Author Topic: Обновяване на подвижния състав при покупка на нови возила  (Read 417402 times)

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4279
    • View Profile
https://app.eop.bg/today/452542
Quote
Кратко описание / документация :
Предметът на настоящата обществена поръчка е доставката на 10 (десет) броя туристически употребявани автобуси и регистрирането на автобусите в КАТ на името на Възложителя и за сметка на Изпълнителя. Всички дейности, както и пълното описание на изискванията към тях, са подробно описани в Техническата спецификация (Приложение № 1), неразделна част от документацията по обществената поръчка.
Предметът на поръчката е определен съгласно Решение № 273/27.06.2024 г. на Столичен общински съвет (СОС), с което е СОС дава разрешение на „Столичен автотранспорт“ ЕАД да открие процедура без осигурено финансиране по реда и условията на ЗОП за закупуване на 10 броя туристически употребявани автобуси с екологичен стандарт Евро 6 и механично управляеми скоростни кутии, с прогнозна стойност до 2 933 745,00 лв. (два милиона деветстотин тридесет и три хиляди седемстотин четиридесет и пет) лева без ДДС. Определените с решението на СОС параметри са задължителни за „Столичен автотранспорт“ ЕАА, поради което процедурата се обявява съгласно същото.
Още 10 Интурота ще чакаме.
Интересно, този път хляба няма да е за кърджалийския дилър.

Информация за участници в поръчката

1. ЕКСЕЛОР ХОЛДИНГ ГРУП АД 206714445
2. " ЮНИТ ЕКСПОРТ" ЕООД 205910423
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4279
    • View Profile
Участник 2 не е предоставил всички необходими документи. Така поръчката е останала само с една оферта и по тази причина е прекратена.
А като я видите каква чорба е офертата на участник 1, поне да се посмеете - 10 различни автобуса  :crazy:


Някои модели успях да ги разгадая:

1 Автобус 1 LZYTBTE61G1005402 217 700.00   - Yutong IC10
2 Автобус 2 NLTRHTK8L01000040 326 000.00 - Temsa HD12
3 Автобус 3 WMAA91ZZ67C009718 312 000.00 - Man *
4 Автобус 4 WMAR33ZZ35C006000 244 000.00 - Man *
5 Автобус 5 ZGA7BS000E002159 209 000.00 - Iveco *
6 Автобус 6 WKK62941113000026 244 000.00 - Setra S415HD ВР 6347 СР 2001г!
7 Автобус 7 NLTRHTK8L01000144 295 000.00 - Temsa HD12
8 Автобус 8 NLTRHTK8L01000139 320 700.00 - Temsa HD12
9 Автобус 9 YV3T2U820K1196007 469 000.00 - Volvo B11R
10 Автобус 10 NLTRGTT7L01000091 287 000.00 - Temsa *
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14221
    • View Profile
И по-добре, че тия таралясници едва ли щяха да изкарат дълго. Несериозна работа...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7089
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Защо няма изискване да са от една марка и модел?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Защо няма изискване да са от една марка и модел?

А защо трябва да има? Купуват се автобуси втора ръка, едно такова изискване би могло да се интерпретира като изкуствено ограничение и да е основание за прекратяване на процедурата. Когато се купуват нови автобуси участват производители, когато се купуват автобуси втора ръка могат да участват всички с каквото имат.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7089
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Не е така. Изцяло в правомощията на възложителя е да постави изискванията. Още повече той може да го обоснове с достатъчно мотиви. ЗОП не задължава Възложителя да се нагоди към възможностите на изпълнителя, а да поиска да получи това, което счита за необходимо му, спазвайки определени правила и принципи. Следователно - изцяло вина на Възложителя е, че не е заложил автобусите да са от една марка и модел. Вероятно - нарочно е направено.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
..може да го обоснове с достатъчно мотиви. ЗОП не задължава Възложителя да се нагоди към възможностите на изпълнителя, а да поиска да получи това, което счита за необходимо .. нарочно е направено.

Разбира се че е направено нарочно, но мотиви на Възложителя могат да бъдат пробег, вместимост, разход на гориво, наличие на резервни части и т.н. Марка на автобуса не е мотив, който би издържал при едно обжалване на процедурата.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18378
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Както виждаме, единствената оцеляла оферта е събрала от кол въже автобуси, единият даже е на 24 години…  :help: В интерес на възложителя е след това да не му се налага да се учи да поддържа и да поръчва части за 10 нямащи нищо общо помежду си превозни средства…  :help:

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1108
    • View Profile
единият даже е на 24 години…
Е ако има автобус на 24 години, то как е допусната тази оферта? Ако този автобус е на 24 години, то би трябвало да е евро 3 в най-добрия случай, което тотално не отговаря на изискванията в ОП за евро 6. Това би следвало да доведе до отстраняване на участника. Звучи като тотално безумие и добре, че не е продължила, въпреки че тя щеше да не отговаря на закона и без това.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4279
    • View Profile
Допусната е, защото никой не му е било неоходимо да провери подадените возила. Така или иначе са сиктиросали процедурата.
Техническата спецификация е повторена от предишната поръчка. Освен да бъдат Евро 6, има заложена и година на производство 2016г.
А съм убеден, че повечето от изброените дараци са по-стари.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2311
    • View Profile
    • Email
Жалко, че предната фирма, доставяла Интуротата, не се е явила, за да се попълни серията адекватно. Тези автобуси са едни от най-читавите, които са ни доставяли в последните години, а и се вижда, че с адекватен транспорт към Витоша има сериозен интерес уикендите.
Вероятно и на вторичния пазар са се изчерпали запазените бройки вече.

Online Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1029
    • View Profile
Quote
......Интуротата......Тези автобуси са едни от най-читавите, които са ни доставяли в последните години,
:crazy:  Далече от действителността .... това са боклуци (особено Евро-6-ците) с практически изчерпан ресурс за нормална употреба, която нормална употреба за такъв тип автобуси изобщо не е тази на Автото. Защо аджеба оператора от Франция ги продава след само 6-7 години експлоатация? Щото са много читави ли? :devil:
« Last Edit: 12.07.2025, 21:42:28 by Stierlitz »

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2311
    • View Profile
    • Email
Quote
......Интуротата......Тези автобуси са едни от най-читавите, които са ни доставяли в последните години,
:crazy:  Далече от действителността .... това са боклуци (особено Евро-6-ците) с практически изчерпан ресурс за нормална употреба, която нормална употреба за такъв тип автобуси изобщо не е тази на Автото. Защо аджеба оператора от Франция ги продава след само 6-7 години употреба? Щото са много читави ли? :devil:

След години наред с 15-та серия до Алеко, както и никакви други обновявания на подвижния състав, факт е, че нямаме много с какво да сравняваме. Не ме интересува особено поддръжката колко е сложна и особена, но пътниците по субективното ми мнение са удовлетворени от обслужването с тях по излетните линии. Поне няколко водачи също ги хвалят.
6-7 години е..нормален период на експплоатация в някои държави, не виждам нищо изненадващо тук. Но наистина предходният собственик ги е полозвал в далеч по-непредизвикателни условия.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6347
    • View Profile
    • Email
Не знам колко пъти се каза, че на всички съвременни и европейски, и китайски автобуси толкова - 7-8 години експлоатация, си им е заложено като ресурс. През толкова и ги подменят в нормалните държави. Нали иначе трябва да спрат производството? Мислите ли, че някой го е еня за крадливи вагабонти като нас, които уж че не могат през осем години да си позволят да обновяват парка, та са принудени да търсят някога някъде си изпърдели десетгодишни Цитаро или Интуро боклуци от Германия, Австрия, Франция, Швейцария и т.н. Никой, абсолютно никой производител не мисли за някогашно продаване и ползване втора и трета употреба. В Америка е друга работата, спор няма...Тука не е въпросът да купиш стар автобус с музейна стойност, да го възстановиш в оригинален вид, да го поддържаш и да организираш с него ретро пътувания и екскурзии с ентусиасти, мадами, деца и т.н. като в Брестовица, сдружението и т.н То и това е много скъпо....
Едно време тежките и натоварени линии, особено в София, почти всяка година ги подменяха с нови автобуси, вървеше и мандрата с редовни доставки на резервни части, ама тая свърши, спря кранчето преди 35 години. Сега само серсемлъка и мърлявщината при поддръжката и ремонтите не са се променили, абсолютно същите са си.
« Last Edit: 12.07.2025, 22:44:31 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Нито лифт, нито нови автобуси до Витоша се очакват скоро

"Обществената поръчка за десет нови автобуса до Витоша е провалена. Това заяви пред БНР общинският съветник от ПП-ДБ Симеон Ставрев.

Той посочи, че са се явили двама участници, като единият е бил отстранен по формални причини.

По негови думи ръководството на Столичния автотранспорт не се е справило да организира обществената поръчка адекватно.

"Скоро най-вероятно няма да видим нови автобуси до Витоша. С кола остава все по-трудно да се качи човек. Остават сегашните десет автобуса. Ако някой се развали, интервалите на движение ще станат още по-големи", коментира Ставрев.

Той посочи, че това ръководство на Столичния автотранспорт е направило голям брой обществени поръчки с един участник.

Ставрев бе категоричен, че Столичният общински съвет назначи това временно ръководство, затова носи 100% отговорност.

"В случая екипът на кмета Терзиев няма контрол. Няма отчетност, няма обратна връзка от ръководството за другите обществени поръчки, които изглеждат доста странно", отбеляза съветникът.

Прескачат Столичната община, която трябва да им издаде разрешително за строеж, заяви Ставрев по повод казуса със Симеоновския лифт, след като инвеститорът се обърна към Министерския съвет.

Той посочи, че без Столичната община не могат да сменят лифта, но въпреки това се обръщат директно към Министерския съвет.

"Лифт скоро няма да има. Ако наистина имат намерения да сменят лифта, трябва да работят със СО. Ако не искат, да се откажат от това съоръжение", настоя Ставрев."

https://news.bg/regions/nito-lift-nito-novi-avtobusi-do-vitosha-se-ochakvat-skoro.html

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16006
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Положението със „Столичен автотранспорт“ иска отговорно и потентно управление, което е способно да взима решения в обстоятелства на „перфектната буря“, защото фактически се случва точно това. Новите регламенти не позволяват да се търси европейско финансиране за дизелови автобуси, метановите ни идват твърде високотехнологични за нашата материална база и култура на поддръжка сто години след маймуните и на този фон изплуват отново лешоядите, на които им е изрична цел да клатят СА с всички възможни средства, за да близнат някоя нова концесийка, ако може пълна концесия на всичко кранчето да се отвори докрай само че ако разпадът продължава накрая ще се стигне до някой наистина сериозен инцидент, който няма да има как да бъде оправдан.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
..Новите регламенти не позволяват да се търси европейско финансиране за дизелови автобуси, метановите ни идват твърде високотехнологични ..

Ами тогава постепенно да се замени всичко с електробуси по европрограми и една по една линиите да отиват към Столичен електротранспорт. Столичен автотранспорт като им изкапят всички автобуси се ликвидира и приключва цирка щом не са в състояние да организират една обществена поръчка като хората.

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2311
    • View Profile
    • Email
Целта на упражнението е мандатът да мине, като възможно най-близо до нулев и изстрадано да се дочака краят му. След това на никого няма да му пука, че е имало нагласени поръчки преди 2023 г., ако през няколко месеца са се докарвали нови трамваи, електробуси, автобуси, а след това - нищо.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16006
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
С под 50% интересуващи се от собствената си колибка така ще е, заслужаваме си го за съжаление.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18378
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ами тогава постепенно да се замени всичко с електробуси по европрограми и една по една линиите да отиват към Столичен електротранспорт. Столичен автотранспорт като им изкапят всички автобуси се ликвидира и приключва цирка щом не са в състояние да организират една обществена поръчка като хората.
Не си мисли, че не се опитват да я прокарат и тази схема... Само дето няма да мине без принудителни почивки за презареждане в средата на маршрутите... ;)