да се вижда и задния зад него, с който са строени по едно време.

Точно там, но на с снимката е задният блок, а предният в ляво го няма. До колкото двете сгради са еднакви откъм фасада и прозорци, поне което се вижда, то комините и капандурите отговарят точно на задния блок, а предният може да се крие и зад дърветата.
« Last Edit: 18.09.2023, 19:51:25 by qwerty95 »

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2196
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Интересно е, че между трите блока има разлика в разполжението на комините - на този срещу "Столетов" му липсва (поне днес) коминът между третата и четъртата секция прозорци отдясно наляво (който е наличен на снимката), както и крайният комин вдясно е само един, а на снимката има нещо по-голямо, може би два комина - единият на по-преден план, който се слива с другия по-назад в обща фигура. Такова разположение на комините имат двата по-източни блока от ансамбъла. Всъщност възможно ли е преди построяването на блоковете от южната страна на булеварда - предполагам през 60-те - там да е имало улица или улици, които после са отпаднали и това на снимката да е една от тях? ... и това да е източният край на средния блок?
Също под въпрос е ориентацията на снимката - възможно ли е да е обърната? - за съжаление не се вижда от коя страна е воланът на камиона...
« Last Edit: 18.09.2023, 20:56:42 by Balkanton »

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11215
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Aко съдим по липсата на чистачка отдясно, то снимката не трябва да е обърната.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6577
    • View Profile
    • Email
Снимка на поставяне/поддръжка на тролейбусна мрежа при обръщателно колело или завой. Сградата в дъното, както коментират и под снимката на източника, изглежда е един от ведомствените блокове на запад от Централна гара, може би този, който се вижда погледнат от улица "Ген. Столетов" (преди построяването на по-новата сграда на заден план).
Източник Форум Аспирин

Точно там е, на Генерал Столетов, а четвъртития стълб в дъното е още там, и си седи и до ден днешен, но леко се е килнал след толкова време. Генерал Столетов е бил със зелен остров по средата от Мария Луиза до Вирусологията, както и Калитин, по Столетов беше с кестени, а по Калитин с розови храсти. Бастисаха ги за да паркират по улицата ЗиУ-тата и Икарусите, които не пасваха в депо Надежда.

От това трасе все още има запазени стълбове и по Радовиш.
« Last Edit: 18.09.2023, 21:36:39 by fafan »