Author Topic: Обновяване на подвижния състав при покупка на нови возила  (Read 413638 times)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11583
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
След проблемите с вагоните на Т4Д едва ли някой би се нагърбил да прави такива упражнения. На пръв поглед може и да изглежда лесно, но на практика ремаркетата подписаха присъдата на тези трамваи.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Жепеец44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • Живей на 32 + 4 шунт
    • View Profile
Не е лесно. Но се цели да се пресъздаде ефекта на две т6а2, работещи в състав. Не са чести случаите на задържащи спирачки на втория трамвай. Това беше проблемът при т4д. А и ще е по лесно в експлоатацията - унифицирани автосцепки, липсата на необходимост от контролиране на тягови агрегати и в двете мотриси както е в СМЕ. Само дето ремарке и мотриса остават постоянно вързани. Предполагам и много Т6А2 ще се бракуват докато се стигне до подобна стъпка за оптимизиране и ще са налични части като активатор например.
"Стига главата ТИ да не беше като окопан бандаж, щеше да се намери и подходящ гасител на колебанията в нея."

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11583
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
До такава стъпка въобще няма да се стигне. Трамвай + ремарке никога не е равно на два трамвая. Съставът става много тромав, трудно се синхронизират единиците. За 40 годишни трамваи просто трябва да си доизкарат километрите и това е.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 786
    • View Profile
    • Email
Който има ремонтно-производствени бази и компетентни работници може да си медорнизира трамваите, както сметне за необходимо. Ние тези две неща ги нямаме.  ......

Имаме и база, и компетентни работници, но се намират в Русе. Вярно e, че има някакви разлики между локомотивите и трамваите, но със сигурност един локомотивен завод би се справил по-добре от завода за боядисване на тенекии.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9352
    • View Profile
Проблемът е, че транспортирането на трамваите до Русе няма да е евтино а и все пак конструктивните разлики между трамваите и локомотивите не са малки.  :rolleyes:

Offline asdasd55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 289
    • View Profile
http://www.dizzyriders.bg/post/14612/sofiya-kupuvat-blizo-500-novi-tramvai-trolei-i-avtobusi

В това дали има нещо вярно или предизборни измишльотини.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
http://www.dizzyriders.bg/post/14612/sofiya-kupuvat-blizo-500-novi-tramvai-trolei-i-avtobusi

В това дали има нещо вярно или предизборни измишльотини.
Доколкото се разбра това е някакво доста PR изказване на кмета Васил Терзиев, но както се чете в публикация за неговото изказване: финансиране ще се търси

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5939
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Срамно е, че не се предвиждат инвестиции в депата и гаражите, те са в състояние на разпад и мизерия.
Мизерия, която хората не виждат, съответно инвестициите там не носят електорални ползи.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7874
    • View Profile
    • Email
Смислено би било производството на нископодови ремаркета за Т6А2. Конструират се рамата и коша, вземат се каквито и да е недвигателни трамвайни талиги, на които се монтира спирачното устройство с активатор.

Такива отдавна са конструирани, няма нужда да откриваме топлата вода:




Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4268
    • View Profile
https://app.eop.bg/today/452542
Quote
Кратко описание / документация :
Предметът на настоящата обществена поръчка е доставката на 10 (десет) броя туристически употребявани автобуси и регистрирането на автобусите в КАТ на името на Възложителя и за сметка на Изпълнителя. Всички дейности, както и пълното описание на изискванията към тях, са подробно описани в Техническата спецификация (Приложение № 1), неразделна част от документацията по обществената поръчка.
Предметът на поръчката е определен съгласно Решение № 273/27.06.2024 г. на Столичен общински съвет (СОС), с което е СОС дава разрешение на „Столичен автотранспорт“ ЕАД да открие процедура без осигурено финансиране по реда и условията на ЗОП за закупуване на 10 броя туристически употребявани автобуси с екологичен стандарт Евро 6 и механично управляеми скоростни кутии, с прогнозна стойност до 2 933 745,00 лв. (два милиона деветстотин тридесет и три хиляди седемстотин четиридесет и пет) лева без ДДС. Определените с решението на СОС параметри са задължителни за „Столичен автотранспорт“ ЕАА, поради което процедурата се обявява съгласно същото.
Още 10 Интурота ще чакаме.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3737
    • View Profile
Всичко друго, но не и това, от което наистина имаме нужда....

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1137
    • View Profile
Сигурно ще ги пуснат по линиите за Банкя. Иначе с някакво разместване 10 броя могат да заменят 262-ките и 79 да мине на къси, но едва ли това ще стане.

Близо 300 000 лева за бройка - за тази цена могат да се вземат 2 употребявани градски 12-метрови Солариса евро 6 дизел.
И така, вместо тия 10 туристически, за същата цена може да се вземат 20 употребявани хубави автобуса, които да могат да вършат работа на почти всички линии и да се усети все пак подобрение от такава покупка.
 
« Last Edit: 03.05.2025, 09:10:06 by Kingpin »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7874
    • View Profile
    • Email
Сигурно ще ги пуснат по линиите за Банкя. Иначе с някакво разместване 10 броя могат да заменят 262-ките и 79 да мине на къси, но едва ли това ще стане.

Близо 300 000 лева за бройка - за тази цена могат да се вземат 2 употребявани градски 12-метрови Солариса евро 6 дизел.
И така, вместо тия 10 туристически, за същата цена може да се вземат 20 употребявани хубави автобуса, които да могат да вършат работа на почти всички линии и да се усети все пак подобрение от такава покупка.

20 употребявани биха били капка в морето, няма да заменят всички спрени в последно време. И от предишните Интуро-та не всички се движат, може би преди да се докарват поредните би трябвало поддръжката да се засили за да не седят просто и да чакат части.

Относно това за къде ги гласят, да не би да се планира най-накрая излетните линии да се подсилят адекватно? Банкя е неподходящо място за тях, в този дух могат да ги пуснат направо и по 111.  :laugh:

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 468
    • View Profile
20 употребявани биха били капка в морето, няма да заменят всички спрени в последно време.
Но все пак 20 срещу 10 си е двойно бройката. И щом някоя умна глава е решила че 10 автобуса вършат работа, то 20 ще са още по-добре. И без друго имаме нужда от автобуси

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7874
    • View Profile
    • Email
20 употребявани биха били капка в морето, няма да заменят всички спрени в последно време.
Но все пак 20 срещу 10 си е двойно бройката. И щом някоя умна глава е решила че 10 автобуса вършат работа, то 20 ще са още по-добре. И без друго имаме нужда от автобуси

Ясно, ама не употребявани. Виж двуетажните как изпокапаха и колко пари се потрошиха по тях. При нашето ниво на поддръжка няма да издържат дълго тези втора ръка.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 801
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Ако двуетажните са изпокапали, за белите не знам какво да кажа.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1102
    • View Profile
Не се съмнявай че и сега ще изкопаят още 10тина двуетажни. СА ще направи най-безполезните поръчки първо, че да саботира по всякакъв начин общината. Първо туристически, после двуетажни, после може би единични 2ра ръка, че далаверата е по-голяма и накрая ще видим какво.

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2294
    • View Profile
    • Email
И Интуротата, и двуетажните са в не по-лошо състояние от автобусите, които замениха, или които все още се движат. Специално Интуротата са и доста удачен избор за Витоша и осигуряват добро обслужване за пътниците, особено тези, които си спомнят 0302Т.

Продължаваме да нямаме успешна доставка на нови ПС от новата управа, за да видим на практика как не се трошат пари и се организират напълно прозрачни конкурси успешно. На този фон, и 13хх и 26хх са някаква положителна стъпка.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3737
    • View Profile
Май май ще се окаже наистина, че СА се води умишлено към фалит, а подобни поръчки са единствено да се залъжат хората, че нещо все пак се прави...

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 468
    • View Profile
Продължаваме да нямаме успешна доставка на нови ПС от новата управа, за да видим на практика как не се трошат пари и се организират напълно прозрачни конкурси успешно. На този фон, и 13хх и 26хх са някаква положителна стъпка.
Като гледам как се развиват нещата май няма да видим успешно завършена поръчка. Прозрачните конкурси нещо все се провалят и то със съмнения именно в прозрачността