Кампания: Подкрепете запазването на тролейбусната история на България
Чудя се по коя линия на Петко ще го пуснат този електробус?https://www.marica.bg/plovdiv/transport/s-probi-na-jivo-testvat-nov-model-elektrobusi-v-plovdiv
Община Пловдив е решила стъпка по стъпка да си отвоюва обществения транспорт чрез закупуването на 20 броя 100% електрически автобуси. Те ще обслужват новите градски линии 103 и 104. Това обяви днес зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов по време на оглед на модерен 12-метров автобус, който бе тестван в реална обстановка из пловдивските улици. Транспортното средство се движи изцяло на батерия. При оптимални условия то може да издържи до 480 км пробег, а батерията му позволява бързо зареждане. Това е достатъчно да покрие нуждите на новите две линии, чийто пробег на ден е около 300 км. Най-големият плюс е, че автобусът не отделя вредни емисии в околната среда, безшумен е и при добра организация може да спести много енергиен ресурс, заяви Чонов, който му даде определението „транспортно бижу“.
В реални условия го тества зам.-кметът Тодор ЧоновНов електрически автобус тестваха в реални условия заместник-кметът по транспорт Тодор Чонов, директорът на „Организация и контрол на транспорта“ Георги Стоилов, управителят на общинското дружество „Екобус“ Илко Търпов и пловдивски журналисти.Произведеният преди броени месеци модел на „Исузу“ е дълъг 12 метра, с 3 врати и 100 места – 37 седящи и 63 правостоящи. Климатизиран е, снабден е и с рампа, която да улесни качването на трудноподвижни хора и майки с детски колички. С едно зареждане на батерията изминава до 480 километра, което го прави подходящ за Пловдив, тъй като дневната задача, която изпълнява един градски автобус тук, е около 300 километра.„Това е втори електрически автобус, който тестваме, за да се запознаем с истинските му качества в реална среда. Точно такива големи и удобни екологични автобуси общината иска да закупи чрез своето собствено дружество „Екобус“. Имаме готовност при отваряне на новите оперативни програми веднага да кандидатстваме за финансиране от европейските фондове. С новите електрически превозни средства и електронно-билетната система, която предстои да внедрим, изцяло ще променим облика на транспорта в Пловдив“, коментира заместник-кметът Чонов.Той напомни, че концепцията на общината предвижда първоначално да бъдат закупени 20 електрически автобуса, които да обслужват новите маршрутни линии №103 и 104. Първата от тях вече е утвърдена от Общинския съвет, а скоро и втората ще бъде внесена за одобрение. Заедно с изграждането на депо със зарядни станции, прогнозната цена на проекта е около 40 млн. лв.„Решени сме стъпка по стъпка общината да възстанови позициите си в обществения транспорт, като използваме всички възможности за финансиране от Европейския съюз“, подчерта Чонов.
През Ноември тръгва електронното таксуване в транспортаhttps://www.24plovdiv.bg/novini/article/15333662
И без това като пуснат системата билетите ще са на по-скъпа цена...
Глупости нямали шофьори, днес на 1 видях нов, на 44 и 22 също, както и на 4 един напуснал от преди време Хеброс.