Author Topic: A204/304  (Read 168345 times)

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3947
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #580 on: 16.02.2022, 10:37:51 »
Камерите, с които броят автоматично пътници не бяха насочени към вратите в автобус 3322 на линия 305, 14 февруари.
Въпреки че преброяват пътуващи, всяка сутрин в пик има претъпкани автобуси по линия 204. Трябва същите да тръгват на по-малък интервал в посока Цариградско шосе и център, ако в общината искат хората да разчитат на градски транспорт.
Решението за разкриване на нова автобусна линия от 1 април да се отмени. Не бива да се намаляват колите на вече утвърдили се линии.
------------------------

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8893
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #581 on: 16.02.2022, 11:11:23 »
204 е на 7-8 минути в пик и виси в блокадите между НДК и Орлов мост. При по-нататъшно сгъстяване ще се засили пакетното придвижване по Вуцов. Нужна е трета лента между Орлов Мост и НДК и в двете посоки за сметка на широката тревна площ по средата на булеварда за да се обособи бус лента.  :rolleyes:

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3947
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #582 on: 16.02.2022, 11:50:46 »
Още от втора спирка автобус 204 е пълен, дори да е по разписание, а в пикови часове идва закъснял. Понякога колите неадекватно се диспечерират и във вечерен пик е на 12 минути - все повече се претъпква.
------------------------

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17961
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A204/304
« Reply #583 on: 16.02.2022, 16:08:44 »
204 е на 7-8 минути в пик и виси в блокадите между НДК и Орлов мост. При по-нататъшно сгъстяване ще се засили пакетното придвижване по Вуцов. Нужна е трета лента между Орлов Мост и НДК и в двете посоки за сметка на широката тревна площ по средата на булеварда за да се обособи бус лента.  :rolleyes:
Между НДК и Графа има бусленти... ;)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8893
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #584 on: 16.02.2022, 16:36:04 »
Между Орлов мост и Графа няма и трябва да се направят за сметка на широката тревна площ в средата - в пик блокадите на кръстовищата с Гурко и Графа са кошмарни.  :rolleyes:

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #585 on: 16.02.2022, 17:56:08 »
Между Орлов мост и Графа няма и трябва да се направят за сметка на широката тревна площ в средата - в пик блокадите на кръстовищата с Гурко и Графа са кошмарни.  :rolleyes:

Първо - моля админ да премести тези мнения в темата за 204 или в друга такава.

Второ - алтернативно решение на проблема:
Аз съм напълно против използването на зелени площи за допълнителни ленти по Евлоги Георгиев. Това е гасене на огън с бензин. Вместо това предлагам следния вариант:
Един или няколко от автобусите (204, 304, 76, 604) вместо да минават по маршрута М Стадиона - Евлоги Георгиев - М Орлов мост - Цариградско шосе да минават по следния маршрут:
М Стадиона - Драган Цанков - ТВ кула - Пейо Яворов - Цариградско шосе.

С такъв един маршрут ще се избегне натоварването на кръстовището на Орлов Мост, като в същото време се запазват връзките с метрото при М Стадиона.

Техническо изпълнение
Вариант 1 - в жълто на фигурата:
В посока бул България автобусите могат да ползват съществуващата спирка ул Граф Игнатиев. В посока Плиска автобусите да правят десен завой по бул Христо Смирненски, след това директно вляво и да спират на трамвайната спирка УАСГ. Оттам да се изгради десен завой за автобусите в посока Драган Цанков.
При този вариант единственото капиталовложение от страна на общината е в изграждането на десния завой от трамваите в посока Драган Цанков. Ще се спестят поне 2-3 минути от пътуването.

Вариант 2 - в оранжево на фигурата:
Успоредно на Драган Цанков, от северната страна, се изграждат две дублиращи платна само за автобусите с обособени спирки за директно прекачване от М Стадиона без пресичане! Платното може да е 200 метра и след това да се свързва обратно в Драган Цанков пред БФ на СУ или пред БНР.
При този вариант общината трябва да инвестира в изграждането на платната, спирките при М Стадиона и в сфетофарна уредба, регулираща излизането на автобусите от новото локално платно в посока ТВ кула.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16461
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #586 on: 16.02.2022, 22:24:53 »
Не е удачен този вариант, тъй като се пропуска най-съществената спирка - Орлов мост.
Всъщност южното платно на Евлоги може да стане трилентово със загуба на единични дървета.
За северното също е възможно от Орлов мост до Гурко. Нататък обаче платното е в тунел от дървета.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8893
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #587 on: 17.02.2022, 11:16:01 »
Завоите от Цариградско шосе към Пейо Яворов и от Драган Цанков към Евлоги Георгиев не са безпроблемни в пик, кръговото на ТВ кула не е без задръствания и общото забавяне на автобусите няма да е много по-малко от това между Орлов мост и Графа.  :rolleyes: Губи се и връзката с Орлов мост. Нормалното решение е бус лента между Орлов мост и Графа дори с цената на отсечени дървета - така автобусите няма да висят в блокадата, ще спазват разписания и ще привлекат повече пътници съответно ще се намали автомобилното движение. Дърветата могат да се преместят няколко метра навътре или да се засадят нови.  :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13970
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #588 on: 17.02.2022, 11:34:40 »
По Драган Цанков и Пейо Яворов не е като да няма задръствания. Не виждам голям смисъл от подобна промяна. Основният проблем е между Стадиона и Орлов мост, тъй като доста коли се включват от Гурко и препречват пътя на идващите откъм НДК. А Орлов мост се блокира често от коли, които остават в кръстовището. Тъй че философията, че като направим още една лента и ще се отпуши, не работи във всички случаи. Това привлича даже повече трафик, справка разширението на бул. Александър Малинов в Младост. Трябва да се мисли в посока управление на трафика и ограничаване на приходящите коли в центъра.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8893
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #589 on: 17.02.2022, 11:55:41 »
В конкретния случай ще се добави обособена бус лента за градския транспорт и за останалите ще останат две ленти както и сега. Без допълнителна лента е практически невъзможно да се осигури обособена лента за градския транспорт - много малко други водачи ще спазват ограниченията. :rolleyes:

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3642
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #590 on: 17.02.2022, 12:29:31 »
Пейчев, няма какво да си играем на дребно, аз предлагам направо да изсечем една прилична просека на подходящо място през парка и да прокараме автобусите там. Хем ще се намалят задръстванията, хем ще има и дървен материал за отопляващите се с твърдо гориво. Ако не стигне една просека, тогава ще сечем още. То и без друго за какво са ни паркове, дървета и други глупости, задръстванията са важни. А междувременно мислил ли си да кандидатстваш за началник на някоя от общинските служби, например на автотранспорта или на зелените системи? Напълно отговаряш на критериите, помисли по въпроса.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8893
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #591 on: 17.02.2022, 12:39:45 »
В случая става въпрос за малък брой дървета, при две ленти бус лентата няма как да се спазва а и дърветата могат да се преместят по-навътре - от сегашното им положение до вътрешната алея има окол 12 m.  :rolleyes:
« Last Edit: 17.02.2022, 12:49:26 by V.Peichev »

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6207
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #592 on: 17.02.2022, 13:38:43 »
А пък аз се чудя защо аджеба си чешете клавиатурите, респективно гъделичкате мозъците си точно сега, когато трафика е намален вследствие цената на горивата ? Каквото и да си пишете сегашното статукво е най правилното, колкото и на някои да им хрумват безумни идеи. На Драган Цанков кръговото е направено за мотоциклети и FIAT-600, а някои искат да го натоварят ужасяващо с още съчленени автобуси.
Спрете си просташките мнения !

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4143
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #593 on: 17.02.2022, 13:51:32 »
Решението за разкриване на нова автобусна линия от 1 април да се отмени.

Значи ще държим въздуховози като 45, но да не се пуска нова перспективна линия, която ще даде нови и липсващи връзки?

Решението за 204 е скъсяване до ухо Борово съчетано с удължаване на ТБ 9 до Бъкстон! Тая връзка по Каблешков ще я прави 173.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6805
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #594 on: 17.02.2022, 14:13:33 »
Основният проблем е между Стадиона и Орлов мост, тъй като доста коли се включват от Гурко и препречват пътя на идващите откъм НДК.

Ами щом основният проблем е там, най-логично и бързо решение е 204/304 да се пусне по Левски и Нансен, това може да се направи с нулеви инвестиции и много бързо.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13970
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #595 on: 17.02.2022, 16:58:35 »
Основният проблем е между Стадиона и Орлов мост, тъй като доста коли се включват от Гурко и препречват пътя на идващите откъм НДК.

Ами щом основният проблем е там, най-логично и бързо решение е 204/304 да се пусне по Левски и Нансен, това може да се направи с нулеви инвестиции и много бързо.
Да, но и на СУ стават тапи доста често. Не мисля, че е добро решение.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6805
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #596 on: 17.02.2022, 17:59:19 »
Основният проблем е между Стадиона и Орлов мост, тъй като доста коли се включват от Гурко и препречват пътя на идващите откъм НДК.

Ами щом основният проблем е там, най-логично и бързо решение е 204/304 да се пусне по Левски и Нансен, това може да се направи с нулеви инвестиции и много бързо.
Да, но и на СУ стават тапи доста често. Не мисля, че е добро решение.

Тапата на СУ е доста по-къса.

Друго решение е линията да се раздели на две за да се махне минаването по Евлоги Георгиев.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16461
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #597 on: 17.02.2022, 22:57:58 »
По вътрешния ринг едва ли ще тръгне ДВГ возило. Единствен остана А94 в една посока. Освен това ще се получи струпване на МГТ возила. Сега тролеите са по Левски, автобусите - по Евлоги. По същата причина А213 не върви през Паметника Левски, ако и да е по-бързо оттам.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: A204/304
« Reply #598 on: 19.02.2022, 20:32:31 »
Не е удачен този вариант, тъй като се пропуска най-съществената спирка - Орлов мост.

С какво М Орлов мост е съществена?
Ако някой пътува от центъра към Плиска, ще вземе 280 от пред М СУ.
Ако някой пътува от Овча купел към Младост или Дружба, ще ползва метрото.
Ако някой пътува от Хаджи Димитър към Борово, ще се прехвърли на М България на трамвай.

Спирките на Орлов мост загубиха своето значение с въвеждането на метромрежата. Оттук нататък автотранспорта трябва да изпълнява различна функция - не транс-градски транспорт, а между-квартален и вътрешно-квартален. Все още липсват тангенциални връзки, разтоварващи центъра.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1608
  • 9060
    • View Profile
Re: A204/304
« Reply #599 on: 20.02.2022, 11:02:46 »
За тангенциалните връзки е факт, ама от центъра до Дружбите с метро е илюзия единствено в главите на общинарите. Особено след затягането на разписанието на въпросните линии, метрото е само за хора с време за губене в тоя район. Това важи и за Младостите около Цариградско, където метрото е далече.