Author Topic: Новото трасе до Дървеница  (Read 380112 times)

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 255
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1680 on: 26.04.2023, 12:00:26 »
Никога не е късно да се научим и ние да използваме такъв тип трамваи. Спестяват се място, време и пари за строеж на орбъщателно колело. За да може да има почивки и прескачания може да се изгради трети коловоз и готово.
А и в случая не виждам смисъл трасето да бъде продължавано навътре в Дианабад/ Студентски град, така пенделни трамваи идващи от бул. България, движещи се по Каблешков и стигащи до Симеоновско шосе биха били перфектни. Забутат ли се навътре в споменатите квартали, средната им скорост ще падне със сигурност и ще се получи влачене и обикаляне като трамвай 6.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4805
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1681 on: 26.04.2023, 13:08:13 »
Аз съм пътувал обаче с 503 като пендел по Цар Борис III като правиха подлеза на Иван Гешов. Циркулираше напред-назад по единия коловоз до кръстовището с Тодор Каблешков.

Нямаше ли такова нещо и по бул. България с временни стрелки един път? Не се опитаха втори път да го повтарят никъде.

Никога не е късно да се научим и ние да използваме такъв тип трамваи. Спестяват се място, време и пари за строеж на орбъщателно колело.

Тези трамваи струват 25-30% повече, имат 10% по-малка пътниковместимост и специфичен профил на ползване, което включва и по-бавно обръщане на посоката на крайните спирки и повече стрелки които оскъпяват железния път. Неслучайно се ползват само в краен случай и идеята е където може първо да се построи нормално обръщало иначе са временно решение. Където не може в краен случай се ползват пендели, но под "не може" нямам предвид някоя автоморга която не иска да си даде терена и заради нея се бави отчуждаването на терена за обръщалото с десетилетия като при нас, а наистина реални и непреодолими спънки.
« Last Edit: 26.04.2023, 13:14:19 by fafan »

Offline xr1st0

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1682 on: 26.04.2023, 14:09:33 »
Никога не е късно да се научим и ние да използваме такъв тип трамваи. Спестяват се място, време и пари за строеж на орбъщателно колело. За да може да има почивки и прескачания може да се изгради трети коловоз и готово.
А и в случая не виждам смисъл трасето да бъде продължавано навътре в Дианабад/ Студентски град, така пенделни трамваи идващи от бул. България, движещи се по Каблешков и стигащи до Симеоновско шосе биха били перфектни. Забутат ли се навътре в споменатите квартали, средната им скорост ще падне със сигурност и ще се получи влачене и обикаляне като трамвай 6.
не виждам проблем в това т.нар научаване да ги ползваме, а в смисъла от самото упражнение. Реално цяло трамвайно трасе забиващо се в пенделно звучи малко малоумно. Отделно не разбирам защо да е до Симеоновско - по Дървеница също ще има пътници

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1683 on: 26.04.2023, 14:22:27 »
Нямаше ли такова нещо и по бул. България с временни стрелки един път? Не се опитаха втори път да го повтарят никъде.
Имаше “Калифорния” за прехвърляне от единия на другия коловоз и май повече никъде не в ползваха. Но се ползваше с нормални трамваи, имаше снимка с нископодов 9**, преминаващ през нея. Май в Банишора беше “складирана”…

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 389
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1684 on: 26.04.2023, 14:54:22 »
......
не виждам проблем в това т.нар научаване да ги ползваме, а в смисъла от самото упражнение. Реално цяло трамвайно трасе забиващо се в пенделно звучи малко малоумно. Отделно не разбирам защо да е до Симеоновско - по Дървеница също ще има пътници

Бях в Истанбул. Возих се в трамвая, но по едно време ни свалиха. Не стана много ясно каква беше причината, но на следващата спирка се виждаха хора с жилетки, явно имаше някаква драма. Там на много от спирките има S-ки и нашият трамвай премина в другия коловоз, ватмана отиде в другата кабина и тръгна в обратна посока.
Когато са пенделни мотрисите и при наличие на S-ки между двата коловоза много лесно се обръща посоката и не страда цялото трасе, когато в единият му край има драма.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9593
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1685 on: 26.04.2023, 18:36:21 »
Извинявам се, че не споменавам автора , не помня кой е . Вероятно е МЛК.

Offline xr1st0

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1686 on: 27.04.2023, 00:17:39 »
Извинявам се, че не споменавам автора , не помня кой е . Вероятно е МЛК.
Това кои години е било - адски интересно изпълнение?

Бях в Истанбул. Возих се в трамвая, но по едно време ни свалиха. Не стана много ясно каква беше причината, но на следващата спирка се виждаха хора с жилетки, явно имаше някаква драма. Там на много от спирките има S-ки и нашият трамвай премина в другия коловоз, ватмана отиде в другата кабина и тръгна в обратна посока.
Когато са пенделни мотрисите и при наличие на S-ки между двата коловоза много лесно се обръща посоката и не страда цялото трасе, когато в единият му край има драма.
така е - ама явно в Турция имат културата и знанията да ги ползват. Тука и подвижния състав май нямаме. А и в конкретния случай това не е удачно за постоянно решение - виж на Дружба 2 с пенделния финал колко е куцо

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4805
    • View Profile
    • Email
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1687 on: 27.04.2023, 14:16:22 »
Освен по Симеоновско шосе трамвайно трасе ще минава и по Г.М.Димитров. .....
Централно разположение на трасето е и политически правилно, тъй като иначе жителите от блока на Барбуков ще ореват, че им дрънка трамваят. Това предполага и съответни перони.
Усещам, че трасето в средата на булеварда както бях го гледал на една схема някъде другаде из форума(която няма никакъв шанс да я намеря)ще е политически, екологически и всякак коректно. Просто ми е интересно като как ще им вземат локалните тип паркинги от Симеоновско до кръстовището с Габровски.

Теоритично е възможно и да не поеме в тази посока трасето, а вместо това по Симеоновско шосе нагоре и после да навлезе в Студентски град и оттам да се върне обратно на Г.М.Димитров. Така ще прави удобна връзка с метрото което един ден ще се появи там според плановете за разширение на МД2. Но сегашните планове не предвиждат такава връзка, а предлагат да продължи направо, тези планове са за далечното бъдеще така че може и да претърпят някакво развитие във времето което няма как да го предвидим какво ще е.
« Last Edit: 27.04.2023, 14:19:48 by fafan »

Offline xr1st0

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1688 on: 27.04.2023, 23:17:27 »
Теоритично е възможно и да не поеме в тази посока трасето, а вместо това по Симеоновско шосе нагоре и после да навлезе в Студентски град и оттам да се върне обратно на Г.М.Димитров. Така ще прави удобна връзка с метрото което един ден ще се появи там според плановете за разширение на МД2. Но сегашните планове не предвиждат такава връзка, а предлагат да продължи направо, тези планове са за далечното бъдеще така че може и да претърпят някакво развитие във времето което няма как да го предвидим какво ще е.
Посочения от теб вариант би бил много интересен и даже би предложил добра развръзка. То даже може през студентски да завърти покрай УНСС, парка, технически, ЛТУ и към обръщалото в дървеница без да прави врътката ГМ Димитров

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1626
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1689 on: 28.04.2023, 10:45:06 »
В първите варианти на ОУПа от 2007 и 2009 г. имаше трасета с влизане в Студентския, щото и на блоковете в Малинова долина им трябва транспорт.

https://drive.google.com/file/d/14eaLB1XB4RVLoYjoLUxtqBNoQjEQ6dRk/view?usp=share_link
https://drive.google.com/file/d/1wOO80cJX4hSfdYZ_v9hGUPEGj1rVPgKN/view?usp=share_link

Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1690 on: 28.04.2023, 16:07:11 »
В първите варианти на ОУПа от 2007 и 2009 г. имаше трасета с влизане в Студентския, щото и на блоковете в Малинова долина им трябва транспорт.
Варианта от 2009-та ако го направят ще бъде много добре, макар че ми е малко странно защото то изглежда като обиколно из студентски

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 679
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1691 on: 13.09.2023, 23:31:08 »
Нямаше ли такова нещо и по бул. България с временни стрелки един път? Не се опитаха втори път да го повтарят никъде.
Имаше “Калифорния” за прехвърляне от единия на другия коловоз и май повече никъде не в ползваха. Но се ползваше с нормални трамваи, имаше снимка с нископодов 9**, преминаващ през нея. Май в Банишора беше “складирана”…
Миналото лято във Виена така ремонтираха основно трасето на 15 без да спират движението.
А тук спираме най-натовареното трасе за да го ремонтираме 3 години.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9593
    • View Profile
Re: Новото трасе до Дървеница
« Reply #1692 on: 14.09.2023, 20:23:50 »
Не помня кой е автора на снимката. Вероятно МЛК или CKD.